آیا به یاد می آورید که کمپانی مرسدس بنز در معرفی مدل CLA خود از ضریب پسار ۰.۲۳ آن با غرور فراوان یاد کرد و متذکر شد این عدد، در میان سایر خودروهای حال حاضر جهان بهترین است؟ به تازگی یک تست تونل باد مستقل به انجام رسیده است که نشان میدهد ادعای شرکت بنز آنچنان که باید، درست نمیباشد!
برای امتحان این ادعا مجله “Car & Driver” یک عدد بنز مدل CLA 250، تویوتا پریوس، شورلت وُلت، نیسان لیف و تسلا مدل S P85 را دور هم جمع کرده و به سمت تونل باد رهسپار می شود تا اعداد اعلامی کمپانی ها را با تست مستقل مقایسه نماید! خوب حالا نتیجه؟ توجه داشته باشید که ما نمی توانیم بگوییم نحوه اجرای تست ها از طرف کمپانی بنز و مجله C&D تا چه حد درست بوده است، اما به هر ترتیب نشریات وسایل نقلیه آمریکا، به این نتیجه رسیده است که ضریب پسار این بنز ۰.۳۰ بوده و نه ۰.۲۳ ادعا شده توسط کمپانی مادر! اگر کنجکاوید بدانید پایینترین امتیاز تست انجام شده توسط C&D به کدام خودرو تعلق دارد، این رتبه با ۰.۳۲ به نیسان لیف رسید. شورلت ولت با ضریب ۰.۲۸ رتبه سوم و تویوتا پریوس با لَختی ضریب پسار بهتر (۰.۲۶) رتبه دوم را به دست آورد. همانطور که تا الان باید متوجه شده باشید، تسلا مدل S P85 ساخت ۲۰۱۲ بهترین رتبه را در این پنجگانه به دست آورده است. در کمال تعجب مهندسان دریافتند ضریب ۰.۲۴ ادعا شده توسط کمپانی واقع شده در منطقه “Palo Alto” کاملا درست بوده است!
یک متخصص آئرودینامیک که در این تستِ کنجکاوی برانگیز شرکت کرده بود اعلام کرد: یک گروه خاص از اتوموبیل ها در تونل های مختلف می توانند نتایج متفاوتی نیز به همراه داشته باشند و این می تواند دلیل اعلام ارقام مغایر با این تست از طرف کمپانی های مادر باشد. [دانلود ویدئو] [jwplayer mediaid=”۷۷۴۹۹″]
پژمان فاطمیان، کارشناسی رشته مهندسی مکانیک در حرارت و سیالات و هماکنون نیز در رشته مهندسی مدیریت اجرایی مشغول به تحصیل می باشد. عاشق اتومبیل، تکنولوژی شکلات و تیم بارسلونا !
سنجش عدد پسار در هر تونل بادی متفاوته و به خیلی معیار ها بستگی داره. به همین علت اختلاف بین اعداد وجود داره مثلا تسلا شاید تو تونل مرسدس ضریبش کمتر یا بیشتر از این باشه.در کل نوع تونل و میزان فاصله دیوارها از هم جز عوامل اصلی این اختلافات است…
ضریب پسار به مقاومت هوادر برابر جسم شناور میگن که کم بودنش باعث کاهش سوخت میشه. ولی از اونجایی که ماشین های اسپورت و سوپر اسپرت جهت بالا بردن پایداری از هوا به عنوان یه نیرو استفاده میکنن پس انتظار عدد پایینی نداشته باش به عنوان مثال خودرو های فرمول یک ضریبی بین 0.7 تا 1.1 دارن که بهشون امکان اینو میده با سرعت 200 km/h رو سقف هم بتونن برونن.
بنز دروغ نمیگه…………..باید صبر کرد و دید اعتراف میکنه دروغ گفته ویا حرفشو ثابت میکنه ……..راستی بچه ها سال پیش رفته بودم ارس یه شورولت کامارو اس اس2013 البالویی بود.روشم دوتا خط مشکی داد به یارو گفتم چند گفت تا محدوده تبریز تا10 سال میتونی نگهش داری 140 تومن و3 ماهم میتونی بیرون از تبریز بیاری…..ولی پلاک شدشو میدیم3 میلیارد و150 میلیون……….همون جا کپ کردم…………….اخه ماشین امریکایی بود باید ارزون باشه ماشین ایتالیا و یا المانی که نبود خلاصه دوست قدیمی پدرم در اومدو یجوری بهش گفتیم کاپوتو بزن بالا.همین که استارت خورد صدای غرشش منو گرفت…..پیش خودم گفتم نه به اون دوست بودنت و نه به این ماشین اتو گالریت و نه به قیمت فضاییت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تو یه خبر میگن لافراری عنوان بهترین ایرودینامیک تو ماشینای خیابونی رو از ان خودش کرده اینجا اعلام شده تسلا بهترینه من که سردر نیاوردم پدال یه توضیحی بده کدومش درسته
البته نمى دونم بررسى ها در مورد لافرارى چى گفتن،ولى از نظر علم آیرودینامیک،دو نوع از انواع اصطکاک یا همون درگ،یکى درگ تداخلى(interference drag)هست که در نقاطى که اجزاى مختلف ماشین یا هروسیله ى دیگه اى مثل آینه ها یا چرخ ها یا باله ى عقب و غیره به بدنه وصل شدن این درگ ایجاد میشه و دیگرى درگ مربوط به فرم ظاهرى وسیله(form drag)هستش که بسته به ابعاد ماشین و شکل اون و سطح مقطع جلوى ماشین تغییر میکنه، به نظر من لافرارى با توجه به خطوط و زوایاى بسیار تیزى که در بدنه اش داره و به خصوص زوایاى بسیار تیزى که در رسیدن قسمت هاى مختلف بدنه به هم به خصوص در جلوى ماشین وجود داره و همچنین مواردى مثل شکل دریچه هاى هوا روى کاپوت و شکل و ابعاد آینه ها و باله ى عقب خودرو نسبت به این ماشین ها درگ بیشترى تولید میکنه و آیرودینامیک ضعیف ترى داره و بیشتر توانایى هاى بالاش به خاطر موتور و سیستم انتقال قدرت قویش هست،البته این نظر منه!
بله تا حد زیادی حرف شما درسته اصن لافراری به خاطر دانفورس بالایی که تولید میکنه معروفه با وجود دریچه های هوایی که سرپیچ ها به کنترل بهترش کمک میکنه همینطور منافذ تعبیه شده جهت خنک کاری موتور و چرخ ها مسلما از ایرودینامیک به مراتب کمتری برخورداره. خود بوگاتی یکی از دلایل کاهش ایرودینامیکش وجود ورودی های هوای روی سقف برای موتورشه.
بله،خود down force که باله عقب تولید میکنه باعث اصطکاک بیشتر لاستیک ها با سطح زمین میشه،ولى منظور من اصطکاکى بود که این قطعات در برخورد با جریان هوا ایجاد میکنن!
این تسلا واقعاً فوق العاده است،با توجه به سال ورودش به بازار که ۲سال پیش بوده از رقابش در اکثر موارد جلوترِ،اصن شبیه یه ماشین الکتریکى نیست. بى ریخت ترین ماشین هاى این گروه هم بدون شک نیسان لیف و بعدش تویوتا پریوس هستن!
بنز کلا دروغ زیاد میگه مصرف ماشیناش هم با واقعیت خیلی فرق داره در تست های کار اند درایور و سازمان امنیت جاده ها و محیط زیست اعداد مصرف سوخت کاملا با اعداد اعلامی بنز فرق داشت اینم در ایرودینامیک هه هه خنده داره
کم مصرف ترین خودروی دنیا که چند وقت پیش معرفی شد، کمتر از اون فولکسه مصرف میکنه. کم مصرف ترین خودروی دنیا دیگه فولکس واگن نیست رسیدم خونه لینکشو اگه خواستید میذارم
اینم یه خبر جالب راجع به مسابقه ی کم مصرف ترین خودرو های.
به گزارش گروه “رسانههای دیگر” خبرگزاری تسنیم، به نظر غیر واقعی میرسد اما با 12.5 لیتر بنزین امکان دور دنیا رفتن وجود دارد.
چندی پیش مسابقهای به نام «اکو ماراتن» در روتردام – هلند توسط دو کشور انگلستان و هلند برگزار شد که از سراسر جهان مهندسین و سازندگان خودرو شرکت داشتند.
در این مسابقه رقابت بین موتورهای زیست محیطی بوده است که میتوانند چندین کیلومتر با سوخت بسیار کم سفرهای طولانی داشته باشند.
198 تیم از 27 کشور مختلف در این مسابقه حضور داشتند و مانند هر سال از موتورهای ساخته شده پرده برداری شد.
یکی از شرکت کنندگان گفت: فیلم های این مسابقه که در رابطه با سرعت و فناوری انجام شد در سایتها به نمایش گذاشته شد؛ برخی از این خودروها به بازار عرضه میشوند و برخی فقط به نمایش گذاشته میشوند اما این خودروها می توانند مشکلات محیط زیست را از بین ببرند؛ این خودروها با یک لیتر بنزین هزاران کیلومتر انرژی دارند.
در این مسابقه تیم «سن خوزه» 3314.9 کیلومتر را با یک لیتر بنزین طی کرد.
اینم بگم که وقتی یک سری ماشین رو در یک تونل تست میکنن، اعداد اعلامی قابل اعتماد تره چون تمام خودرو ها تحت شرایط یکسان تست شدند. و جالب تر اینکه اعداد اعلامی تسلا با واقعیت مو هم نمیزده!
تسلا از پر شتاب ترین ماشینای الکتریکی هم هست، که یکی از عواملش هم همین ضریب پساء خوبه، 362 اسب بخاره، توی ورژن پرفورمنس هم 416 اسب بخار داره، که توی کلاس خودش فوق العادس، به نظرم از لحاظ طراحی هم بسیار زیباست
سلام به همه. من از این دو دوست عزیز که دیگه فک میکنم لازم نباشه اسم بیارم خواهش میکنم با منابع موثق به بحث به پردازن و حرف تند و تیزی نزنند که خدای نکرده دلخوری پیش بیاد.(بابا این کمپانیا مال باباتون که نیس) :) با تشکر.
اصلا قصد جسارت ندارم. ولی مگه قبل تسلا ماشین نبود که ازین حرفا بزنه. ماستانگ موتور5.8 لیتری توربو دو قلو با 667 اسب قدرت و850 نیوتن متر گشتاور و شتاب 3.5 ثانیه ای. قویترین موتور v8 جاده ای. البته مصرفش بالاست که فک نکنم از فراری یا لامبو و امثالهم بیشتر باشه. تازه شتاب ماستانگ با وزن 1745 کیلویی و ایرودینامیک مسخره 3.5 هس اگه فورد میخواست یه کم تکنولوژی چاشنیش کنه اونوقت دیگه… خودتون بهتر میدونید. خلاصه اینقد به مصرف بنزین گیر ندید دوستان.
امریکا در علوم های تک در جهان حرف اولو میزنه.مخصوصاٌ در علوم برق و الکترونیک با داشتن (پذیرش نوابغ کشور های دیگه) بهترین دانشمندان و محققین جهان قدرت اول دنیا محسوب میشه البته کشورهایی مثل ژاپن و آلمان و تا حدودی فرانسه هم رقیبای جدی برای امریکا یه حساب میاند ولی سرمایه گذاری عظیمی که ایالت متحده در تکنولوژی انجام میده این کشور به جایگاه اول دنیا در زمینه های تک تبدیل کرده.
به قول بعضی از دوستان..زوده هنوز قضاوت کردو گفت بنز دروغ گفته. درسته یه مجله معتبر این کار رو انجام داده.ولی فکر نکنم اعتبارش به حد اعتبار گرو دایملر مرسدس باشه!!
اینو فراموش نکنین که تونل باد بنز یکی از بهترین و دقیق ترین تونل باد های دنیاس…چون تو ساختش بهترین مهندسان آلمان و دانشگاه MIT آمریکا و ناسا دخیل بودن…پس نمیشه همینجوری به بنز خورده گرفت !! باید منتظر موندو عکس العمل بنز رو دید.
من به الون ماسک خیلی اعتقاد دارم.بنظرم بعد فوت استیو جابز الون ماسک اینده نگرترین رهبر تجاری و تکنولوژی تو دنیاست توی کابین تسلا مدل اس چیزی غیراز تکنولوژی نیست.انجین این ماشین هم که از عجایب روزگاره.با یه شارژ کامل توی بهترین حات تا 300 کیلومتر رنج حرکتی داره.یکی از تنها ماشینای بزرگ و خانوادگی هست که شتاب فوق العاده بالای 4.2 ثانیه از 0 تا 100 رو داره. ایمنی ترین ماشین دنیا.ایرودینامیکترین ماشین دنیا. واقعا ادم فوق العاده ای هست این مرد.هم فضاپیما میفرسته فضا هم ماشینای بی نقصی میسازه و تازه دنبال ساختن نیروگاههای خورشیدی و هایپرلوپ هم هست.خدا بهش عمر بده
در ضمن یکی دوتا از دوستان که راجبه آیرودینامیک فراری صحبت کرده بودن!!
بعرض برسونم که فراری یکی یا بهتر بگم آیرودینامیک ترین سوپراسپرت ساز های دنیاس.مثل بنز بهترین تونل باد رو داره.
بگذریم…وقتی فراری انزو تولید شد ضریب آیرودینامیکش دقیقا 0.7 بود.. که تو همه پبچ ها عملکرد فوقالعاده نشون داد.
با اینکه لافراری تست رسمی نشده بدونبن لافراری هم همینو ثابت میکنه.البته یه چیزایی گفته شده که آیرودینامیک ترین سوپرکاره. خواستم بگم این نیروی down force که گفتین مربوط به علم آیرودینامیکه. یعنی ماشین هر چی آیرودینامیک باشه فشار بادی که از ماشین رد میشه رو بتونه بدنه تحمل کنه و امواج باد بطور متقارن از انتهای ماشین بطور موازی رد شن ماشین میتونه تو سطح جاده با سرعته زیاد جلو بره… این کار رو هم فراری استادشه..
اولاً دوست عزیز من خودم عاشق لافرارى هستم و بحثى که کردم صرفاً براساس اصول آیرودینامیک بود،شما دوباره کامنت قبلى من رو بخون،اگر صحبت منطقى بود در خدمتم!!!البته زیاد کار سختى نیست،شما طراحى لافرارى رو با تسلا مقایسه کنى کاملاً واضحه که نیروى پسا در فرارى نسبت به تسلا بیشتره به دلایلى که بالاتر گفتم والبته این ایرادى نداره چون در طراحى این ماشین مواردى مثل زیبایى و اصالت فرارى وهمچنین چسبندگى بیشترماشین به سطح جاده مد نظر بوده چون اصطکاک خیلى کم براى ماشین مسابقه اى خیلى هم خوب نیست و میتونه خطرناک باشه! ثانیاً مگه ما گفتیم down forceمربوط به نانو تکنولوژیه؟؟؟ سوماً آیرودینامیک فقط اون چیزى که شما گفتى نیست وشامل خیلى موارد دیگه میشه،از جمله ناحیه ى خلع نسبى که در هنگام حرکت پشت ماشین ایجاد میشه وبخش مهمى از درگ یا نیروى پسا رو تشکیل میده و هر چه قدر این ناحیه کوچک تر باشه درگ خودرو کمتر و مصرف سوخت و عملکرد ماشین بهتر میشه و این یکى از مهمترین دغدغه هاى طراح هاست!
به نظر من تسلا با مدل s احیاء شد.جالب اینجاست که این خودرو لوکس با وزنی بیش از دو تن و موتور الکتریکی،0تا 100 رو زیر 6 ثانیه میره.فروش این خودرو در آمریکا رو به افزایشه،با قیمتی حدود 50 هزار دلار،5 سرنشین هم هست،داشبورد این خودرو جزء زیباترین ها است.
با سلام به دوستان گرامی این مطلب خیلی شک برانگیزه چون خود مردسد با اون آزمایشگاه عظیم 66/1 که حسرت کلیه شرکتهای دنیاست داره اینو تست کرده بود تازه به نقلی در ساختش هم از نظر کلیه کارشناسان آلمان و آمریکا و حتی ناسا استفاده کرده بود حالا چه طور یه مجله می یاد با اجاره یه تونل باد به این عدد دست پیدا می کنه عجیبه؟؟؟البته باید منتظر بشیم ببینیم پاسخ بنز چیه چون ما داریم در مورد بنز بحث می کنیم نه یه کمپانی تازه به دوران رسیده بلکه اولین خودروساز دنیا و این به نظرم یعنی اعتبارش واسش از همه چی مهمتره چون نیازی به دروغ گفتن نداره و همه مردم محصولاتش رو دوست دارند پس یه شرکت معمولی نیست خواهشی که از دوستان دارم اینه که لطفا بحث های بیهوده و صد من یه غلز رو اینجا نکنید آدم یه طرفه به قاضی نمی ره که به هر حال این ادعایی بوده که مطرح بوده و باید صحت و سقمش معلوم بشه خیلی از این بحث های بیخوده هیچ باری که نداره باعث دلخوری افراد از همه و متاسفانه کسانی که ادعای بزرگتریشون می شه باید این بحث ها رو جمع کنند نه اینکه خودشون یه پایه بحث بشند با تشکر از دوستان گرامی
من کاری به راست و دروغ بنز ندارم ولی تسلا رو باید برگ برنده ی آ»ریکا دونست.فکر نمیکنم تا چند سال هیچ کدوم از خودزوسازی های آلمانی و ژاپنی نظیرشو بتونن بسازن. مطمئنا الان چندی از ژاپنی دوست ها و عاشقان آلمانی بی ام و i8 و i3 و یا حتی تویوتا پریوس رو مثال می زنن ولی حتما خودشون هم می دونن که با وجود این هر سه ی این ماشین ها در زمینه هایی بهتر از تسلا هستن ولی در مجموع و با در نظر گرفتن همه ی جوانب تسلا برنده ی قطعی این رقابت هست.
با سلام خدمتتون که عارضم تنها دلیلش عدم نیاز کارخانه و مردم به همچین ماشینهایی و ریسک بالای تولید و هزینه های جانبی زیادشه اگه تسلا قیمت مناسبی داشت حرفی نبود ولی با این قیمت و تولید انبوه و مشکلات جامعه و مردم برای شرکتهای گردن کلفت دنیا شاید خیلی مقرون به صرفه نباشه الان ب ام و با ریسک دو مدل i3 و i8 رو تولید کرده که امید هم داره فروش خوبی داشته باشه ولی باید صبر کردی و دید وگرنه مطمئن باش تکنولوژی خیلی از شرکتها از تسلا بالاتره
شاهین
۲۵ خرداد ۱۳۹۳تسلا واقعا یه اسطوره هستش.اصلا نگاه خیلیا به خودروهای الکتریکی رو عوض کرده.
نمیدونم در مورد مرسدس چی بگم؟! امیدوارم بنز جواب قانع کننده ای داشته باشه.
پ.ن: دو ساعت دیگه امتحان دارم! امیدوارم توی ورقه ی امتحانی ضریب پسا اینا ننویسم!!!
نیما
۲۵ خرداد ۱۳۹۳مرسدس بنز این ظریب رو تو CLA 180 به دست اورد . کار اند درایور ….. کرده . تسلا …. بنز نیست .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ خرداد ۱۳۹۳درود .
نیما جان من از دیدگاهت هیچی نفهمیدم .
اما قبلا هم مرسدس بنز در سال 2011 یا 2012 مدل E کلاس سقف باز
خودشو ، ایرودینامیک تریم ماشین در ( کلاس خودش ) اعلام کرد که
مورد تأیید همه بود .
هاتف
۲۵ خرداد ۱۳۹۳سنجش عدد پسار در هر تونل بادی متفاوته و به خیلی معیار ها بستگی داره.
به همین علت اختلاف بین اعداد وجود داره مثلا تسلا شاید تو تونل مرسدس ضریبش کمتر یا بیشتر از این باشه.در کل نوع تونل و میزان فاصله دیوارها از هم جز عوامل اصلی این اختلافات است…
slr722
۲۵ خرداد ۱۳۹۳کسی میدونه ضریب مکلارن P1 و لا فراری و 918 چقدره؟؟؟
هاتف
۲۵ خرداد ۱۳۹۳ضریب پسار به مقاومت هوادر برابر جسم شناور میگن که کم بودنش باعث کاهش سوخت میشه. ولی از اونجایی که ماشین های اسپورت و سوپر اسپرت جهت بالا بردن پایداری از هوا به عنوان یه نیرو استفاده میکنن پس انتظار عدد پایینی نداشته باش به عنوان مثال خودرو های فرمول یک ضریبی بین 0.7 تا 1.1 دارن که بهشون امکان اینو میده با سرعت 200 km/h رو سقف هم بتونن برونن.
carbonado aventador
۲۵ خرداد ۱۳۹۳فراری f12 برلینتا ضریبش 2.9 و آونتادور 3.1 هست احتمالا p1 و لافراری بهتر هستند!!!!!!!
carbonado aventador
۲۵ خرداد ۱۳۹۳اشتبا شد
f12 = 0.29
aventador = 0.31
شاهین
۲۵ خرداد ۱۳۹۳کار اند درایو یکی از معتبرترین مجله ها هستش.
من گرفتم … یعنی چی.ولی اینجوری حرف زدن اصلا برازنده نیست دوست عزیز.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ خرداد ۱۳۹۳درود .
کی چی گفته ؟؟؟؟
slr722
۲۵ خرداد ۱۳۹۳بنز دستت رو شد…خخخخ
خدایی هم CLA از لحاظ طراحی خیلی با CLS فرق نداشت…
اما بنز تو خبرها زد که ضریب پسار این ماشین 0/23 هستش…همون جا خیلی ها به این موضوع شک کرده بودن…
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ خرداد ۱۳۹۳درود .
پویا خود مرسدس بنز اعلام کرد که ماشینی خواهیم ساخت برای
کسانیکه قدرت خرید CLS رو ندارند .
طراحیه اتقاق رو با شما موافقم . اما طراحیه دماغه ی جلوی بنز
CLA از گرگ الهام گرفته شده . در تبلیغات رسمیه بنز هم که
نگاه کنی گرگ موجود هست .
راستی پویا میشه منبع این خبر رو بهم بگی ؟؟؟
بهم بگو کیا به ضریب پسا شک کرده بودند ؟؟؟ اینو کجا خوندی ؟؟؟
چطور وقتی مرسدس بنز E کلاس کابریولت رو اعلام کرد که
ایرودینامیک ترین هست کسی شک نکرد ؟؟؟
پویا تو عجولی . بذار ببینیم بنز چی میگه .
یا اعتراف میکنه که دروغ گفته و یا خلافشو ثابت میکنه .
باید صبررررررررر کرد .
من طرفداری نمیکنم .
یک قاضی برای خودش قضاوت نمیکنه . به حرف شاکی و متهم خوب گوش
میده .
ولی منتظر منبع خبرت هستم .
carbonado aventador
۲۵ خرداد ۱۳۹۳کم آوردی دوباره شروع کردیا!!!!!!!
امسال مثل سال پیش سال بنز نیست!!!!!!!تمام شد و رفت
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۶ خرداد ۱۳۹۳درود .
من چرا کم بیارم ؟؟؟
مملی قضاوت زوده . صبر کن .
مک میسل
۲۵ خرداد ۱۳۹۳بنز دروغ نمیگه…………..باید صبر کرد و دید اعتراف میکنه دروغ گفته ویا حرفشو ثابت میکنه ……..راستی بچه ها سال پیش رفته بودم ارس یه شورولت کامارو اس اس2013 البالویی بود.روشم دوتا خط مشکی داد به یارو گفتم چند گفت تا محدوده تبریز تا10 سال میتونی نگهش داری 140 تومن و3 ماهم میتونی بیرون از تبریز بیاری…..ولی پلاک شدشو میدیم3 میلیارد و150 میلیون……….همون جا کپ کردم…………….اخه ماشین امریکایی بود باید ارزون باشه ماشین ایتالیا و یا المانی که نبود خلاصه دوست قدیمی پدرم در اومدو یجوری بهش گفتیم کاپوتو بزن بالا.همین که استارت خورد صدای غرشش منو گرفت…..پیش خودم گفتم نه به اون دوست بودنت و نه به این ماشین اتو گالریت و نه به قیمت فضاییت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
VAHID JINPACHI
۲۵ خرداد ۱۳۹۳اجب …خیلی ترسو هستید..
چرا تیبای جدید رو نیاوردید تست کنید.
صد در صد اول می شد…!
پژمان
۲۵ خرداد ۱۳۹۳تو یه خبر میگن لافراری عنوان بهترین ایرودینامیک تو ماشینای خیابونی رو از ان خودش کرده اینجا اعلام شده تسلا بهترینه من که سردر نیاوردم پدال یه توضیحی بده کدومش درسته
P.G
۲۵ خرداد ۱۳۹۳البته نمى دونم بررسى ها در مورد لافرارى چى گفتن،ولى از نظر علم آیرودینامیک،دو نوع از انواع اصطکاک یا همون درگ،یکى درگ تداخلى(interference drag)هست که در نقاطى که اجزاى مختلف ماشین یا هروسیله ى دیگه اى مثل آینه ها یا چرخ ها یا باله ى عقب و غیره به بدنه وصل شدن این درگ ایجاد میشه و دیگرى درگ مربوط به فرم ظاهرى وسیله(form drag)هستش که بسته به ابعاد ماشین و شکل اون و سطح مقطع جلوى ماشین تغییر میکنه،
به نظر من لافرارى با توجه به خطوط و زوایاى بسیار تیزى که در بدنه اش داره و به خصوص زوایاى بسیار تیزى که در رسیدن قسمت هاى مختلف بدنه به هم به خصوص در جلوى ماشین وجود داره و همچنین مواردى مثل شکل دریچه هاى هوا روى کاپوت و شکل و ابعاد آینه ها و باله ى عقب خودرو نسبت به این ماشین ها درگ بیشترى تولید میکنه و آیرودینامیک ضعیف ترى داره و بیشتر توانایى هاى بالاش به خاطر موتور و سیستم انتقال قدرت قویش هست،البته این نظر منه!
چاپلو. دوستدار فولکس واگن.
۲۵ خرداد ۱۳۹۳بله تا حد زیادی حرف شما درسته اصن لافراری به خاطر دانفورس بالایی که تولید میکنه معروفه
با وجود دریچه های هوایی که سرپیچ ها به کنترل بهترش کمک میکنه
همینطور منافذ تعبیه شده جهت خنک کاری موتور و چرخ ها
مسلما از ایرودینامیک به مراتب کمتری برخورداره.
خود بوگاتی یکی از دلایل کاهش ایرودینامیکش وجود ورودی های هوای روی سقف برای موتورشه.
P.G
۲۵ خرداد ۱۳۹۳بله،خود down force که باله عقب تولید میکنه باعث اصطکاک بیشتر لاستیک ها با سطح زمین میشه،ولى منظور من اصطکاکى بود که این قطعات در برخورد با جریان هوا ایجاد میکنن!
P.G
۲۵ خرداد ۱۳۹۳البته کلمه ى drag به معنى اصطکاک نیست و در فارسى به عنوان نیروى پسا معنیش کردن که یکى از عوامل مؤثر دراون اصطکاکِ که به خاطرم نیومد و اصلاح میکنم:)
carbonado aventador
۲۵ خرداد ۱۳۹۳برعکس فراری برای رسیدن به تاپ اسپید از هرکاری برای بهبود آیرو دینامیک دریغ نکرده . الان ضریب آیرودینامیک f12 برابر 0.29
هستش 100%
مال لافراری خیلی بهتره!!!!!!
جهانگير
۲۵ خرداد ۱۳۹۳ای ول به تسلا
ولی ما که دستمون به این نمیرسه
عشق است ژاپن
چاپلو. دوستدار فولکس واگن.
۲۵ خرداد ۱۳۹۳ای ول به تسلا بعد عشق است ژاپن!!!
اونوقت چرا؟؟؟
کسرا
۲۷ شهریور ۱۳۹۴تسلا چ ربطی به ژاپن داشت!!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ خرداد ۱۳۹۳درود .
به احتمال زیاد دستگاه های مرسدس بنز با دستگاه های امریکا تفوت داشته .
من هم با شاهین موافقم . باید ببینیم واکنش بنز به خبر چی بوده .
اگر دروغ گفته باشه که ننگ بر تو ای مرسدس بنز .
اما احتمال من این است که یا اشتباه شده یا سوء تفاهم .
زمان همه چیزو مشخص میکنه .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ خرداد ۱۳۹۳درود .
ولی تسلا در بحث خودروهای برقی حرف اول و اخر را در جهان میزند .
P.G
۲۵ خرداد ۱۳۹۳این تسلا واقعاً فوق العاده است،با توجه به سال ورودش به بازار که ۲سال پیش بوده از رقابش در اکثر موارد جلوترِ،اصن شبیه یه ماشین الکتریکى نیست.
بى ریخت ترین ماشین هاى این گروه هم بدون شک نیسان لیف و بعدش تویوتا پریوس هستن!
چاپلو. دوستدار فولکس واگن.
۲۵ خرداد ۱۳۹۳قبول دارم نیسان لیف یه کم شبیه سوسکه :)
زیگما
۲۵ خرداد ۱۳۹۳بنز کلا دروغ زیاد میگه
مصرف ماشیناش هم با واقعیت خیلی فرق داره
در تست های کار اند درایور و سازمان امنیت جاده ها و محیط زیست اعداد مصرف سوخت کاملا با اعداد اعلامی بنز فرق داشت
اینم در ایرودینامیک
هه هه
خنده داره
زیگما
۲۵ خرداد ۱۳۹۳در تست های اتوبلاگ هم مصرف سوخت ماشین های بنز با اعداد اعلامی فرق داشت!
این به نوعی توهین به شعور مشتریه….
Mohammad XX
۲۵ خرداد ۱۳۹۳این مشکل در مورد بیشتر کمپانی ها هست زیگما جان.
اینو ببین:
http://www.theaa.com/motoring_advice/fuels-and-environment/official-fuel-consumption-figures.html
محمد
۲۵ خرداد ۱۳۹۳اما دوستان عزیز باید توجه داشته باشیم که ممکنه شرایط تست ها متفاوت بوده باشه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ خرداد ۱۳۹۳درود .
از دیدگاهات مشخصه که میخوای بعضی برندهارو بکوبی .
این کار درست نیست زیگما جان . من هم مطالبی دارم که اعلام مصرف سوخت
کارخانه های مختلف ، چه امریکایی و چه المانی و …. کمتر زمان تست است .
باورکن کارخونه ای که بخواد مدام دروغ بگه و سر مردم کلاه بذاره در چشم
مردم منفور میشه که خودش مسأله ی بزرگی برای دستمایه ی مجلات و کارشناسان
برای تحقیر و اعلام دروغگو بودن اون شرکت میشه . اما اگر میبینی که
نه تنها به بنز که شما میگی کلا دروغ میگه ، به شرکت های دیگر خرده
نمیگیرند و اعتراض نمیکنند ، به خاطر شرایط تست و نحوه ی ازمون است .
اینهارو از مطالعه ایی مه دارم میگم . قصد کوبیدن هم ندارم .
فکر کنم 2 الی 3 شماره ی پیش بود که مجله ماشین مطلبی در مورد نحوه ی
اندازه ی میزان مصرف سوخت خودروها نوشته بود . برو اون مطلب و بخون ،
بعد قضاوت کن . علت مغیارت عدد هارو متوجه میشی .
نشان به ان نشانی که در اون مطلب ، کلی دستگاه به یک ماشین هاچ بک وصل
شده بود . به احتمال زیاد فورد فیستا بود .
من با مدرک حرف میزنم . نمیگویم شما اشتباه میکنی ، اما اینطور دیدگاه
گذاشتن شما ، یعنی همه ی برندها راست میگن و بنز دروغ میگه .
این طرفداری نیست ، اما در کشورهای جهان اول و یا به نوعی پیشرو ، مردم
اگاهانه و هوشمندانه در مورد برند و محصول انتخابیشون تحقیق میکنند و
میخرند . اگر بنا به دروغ باشه که همه جا اعلام میکنند .
Japan & Germany
۲۵ خرداد ۱۳۹۳مگه فولوکس XL1 که کم مصرف ترین خودروی تاریخ با مصرف 0.9 لیتر در 100 کیلومتر بود ، آیرودینامیک ترین ماشین دنیا نیست؟؟؟
زیگما
۲۵ خرداد ۱۳۹۳کم مصرف ترین خودروی دنیا که چند وقت پیش معرفی شد، کمتر از اون فولکسه مصرف میکنه.
کم مصرف ترین خودروی دنیا دیگه فولکس واگن نیست
رسیدم خونه لینکشو اگه خواستید میذارم
Japan & Germany
۲۵ خرداد ۱۳۹۳میشه لینکشو لطف کنی
چاپلو. دوستدار فولکس واگن.
۲۵ خرداد ۱۳۹۳دقیقا منم همینو میخواستم بپرسم.
چرا xl1 تو این تست نبوده؟
چاپلو. دوستدار فولکس واگن.
۲۵ خرداد ۱۳۹۳اینم یه خبر جالب راجع به مسابقه ی کم مصرف ترین خودرو های.
به گزارش گروه “رسانههای دیگر” خبرگزاری تسنیم، به نظر غیر واقعی میرسد اما با 12.5 لیتر بنزین امکان دور دنیا رفتن وجود دارد.
چندی پیش مسابقهای به نام «اکو ماراتن» در روتردام – هلند توسط دو کشور انگلستان و هلند برگزار شد که از سراسر جهان مهندسین و سازندگان خودرو شرکت داشتند.
در این مسابقه رقابت بین موتورهای زیست محیطی بوده است که میتوانند چندین کیلومتر با سوخت بسیار کم سفرهای طولانی داشته باشند.
198 تیم از 27 کشور مختلف در این مسابقه حضور داشتند و مانند هر سال از موتورهای ساخته شده پرده برداری شد.
یکی از شرکت کنندگان گفت: فیلم های این مسابقه که در رابطه با سرعت و فناوری انجام شد در سایتها به نمایش گذاشته شد؛ برخی از این خودروها به بازار عرضه میشوند و برخی فقط به نمایش گذاشته میشوند اما این خودروها می توانند مشکلات محیط زیست را از بین ببرند؛ این خودروها با یک لیتر بنزین هزاران کیلومتر انرژی دارند.
در این مسابقه تیم «سن خوزه» 3314.9 کیلومتر را با یک لیتر بنزین طی کرد.
منبع: شبستان
امید
۲۵ خرداد ۱۳۹۳خب پراید و پیکان وانتم امتحان میکردین دیگه
بنز چه استیلی داره در تونل باد
زیگما
۲۵ خرداد ۱۳۹۳اینم بگم که
وقتی یک سری ماشین رو در یک تونل تست میکنن، اعداد اعلامی قابل اعتماد تره چون تمام خودرو ها تحت شرایط یکسان تست شدند.
و جالب تر اینکه اعداد اعلامی تسلا با واقعیت مو هم نمیزده!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ خرداد ۱۳۹۳درود .
حرف منطقی بزن زیگما .
چنتا مطلب برات بیارم که ادعای خودروسازها در مورد مصرف سوخت ، کمتر اعلام
شده ؟؟؟ حدود 75درصد کمتر اعلام میشه .
25درصد بیشتر اعلام میکنند .
اون شرکت هایی هم کمتر اعلام میکنند ، به خاطر شرایط ازمایش و تست هاشون
است . فرقی نمیکنه المانی باشند . امریکایی و یا ژاپنی و …..
هرکشوری اب و هوا و فشار هوای خودش رو داره . نحوه ی رانندگی با یکدیگر
فرق داره . اختلاف مصرفی هم که اعلام میشه نهایتا 1.5 لیتر است .
4تا مجله بخر ، قسمت های پرسش و پاسخ مردم با نویسنده هاشونو بخون .
ببین چه جوابی میدهند .
سعی نکن یک شرکتی رو بکوبی !!!!!
همه ی شرکتها سعی میکنند حداقل مصرف رو بگویند .
زیگما
۲۵ خرداد ۱۳۹۳من بی منطقم
با کسی که حرف منطقی نمیزنه بحث نکن.
ali97
۲۵ خرداد ۱۳۹۳میلاد و زیگما
لطفا دوباره نه.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ خرداد ۱۳۹۳درود .
زیگما جان تو بی منطق نیستی ، اتفاقا منطقی هستی اونم از نوع خوبش .
اما خودتو بی منطق نشون میدی .
دیگه به من نگو که .
هرچقدرم بنز رو بکوبی و یا انتقاد نا درست بکنی ، باهات بحث میکنم ،
اما به همون مقدار که باهات بحث میکنم ، دوستت هم دارم .
شلبى
۲۵ خرداد ۱۳۹۳این تسلا واقعا یه انقلاب در صنعت خودروسازیه،بى رقیبِ….
ROLLS R R ROYCE
۲۵ خرداد ۱۳۹۳مرسدس بنز در همه جا سربلند بوده!!!!!
به غیر از اینجا کنار رقبای خودش!!!!!!
ESI
۲۵ خرداد ۱۳۹۳اینکه تونل نیست شبیه هتله
sadegh
۲۵ خرداد ۱۳۹۳تسلا از پر شتاب ترین ماشینای الکتریکی هم هست، که یکی از عواملش هم همین ضریب پساء خوبه، 362 اسب بخاره، توی ورژن پرفورمنس هم 416 اسب بخار داره، که توی کلاس خودش فوق العادس، به نظرم از لحاظ طراحی هم بسیار زیباست
علیرضا
۲۵ خرداد ۱۳۹۳از کجا معلوم این بررسی درست بوده؟؟؟ شاید بقیش درست بوده و این اشتباه گفته
چاپلو. دوستدار فولکس واگن.
۲۵ خرداد ۱۳۹۳سلام به همه.
من از این دو دوست عزیز که دیگه فک میکنم لازم نباشه اسم بیارم
خواهش میکنم با منابع موثق به بحث به پردازن و حرف تند و تیزی نزنند که خدای نکرده دلخوری پیش بیاد.(بابا این کمپانیا مال باباتون که نیس) :)
با تشکر.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ خرداد ۱۳۹۳درود .
چشم چاپلو جان . مطمئن باش کسی این کارو نمیکنه .
زیگما نظرش رو گفت ، منم نظرمو گفتم .
چاپلو. دوستدار فولکس واگن.
۲۵ خرداد ۱۳۹۳درود.
میلاد عزیز من که نگفتم کدوم دو دوست.
شما از کجا فهمیدی اخه ؟!! :D
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ خرداد ۱۳۹۳درود .
ای بابا .
زیگما اطلاعاتش خوبه . به خاطر همین یذره بحث به وجو
میاد . مثل این میمونه که با یک شاگرد زرنگ کلاس بخواهی
بحث کنی و متقاعدش کنی . این بحث ها اگر از عرفش
خارج نشه ، خوبه . زیگما الان یکسری مشکلات کاری داره ،
به خاطر همین یذره اعصابش خورده و طاقتش کم شده .
اگرنه که اینجور نبود .
مک میسل
۲۵ خرداد ۱۳۹۳مشکلات کاری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟میلاد مطمینی فقط مشکلات کاری بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چاپلو. دوستدار فولکس واگن.
۲۵ خرداد ۱۳۹۳مک میسل جان.
شما اینهم علامت سوال از کجا قاچاق کردی ؟!!
معلومه پارتیت کلفت بوده تعرفه برات ننداختن.
منو ببین فوق فوق 5 .6 تایی علامت سوال داشته باشم.
عاقا من معترضم تبعیض تا کجا !!!
نه اینجوری فایده نداره بزار منم یه خورده علامت سوال بزارم دلم خنک شه
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اخی جیگرم حال اومد.
رضا
۲۵ خرداد ۱۳۹۳تسلا نشون داد کمپانیهای امریکایی هم تکنولوژی بالایی میتونن داشته باشن
[…]
چاپلو. دوستدار فولکس واگن.
۲۵ خرداد ۱۳۹۳اصلا قصد جسارت ندارم.
ولی مگه قبل تسلا ماشین نبود که ازین حرفا بزنه.
ماستانگ موتور5.8 لیتری توربو دو قلو با 667 اسب قدرت و850 نیوتن متر گشتاور و شتاب 3.5 ثانیه ای. قویترین موتور v8 جاده ای.
البته مصرفش بالاست که فک نکنم از فراری یا لامبو و امثالهم بیشتر باشه.
تازه شتاب ماستانگ با وزن 1745 کیلویی و ایرودینامیک مسخره 3.5 هس اگه فورد میخواست یه کم تکنولوژی چاشنیش کنه اونوقت دیگه…
خودتون بهتر میدونید.
خلاصه اینقد به مصرف بنزین گیر ندید دوستان.
hamid3x
۲۵ خرداد ۱۳۹۳امریکا در علوم های تک در جهان حرف اولو میزنه.مخصوصاٌ در علوم برق و الکترونیک با داشتن (پذیرش نوابغ کشور های دیگه) بهترین دانشمندان و محققین جهان قدرت اول دنیا محسوب میشه البته کشورهایی مثل ژاپن و آلمان و تا حدودی فرانسه هم رقیبای جدی برای امریکا یه حساب میاند ولی سرمایه گذاری عظیمی که ایالت متحده در تکنولوژی انجام میده این کشور به جایگاه اول دنیا در زمینه های تک تبدیل کرده.
mojtaba..designer
۲۵ خرداد ۱۳۹۳به قول بعضی از دوستان..زوده هنوز قضاوت کردو گفت بنز دروغ گفته.
درسته یه مجله معتبر این کار رو انجام داده.ولی فکر نکنم اعتبارش به حد اعتبار گرو دایملر مرسدس باشه!!
اینو فراموش نکنین که تونل باد بنز یکی از بهترین و دقیق ترین تونل باد های دنیاس…چون تو ساختش بهترین مهندسان آلمان و دانشگاه MIT آمریکا و ناسا دخیل بودن…پس نمیشه همینجوری به بنز خورده گرفت !!
باید منتظر موندو عکس العمل بنز رو دید.
احسان(احسان سابق)
۲۵ خرداد ۱۳۹۳من به الون ماسک خیلی اعتقاد دارم.بنظرم بعد فوت استیو جابز الون ماسک اینده نگرترین رهبر تجاری و تکنولوژی تو دنیاست
توی کابین تسلا مدل اس چیزی غیراز تکنولوژی نیست.انجین این ماشین هم که از عجایب روزگاره.با یه شارژ کامل توی بهترین حات تا 300 کیلومتر رنج حرکتی داره.یکی از تنها ماشینای بزرگ و خانوادگی هست که شتاب فوق العاده بالای 4.2 ثانیه از 0 تا 100 رو داره.
ایمنی ترین ماشین دنیا.ایرودینامیکترین ماشین دنیا.
واقعا ادم فوق العاده ای هست این مرد.هم فضاپیما میفرسته فضا هم ماشینای بی نقصی میسازه و تازه دنبال ساختن نیروگاههای خورشیدی و هایپرلوپ هم هست.خدا بهش عمر بده
mojtaba..designer
۲۵ خرداد ۱۳۹۳در ضمن یکی دوتا از دوستان که راجبه آیرودینامیک فراری صحبت کرده بودن!!
بعرض برسونم که فراری یکی یا بهتر بگم آیرودینامیک ترین سوپراسپرت ساز های دنیاس.مثل بنز بهترین تونل باد رو داره.
بگذریم…وقتی فراری انزو تولید شد ضریب آیرودینامیکش دقیقا 0.7 بود..
که تو همه پبچ ها عملکرد فوقالعاده نشون داد.
با اینکه لافراری تست رسمی نشده بدونبن لافراری هم همینو ثابت میکنه.البته یه چیزایی گفته شده که آیرودینامیک ترین سوپرکاره.
خواستم بگم این نیروی down force که گفتین مربوط به علم آیرودینامیکه.
یعنی ماشین هر چی آیرودینامیک باشه فشار بادی که از ماشین رد میشه رو بتونه بدنه تحمل کنه و امواج باد بطور متقارن از انتهای ماشین بطور موازی رد شن ماشین میتونه تو سطح جاده با سرعته زیاد جلو بره…
این کار رو هم فراری استادشه..
P.G
۲۵ خرداد ۱۳۹۳اولاً دوست عزیز من خودم عاشق لافرارى هستم و بحثى که کردم صرفاً براساس اصول آیرودینامیک بود،شما دوباره کامنت قبلى من رو بخون،اگر صحبت منطقى بود در خدمتم!!!البته زیاد کار سختى نیست،شما طراحى لافرارى رو با تسلا مقایسه کنى کاملاً واضحه که نیروى پسا در فرارى نسبت به تسلا بیشتره به دلایلى که بالاتر گفتم والبته این ایرادى نداره چون در طراحى این ماشین مواردى مثل زیبایى و اصالت فرارى وهمچنین چسبندگى بیشترماشین به سطح جاده مد نظر بوده چون اصطکاک خیلى کم براى ماشین مسابقه اى خیلى هم خوب نیست و میتونه خطرناک باشه!
ثانیاً مگه ما گفتیم down forceمربوط به نانو تکنولوژیه؟؟؟
سوماً آیرودینامیک فقط اون چیزى که شما گفتى نیست وشامل خیلى موارد دیگه میشه،از جمله ناحیه ى خلع نسبى که در هنگام حرکت پشت ماشین ایجاد میشه وبخش مهمى از درگ یا نیروى پسا رو تشکیل میده و هر چه قدر این ناحیه کوچک تر باشه درگ خودرو کمتر و مصرف سوخت و عملکرد ماشین بهتر میشه و این یکى از مهمترین دغدغه هاى طراح هاست!
mojtaba..designer
۲۵ خرداد ۱۳۹۳فراری هم تو عبور دادن جریان هوا از بدنه و هم برخورد جسم سیالش با هوا بهترین نتیجه آیرودینامیک رو تو سوپراسپرتا داره!!!
احمدرضا
۲۵ خرداد ۱۳۹۳هرچه باشه بنز عالیه
h112
۲۵ خرداد ۱۳۹۳به نظر من تسلا با مدل s احیاء شد.جالب اینجاست که این خودرو لوکس با وزنی بیش از دو تن و موتور الکتریکی،0تا 100 رو زیر 6 ثانیه میره.فروش این خودرو در آمریکا رو به افزایشه،با قیمتی حدود 50 هزار دلار،5 سرنشین هم هست،داشبورد این خودرو جزء زیباترین ها است.
Alpha
۲۵ خرداد ۱۳۹۳نمیدونم چرا ولی اصلا از CLA خوشم نمیاد ! طرحش پختگی مرسدس رو نداره
علی
۲۵ خرداد ۱۳۹۳با سلام به دوستان گرامی
این مطلب خیلی شک برانگیزه چون خود مردسد با اون آزمایشگاه عظیم 66/1 که حسرت کلیه شرکتهای دنیاست داره اینو تست کرده بود تازه به نقلی در ساختش هم از نظر کلیه کارشناسان آلمان و آمریکا و حتی ناسا استفاده کرده بود حالا چه طور یه مجله می یاد با اجاره یه تونل باد به این عدد دست پیدا می کنه عجیبه؟؟؟البته باید منتظر بشیم ببینیم پاسخ بنز چیه چون ما داریم در مورد بنز بحث می کنیم نه یه کمپانی تازه به دوران رسیده بلکه اولین خودروساز دنیا و این به نظرم یعنی اعتبارش واسش از همه چی مهمتره چون نیازی به دروغ گفتن نداره و همه مردم محصولاتش رو دوست دارند پس یه شرکت معمولی نیست
خواهشی که از دوستان دارم اینه که لطفا بحث های بیهوده و صد من یه غلز رو اینجا نکنید آدم یه طرفه به قاضی نمی ره که به هر حال این ادعایی بوده که مطرح بوده و باید صحت و سقمش معلوم بشه خیلی از این بحث های بیخوده هیچ باری که نداره باعث دلخوری افراد از همه و متاسفانه کسانی که ادعای بزرگتریشون می شه باید این بحث ها رو جمع کنند نه اینکه خودشون یه پایه بحث بشند
با تشکر از دوستان گرامی
ارباب امیر پاشا خان
۲۶ خرداد ۱۳۹۳من کاری به راست و دروغ بنز ندارم ولی تسلا رو باید برگ برنده ی آ»ریکا دونست.فکر نمیکنم تا چند سال هیچ کدوم از خودزوسازی های آلمانی و ژاپنی نظیرشو بتونن بسازن.
مطمئنا الان چندی از ژاپنی دوست ها و عاشقان آلمانی بی ام و i8 و i3 و یا حتی تویوتا پریوس رو مثال می زنن ولی حتما خودشون هم می دونن که با وجود این هر سه ی این ماشین ها در زمینه هایی بهتر از تسلا هستن ولی در مجموع و با در نظر گرفتن همه ی جوانب تسلا برنده ی قطعی این رقابت هست.
علی
۲۶ خرداد ۱۳۹۳با سلام
خدمتتون که عارضم تنها دلیلش عدم نیاز کارخانه و مردم به همچین ماشینهایی و ریسک بالای تولید و هزینه های جانبی زیادشه اگه تسلا قیمت مناسبی داشت حرفی نبود ولی با این قیمت و تولید انبوه و مشکلات جامعه و مردم برای شرکتهای گردن کلفت دنیا شاید خیلی مقرون به صرفه نباشه الان ب ام و با ریسک دو مدل i3 و i8 رو تولید کرده که امید هم داره فروش خوبی داشته باشه ولی باید صبر کردی و دید وگرنه مطمئن باش تکنولوژی خیلی از شرکتها از تسلا بالاتره