موسسه ایمنی IIHS آمریکا در جدیدترین دور تستهای تصادف خود یافتههای نگران کنندهای را درباره ایمنی صندلی عقب خودروهای میان سایز منتشر کرده است. تست تصادف از جلوی موسوم به اورلپ متوسط بهروز شده خودروها را حسابی به دردسر انداخته و نیاز به بهبود ایمنی سرنشینان عقب را گوشزد کرده است.
هوندا آکورد در یک پیروزی دلچسب بهترین عملکرد را بین رقبای خود داشته و توانسته است امتیازهای خوبی را کسب کند. البته اکثر خودروهای میان سایز حاضر در تستهای تصادف IIHS چالشهای زیادی را در زمینه محافظت از سرنشینان صندلی عقب داشتهاند. از بین ۶ خودروی دیگر تست شده سوبارو اوت بک امتیاز قابلقبول را به دست آورده و موفقیتی نسبت را در زمینه حفاظت صندلی عقب ثبت کرده است. نیسان آلتیما و تویوتا کمری به امتیاز مرزی بسنده کردهاند که حاکی از نیاز به تلاش بیشتر برای بهبود شرایط خواهد بود. هیوندای سوناتا، کیا اپتیما K5 و فولکسواگن جتا نیز ضعیفترین عملکرد را داشتهاند و میبایست برای بهبود در این زمینه سخت تلاش کنند.
IIHS میگوید یکی از شاخصترین مشکلات تست تصادف خودروهای میان سایز اصطلاح “زیرآبی” رفتن آدمک عقب بوده است به این معنی که آدمک از زیر کمربند ایمنی عقب سر خورده و این امر ریسک جراحت اندامهای داخلی بدن را در بر دارد. پدیده یاد شده در خودروهایی که امتیاز ضعیف را کسب کردهاند بیشتر دیده میشود. از جمله مشکلاتی که برای آدمک تست به وجود آمده میتوان به آسیبهای سر، گردن و سینه اشاره کرد.
تست تصادف اورلپ متوسط بهروز شده نیز سال قبل معرفی شد تا ریسک بالاتر تصادفات مرگبار برای سرنشینان صندلیهای عقب را که کمربند ایمنی نبستهاند نشان دهد. هدف این موسسه ایمنی تشویق خودروسازان به بهبود ایمنی سرنشینان عقب خودرو بوده است. به همین منظور یک آدمک در صندلی عقب پشت راننده قرار داده میشود تا جراحات وارده به آن بهطور دقیق بررسی شود. آدمک موجود در خودروها میبایست حداقل ریسک آسیب را در بخش سر، گردن، سینه و ران داشته باشند و موقعیت آن تثبیت شده و فاصله ایمنی بین سر آدمک و قطعات داخل کابین وجود داشته باشد. چندی پیش بود که IIHS تعداد ۵ وانت پیکاپ کوچک را تست کرد و همگی آنها در تست اورلپ متوسط جلو مشکل داشتند چراکه نتوانستند انتظارات را در زمینه ایمنی سرنشینان عقب برآورده کنند و از دستیابی به امتیاز خوب بازماندند. یک ماه قبل نیز ۵ خودروی کوچک تست شدند که نتایج به دست آمده تقریباً مشابه وانتهای کوچک بود.
فرهاد
۲۹ مرداد ۱۴۰۲اینو اگه نشون یه مسئول بدی میگه : خب این مگه چه فرقی با شاهین یا ۲۰۶ خودمون داره ! مهم اینه که همشون ایربگ دارن دیگه بقیه چیزا مثل استحکام بالا بدنه ، سیستم های پیشگیری از تصادف ، ترمز های قدرتمند و … سر و صدا اضافی هستن ( بخدا یکبار یه عرزشی تو کامنت های اینستا همچین چیزی نوشته بود و میگفت ایمنی محصولات ما با بنز فرقی نداره ) 😂😂😂🤣🙌
دیا
۲۹ مرداد ۱۴۰۲مسئول؟؟؟؟ مگه داریم ؟؟؟؟
مجتبی .
۲۹ مرداد ۱۴۰۲مسعولین ماگوهرافشانی زیاد میکنن نیازهست شنونده عاقل باشه که شکرخدا اکثریت رسیدن به اون فهم.
کیان
۲۹ مرداد ۱۴۰۲نتایج تست مثه همیشه قابل پیش بینی بوده و درخشش افتاب تابان
و اهمیت دادن اونا به ریزه کاریهای ایمنی (سر خوردن ادمک از زیر کمربند عقب) !!!
پیام
۲۹ مرداد ۱۴۰۲چطور زمانی که تست ایمنی جنسیس بالاتر از تموم برندهای ژاپنی بود به اون ریزه کاریا اشاره نمیکردی؟!!!
اینم یه لینک با عنوان ثبت بالاترین امتیاز ایمنی برای جنسیس GV80 که حسابی ازون ریزه کاریا لذت ببری
JDM
۲۹ مرداد ۱۴۰۲خدایی بیخیال شو ژاپن یکی از سه قطب بزرگ این صنعته ولی کسی نگفت کره جایگاهی نداره…!
از هرلحاظ کره ماشینای مطمئن و خوبی داره اصلا تو هر صنعتی پیشرفت چشمگیری داشته
این بحثی که ما سر این برندا داریم بخاطر اینه که از جایگا و کلاس و سگمنت ماشینا اطلاعیی نداریم
پیام
۲۹ مرداد ۱۴۰۲دلت خوشهها! قبلا هم گفتم، دبگه جایگاه قدیم رو اوثر خودروسازیهاش ندارن. یه سه چهار سال دیگه بهت میگم که سگمنتاش چطوری با ماشینای الکتریکی به فنا میرن
حسین
۲۹ مرداد ۱۴۰۲سه چهار سال دیگه؟ اون موقع که چینی ها کره رو قورت دادن. اونوقت باید پرچم چین بزنی پروفایلت بیای فن چین بشی.
متاسفانه مجبوری قبول کنی کره هیچ ابداعی نداره در حالی که حتی چینی ها هم دارن سعی می کنن ابداع به خرج بدن. پس باید قبول کنی آینده هیوندا کیا به جز ورشکستگی چیز دیگه ای نیست . این جریان با تحقیر g70 شروع شد
مجتبی .
۲۹ مرداد ۱۴۰۲جای محصولات ساب خالی
JDM سابق
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ژاپنیها همیشه تو این تستا سربلند هستن
datsun
۲۹ مرداد ۱۴۰۲بهترین سدان های خانوادگی اقتصادی رو ژاپن میسازه یعنی از هر لحاظ حساب کنی برتری دارن
phonix
۲۹ مرداد ۱۴۰۲تاکسیای خوبی میسازن :)
البته امریکایی های جهان خوار تاکسی های سدان رو دیگه کم استفاده میکنن دارن میرن سمت اس یو وی یا ون که البته اونا هم هرچی دیدم تویوتا بودن
datsun
۲۹ مرداد ۱۴۰۲تاکسی خوب ساختن هم هنر میخاد
phonix
۳۰ مرداد ۱۴۰۲افرین بهشون
سرزمین آفتاب تابان
۲۹ مرداد ۱۴۰۲واقعا نسل جدید هوندا آکورد فوقالعاده است
Navid A J
۲۹ مرداد ۱۴۰۲از وقتی که توی آکورد نشستم، دیگه کمری هم حتی نظرمو جلب نکرد.
دانیال
۲۹ مرداد ۱۴۰۲هوندا عشق لاینتهی
میثم
۲۹ مرداد ۱۴۰۲عجیبه. تو وب سایت iihs توی برترین های ۲۰۲۳ رفتم، هر ۶ تاشو بعنوان Top Safety Pick+ معرفی کرده. تست ها رو دقیق بخوای نگاه کنی، واسه همش Overall Rating داره، ولی مثل NHTSA و Euroncap ریتینگ کلی برای هیچکدومشون نزده و فقط باید برترین های اون سال رو ببینی که اون خودرو تایید شده یا نه.
ADAK
۲۹ مرداد ۱۴۰۲واقعا چقدر خوبه این آکورد
ولله ظلم هستش مردم ما با پول آکورد و کمری و سوبارو و… چه آشغال هایی را بخاطر تصمیمات غلط یه عده سوار میشن.
این هوندا چقدر باشخصیته
تازه آکورد گل سرسبدشه