دولت بایدن اجرای قوانین آلایندگی جدیدی را در نظر دارد که میتواند ۶۷ درصد خودروها را تا سال ۲۰۳۲ الکتریکی کند و تیونرها از اجرای این قوانین راضی نیستند.
دولت ایالاتمتحده قوانین سختگیرانهٔ جدیدی را برای کنترل آلایندگی خودروها در نظر گرفته است که میتواند با سوق دادن خریداران به سمت خودروهای الکتریکی، ساختار بازار خودروی آمریکا را بهطور اساسی تغییر دهد؛ اما تأثیر این قوانین بر مشاغل و کسبوکارهایی مثل صنعت تیونینگ و افترمارکت بسیار گسترده خواهد بود و به همین دلیل تیونرها از این شرایط ابراز نارضایتی کردهاند.
البته دولت باید از ممنوعیت همهجانبه خودروهای درونسوز در کوتاهمدت خودداری کرده است اما با طرح پیشنهادی جدید کنترل تولید گازهای گلخانهای که در سال ۲۰۲۷ اجرایی میشود، خودروهای درونسوز بهتدریج محدود خواهند شد و این محدودیتها تا زمانی که در سال ۲۰۳۲ میانگین تولید دیاکسید کربن در هر کیلومتر به ۵۱ گرم برسد ادامه خواهد داشت. در این دورهٔ پنجساله خودروسازان باید هرسال میانگین آلایندگی محصولات خود را ۱۳ درصد کاهش دهند. این قوانین بهوضوح برای سوق دادن خودروسازان به سمت ساخت مدلهای الکتریکی بیشتر طراحی شدهاند. EPA (آژانس حفاظت از محیطزیست) معتقد است تا سال ۲۰۳۲ خودروهای الکتریکی ۶۷ درصد از کل فروش خودروهای سواری سبک را به خود اختصاص خواهند داد.
«مایک اسپانیولا» مدیرعامل SEMA (انجمن بازار تجهیزات ویژه) که بیش از ۷ هزار عضو از کل صنعت تیونینگ و افترمارکت دارد، میگوید از تلاش برای کاهش آلایندگی حمایت میکند اما نگران تأثیراتی است که محدودیتهای پیشنهادی میتواند روی بیش از یک میلیون شغل در صنعت تیونینگ ایالاتمتحده بگذارد:
ما بهطور کامل از تلاشها برای کاهش تولید گازهای گلخانهای حمایت میکنیم ولی صنعت افترمارکت حول محور پیشرانهٔ درونسوز شکل گرفته است
البته اسپانیولا اذعان کرده که بخشهایی از صنعت افترمارکت این شرایط را درک کرده و به تبدیل قوای محرکهٔ خودروهای قدیمی به نمونههای الکتریکی روی آورده و قطعات لازم برای این تغییر را به بازار عرضه کردهاند؛ بنابراین، هرچند نگرانی او در مورد از بین رفتن مشاغل حوزهٔ تیونینگ درست است اما صنعت تیونینگ و افترمارکت با تغییر قوای محرکهٔ خودروها به الکتریکی از بین نخواهد رفت زیرا هنوز هم رانندگانی وجود خواهند داشت که بخواهند طراحی و هندلینگ خودروهای خود را بهبود ببخشند. علاوه بر این، فقط کافی است برخی خلاقیتهای باورنکردنی که هرسال در نمایشگاه سما به نمایش درمیآید را ببینید (که بسیاری از آنها هماکنون الکتریکی شدهاند) تا بفهمید افراد خلاق و باانگیزه در صنعت تیونینگ برای سازگاری با شرایط جدید هیچ مشکلی نخواهند داشت.
محمد
۲۷ فروردین ۱۴۰۲شدن مثل اون نعل بند هایی که وقتی خودرو داشت جای اسب رو میگرفت وسط خیابون میخ میریختن
Taha Malek
۲۷ فروردین ۱۴۰۲نعل بندی رو ممنوع کرده بودن؟ نه
خودرو ها به جایی رسیدن که جایگزینیشون با اسب منطقی بود، اسب رو ممنوع نکردن.
mercedes
۲۷ فروردین ۱۴۰۲امروز نه فردا اینام باید برن کنار
چون برقیا دارن جاشونو میگیرن
Kamy
۲۷ فروردین ۱۴۰۲مگه برقی تیون نمیخاد ؟؟
تیونینگ که فقط فنی ماشین نیست گرچه همون برقی هم مطمعنم با یه سری تغیرات میشه تیون فنیش کرد
تیونرها بیکار نمیشن فقط باید خودشونو آداپته کنن
mercedes
۲۷ فروردین ۱۴۰۲حق
JDM سابق
۲۷ فروردین ۱۴۰۲راست میگن دیگه تیونینگ صنعت پولساز و پر درآمدی هست که بسیار هم سالمه هرچی پول درمیاری به جای اینکه خرج علف و دختر و کوکایین کنی میریزی تو ماشینت
از موقعی که این بابا اومده حتی قیمت قطعات افترمارکت هم رفته بالا. قیمت سوخت هم بماند
یه دونه ازین قوانین آلایندگی واسه خودت تصویب کن هرجایی رفتی گاز گلخانه ای پس ندی!
پ ن:
تصویر یکی مونده به آخر: وقتی مردان ماشین تیونینگ میکنن.
تصویر آخر: وقتی بچه ها ماشین تیونینگ میکنن.
Arshia m3csl
۲۷ فروردین ۱۴۰۲دقیقا خیلی آدم ماشین تیونینگ کنه بهتر از مواد مخدر و بودن با کلی دختره ادم با یک دختر خوب و عشق ماشین باشه و برای ماشینش فلپ و رینگ و اسپویلر بندازه خیلی عالیه واقعا👌🏽 راستی بایدن اومد رینگای اسپرت گرونتر شدن رینگی که ۴ جفتش میشد زیر ۳۰۰۰ دلار همون شده بالای ۵۰۰۰ دلار کلا بایدن با ماشین بازی مشکل داره فکر کنم
❤BMW❤
۲۷ فروردین ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/04/Tuning-2.jpg
عجب چیزیه
ولی خب من خدایی از آینده میترسم که ماشینای بنزینی دوره شون تموم بشه و مثل فیلما همه سوار یه صابون پرنده بشن و پرواز کنن …