متفرقه

تست تصادف خودروهای میان سایز همراه با درخشش هوندا آکورد

موسسه ایمنی IIHS آمریکا در جدیدترین دور تست‌های تصادف خود یافته‌های نگران کننده‌ای را درباره ایمنی صندلی عقب خودروهای میان سایز منتشر کرده است. تست تصادف از جلوی موسوم به اورلپ متوسط به‌روز شده خودروها را حسابی به دردسر انداخته و نیاز به بهبود ایمنی سرنشینان عقب را گوشزد کرده است.

هوندا آکورد در یک پیروزی دل‌چسب بهترین عملکرد را بین رقبای خود داشته و توانسته است امتیازهای خوبی را کسب کند. البته اکثر خودروهای میان سایز حاضر در تست‌های تصادف IIHS چالش‌های زیادی را در زمینه محافظت از سرنشینان صندلی عقب داشته‌اند. از بین ۶ خودروی دیگر تست شده سوبارو اوت بک امتیاز قابل‌قبول را به دست آورده و موفقیتی نسبت را در زمینه حفاظت صندلی عقب ثبت کرده است. نیسان آلتیما و تویوتا کمری به امتیاز مرزی بسنده کرده‌اند که حاکی از نیاز به تلاش بیشتر برای بهبود شرایط خواهد بود. هیوندای سوناتا، کیا اپتیما K5 و فولکس‌واگن جتا نیز ضعیف‌ترین عملکرد را داشته‌اند و می‌بایست برای بهبود در این زمینه سخت تلاش کنند.

IIHS می‌گوید یکی از شاخص‌ترین مشکلات تست تصادف خودروهای میان سایز اصطلاح “زیرآبی” رفتن آدمک عقب بوده است به این معنی که آدمک از زیر کمربند ایمنی عقب سر خورده و این امر ریسک جراحت اندام‌های داخلی بدن را در بر دارد. پدیده یاد شده در خودروهایی که امتیاز ضعیف را کسب کرده‌اند بیشتر دیده می‌شود. از جمله مشکلاتی که برای آدمک تست به وجود آمده می‌توان به آسیب‌های سر، گردن و سینه اشاره کرد.

تست تصادف اورلپ متوسط به‌روز شده نیز سال قبل معرفی شد تا ریسک بالاتر تصادفات مرگبار برای سرنشینان صندلی‌های عقب را که کمربند ایمنی نبسته‌اند نشان دهد. هدف این موسسه ایمنی تشویق خودروسازان به بهبود ایمنی سرنشینان عقب خودرو بوده است. به همین منظور یک آدمک در صندلی عقب پشت راننده قرار داده می‌شود تا جراحات وارده به آن به‌طور دقیق بررسی شود. آدمک موجود در خودروها می‌بایست حداقل ریسک آسیب را در بخش سر، گردن، سینه و ران داشته باشند و موقعیت آن تثبیت شده و فاصله ایمنی بین سر آدمک و قطعات داخل کابین وجود داشته باشد. چندی پیش بود که IIHS تعداد ۵ وانت پیکاپ کوچک را تست کرد و همگی آن‌ها در تست اورلپ متوسط جلو مشکل داشتند چراکه نتوانستند انتظارات را در زمینه ایمنی سرنشینان عقب برآورده کنند و از دستیابی به امتیاز خوب بازماندند. یک ماه قبل نیز ۵ خودروی کوچک تست شدند که نتایج به دست آمده تقریباً مشابه وانت‌های کوچک بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. فرهاد

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    اینو اگه نشون یه مسئول بدی میگه : خب این مگه چه فرقی با شاهین یا ۲۰۶ خودمون داره ! مهم اینه که همشون ایربگ دارن دیگه بقیه چیزا مثل استحکام بالا بدنه ، سیستم های پیشگیری از تصادف ، ترمز های قدرتمند و … سر و صدا اضافی هستن ( بخدا یکبار یه عرزشی تو کامنت های اینستا همچین چیزی نوشته بود و می‌گفت ایمنی محصولات ما با بنز فرقی نداره ) 😂😂😂🤣🙌

    موافقم 42
    مخالفم 9
    1. دیا

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (112 ديدگاه)

      مسئول؟؟؟؟ مگه داریم ؟؟؟؟

      موافقم 18
      مخالفم 4
    2. مجتبی .

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1182 ديدگاه)

      مسعولین ماگوهرافشانی زیاد میکنن نیازهست شنونده عاقل باشه که شکرخدا اکثریت رسیدن به اون فهم.

      موافقم 20
      مخالفم 2
  2. کیان

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1436 ديدگاه)

    نتایج تست مثه همیشه قابل پیش بینی بوده و درخشش افتاب تابان
    و اهمیت دادن اونا به ریزه کاریهای ایمنی (سر خوردن ادمک از زیر کمربند عقب) !!!

    موافقم 27
    مخالفم 4
    1. پیام

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1676 ديدگاه)

      چطور زمانی که تست ایمنی جنسیس بالاتر از تموم برندهای ژاپنی بود به اون ریزه کاریا اشاره نمی‌کردی؟!!!
      اینم یه لینک با عنوان ثبت بالاترین امتیاز ایمنی برای جنسیس GV80 که حسابی ازون ریزه کاریا لذت ببری

      موافقم 5
      مخالفم 27
      1. JDM

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (634 ديدگاه)

        خدایی بیخیال شو ژاپن یکی از سه قطب بزرگ این صنعته ولی کسی نگفت کره جایگاهی نداره…!
        از هرلحاظ کره ماشینای مطمئن و خوبی داره اصلا تو هر صنعتی پیشرفت چشمگیری داشته
        این بحثی که ما سر این برندا داریم بخاطر اینه که از جایگا و کلاس و سگمنت ماشینا اطلاعیی نداریم

        موافقم 8
        مخالفم 4
        1. پیام

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1676 ديدگاه)

          دلت خوشه‌ها! قبلا هم گفتم، دبگه جایگاه قدیم رو اوثر خودروسازی‌هاش ندارن. یه سه چهار سال دیگه بهت می‌گم که سگمنتاش چطوری با ماشینای الکتریکی به فنا میرن

          موافقم 2
          مخالفم 4
        2. حسین

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1109 ديدگاه)

          سه چهار سال دیگه؟ اون موقع که چینی ها کره رو قورت دادن. اونوقت باید پرچم چین بزنی پروفایلت بیای فن چین بشی.
          متاسفانه مجبوری قبول کنی کره هیچ ابداعی نداره در حالی که حتی چینی ها هم دارن سعی می کنن ابداع به خرج بدن. پس باید قبول کنی آینده هیوندا کیا به جز ورشکستگی چیز دیگه ای نیست . این جریان با تحقیر g70 شروع شد

          موافقم 5
          مخالفم 0
  3. مجتبی .

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1182 ديدگاه)

    جای محصولات ساب خالی

    موافقم 8
    مخالفم 0
  4. JDM سابق

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (380 ديدگاه)

    ژاپنی‌ها همیشه تو این تستا سربلند هستن

    موافقم 23
    مخالفم 2
  5. datsun

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    بهترین سدان های خانوادگی اقتصادی رو ژاپن میسازه یعنی از هر لحاظ حساب کنی برتری دارن

    موافقم 25
    مخالفم 2
    1. phonix

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1804 ديدگاه)

      تاکسیای خوبی میسازن :)
      البته امریکایی های جهان خوار تاکسی های سدان رو دیگه کم استفاده میکنن دارن میرن سمت اس یو وی یا ون که البته اونا هم هرچی دیدم تویوتا بودن

      موافقم 5
      مخالفم 10
      1. datsun

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (3540 ديدگاه)

        تاکسی خوب ساختن هم هنر میخاد

        موافقم 14
        مخالفم 0
        1. phonix

          ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1804 ديدگاه)

          افرین بهشون

          موافقم 1
          مخالفم 1
  6. سرزمین آفتاب تابان

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    واقعا نسل جدید هوندا آکورد فوق‌العاده است

    موافقم 19
    مخالفم 0
    1. Navid A J

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      از وقتی که توی آکورد نشستم، دیگه کمری هم حتی نظرمو جلب نکرد.

      موافقم 2
      مخالفم 1
  7. دانیال

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (597 ديدگاه)

    هوندا عشق لاینتهی

    موافقم 3
    مخالفم 0
  8. میثم

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (104 ديدگاه)

    عجیبه. تو وب سایت iihs توی برترین های ۲۰۲۳ رفتم، هر ۶ تاشو بعنوان Top Safety Pick+ معرفی کرده. تست ها رو دقیق بخوای نگاه کنی، واسه همش Overall Rating داره، ولی مثل NHTSA و Euroncap ریتینگ کلی برای هیچکدومشون نزده و فقط باید برترین های اون سال رو ببینی که اون خودرو تایید شده یا نه.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. ADAK

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1847 ديدگاه)

    واقعا چقدر خوبه این آکورد
    ولله ظلم هستش مردم ما با پول آکورد و کمری و سوبارو و… چه آشغال هایی را بخاطر تصمیمات غلط یه عده سوار میشن.
    این هوندا چقدر باشخصیته
    تازه آکورد گل سرسبدشه

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا