بر پایه تخمینهای جدید مرگومیر ترافیکی سال ۲۰۲۱ آمریکا، NHTSA میگوید این رقم به بالاترین میزان در ۱۶ سال اخیر رسیده است. گفته میشود حدود ۴۳ هزار نفر جان خود را در تصادفات سال پیش از دست دادهاند و این میزان یعنی افزایش قابلتوجه ۱۰.۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰. بر اساس دادههای NHTSA، تقریباً تمامی زیرمجموعههای رانندگان و انواع تصادفات با رشد در سال گذشته روبرو بودهاند اما این همه ماجرا نیست.
در گزارشهای سال پیش کشور آمریکا، تصادفات ناشی از سرعتهای بالا رشد ۱۷ درصدی داشتهاند. امسال شاهد ۵ درصد رشد دیگر نیز بودهایم اما بسیاری از بخشهای دیگر مؤثر روی تصادفات رشد دو رقمی نسبت به سال ۲۰۲۱ داشتهاند. یکی از مثالهای قابلتوجه دراینباره تصادفات در جادههای شهری هستند که نسبت به یک سال پیش رشد ۱۶ درصدی را نشان میدهند.
مرگومیر ناشی از حضور حداقل یک وانت پیکاپ در صحنه نیز رشد ۱۳ درصدی داشته و این میزان در تصادفات چند خودرو با یکدیگر ۱۶ درصد بیشتر بوده است. دکتر استیون کلیف، مدیر NHTSA میگوید:
ما تلاشهای خود در زمینه ایمنی را دو برابر خواهیم کرد و همه بخشها شامل فرمانداریها، مؤسسات ایمنی، خودروسازان و رانندگان باید ما را همراهی کنند. جان همه ما به این موضوع بستگی دارد
بر اساس دادههای سال ۲۰۲۱ این موسسه تگزاس بیشترین میزان مرگومیر ناشی از تصادفات (۴۵۷۳ نفر) را بر جای گذاشته است که ۱۸ درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن را نشان میدهد. در رتبههای بعدی به ترتیب کالیفرنیا با ۴۲۵۸ کشته (رشد ۱۰.۷ درصدی) و فلوریدا با ۳۷۵۳ کشته (رشد ۱۲.۷ درصدی) قرار دارند. بیشترین میزان افزایش مرگومیر تصادفات خودرویی آمریکا به ایالت آیداهو با ۲۸۶ نفر (رشد ۳۳.۶ درصدی) تعلق دارد.
تمامی این آمار نگران کننده به نظر میرسد اما حداقل یک بخش وجود دارد که امیدواری را به افراد تزریق میکند. در سال ۲۰۲۱ تخمین زده شد کل کارکرد خودروها حدود ۵۲۰ میلیارد کیلومتر بیشتر از سال ۲۰۲۰ بود که رشد ۱۱.۲ درصدی را نشان میدهد.
اگر کل مسافت طی شده توسط خودروها در آمریکا را در نظر بگیریم آمار مرگومیر تصادفات خودرویی این کشور در واقع ۰.۰۱ درصد کاهش را نشان میدهد. در سال ۲۰۲۰ به ازای هر ۱۶۰ میلیون کیلومتر کارکرد خودروها ۱.۳۴ نفر جان خود را از دست داد درحالیکه این میزان در سال ۲۰۲۱ به ۱.۳۳ نفر رسید. به همین خاطر اگرچه میزان مرگومیر در سال ۲۰۲۱ رشد قابلتوجهی داشته است اما این امر به خاطر میزان مسافت طی شده بیشتر است. ظاهراً رانندگان همان رفتار ریسکی سال ۲۰۲۰ را ادامه دادهاند ولی این بار مسافت بیشتری را طی کردهاند.
قطعاً این به معنی عدم بهبود اوضاع نیست. رانندگان آمریکایی به راحتی میتوانند رفتارهای پرخطر در رانندگی را کنار بگذارند و در زمان مستی یا خوابآلودگی پشت فرمان ننشینند.
زیرساختها نیز میتواند بهبود یابد اما افزایش تلفات تصادفات سال پیش فقط نتیجه مستقیم سرعت بالا یا رانندگی مخاطرهآمیز نبوده است و عوامل دیگری را نیز باید در این آمار دخیل دانست.
aminbikar
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱رکورد پراید رو زدن پرام 🗿
آنتی چاینا
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱جمعیت امریکا : ۳۳۰ میلیون
قابل توجه دوستان .
Taha Malek
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱امان از دست آب شنگولی خخخخخخ
net
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱جاده های امریکا خیلی زیبا و پیشرفته و استاندارد و پهن هست.امریکا بهترین و گرانترین جاده ها در جهان دارد
امیر
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱امریکا باید زیر ساخت های جاده ایش رو ارتقا بده و کنترل های بیشتری بذاره
طبق آمار انجمن آمار امریکا وضعیت جاده های امریکا ضعیفه
Clean energy (صیانت!)
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱الو بایدن؟
سلام خوبی داش
یه آقای هست به اسم امیر تو ایران تو سایت پدال مشخصم نیست ف………یی……ک کیه اومده میگه زیر ساختاتون بده
لطفا ارتقاش بدین و به حرف این دوستموت گوش بدین
بوعس
باعی
امیر
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱حتما زنگ بزن چون خود بایدن چند وقت پیش بودجه یک تریلیون دلاری رو تصویب کرد برای بهبود زیر ساختا
تازه نیاز ۴/۵ تریلیون دلاره
net
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ارزوی هر فردی در دنیا این هست که در جاده های زیبا و پهن و استاندارد و پیشرفته و ایمن امریکا رانندگی کند
Alan.r
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱با این همه امکانات و تجهیزات ایمنی این همه مرگ و میر!!!
آرم@ن
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱۴۳ هزارتا خیلیه!! با این همه ماشین های ایمن
امیر
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱همه که ماشینای ایمن و جدید ندارن
طبق آمار خیلی جاده های امریکا وضعیت بدی دارن و چند تریلیون دلار باید صرف ترمیم و بازسازی جاده های اصلی و فرعی و پل ها و تونل ها بشه
به جرات میتونم بگم وضعیت بزرگراه های تهران بسیار بهتر از امریکاست
پویا
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱جک نگو
دلیلش ضعف سیستم حمل و نقل عمومی در مناطق حومه ای
‘
In the WEF report, the United States is ranked 13th in infrastructure — a score of 87.9 (out of 100) and a finding that is disappointing on many fronts: one, well-maintained and modern infrastructure are important for any world economy; two, the United States’ transportation network was once unparalleled in the world
https://www.google.com/search?q=US+rank+highway+insfracture&oq=US+rank+highway+insfracture+&aqs=chrome..69i57.19688j0j7&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
امیر
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱جک تو میگی بزن us infrastructure grades برات میاد وضعیت کل زیر ساختی امریکا خودشون بررسی کردن درجه بندی کردن
بی نام
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱الان واقعا بزرگ راههای یک شهر رو با کل بزرگ راههای یک کشور پهن اور مقایسه کردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jdm باز
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱خودروساز ها باید تمرکز خودشون روی ایمنی رو افزایش بدن و سازمان های تست ایمنی هم سخت گیرانه تر عمل کنن و همچنین جاده هم ها هم باید استاندارد بشن تا میزان مرگ و میر و تصادفات کاهش پیدا کنه
aliakbarkhoei
۳ خرداد ۱۴۰۱“””According to this report, Singapore has the world’s best road quality, followed by Switzerland and the Netherlands. When it comes to the extensiveness and condition of the roads, these countries do not have their equal, all scoring between 6.4 and 6.2 out of 7.۲۷”””
اِی کاش تسادفات این کشورها رو هم تو سایت قرار بدید.