نایبرئیس کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی، به استخدام ۲۰۰ نیرو با عنوان مشاور در شرکتهای خودروسازی اشاره کرد که عمدتا از نزدیکان و اقوام افراد شاغل بودهاند. حجتالاسلاموالمسلمین حسن نوروزی، نیاز به تحقیق و تفحص از خودروسازان داخلی را ضروری دانست.
حجتالاسلاموالمسلمین حسن نوروزی، نایبرئیس کمیسیون حقوقی مجلس در گفتوگو با خبرگزاری تسنیم، ضمن اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی برای کاهش قیمت خودرو در کشور اظهار داشت:
واردات خودروی خارجی به کشور باید انجام شود زیرا که این مهم باعث کاهش قیمت و رقابتی شدن کیفیت خودرو خواهد شد.
خودروسازان داخلی باید بدانند که خودروهای بیکیفیت آنها باعث واردات خودروهای خارجی شده است.
نظرات مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان، مجلس و دولت بر واردات خودرو است تا بخش کمبود خودرو در کشور تأمین شود.
خودروسازان داخلی با افزایش قیمت مشکلات خودشان را حل میکردند. وزارت صمت باید شرکتهای سایپا و ایرانخودرو و دیگر شرکتهای وابسته را به بخش خصوصی واگذار کنند تا مشکلات حل شود.
نایبرئیس کمیسیون حقوقی مجلس به بدهی ۸۰هزارمیلیاردی سالانه خودروسازان اشاره کرد و گفت:
سهامداران اصلی و بخش خصوصی خودروسازان برنامههای مهمی برای این شرکتها دارند و وعده دادهاند در صورت خصوصیسازی هیچ بدهی نداشته باشند.
مدیران خودروسازها بیش از ۲۰۰ نیرو و مشاور از اقوام خود را در شرکتها استخدام کردهاند که باید این رویه بهکارگیری و انتصابات فامیلی اصلاح شود.مدیران گذشته و بازنشستهها باید میزهای مدیریتی را رها کنند و جوانان انقلابی و مؤمن مدیریت را بهدست بگیرند زیرا که تحقیق و تفحص در مجلس از خودروسازان رأی آورده است و قطعاً پیگیری خواهد شد.
امیرحسین کاکایی، کارشناس صنعت خودرو نیز در مصاحبهای که آبان ماه سال ۱۴۰۰ با خبرگزاری اقتصادآنلاین انجام داده بود، موضوع ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی و زیان خودروسازان را مطرح کرد:
گاهی به وضعیت مالی دو خودروساز به خوبی واقعیتها را نشان میدهد. براوردها حاکی از آن است که امروز میزان زیان خودروسازان به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان و میزان بدهی آنها نیز به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. به نظر میرسد حتی مسئولان نیز درک دقیقی از این اعداد ندارند و وقتی از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی و زیان صحبت میکنیم باید دید اساسا تصمیم گیران چه واکنشی به آن دارند.
تصمیمها نه در مسیر اصلاح شرایط که تنها برای گذر زمان اجرایی شدهاند، بر اساس اعداد و ارقام اقتصادی اینکه دو بنگاه ۲۰۰ هزار میلیارد تومان زیان و بدهی داشته باشند به معنی آن است که ورشکست شدهاند و به عبارت دیگر صنعت خودرو ایران به زمین خورده است اما مانند آنچه که در بسیاری از دیگر بخشهای اقتصادی کشور دیده میشود، آنها با همین شرایط کار خود را ادامه دادهاند و برخلاف این تصور که باید این کار متوقف شود بسیاری از تصمیمگیران ترجیح میدهند که با وجود این مشکلات کار ادامه پیدا کند.
محمد
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱بسه عوام فریبی یه ملت رو خسته کردید همه میدونن شما غیر منفعت خودتون به فکر هیچی نیستید باید گل بگیرن در دم و دستگاهتون رو
مهردادکمال
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱حالم از همشون بهم میخوره
NAVID۰۰۹۸
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ولی من عاشقشونم !
چرا باید حالمون به هم بخوره ، چرا ؟!
کجای دنیا اینقدر زیبا با مافیا و لاتبازی تو روز روشن میتوانند خودشون بِبُرَند بدوزند و همه هم بدانند اما همه هم راضی باشند بگویند بخندند بخرند و از لاتاریای که راه انداختهاند حال کنند و همیشه هم نمایشی ناراضی باشند !
خدهروشکر هم خریدار راضی هست و هم فروشنده که هر آشغالی تولید بکنه باز خریدار داره😂🤦♂️🖤 !
مرسی که هستید !
مرسی که آیندگان را به تاریخ امروز در کلاسهای درس به خنده میاندازید !
هر جایی از کشور رفتید و دیدید فسادی وجود نداشت تعجب کنید و سریع یه گزارش به پلیس بدید چون مطمئناً یه جای کار داره میلنگه 😂🤦♂️ !
Amard
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱همه چیز به مسخره نگیر همین چرخه فساد باعث شده کلی کشته و مجروح بدیم که حاصل کیفیت پایین نقص فنی نمونه اش بهبهان حدود چند هزار کشته میدیم بعد شما میخندی راضی هستی اگه بنز با قیمت پژو بخری ناراضی هستی یعنی لیاقتت همین بنجل هاست ادم از هر چیزی میتونه پول دربیاره ولی اون پول کثیف مثل هرزگی
مهدی
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱چند سال پیش که یکی از مدیران حراست یکی از این شرکتها کارهای عجیبی کرده بود و استخدامهایی داشت و حقوقهای زیاد میگرفتند چی شد و …..
زیزیگولو
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ما ایرانیا اصلاً راضی به ضررو زیان سایپا و ایرانخودرو نیستیم …… تعطیلشون کنیین تا بیشتر ضرر نکردن
NAVID۰۰۹۸
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱زیزیگولو جان
خدا نکنه تعطیلشون کنند !
تا حالا فکر کردید اگر اینها تطعیل بشوند ، بعد از خودروسازی این مدیران و کارمندان که بیکار میشوند نمیتوانند بشینند و میان تو یه صنعت دیگه از اینی هم که هست بیشتر بِهِش تِر میزنند !
اصلاً نباشند میدونید چقدر شغل تعمیراتی بابت قطعات بنجل از بین میره !
چقدر بیخبری در مملکت شکل میگیره !
اینها باید باشند تا ما همه با هم سرگرم بشیم و جناب اَشتری هم روزی چندتا مقاله از دستهگلهاشون برامون ارائه بِدَن !
جناب اشتری ممنون بابت زحماتتون ، اما خداوکیلی با دیدن هر خبر از وضعیت بازار داخلی فقط انرژی منفی میگیریم و ای کاش پدال برمیگشت به همان حالِ قبل و ترجمهی مقالات خارجی ، چرا ؟!
چون تمام این خبرها را از صبح تا شب داریم میبینیم و میشنویم در مجازی و واقعیت ، امروز پدال تنها مرجعی هست که میشه اومد داخلش و مدتی با خواندن مطالب جالب و خودرویی بینالمللی از وضعیت دور شد و انرژی مثبت گرفت !!!!!
((( فقط یه نظر شخصی دادم چه درست چه غلط ، اشتباه برداشت نفرمایید لطفاً ))) سپاسگذار شما هستم و بابت تمام زحماتی که میکشید ممنوندار شما ، اما حالِ امروز ایران با دنیایی از خبرهای منفی فرق میکند با سالها قبل که اگر چیزی نداشتیم حداقل امیدی بود به بهبود و آیندهی روشن و نه امروزی که داریم نابودی روزانهی کشور را به چشم میبینیم و هرچی کار میکنیم گویا تازه انگاری روز اول هست بدونِ هیچ بهرهوری !!!!
البته یادم رفت بگم ، نمایشگاه خودرو تهران تو راهه ، فقط کیک ساندیس ببرید از دیدن اون همه بنز bmw کادیلاک فورد تویوتا هوندا کیا هیوندای ….. مدل ۲۰۲۳ حوصلتون سر نره و گِلویی تَر کنید ، من که با دمپایی میرم تا عرقسوز نشم 😂🤦♂️ !
البته بدانید سلطان سایپا قهر کردند و گفتند چون لامبورگینی نمیاد من هم نمیام ، البته ایشالاه یکی پادرمیونی کنه و اگر نه یه پایه طنز نمایشگاه کم میشه کنار ژنرال ایرانخودرو 🖤 !
viper2
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱حرف حق !
راستی نوید نمایشگاه ماشین . که گفتی توش کادیلاک و بنز و اینا هست . منظورت نمایشگاه کلاسیکه؟ و تاریخش رو میدونی؟
زیزیگولو
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱حرف حق👍👍
دکتر استاپ
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱راست میگه دیگه دور رو به جوون ها بدید
حداقل بجای پیرمرد ها جوون تر ها بودجه رو قرض بگیرن برن کانادا صرف امور خیریه کنن
مگه جوونا دل ندارن
امیرحسین
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱هندونه زیر بغل گذاشتن تا کجا تا کی
نمودن ملتو
با این مصاحبه های دروغین چ سناریوی خنده داری
آقایون بخدا ملت شریف ایران میدونند با چه گرگ های طرف هستن
بس خجالت بکشید این بازیارو تو مهد کودک اجرا کنید بچه های مهد زیر گوشتون میزنند
تمومش کنید
یعنی تا حال شما خبر نداشتید چ مسائلی درون شرکت های خودرو سازی ما بوده که اینطور مصاحبه میکنید به شعور ملت توهین میکنید
مردم آستانه صبر شون لبریز شده از دزدی ها دروغگویی ها و باند بازی های شما به اصطلاح مومن های بی دین که جای نون گذاشتن سر سفره مردم نون میکشید و آجر میذارید
پدال عزیز باور نکن این چرندیاتو اینا از ترس جونشون این مصاحبه های مترسکی رو میکنند
ونیز رو آب و ایران رو هوا
اونم به خاطر دزدی ها و غارت ها خودشون و آقازاده هاشون
تحت پیگرد
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱یعنی قبلا کثافت کاریها رو نمیدونستین یه دفعه از آسمون بهتون وحی شد همین امروز فهمیدین جمع کنین بابا دم و دستگاهتون رو
فرزاد
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱فکر نکنم کسی با طراحی و کیفیت و امنیت خودروهای داخلی مشکلی داشته باشه ولی با بستن مسیر واردات و تعرفه بالای خودروها مثلاً خودروهای الکتریکی که باید طرح تشویقی داشته باشه با پنجاه درصد تعرفه وارد بشه و قیمت ده برابری محصولات مثلاً داخلی نسبت به ارزش واقعی و قانون همینی که هست میخوای بخواه نمیخوای نخواه تو بازار بستهی خودرو همه مشکل دارن
بهراد
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱پول پسر عمه و پسر خاله مسئولینم ما باید بدیم؟
وقتی میرسه که اولویت فقط واردات خودروی تسلا میشه و دیگه مردم ماشین خووب سوار می شن
شاپور
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱با درود
مقامات ما فقط بلدن لج بازی کنن، عزیزان دل برای چرخی که هزاران سال پیش تولید شده و داره کار میکنه کسی غیر از مقامات ما نمی آید دوباره طرح اختراعش بدهد، در کل کشورهای پیشرفته دولتها فقط و فقط به اجرای قوانین میپردازند و خیلی هم سفت و سخت اما در جاهایی که هیاتی اداره میشن مثل اینجا دولت خودش بنگاه اقتصادی و تولیدی داره و از آنجا که مراکز دولتی تحت امر مقامات هستند و پادگانی اداره میشن محکوم به فساد، باندبازی، رشوه و استخدام های فک و فامیل و … هستند در نهایت هم میشه فاجعه ای بنام ۲۰۰هزار میلیارد تومان ضرر و خسارت. راه نجات خصوصی سازی واقعی و نه سپردن امور به بخش دیگر دولتی مثل مخابرات هست.
محمد
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱سیرکه
فقط نمیتونی زنده ببینی شعبده بازی هاشونو
باید از اخبار دنبال کنی
ادرس بهارستان
زمان برگزاری هر روز هفته
موضوع واردات و صادرات خودرو
Jdm باز
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱هیچوقت به فکر ما و قشر متوسط و پایین نبودن، مطمئن باشید با این حرفا هم کار به جایی نمیرسه اگه واقعا ۲۰۰ هزار میلیارد بدهی داره پس چرا هیچ غلطی نمیکن؟؟؟ چرا تعطیلش نمیکنن؟؟
مشخصه، چون دنبال اون سود های هنگفتی هستن که از انداختن همچین اشغالی هایی با قیمت های فصایی به مردم بدست میارن