خودروهای ارزانقیمت همچون کیا سراتو/فورته، نیسان ورسا و میتسوبیشی میراژ با استقبال قابلتوجه آمریکاییها در سال ۲۰۲۴ مواجه شدهاند.
اکثر خودروهای ارزانقیمت راهی موزه شدهاند. در دو سال آینده شاید حتی خودرویی با قیمت کمتر از ۲۰ هزار دلار در آمریکا عرضه نشود؛ اما قبل از فراموشی همیشگی این خودروها، آمریکاییها به شدت دنبال خرید خودروهای زیر ۲۰ هزار دلار هستند و این روند در چند سال گذشته بیسابقه بوده است. در هفته جاری میلادی شاهد انتشار آمار فروش سهماهه سوم خودروسازان هستیم و به نظر میرسد مردم علاقه زیادی به خودروهای ارزانقیمت همچون کیا سراتو/فورته، نیسان ورسا و میتسوبیشی میراژ نشان دادهاند.
تا به اینجای سال، فروش سراتو ۶ درصد بیشتر شده درحالیکه رشد فروش نیسان ورسا و میراژ رقم قابلتوجه ۶۴.۲ و ۱۱۴.۳ درصد بوده است. سراتو در کلاس خودروهای رده میانی قرار دارد و رقیب خودرویی همچون هوندا سیویک محسوب میشود. این خودرو امسال میزان فروش احساسبرانگیز ۱۰۱,۰۹۳ دستگاهی داشته است. آمار فروش ورسا نیز ۲۹,۳۰۲ بوده و میراژ نیز توانسته به خانه ۲۰,۰۲۴ آمریکایی راه یابد. این در حالی است که به زودی محصول ساب کامپکت میتسوبیشی برای همیشه از بازار خداحافظی خواهد کرد.
اما چه عاملی باعث شده مردم آمریکا مجدداً از خودروهای کوچک و ارزانقیمت استقبال کنند؟ میتسوبیشی میگوید در دسترس میراژ باعث افزایش فروش شده درحالیکه ورسا نیز اخیراً فیس لیفت شده و این خود میتواند عامل مهمی برای بهبود فروش باشد. سراتو نیز همیشه فروش نسبتاً خوبی داشته اما استقبال بیشتر از آن ثابت میکند مردم هنوز خواهان خودروهای ارزانقیمت هستند و باید هم چنین محصولاتی را بخواهند زیرا ورسا در بازه قیمتی خود یک سدان بسیار خوب است و سراتو و میراژ نیز ارزش بسیار خوبی در برابر مبلغ پرداختی دارند. قیمت میراژ ۲۰۲۴ از حدود ۱۷ هزار دلار شروع میشود درحالیکه ورسا و سراتو نیز به ترتیب ۱۸ و ۲۱ هزار دلار قیمت دارند.
Kiarash
۱۶ مهر ۱۴۰۳سراتو کلا از نسل یک تا الان واقعا ماشین های اقتصادی و خوبی بودن به کرولا و مزدا ۳ نمیرسه ها ولی تو رنج خودش انتخاب خوبی هست
amirkhanzadeh
۱۶ مهر ۱۴۰۳قبول دارم حرفتو
کلا این بنظر میرسه آمریکایی ها رو آوردند به خودرو های کم مصرف جمع و جور
آمار فروش این خودرو های این کلاس تو آمریکا اینو. نشون میده
و همچنین دلیل وضع بد فورد تو امسال هم همین دلیه
ehsan.fa
۱۶ مهر ۱۴۰۳جناب امیرخان جمع فروش خودروهای اقتصادی جمع و جور تو آمریکا ۶۰۰ هزار دستگاه نیست چجوری میگی رو آوردن ، فورد سری F به تنهایی از جمع همشون بیشتره
amirkhanzadeh
۱۷ مهر ۱۴۰۳احسان جان لطفاً رو تعصب حرف نزن
تو نمی تونی اوضاع بد فورد رو ماست مالی کنی
تو همین امسال فورد
برای جلب خریدار مجبور به شوه شده
همچنین روی آوردن به طراحی مانند خودرو های چینی
و همچنین دستکاری آمار فروش
که آخری درحال پیگیریه
SS
۱۶ مهر ۱۴۰۳بین میراژ، ورسا و سراتو من هم سراتو رو انتخاب میکنم
سراتو شرایط فروش خیلی خوبی داره و آپشن و قیافش هم در حد یا بهتر از کرولا و مزدا 3 هست
گارانتی موتور و گیربکس هم در آمریکا 10 سال یا 160 هزار کیلومتر هست که جایی برای نگرانی نمیذاره
ضمن اینکه کیا هیوندای برای جلوگیری از شکایت های بیشتر موتورهای معیوب رو حتی بعد از گارانتی هم تعویض کرده
باید هم پرفروش باشه
Kiarash
۱۶ مهر ۱۴۰۳اون عکس آخری هست نیسان واقعا طراحیش رو دوست دارم از تمام طراحی های چینی بهتره در عین سادگی زیبا و قابل اطمینان
hosen
۱۶ مهر ۱۴۰۳نیسان ورسا رو خیلی دوست دارم
مخصوصا نسخه sr رو
محمد
۱۶ مهر ۱۴۰۳چیزی که اکثر مردم نیاز دارن و خواهانش هستن همین ماشین هاست ، خودروساز ها برای سود بیشتر خودشون مردم رو به سمت کراس اوور ها و نسخه های گرون تر هدایت میکنن کیفیت نیسان ورسا که ثابت شده هست کیا k4 یا همون سراتوی خودمون هم که ده سال گارانتی داره خیلی ماشین های خوش قیمت و بی آزاری هستن