متفرقه

VLF؛ کمپانی‌ای که هامر H1 جدید می‌سازد و به چین صادر می‌کند

شاید باورش سخت باشد، امّا هامر H1 بازگشته و در مدل‌های جدید، از دل «دیترویت» بیرون می‌آید. مردی که تا حدود زیادی در این «دیوانگی» نقش دارد، کسی نیست جز باب لاتز (Bob Lutz)؛ پیرمرد ۸۵ ساله جادوگر «ولت» و«وایپر» که یک قرارداد تجاری جدید برای کمپانی خودش، «VLF اتوموتیو» بسته است. اگر اخبار و مطالب مرتبط با خودرو را دنبال کرده باشید، احتمالاً نام VLF قبلاً به گوشتان خورده است؛ از جمله  خبرهای مربوط به طراح اتومبیل، هنریک فیسکر (Henrik Fisker) و مقام اجرایی سابق بوئینگ، گیلبرت ویارئال (Gilbert Villarreal) در زمان شروع تبدیل هیبریدهای پلاگین هیبرید «فیسکر» به سدان‌هایی با پیشرانه کوروت ZR1. کمپانی VLF چنین خودروهایی را در کنار وایپرهای با بدنه جایگزین و نسخه‌های خاص از موستانگ در یک کارخانه کوچک در «اوبورن هیلز»، در ایالت میشیگان امریکا تولید می‌کند و حالا هم به سراغ «هامر» رفته است. البته اگر بخواهیم دقیقاً بگوییم، از آنجا که عنوان «هامر» هنوز هم یک نشان تجاری تحت مالکیت جنرال‌موتورز است، محصولات جدید VLF، «هام‌وی سری C» نام دارند.


«هام‌وی اکسپورت» که یک شرکت ۵ نفره از علاقه‌مندان هامر و کارآفرینان مستقر در نزدیکی «سنت کلِیر»، در ایالت میشیگان است، قراردادی با VLF برای مونتاژ این تراک‌ها با پیشرانه‌های جنرال‌موتورز امضا کرده است؛ این موضوعی است که رئیس این شرکت، جان کاستین (John Costin) در گفتگو با Car and Driver مطرح کرده است. یکی از علاقه‌مندان و اعضای این شرکت، یک مرد فرانسوی به نام پل چِدید (Paul Chedid) است که یک نمایندگی کادیلاک و کوروت در پاریس دارد و قبلاً توزیع‌کننده H1 در فرانسه بوده است. در حالی که جنرال‌موتورز در سال ۲۰۰۶، نسخه متمدن هامر H1 را کنار گذاشت و سپس در سال ۲۰۱۰، برند هامر را منسوخ کرد، شرکت تولید‌کننده وسیله نقلیه به صورت پیمانکاری، «AM جنرال» همچنان به ساخت «وسایل نقلیه چرخ‌دار چندمنظوره جابجایی با ارتفاع بالا » یا HMMWV را برای ایالات متحده و برخی ارتش‌های خارجی ادامه داده است. در سال ۲۰۱۳، AM جنرال شروع به ارائه کیت «سری C» برای اشخاص عادی با هزینه ۶۰ هزار دلار کرد؛ کیتی که شامل تمام قطعات به جز پیشرانه می‌شد.  «هام‌وی اکسپورت» نیز از این فرصت استفاده کرده و از آن زمان تاکنون، صادرکنندگان ثابت تراک‌های سری C به افریقا، اروپا، خاورمیانه داشته و از ژانویه ۲۰۱۷، چین را نیز به این فهرست اضافه کرده است. «کاستین» در این زمینه می‌گوید:

در قسمت از بازار، یک جای خالی وجود دارد و آن برای کسانی که می‌خواهند بیشترین تفریح را در سرعت‌های ۸ یا ۹ کیلومتر بر ساعت داشته باشند.

البته هام‌‌وی اکسپورت نتوانسته مجوّز این تراک را برای بازار ایالات متحده بگیرد؛ چرا که هام‌وی سری C نتوانسته تحت قانون جدید «سازندگان تولید محدود وسایل نقلیه موتوری» قرار گیرد و از انجام تست تصادف و دریافت گواهینامه EPA برای ساخت نمونه وسایل نقلیه‌ای که آخرین بار در ۲۵ سال پیش ساخته شده‌اند، معاف شود. حداقل سن هام‌وی برابر ۲۵ سال است، امّا از نظر فنی، این خودرو هنوز هم در حال تولید است.


هام‌وی جدید دقیقاً همان حال هوای تراک‌های چهار تُنی را دارد که در سال‌های دهه ۱۹۹۰ میلادی در لس‌آنجلس دیده می‌شد؛ به جز اینکه در نسخه نظامی جدید، عرض جلوپنجره به اندازه چند اینچ افزوده شده است. به گفته «کاستین»، این کمپانی درنظر دارد که تا پایان سال جاری میلادی، تعداد ۱۰۰ دستگاه از این تراک‌ها را به پایان برساند و به خریداران ثروتمند چینی تحویل دهد؛ کسانی که چندان به ترافیک شلوغ پکن، قیمت ۱۵۰ هزار دلار یا مصرف ۴۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در این «تانک» فکر نمی‌کنند.


سری C اسلنت‌بک و خاکستری‌رنگ که در نمایشگاه اتومبیل شانگهای در ماه آوریل معرفی شده‌اند، خاطره‌ی هام‌وی‌هایی که از روی اتومبیل‌های پارک‌شده حرکت می‌کردند و تمام موانع را پشت‌سر می‌گذاشتند را زنده می‌کنند. نمونه نمایشگاهی دارای تریم چرم مشکی و تیره بر روی صندلی‌ها و پنل درها بوده و یک باکس چوبی برای حمل وسایل در آن درنظر گرفته شده است. سطوح تریم برای سری C، با عناوین براوو، چارلی و دلتا ارائه شده‌اند که در آنها ترکیبی از تجهیزات لوکس و از جمله درهای فولادی و یک سیستم صوتی با ۶ اسپیکر در دسترس مشتری قرار می‌گیرد. همچنین امکان انتخاب از چهار طرح رنگ‌آمیزی «سازگار با خلق‌وخوی دیکتاتورها» و چهار پیشرانه جنرال‌موتورز وجود خواهد داشت. البته قیمت نهایی هنوز اعلام نشده است.


موتور دیزلی ۶.۵ لیتری V-8 در سطوح قدرت مختلف (۱۹۰، ۲۰۵ و ۲۵۰ اسب‌بخار) ارائه شده است. ضمن اینکه پیشرانه کنونی ۶.۲ لیتری LS3 بنزینی V-8 جنرال‌موتورز نیز با قدرت ۴۳۰ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۵۷۵ نیوتن‌متر نیز در بین گزینه‌ها قرار دارد که با یک گیربکس فوق‌العاده ۴ سرعته اتوماتیک  4L85-E همراه می‌شود. این در حالی است که در مورد نوع گیربکس‌های همراه با پیشرانه‌های دیزلی، سخنی به میان آورده نشده است.


به هر میزان که «هام‌وی اکسپورت» بتواند محصولات خود را در آن سوی آب‌های اقیانوس به فروش برساند، در هر صورت به باقی ماندن نیروهای کار در VLF و ساخت وسایل نقلیه سفارشی عجیب در آینده کمک خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. پرهام

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    همیشه عاشق محصولات هامر بودم
    الخصوص غول مرحله آخرش ک H1 بود
    و از بازگشتش به شدت خوشحالم❤😊
    اگه ی زمانی خود شرکت هامر برگرده
    تو دوره ای ک اس یو وی ها و کراس اور ها محبوب هستن
    میتونه خوب رشد کنه😊
    امیدوارم برگرده در کنار خوبایی مثل پونتیاک

    1. madjid911 GT2

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      موافقم پرهام خان ، H1 غولی بود واسه خودش.
      لندکروزر با اون ابعادش از در خیلی از پارکینگ ها به راحتی رد نمیشه ( اگر هم رد بشه کلی باید دقت کنی که بدنه ، آینهها و سقفش گیر نکنه ) تو میلان های دوطرفه اصلا دوست نداری از اون سمت ماشین بیاد چون به سختی از کنار هم رد میشن.
      لندکروزر و برادرش LX570 عرضشون 1 متر و 97 سانته. یعنی به 2 متر نمیرسه.
      هامر H1 عرضش 2 متر و 20 سانت بود !!!
      من خودم H2 رو بیشتر از همه دوست داشتم.
      مدل 2008 رو خیلی وقت پیش دیدم. خیلی خوشم آمد ازش.
      موتور 6.2 لیتری داشت ( فکر کنم مال کوروت ) . بعدا که جستحو کردم دیدم 0 تا 100رو در 9.5 ثانیه طی می کرده. با 3 تُن وزن !!! 400 اسب بخار قدرت.
      مصرف H2 هم توسط نشریات مختلف اندازه گرفته شد و حدود 22 لیتر بر 100 کیلومتر بود که زیادم بد نیست.
      در سال 2008 قیمت H2 برابر با 58000 دلار بود !!!!

      1. پرهام

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (741 ديدگاه)

        آقا مجید
        H2 رو دفعات فراوان (بالای ۱۰،۱۲ بار) دیدم!
        ولی اون یک باری ک H1 رو توی ارس دیدم یه چیز دیگه بود!
        واقعا هیولاس!
        مصرف سوخت رو هم بگم ??
        H1 gas turbo:
        بین ۱۶.۸ تا ۲۲.۴ لیتر تو هر صدتا
        H1 gas non turbo :
        بین ۱۷.۸۲ تا ۲۳.۵ لیتر تو هر صدتا
        H1 diesel:
        بین ۳۴.۵۹ تا ۶۱.۹ لیتر تو هر صدتا ??
        موتورش هم یه موتور بیگ بلاک با حجم ۶۵۹۹ بوده
        با حجم باک ۱۹۵ لیتر?
        طراحیش تو سال ۱۹۹۲ انجام شده
        وزنش هم خیلی کمه ۴۶۷۲ کیلوگرم??
        صفر تا صدش هم ۱۳.۵ بوده
        خیلی خوبه?
        ولی با همه اینا بازم دوسش دارم

        حالا میرم سراغ H2!
        مصرف : (فقط نسخه بنزینی رو پیدا کردم و نمیدونم اصلا دیزل داره یا نه!)
        بین ۱۳ تا ۲۵
        حجم موتور ۶۱۶۲
        وزن اینم خیلی کمه ۳۹۰۱ کیلوگرم??
        صفر تا صد ۷.۸
        حجم باک هم ۱۲۱?
        سال طراحی ۲۰۰۲
        دیگه نمیرم سراغ H3 چون دیگه خیلی طولانی میشه??

        1. Ace

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          خیلی جالب بود.
          مخصوصا حجم باک 195 لیتری.
          انتظار نداشتم بالای 150 باشه.

        2. پرهام

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (741 ديدگاه)

          اره
          خودمم درگیر این حجم باک و مصرفش شدم?

        3. Hemichan

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (719 ديدگاه)

          ابهت هامویُ از زاویه دید سرباز هایی آمریکایی که از داخل هامر فیلمبرداری کردن باید دید
          یه نمونه ش
          https://www.youtube.com/watch?v=Yco1deXOzN8

        4. كوروش

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1129 ديدگاه)

          داداش عوض بجای لندکروز هامر داشته باشی دیگه نگران نیستی بلکه دیوار و دیگران باید نگران باشند

    2. (ali(CHEVY NOVA

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (7387 ديدگاه)

      دمت گرم پرهام با جمله ى اخرت من رو کشتى
      (امىدوارم برگرده در کنار خوباىى مثل پونتىاک)

      1. پرهام

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (741 ديدگاه)

        علی جان مگه کسی میشه Trans Am رو ببینه و دیگه بتونه عادی باشه؟
        واقعا بی نظیر بود

        1. (ali(CHEVY NOVA

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (7387 ديدگاه)

          اخ گفتى ترانس ام و بازم حالم اشوب شد
          بخصوص مدل 77-78 که واقعا اعجوبه بود

        2. پرهام

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (741 ديدگاه)

          سال ۷۸ کل محصولات جنرال موتور بی نظیر بودن?

        3. (ali(CHEVY NOVA

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (7387 ديدگاه)

          اره واقعا

      2. پرهام

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (741 ديدگاه)

        شوخی نیس که!
        ترنس ام سال ۱۹۷۳ بیاد با موتور ۴۵۵ صفر تا صد ۵.۴ بزنه!!!
        راستی علی جان من این کد های موتور های جنرال موتور رو درست نمیشناسم!
        ولی چک کردم سایت شورولت رو
        موتور ۴۵۴ho رو برای فروش داره :
        قیمت :
        ۷۵۷۶ دلار
        قدرت :
        ۴۳۸ اسب بخار
        و یه موتور دیگه هم داره به اسم
        LSX454 :
        627hp
        13080$
        این موتور ب اون ۴۵۵ ربطی داره؟

        1. (ali(CHEVY NOVA

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (7387 ديدگاه)

          پرهام جان در مورد اىن کدها ىه بحث کامل مىزارم تا براى شما و دوستان رفع ابهام بشه

        2. پرهام

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (741 ديدگاه)

          خیلی خیلی ممنون?

        3. (ali(CHEVY NOVA

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (7387 ديدگاه)

          خواهش دارم پرهام جان

  2. سامان اذری

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3218 ديدگاه)

    چراغ عقبش دقیقا مال جیپ صحرا های خودمونه ??

    یادش بخیر من از زمانی که سریال ایزل رو دیدم عاشق هامر شدم

    1. (ali(CHEVY NOVA

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (7387 ديدگاه)

      سامان جان چراغ عقبهاش بىشتر شبىه جىپ رنه گىد 1978 هست
      اون جىپ صحرا ها که ىه چىز هچل هفت بود

  3. حميد

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1723 ديدگاه)

    اس یو وی باید این شکلی باشه

  4. Hemichan

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (719 ديدگاه)

    عاشقشم!!! خبر خیلی خوشحال کننده ای بود !سپاسگذارم باب لوتز!!

  5. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    H2و H3 هم بیاد عالی میشه

  6. (ali(CHEVY NOVA

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    اى ول
    فقط همىن رو مىتونم بگم

  7. ahmad

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (659 ديدگاه)

    چی؟
    مصرف 47 لیتر در هر صد کیلومتر؟!

    حتی تصورشم منو میترسونه!

  8. Hemichan

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (719 ديدگاه)

    چراغ جلوشو خیلی خوب درآوردن شبیه مدلای نظامی شده
    به خصوص M1151
    اینم یه فیلم مقایسه هامر های زره دار نظامی با وزن نزدیک 6.5 تن
    https://www.youtube.com/watch?v=uMsrjeny5pE

  9. احسان

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    در واقع هامر یک مشتق تجاری از هامووی ساخت شرکت AM GENERAL هست. این ماشین به جز خرید انجین از جنرال موتورز، هیچ نیازی به ارسال مجوز از طرف جنرال موتورز نداره چون هیچ نامی از هامر توش نیست.

  10. ironman

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    همیشه عاشق هامر بودمو هستم………
    و ارزو میکنم دوباره تولید بشه
    برای خودش هیولایییه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا