بیشک مشهورترین تیونر فعال در تگزاس آمریکا هنسی است اما تیونری به نام T1 ریس نیز وجود دارد که با محصولات ۳ هزار اسب بخار خود شناخته میشود.
معرفی خودرویی که ۳ هزار اسب بخار قدرت داشته و درعینحال قابلیت اطمینان آن نیز مناسب باشد چالش بسیار بزرگی خواهد بود اما شرکت T1 ریس در دالاس تگزاس چنین کار سختی را انجام میدهد. مالک شرکت موردبحث تونی پالو است که در تیونینگ نیسان GT-R، لامبورگینی هوراکان و آئودی R8 تبحر ویژهای دارد. او ادعا میکند هیولاهای بسیار پرقدرتی را با استفاده از توربوها و اینترکولرهای بزرگ میسازد. نکته مهم اینکه علیرغم چنین تغییرات عظیمی، اکثر محصولات T1 ریس مجوز تردد قانونی در معابر عمومی را دارند.
تیونر موردبحث همچنین تجهیزات مخصوص خودروهای درگ، سیستمهای تعلیق افترمارکت و… را تولید میکند؛ اما نکته سورپرایز کننده درباره T1 ریس به استفاده از قطعات استوک خودروها مربوط میشود. برای مثال یکی از GT-R های تیون شده توسط این شرکت علیرغم قدرت حدود ۲۷۰۰ تا ۲۸۰۰ اسب بخار از گیربکس استوک نیسان استفاده میکند. این تیونر جدای از گودزیلا به تولید نسخههای دیوانهوار از آئودی R8 نیز مشغول است. این سوپر اسپرت آلمانی با استفاده از توربوی دستساز و اگزوز سفارشی میتواند قدرت قابلتوجهی تولید کند.
یکی دیگر از ساختههای جالب T1 ریس لامبورگینی هوراکان STO است که از دو توربو استفاده میکند. باید گفت محصولات شرکت یاد شده مجوز تردد در خیابانها را دارند و بنابراین تمامی امکانات رفاهی مدلهای استاندارد در آنها وجود دارد. بسیاری از مدلهای تیون شده به رول کیج مجهز هستند هرچند شرکت سازنده به خریداران توصیه میکند این هیولاها را همانند مدلهای استوک برانند؛ اما این خودروها در مسافت ۴۰۰ متر چه عملکردی دارند؟ پالو ادعا میکند یکی از GT-R های دیفرانسیل عقب میتواند مسافت یاد شده را بین ۵ تا ۶ ثانیه طی کند. همچنین یکی از این خودرو ۴۰۰ متر را در ۶.۵۱ ثانیه و با سرعت ۳۷۰ کیلومتر در ساعت طی کرده است و رکورددار سریعترین GT-R R35 دنیاست.
البته تولید چنین خودروهایی بدون چالش نیست و پالو میگوید میللنگ استوک نیسان در تحمل ۳ هزار اسب بخار به مشکل برمیخورد. البته او بهروشهای حفاظت از قطعات پیشرانه اشاره نمیکند اما حتی اگر قدرت و گشتاور تولیدی در دورهای معین پیشرانه محدود باشد هم مطمئن هستیم حس متفاوتی را پشت فرمان تجربه خواهید کرد.
نشناسی بهتره
۲۹ شهریور ۱۴۰۲گودزیلا به معنای واقعی کلمه💪😎
پیام
۲۹ شهریور ۱۴۰۲چهار هزار سال دیگم بگذره، نیسان جی تی آر همین طراحی تکراری رو داره! واقعا عجیبه!!! حالا اگه طراحیش مثل SLS بود آدم تحمل میکرد ولی یه طراحی مزخرفی نثل نیسان تینا آخه؟!!!! واقعا اون حالت چراغای جلو و … اینقدر براشون جذابیت داره؟؟؟
JDM
۲۹ شهریور ۱۴۰۲داداش یه دنیا با gtr حال میکنن اونوقت تو….
اره دوستان این کشوریه که توش زندگی میکنیم مردم ندونسته و بدون اطلاعات از روی تعصب نظر میدن
#ماشینبازی_لیاقت_میخواد
لات بی ادعا
۲۹ شهریور ۱۴۰۲نظر شخصی شو گفته پیام
اگه این رفیقمون تعصب داره، تو تعصب نداری که هموطن و کشورتو تحقیر میکنی؟
نه داداش ماشین بازی لیاقت نمیخواد
اصالت داشتن و قدر خاک دونستن لیاقت میخواد
پیام
۲۹ شهریور ۱۴۰۲لیاقت چیه! شمام طرز فکرت سنتی هست و از تجدد دوری! لابد طراحهای بنز و فراری و لامبورگینی و … دیوانه هستن و طراحهای نیسان میفهمن!!!
JDM
۳۰ شهریور ۱۴۰۲نه طرز فکر من سنتی نیست چون احمقانه نیست اینطور فکر میکنی
میدونی طرز فکر غلط کجاست؟ زمانی که بیای نیسانو با بنز و لامبو مقایسه کنی هر چند نیسان عالیه ولی فاکتور هایی هم هستن که بنز و لامبورگینی رو برتر میکنن!
میدونی شما تعصب کرهای هارو میکشی و هر حا اسم ژاپن باشه میای بد میگی اما از کرهای ها فقط آمارفروش و جوایز و اینارو میدونی و به خودت زحمت دونستن بیشتر ندادی اینجاست هر حرفی که از روی تعصب زده بشه فاقد اعتباره
datsun
۳۰ شهریور ۱۴۰۲فقط جنسیس کوپه از سرزمین چوسان قدیم
Cyber truck punk
۱۶ مهر ۱۴۰۲نه این گودزیلا نیست.
این مکا گودزیلا از فیلم کونگ در برابر گودزیلاست.
X
۲۹ شهریور ۱۴۰۲گودزیلا برای نهارش باید جوجه تسلا میل کنه
نشناسی بهتره
۲۹ شهریور ۱۴۰۲حق تا پایان سال تحصیلی👍🗿
Siyavash
۲۹ شهریور ۱۴۰۲این همه قدرت دیگه واقعا مسخر بازی هست و کوچکترین امنیتی در سواری همچین ماشین هایی وجود نداره…
ولی عجب رکورد هایه زده..۴۰۰ متر تویه ۶.۳۰ سانیه زده و با سرعت۳۷۰کیلومتر…نیسان واقعا موتور عجیبی داره قدرت تیونینگ پذیری خیلی بالایی داره..
JDM سابق
۲۹ شهریور ۱۴۰۲((برای مثال یکی از GT-R های تیون شده توسط این شرکت علیرغم قدرت حدود ۲۷۰۰ تا ۲۸۰۰ اسب بخار از گیربکس استوک نیسان استفاده میکند))
بعد از دوتا ران گیربکس رو باز کنه سوپ جو تحویل میگیره!
ولی جدا از این به این میگن تیونینگ واقعی نه کیت بدنه تعویض کردن و سیستم اگزوز و ای سی یو تیون کردن…
Scuderia Ferrari
۲۹ شهریور ۱۴۰۲GT-R افسانه ای تیون خور ترین ماشین دنیا
به شخصه عاشق تیون های AMS Performance (آلفا) و UGR هستم ولی این T1 ریس هم ترسناک به نظر میرسه
Amir.🇺🇸
۲۹ شهریور ۱۴۰۲گودزیلا استوکشم و وحشیه چه برسه با این تیون .
چطوری میخان کنترلش کنن
تازه گیربکسشم استوکههههه!
OM.01
۲۹ شهریور ۱۴۰۲به شخصه خودروی 1000 اسبی رو کافی میدونم
موتور تا 1000 اسب قدرت داشته باشه کافیه. بعد از اون باید گیربکس و دیفرانسیل و سیستم لانچ کنترل خوبی داشته باشه و لاستیک های خوب و چسبنده داشته باشه بعد هم باید با فیبرکربن وزنش رو کمتر کرد.
هم استهلاک کمتری داره قابلیت تردد روزانه خیلی بهتره هم سرصدا کمتره هم مصرف کمتره. هم بهروری بیشتری داره اگه کلی نگاه کنیم.
و همچنین به طورکلی کنترل کردن این خودروها خودش یه دوره آموزشی میخواد و اصلا کار هرکسی نیست تو یه چشم بهم زدن امکان چپ کردن وجود داره.
Viper
۲۹ شهریور ۱۴۰۲(این شرکت علیرغم قدرت حدود ۲۷۰۰ تا ۲۸۰۰ اسب بخار از گیربکس استوک نیسان استفاده میکند.)
واقعا لقب گودزیلا برازندشه 🤯🤯
Enzo Ferrari 2008
۲۹ شهریور ۱۴۰۲خیلی گنده کردن ۳۰۰۰اسب زیادی براش چون به بدنش نمی خوره … حالا دیس لایک بدید ….
کاربر۳
۲۹ شهریور ۱۴۰۲به موتور و گیربکس فشار نمیاد؟استاندارده؟
Soroush
۲۹ شهریور ۱۴۰۲کارخانه هیولاها
Amir Reza
۲۹ شهریور ۱۴۰۲رادیاتور یا خنک کننده دیگه ای بجاش نداره؟
Mohammad hasan
۲۹ شهریور ۱۴۰۲برای یه بلوکه ۳٫۸ لیتری وی شش این همه قدرت محشره و یک نکته اینکه گیربکس استوکه درست اما این معنی رو نمیده که همه زیر سیستم ها همون هایی هستن که طبق استاندارد کارخانه روش نصب شده
اگر به یاد داشته باشید تو بیشتر برنامه های تقویت خودرو های مختلف معمولا گیربکس هم تعویض میشده که تو خودرو های عملکردی آمریکای گیربکس تی ۵۶ ترمیک پای ثابت این پروژه های تیونینگ بوده
اما اینجا منظور اینکه گیربکس تعویض نشده بلکه با برخی اصلاحات مجددا روی خود خودرو حفظ شده
البته موارد دیگری هم مطرحه تو این زمینه همچون این موضوع که سازنده برای گارانتی کردن محصول خودش نهایت عملکرد اون رو ازش خارج نمی کنه اما شرایط استفاده از تمام قدرتش رو باقی میذاره که نتیجه میشه شبیه این جی تی ار هایی که میبینم یا دوج هایی که هنسی قدرت اونها رو تا کجا بالا میبرد بدون تعویض گیربکس چرا که گیربکس برای قدرت هایی فرای این موضوع ساخته شده
❤BMW❤
۳۰ شهریور ۱۴۰۲بازگشت سلطان جاده