دارا خسروشاهی اهداف برقی سازی کسب‌وکار اوبر را تشریح کرد

دوشنبه 22 خرداد 1402 - 04:30
مطالعه 4 دقیقه
a8db57a65c2ee2f25f39d81081ae3bd5
دارا خسروشاهی مدیرعامل اوبر از برخی اقدامات این کمپانی برای کمک به محیط‌زیست پرده برداشت. بر این اساس رانندگان اوبر خواهند توانست از زمان و مکان...
تبلیغات

دارا خسروشاهی مدیرعامل اوبر از برخی اقدامات این کمپانی برای کمک به محیط‌زیست پرده برداشت. بر این اساس رانندگان اوبر خواهند توانست از زمان و مکان شارژ خودروهای برقی خود آگاه شوند و تمامی رستوران‌های اوبر Eats نیز تا سال 2030 از بسته‌بندی‌های پایدار استفاده خواهند کرد.

اوبر به عنوان یکی از مشهورترین کمپانی‌های فعال در زمینه حمل‌ونقل برخی اقدامات جدید به منظور حفظ محیط‌زیست و آینده‌ای پایدار را اعلام کرد. کمپانی موردبحث می‌گوید شروع به راهنمایی رانندگان درباره زمان و مکان شارژ خودروهای برقی خود کرده و مسافران نیز در صورت سفارش خودروهای برقی به/از فرودگاه‌ها با تخفیف بدرقه خواهند شد. همچنین در رستوران‌های طرف قرارداد اوبر نیز از بسته‌های پایدار استفاده خواهد شد. دارا خسروشاهی مدیرعامل اوبر می‌گوید این شرکت خواهان فرایندی کاملاً ساده و راحت برای آینده‌ای پایدار است و همه باید بتوانند در محیطی با آلایندگی پایین زندگی کنند. او خاطرنشان می‌سازد:

من معتقدم کاهش آلایندگی‌ها و رساندن آن به صفر چالش‌های نسل ما را تعریف می‌کند

اما یکی از کلیدی‌ترین معیارهای اوبر برای ساختن آینده‌ای سبز تشویق رانندگان بیشتر به خرید خودروهای برقی خواهد بود. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات اوبر به فرایند تبدیل خودروهای درون‌سوز به برقی مربوط می‌شود چراکه هم قیمت این خودروها بالاست و هم نگرانی‌هایی درباره زمان و مکان‌های شارژ وجود دارد. نگرانی رانندگان اوبر شامل مشکلاتی در یافتن شارژها و صرف وقت برای شارژ خودروها بوده و البته به خاطر نبود شارژرها و دیر رسیدن به محل سوار شدن مسافر مشکلاتی در زمینه لغو سفرها نیز وجود خواهد داشت.

اوبر برای حل این مشکل یک برنامه موبایلی را در نظر گرفته و اطلاعاتی در زمینه مدل‌ها و هزینه شارژرها قرار داده و درعین‌حال مراسم‌هایی را نیز برای تست خودروهای برقی توسط رانندگان برگزار کرده است. این برنامه همچنین به رانندگان اجازه می‌دهد نزدیک‌ترین شارژر را جست‌وجو کرده و اطلاعاتی در زمینه توان، در دسترس بودن و قیمت شارژ به دست آورند. با به‌روزرسانی‌های جدید نیز رانندگان خواهند توانست برنامه اوبر خود را به خودرو وصل کرده و توصیه‌های مداوم درباره فرایند شارژ خودرو به دست آورند. اوبر علاوه بر این ویژگی‌ای را توسعه داده و که بر اساس آن تنها سفرهایی برای رانندگان در دسترس خواهد بود که بتوانند با میزان شارژ فعلی خود انجام دهند و بنابراین رانندگان مجبور نخواهند بود سفرها را لغو کرده و راهی جایگاه شارژ شوند. این کمپانی حمل‌ونقل همچنین مشوق‌های مالی را برای خرید خودروهای برقی توسط رانندگان در نظر می‌گیرد. اخیراً در آمریکا و کانادا طرحی به راه افتاده که رانندگان در هر سفر با خودروی برقی 1 دلار بیشتر دریافت می‌کنند.

البته فقط رانندگان نیستند که از مشوق‌های برقی سازی اوبر برخوردار می‌شوند چراکه این کمپانی مسافران را نیز به استفاده از محصولات پاک‌تر تشویق می‌کند. یکی از مدیران اوبر می‌گوید کمپانی یاد شده ویژگی جدیدی را در فرودگاه‌ها معرفی کرده که به مسافران اجازه می‌دهد تا خودروهای برقی را با قیمت‌های کمتری انتخاب کنند. رانندگان نیز به تخفیف‌ها و حتی شارژرهای رایگان دسترسی خواهند داشت. مدیر اوبر خاطرنشان می‌سازد تردد در فرودگاه‌ها 15 درصد کسب‌وکار اوبر را تشکیل می‌دهد و سفرهای این بخش معمولاً طولانی‌تر هستند. مشتریان همچنین قادر خواهند بود آمار مربوط به میزان کاهش آلایندگی از طریق انتخاب خودروی برقی برای سفر خود را مشاهده کنند.

مدیر اوبر می‌گوید این کمپانی سال قبل الگوریتم جدیدی را پایه‌ریزی کرد که بر اساس آن مسیرهای دوستدار محیط‌زیست بیشتری را برای رانندگان می‌یابد. این مسیرها دارای حداقل سربالایی و چراغ‌قرمز هستند و البته مسیر حرکت را نیز طولانی‌تر نمی‌کنند. اوبر همچنین پس از خرید برنامه استرالیایی کار نکست دور در سال قبل اولین سرویس اشتراک خودرویی خود را در بوستون و تورنتو راه‌اندازی کرده است. دارا خسروشاهی همچنین دو هدف جدید اوبر Eats را نام برده که یکی از آن‌ها تبدیل تمامی پیک‌ها به محصولاتی برقی تا سال 2040 و استفاده از بسته‌بندی‌های پایدار در رستوران‌ها تا سال 2030 است. مشتریان قادر خواهند بود روی برنامه ویژه خود رستوران‌های استفاده کننده از این نوع بسته‌بندی‌ها را مشاهده کنند. خسروشاهی همچنین خاطرنشان ساخته دلیل انتخاب لندن برای تعیین استراتژی جدید اوبر به میزان استفاده از محصولات پاک مربوط می‌شود. از بین بیش از 60 هزار راننده اوبر در اروپا و آمریکای شمالی که خودرویی برقی را می‌رانند بیش از 10 هزار نفر در لندن هستند. در نهایت باید گفت اوبر می‌خواهد تا سال 2025 به شرکتی تمامی برقی در لندن تبدیل شود و این اتفاق در اروپا و آمریکای شمالی تا سال 2030 و در کل جهان تا سال 2040 رخ خواهد داد.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.