متفرقه

ملاقات با خودروهای 3 هزار اسب بخار T1 ریس؛ تیونر رقیب هنسی!

بی‌شک مشهورترین تیونر فعال در تگزاس آمریکا هنسی است اما تیونری به نام T1 ریس نیز وجود دارد که با محصولات ۳ هزار اسب بخار خود شناخته می‌شود.

معرفی خودرویی که ۳ هزار اسب بخار قدرت داشته و درعین‌حال قابلیت اطمینان آن نیز مناسب باشد چالش بسیار بزرگی خواهد بود اما شرکت T1 ریس در دالاس تگزاس چنین کار سختی را انجام می‌دهد. مالک شرکت موردبحث تونی پالو است که در تیونینگ نیسان GT-R، لامبورگینی هوراکان و آئودی R8 تبحر ویژه‌ای دارد. او ادعا می‌کند هیولاهای بسیار پرقدرتی را با استفاده از توربوها و اینترکولرهای بزرگ می‌سازد. نکته مهم اینکه علیرغم چنین تغییرات عظیمی، اکثر محصولات T1 ریس مجوز تردد قانونی در معابر عمومی را دارند.

تیونر موردبحث همچنین تجهیزات مخصوص خودروهای درگ، سیستم‌های تعلیق افترمارکت و… را تولید می‌کند؛ اما نکته سورپرایز کننده درباره T1 ریس به استفاده از قطعات استوک خودروها مربوط می‌شود. برای مثال یکی از GT-R های تیون شده توسط این شرکت علیرغم قدرت حدود ۲۷۰۰ تا ۲۸۰۰ اسب بخار از گیربکس استوک نیسان استفاده می‌کند. این تیونر جدای از گودزیلا به تولید نسخه‌های دیوانه‌وار از آئودی R8 نیز مشغول است. این سوپر اسپرت آلمانی با استفاده از توربوی دست‌ساز و اگزوز سفارشی می‌تواند قدرت قابل‌توجهی تولید کند.

یکی دیگر از ساخته‌های جالب T1 ریس لامبورگینی هوراکان STO است که از دو توربو استفاده می‌کند. باید گفت محصولات شرکت یاد شده مجوز تردد در خیابان‌ها را دارند و بنابراین تمامی امکانات رفاهی مدل‌های استاندارد در آن‌ها وجود دارد. بسیاری از مدل‌های تیون شده به رول کیج مجهز هستند هرچند شرکت سازنده به خریداران توصیه می‌کند این هیولاها را همانند مدل‌های استوک برانند؛ اما این خودروها در مسافت ۴۰۰ متر چه عملکردی دارند؟ پالو ادعا می‌کند یکی از GT-R های دیفرانسیل عقب می‌تواند مسافت یاد شده را بین ۵ تا ۶ ثانیه طی کند. همچنین یکی از این خودرو ۴۰۰ متر را در ۶.۵۱ ثانیه و با سرعت ۳۷۰ کیلومتر در ساعت طی کرده است و رکورددار سریع‌ترین GT-R R35 دنیاست.

البته تولید چنین خودروهایی بدون چالش نیست و پالو می‌گوید میل‌لنگ استوک نیسان در تحمل ۳ هزار اسب بخار به مشکل برمی‌خورد. البته او بهروش‌های حفاظت از قطعات پیشرانه اشاره نمی‌کند اما حتی اگر قدرت و گشتاور تولیدی در دورهای معین پیشرانه محدود باشد هم مطمئن هستیم حس متفاوتی را پشت فرمان تجربه خواهید کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. نشناسی بهتره

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (501 ديدگاه)

    گودزیلا به معنای واقعی کلمه💪😎

    موافقم 52
    مخالفم 5
    1. پیام

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      چهار هزار سال دیگم بگذره، نیسان جی تی آر همین طراحی تکراری رو داره! واقعا عجیبه!!! حالا اگه طراحیش مثل SLS بود آدم تحمل می‌کرد ولی یه طراحی مزخرفی نثل نیسان تینا آخه؟!!!! واقعا اون حالت چراغای جلو و … اینقدر براشون جذابیت داره؟؟؟

      موافقم 5
      مخالفم 65
      1. JDM

        ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1168 ديدگاه)

        داداش یه دنیا با gtr حال میکنن اونوقت تو….
        اره دوستان این کشوریه که توش زندگی میکنیم مردم ندونسته و بدون اطلاعات از روی تعصب نظر میدن
        #ماشینبازی_لیاقت_میخواد

        موافقم 42
        مخالفم 4
        1. لات بی ادعا

          ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (172 ديدگاه)

          نظر شخصی شو گفته پیام

          اگه این رفیقمون تعصب داره، تو تعصب نداری که هموطن و کشورتو تحقیر میکنی؟

          نه داداش ماشین بازی لیاقت نمی‌خواد

          اصالت داشتن و قدر خاک دونستن لیاقت می‌خواد

          موافقم 18
          مخالفم 29
        2. پیام

          ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2139 ديدگاه)

          لیاقت چیه! شمام طرز فکرت سنتی هست و از تجدد دوری! لابد طراح‌های بنز و فراری و لامبورگینی و … دیوانه هستن و طراح‌های نیسان می‌فهمن!!!

          موافقم 4
          مخالفم 23
      2. JDM

        ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1168 ديدگاه)

        نه طرز فکر من سنتی نیست چون احمقانه نیست اینطور فکر میکنی
        میدونی طرز فکر غلط کجاست؟ زمانی که بیای نیسانو با بنز و لامبو مقایسه کنی هر چند نیسان عالیه ولی فاکتور هایی هم هستن که بنز و لامبورگینی رو برتر میکنن!
        میدونی شما تعصب کره‌ای هارو میکشی و هر حا اسم ژاپن باشه میای بد میگی اما از کره‌ای ها فقط آمارفروش و جوایز و اینارو میدونی و به خودت زحمت دونستن بیشتر ندادی اینجاست هر حرفی که از روی تعصب زده بشه فاقد اعتباره

        موافقم 11
        مخالفم 2
        1. datsun

          ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (3946 ديدگاه)

          فقط جنسیس کوپه از سرزمین چوسان قدیم

          موافقم 13
    2. Cyber truck punk

      ۱۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (149 ديدگاه)

      نه این گودزیلا نیست.
      این مکا گودزیلا از فیلم کونگ در برابر گودزیلاست.

  2. X

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1037 ديدگاه)

    گودزیلا برای نهارش باید جوجه تسلا میل کنه

    موافقم 54
    مخالفم 8
    1. نشناسی بهتره

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (501 ديدگاه)

      حق تا پایان سال تحصیلی👍🗿

      موافقم 26
      مخالفم 2
  3. Siyavash

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (801 ديدگاه)

    این همه قدرت دیگه واقعا مسخر بازی هست و کوچکترین امنیتی در سواری همچین ماشین هایی وجود نداره…
    ولی عجب رکورد هایه زده..۴۰۰ متر تویه ۶.۳۰ سانیه زده و با سرعت۳۷۰کیلومتر…نیسان واقعا موتور عجیبی داره قدرت تیونینگ پذیری خیلی بالایی داره..

    موافقم 38
    مخالفم 5
  4. JDM سابق

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (189 ديدگاه)

    ((برای مثال یکی از GT-R های تیون شده توسط این شرکت علیرغم قدرت حدود ۲۷۰۰ تا ۲۸۰۰ اسب بخار از گیربکس استوک نیسان استفاده می‌کند))

    بعد از دوتا ران گیربکس رو باز کنه سوپ جو تحویل میگیره!
    ولی جدا از این به این میگن تیونینگ واقعی نه کیت بدنه تعویض کردن و سیستم اگزوز و ای سی یو تیون کردن…

    موافقم 27
    مخالفم 8
  5. Scuderia Ferrari

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    GT-R افسانه ای تیون خور ترین ماشین دنیا
    به شخصه عاشق تیون های AMS Performance (آلفا) و UGR هستم ولی این T1 ریس هم ترسناک به نظر میرسه

    موافقم 35
    مخالفم 6
  6. Amir.🇺🇸

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    گودزیلا استوکشم و وحشیه چه برسه با این تیون .
    چطوری میخان کنترلش کنن
    تازه گیربکسشم استوکههههه!

    موافقم 19
    مخالفم 8
  7. OM.01

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (546 ديدگاه)

    به شخصه خودروی 1000 اسبی رو کافی میدونم
    موتور تا 1000 اسب قدرت داشته باشه کافیه. بعد از اون باید گیربکس و دیفرانسیل و سیستم لانچ کنترل خوبی داشته باشه و لاستیک های خوب و چسبنده داشته باشه بعد هم باید با فیبرکربن وزنش رو کمتر کرد.

    هم استهلاک کمتری داره قابلیت تردد روزانه خیلی بهتره هم سرصدا کمتره هم مصرف کمتره. هم بهروری بیشتری داره اگه کلی نگاه کنیم.

    و همچنین به طورکلی کنترل کردن این خودروها خودش یه دوره آموزشی میخواد و اصلا کار هرکسی نیست تو یه چشم بهم زدن امکان چپ کردن وجود داره.

    موافقم 23
    مخالفم 3
  8. Viper

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    (این شرکت علیرغم قدرت حدود ۲۷۰۰ تا ۲۸۰۰ اسب بخار از گیربکس استوک نیسان استفاده می‌کند.)
    واقعا لقب گودزیلا برازندشه 🤯🤯

    موافقم 22
    مخالفم 5
  9. Enzo Ferrari 2008

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    خیلی گنده کردن ۳۰۰۰اسب زیادی براش چون به بدنش نمی خوره … حالا دیس لایک بدید ….

    موافقم 9
    مخالفم 2
  10. کاربر۳

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (154 ديدگاه)

    به موتور و گیربکس فشار نمیاد؟استاندارده؟

    موافقم 9
    مخالفم 1
  11. Soroush

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (198 ديدگاه)

    کارخانه هیولاها

    موافقم 8
    مخالفم 2
  12. Amir Reza

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (172 ديدگاه)

    رادیاتور یا خنک کننده دیگه ای بجاش نداره؟

  13. Mohammad hasan

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (153 ديدگاه)

    برای یه بلوکه ۳٫۸ لیتری وی شش این همه قدرت محشره و یک نکته اینکه گیربکس استوکه درست اما این معنی رو نمی‌ده که همه زیر سیستم ها همون هایی هستن که طبق استاندارد کارخانه روش نصب شده
    اگر به یاد داشته باشید تو بیشتر برنامه های تقویت خودرو های مختلف معمولا گیربکس هم تعویض میشده که تو خودرو های عملکردی آمریکای گیربکس تی ۵۶ ترمیک پای ثابت این پروژه های تیونینگ بوده

    اما اینجا منظور اینکه گیربکس تعویض نشده بلکه با برخی اصلاحات مجددا روی خود خودرو حفظ شده

    البته موارد دیگری هم مطرحه تو این زمینه همچون این موضوع که سازنده برای گارانتی کردن محصول خودش نهایت عملکرد اون رو ازش خارج نمی کنه اما شرایط استفاده از تمام قدرتش رو باقی می‌ذاره که نتیجه میشه شبیه این جی تی ار هایی که میبینم یا دوج هایی که هنسی قدرت اونها رو تا کجا بالا میبرد بدون تعویض گیربکس چرا که گیربکس برای قدرت هایی فرای این موضوع ساخته شده

    موافقم 4
    مخالفم 1
  14. ❤BMW❤

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    بازگشت سلطان جاده

    موافقم 7
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا