دارا خسروشاهی مدیرعامل اوبر از برخی اقدامات این کمپانی برای کمک به محیطزیست پرده برداشت. بر این اساس رانندگان اوبر خواهند توانست از زمان و مکان شارژ خودروهای برقی خود آگاه شوند و تمامی رستورانهای اوبر Eats نیز تا سال ۲۰۳۰ از بستهبندیهای پایدار استفاده خواهند کرد.
اوبر به عنوان یکی از مشهورترین کمپانیهای فعال در زمینه حملونقل برخی اقدامات جدید به منظور حفظ محیطزیست و آیندهای پایدار را اعلام کرد. کمپانی موردبحث میگوید شروع به راهنمایی رانندگان درباره زمان و مکان شارژ خودروهای برقی خود کرده و مسافران نیز در صورت سفارش خودروهای برقی به/از فرودگاهها با تخفیف بدرقه خواهند شد. همچنین در رستورانهای طرف قرارداد اوبر نیز از بستههای پایدار استفاده خواهد شد. دارا خسروشاهی مدیرعامل اوبر میگوید این شرکت خواهان فرایندی کاملاً ساده و راحت برای آیندهای پایدار است و همه باید بتوانند در محیطی با آلایندگی پایین زندگی کنند. او خاطرنشان میسازد:
من معتقدم کاهش آلایندگیها و رساندن آن به صفر چالشهای نسل ما را تعریف میکند
اما یکی از کلیدیترین معیارهای اوبر برای ساختن آیندهای سبز تشویق رانندگان بیشتر به خرید خودروهای برقی خواهد بود. یکی از بزرگترین مشکلات اوبر به فرایند تبدیل خودروهای درونسوز به برقی مربوط میشود چراکه هم قیمت این خودروها بالاست و هم نگرانیهایی درباره زمان و مکانهای شارژ وجود دارد. نگرانی رانندگان اوبر شامل مشکلاتی در یافتن شارژها و صرف وقت برای شارژ خودروها بوده و البته به خاطر نبود شارژرها و دیر رسیدن به محل سوار شدن مسافر مشکلاتی در زمینه لغو سفرها نیز وجود خواهد داشت.
اوبر برای حل این مشکل یک برنامه موبایلی را در نظر گرفته و اطلاعاتی در زمینه مدلها و هزینه شارژرها قرار داده و درعینحال مراسمهایی را نیز برای تست خودروهای برقی توسط رانندگان برگزار کرده است. این برنامه همچنین به رانندگان اجازه میدهد نزدیکترین شارژر را جستوجو کرده و اطلاعاتی در زمینه توان، در دسترس بودن و قیمت شارژ به دست آورند. با بهروزرسانیهای جدید نیز رانندگان خواهند توانست برنامه اوبر خود را به خودرو وصل کرده و توصیههای مداوم درباره فرایند شارژ خودرو به دست آورند. اوبر علاوه بر این ویژگیای را توسعه داده و که بر اساس آن تنها سفرهایی برای رانندگان در دسترس خواهد بود که بتوانند با میزان شارژ فعلی خود انجام دهند و بنابراین رانندگان مجبور نخواهند بود سفرها را لغو کرده و راهی جایگاه شارژ شوند. این کمپانی حملونقل همچنین مشوقهای مالی را برای خرید خودروهای برقی توسط رانندگان در نظر میگیرد. اخیراً در آمریکا و کانادا طرحی به راه افتاده که رانندگان در هر سفر با خودروی برقی ۱ دلار بیشتر دریافت میکنند.
البته فقط رانندگان نیستند که از مشوقهای برقی سازی اوبر برخوردار میشوند چراکه این کمپانی مسافران را نیز به استفاده از محصولات پاکتر تشویق میکند. یکی از مدیران اوبر میگوید کمپانی یاد شده ویژگی جدیدی را در فرودگاهها معرفی کرده که به مسافران اجازه میدهد تا خودروهای برقی را با قیمتهای کمتری انتخاب کنند. رانندگان نیز به تخفیفها و حتی شارژرهای رایگان دسترسی خواهند داشت. مدیر اوبر خاطرنشان میسازد تردد در فرودگاهها ۱۵ درصد کسبوکار اوبر را تشکیل میدهد و سفرهای این بخش معمولاً طولانیتر هستند. مشتریان همچنین قادر خواهند بود آمار مربوط به میزان کاهش آلایندگی از طریق انتخاب خودروی برقی برای سفر خود را مشاهده کنند.
مدیر اوبر میگوید این کمپانی سال قبل الگوریتم جدیدی را پایهریزی کرد که بر اساس آن مسیرهای دوستدار محیطزیست بیشتری را برای رانندگان مییابد. این مسیرها دارای حداقل سربالایی و چراغقرمز هستند و البته مسیر حرکت را نیز طولانیتر نمیکنند. اوبر همچنین پس از خرید برنامه استرالیایی کار نکست دور در سال قبل اولین سرویس اشتراک خودرویی خود را در بوستون و تورنتو راهاندازی کرده است. دارا خسروشاهی همچنین دو هدف جدید اوبر Eats را نام برده که یکی از آنها تبدیل تمامی پیکها به محصولاتی برقی تا سال ۲۰۴۰ و استفاده از بستهبندیهای پایدار در رستورانها تا سال ۲۰۳۰ است. مشتریان قادر خواهند بود روی برنامه ویژه خود رستورانهای استفاده کننده از این نوع بستهبندیها را مشاهده کنند. خسروشاهی همچنین خاطرنشان ساخته دلیل انتخاب لندن برای تعیین استراتژی جدید اوبر به میزان استفاده از محصولات پاک مربوط میشود. از بین بیش از ۶۰ هزار راننده اوبر در اروپا و آمریکای شمالی که خودرویی برقی را میرانند بیش از ۱۰ هزار نفر در لندن هستند. در نهایت باید گفت اوبر میخواهد تا سال ۲۰۲۵ به شرکتی تمامی برقی در لندن تبدیل شود و این اتفاق در اروپا و آمریکای شمالی تا سال ۲۰۳۰ و در کل جهان تا سال ۲۰۴۰ رخ خواهد داد.
Archi KHAN
۲۲ خرداد ۱۴۰۲در کل کاش به دانشمندان، کارآفرین ها ی موفق مون بیشتر بها میدادیم
بستری بود تا بدون تشریفات و سازوکارهای اداری مذخرف مسیر توسعه مون طی بشه
داد…
خسروشاهی
فیروز نادری
و…
NAVID۰۰۹۸
۲۲ خرداد ۱۴۰۲خسروشاهی از خانوادههای سرشناس قبل از انقلاب بودند که بسیار ثروتمند بودند و رفتنشان از بایدها بود و اگر نه زندگیشان تصرف میشد !
اما خسروشاهیها سالیانه از دل همین دانشگاههای کشور دارند میروند و پراکنده میشوند که حق هم دارند و شما هم جایشان بودید میرفتید و پشتسرتان هم نگاه نمیکردید !
ممد ژانگولر
۲۲ خرداد ۱۴۰۲دارا خسرو شاهی انگار داداش بزرگه هنرپیشه معروف عراقی dar salim میمونه . انقد شباهت یعنی چی 😅
جفری
۲۳ خرداد ۱۴۰۲دقت کردین تا ۲۰۳۰ تقریبا هیچ کار مهمی انجام نمیده و تا ۲۰۴۰ میخوهد همه چی برقی بشه یعنی وقتی سالها قبلش همه چی برقی شده..معلونه دارا از تکنولوژی آینده چیری نمیفهمه و فقط از مدیریت مالی سر در میاره.
یعنی همون کاری که از اول هم بوده.
دارا نمیخواد حفظ محیط زیست برای اوبر هزینه داشته باشه.
Homayoun
۲۳ خرداد ۱۴۰۲خدا پدر بزرگ ایشون مرحوم علی خسروشاهی رو بیامرزه ما سر سفره ایشون بزرگ شدیم امکاناتی که تو شهرک مسکونی مینو که برای اسکان خانواده کارکنان شرکت تدارک دیده شده بود حتی الانم من ندیدم نمونه اش رو تو ایران البته قبل از انقلاب زیاد از این دست شهرکها واسه کارکنان و خانواده های خیلی از کارخانه ها و پالایشگاه ها و غیره بود معمولا هم از بهترین مهندسان دنیا برای ساخت اسن شهرکها استفاده میشد ولی الان دیگه نسلشون منقرض شده و همه فروخته شده.هنوزم واسه خیلیها وقتی توضیح میدم که تو اون شهرک واسه ما خانواده های کارکنان چه امکاناتی ایشون محیا کرده بودن هیچکس باورش نمیشه.تا ابتدای دهه هشتاد ما تو ایران تو یکی از شهرستانهای استان زنجان با امکانات کشورهای اروپایی زندگی میکردیم به لطف ایشون.از کارگر تا مهندسین شرکت همه تو همون شهرک اسکان داده شده بودن.شش عدد کانکس و اتاقک نگهبانی در اطراف شهرک بود جهت تامین امنیت تا صبح نگهبانها تو کوچه ها قدم میزدن و تو کانکسها نظارت میکردن تا خانواده ها راحت بخوابن،باشگاه ورزشی،یه زمین چمن اختصاصی در ابعاد استاندارد فیفا،نانوایی،سینما،مهد کودک،سوپر مارکت ،مهمانسرا،استخر،پارک،پناهگاه واسه زلزله و بمباران.آب ،برق،گاز،تلفن،سرویس چمن زنی و باغبانی هفتگی حیاط ویلایی ها،لوله کش،بنا،نقاش ساختمان،برقکار که دائم تو شهرک گوش به زنگ خانواده ها بودن تا خدمات ارائه بدن،هر روز صبح چندتا اتوبوس تو پارکینگ منتظر بودن که بچه های ساکنان رو ببرن مدرسه و برن دنبالشون و بیارنشون دوتا اتوبوس هم در اختیار خانومها بود واسه رفتن به خرید تو دوتا شهر مجاور.ماهی یکبار چند اتوبوس خانواده کارکنان رو برای مسافرتهاشون میبردن به تهران شمال کشور و جاهای دیگه،البته تمامی این امکاناتی که در بالا گفتم به صورت رایگان و نامحدود در اختیار ساکنان بود وگرنه که الانم پول داشته باشی همه رو میتونی داشته باشی،اگه کسی مریض میشد امبولانس میومد جلوی در خونه سوارش میکرد و به هر بیمارستانی در کشور که میخواست تا نهایت بعد مسافت سیصد کیلومتر میبردنش تمام هزینه های درمان هم شرکت پرداخت میکرد موقع برگشت هم باز امبولانس میومد دنبال بیمار و میاوردش خونه.لوله کشی سراسری شوفاژ و سیم کشی برق و شبکه فاضلاب به صورت زیر زمینی تعبیه شده بود،سرتاسر شهرک هم کیوسکهای آتش نشانی تعبیه شده بود که توش شلنگ فشار قوی و شیر مخصوض آتش نشانی و تبر وغیره بود که موقع اتش سوزی از ایستگاه اتش نشانی خود شرکت مینو میومدن و آتش رو باهاشون خاموش میکردن،خرج تحصیل فرزندان و تامین لوازم تحریر و کتاب و دفترشون با شرکت بود ماهانه مرغ و گوشت و برنج تمام خانوارها هم طبق نیازشون به صورت رایگان توسط شرکت اهدا میشد هر سال موقع ماه رمضان هم یک قابلمه بزرگ که داخلش زرشک پلو با مرغ بود و یک جعبه پرتقال تامسون شمال هم به خانواده تمام پرسنل میدادن.گلکاری و فضای سبزشم به خدا سرسبزتر و زیباتر از شهرکهای لوکس کنونی شمال کشور بود.یه فروشگاه بزرگ لوازم خانگی هم تو خود شرکت بود که کارکنان هر چی احتیاج داشتن ازش میخریدن و به صورت اقساط طولانی مدت بهشون داده میشد.موقع بازنشستگی هم یه کامیون بازم بصورت رایگان از طرف شرکت میومد و اساس اون خانواده رو به هرکجای ایران که میخواستن برن میبرد.البته خیلی از امکانات رایگان قبل انقلاب بود که بعدش برداشته شد مثل تامین شیر خشک و سرلاک بچه ها تا شیرینی و شکلاتشون و حتی تامین شوینده های مورد نیاز هر خانواده در هر ماه.به خدا بازم یه سری امکانات رو حضور ذهن ندارم بگم،نکته مهم اینه این امکانات در اختیار تمام کارکنان شرکت بود از پایین مرتبه ترین کارگر بگیر تا مهندسین و هیت مدیره شرکت
ولی از دهه هشتاد به بعد تمام این امکانات قطع شد و خانه های شهرک فروخته شد و شهرک به شهرداری واگذار شد
امیدوارم پدال کامنتمو سانسور نکنه تا دوستان بدونن این خانواده چه خدمتی به مردم این کشور کردن و مثل خانواده های ثروتمند الان داخل کشور نیستن که فقط پول و رفاه رو واسه خودشون میخوان نه برای کارکنان زیردستشون