متفرقههفته نامه

چرا آمریکایی‌ها علاقه‌ای به خودروهای پلاگین هیبرید ندارند؟

در کنار برخی عادات و سلایق عجیب آمریکایی‌ها، خودروهای پلاگین هیبرید در این کشور خریدار زیادی ندارند اما علت عدم استقبال مشتریان آمریکایی از این خودروها چیست؟


گفته می‌شود بسیاری از خریداران خودروهای صفرکیلومتر هنوز آماده انتخاب خودروهای تمام برقی نیستند اما دوست دارند با بررسی خودروهای پلاگین هیبرید برای خرید مدل‌های برقی در آینده آماده شوند؛ اما داده‌ها چیز دیگری را نشان می‌دهند. گزارش جدید جی دی پاور می‌گوید علیرغم اینکه بسیاری از خودروسازان با تغییر استراتژی خود دست از توسعه همه‌جانبه خودروهای برقی شسته و به تمرکز بیشتر روی خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی روی آورده‌اند اما مشتریان علاقه چندانی به خودروهای پلاگین هیبرید ندارند.

گزارش جی دی پاور می‌گوید سهم خودروهای پلاگین هیبرید از بازار آمریکا پایین است و این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که تعداد خودروهای تولیدی با این نوع قوای محرکه بیشتر از هر زمان دیگری به نظر می‌رسد. همچنین جی دی پاور فهمیده که خودروهای موردبحث گران‌تر از مدل‌های هیبریدی و برقی هستند اما مشتریان از آن‌ها راضی نیستند. شاید خودروهای پلاگین هیبریدی نمی‌توانند به عنوان پلی بین مدل‌های درون‌سوز و برقی عمل کنند. در آگوست ۲۰۲۴، خودروهای پلاگین هیبرید تنها ۱.۹ درصد از کل فروش خودروها در بازار آمریکا را تشکیل داده‌اند. برای مقایسه باید گفت سهم خودروهای برقی و هیبریدی از بازار در این بازه زمانی به ترتیب ۹.۴ و ۱۰.۷ درصد بوده است. باید گفت علت عدم استقبال از خودروهای پلاگین هیبرید کمبود مدل‌های جدید در بازار نیست چراکه هم‌اکنون ۴۱ خودروی پلاگین هیبریدی، ۳۹ مدل هیبریدی و ۶۰ خودروی برقی در بازار آمریکا عرضه می‌شوند.

قیمت نهایی یکی از فاکتورهای مهمی است که باعث دوری مردم از این خودروها می‌شود. به‌طور متوسط، قیمت یک شاسی‌بلند کامپکت پلاگین هیبریدی ۴۸۷۰۰ دلار است درحالی‌که بهای مدل‌های هیبریدی به ۳۷۷۰۰ دلار می‌رسد و به لطف مشوق‌های گوناگون، بهای خودروهای برقی نیز ۳۶۹۰۰ دلار است. کارشناسان یکی از دلایل قیمت بالاتر خودروهای پلاگین هیبریدی را قانون کاهش تورم دولت بایدن می‌دانند زیرا خودروهای پلاگین هیبریدی را مشمول مشوق‌های مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری ندانسته است. در حقیقت کرایسلر پاسیفیکا هیبرید تنها خودروی پلاگین هیبریدی بازار است که به‌طور کامل از این مشوق بهره می‌برد.

جی دی پاور همچنین نتیجه می‌گیرد مشتریان رضایت کمتری از خودروهای پلاگین هیبریدی دارند. این خودروها از ۱۰۰۰ امتیاز ممکن ۶۶۹ امتیاز را به دست آورده‌اند درحالی‌که امتیاز خودروهای رده میانی و لوکس برقی به ترتیب ۷۱۶ و ۷۳۸ بوده است. این فاصله به خاطر برخی عوامل ایجاد شده است. اول اینکه مالکان فهمیده‌اند علیرغم وجود تصویری مشهور از خودروهای پلاگین هیبریدی که بهترین‌های مدل‌های بنزینی و برقی را ارائه می‌کنند، پلاگین هیبریدی‌ها در واقع بدترین جنبه‌های هر دو دسته از خودروها را نشان می‌دهند. هزینه‌های مالکیت این خودروها به دلیل وجود قطعات پیشرانه درون‌سوز همچنان بالاتر است و از طرفی تجربه مالکیت بهتری نسبت به مدل‌های بنزینی و هیبریدی ندارند. خودروهای پلاگین هیبریدی روی کاغذ گزینه‌ای ایده آل به نظر می‌رسند اما در واقعیت چیز دیگری را می‌بینیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۱۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3881 ديدگاه)

    پلاگین یعنی کلاه گشاد تو سر مشتری و فرار کمپانی از قوانین آلایندگی، هیبرید معقول تره

    موافقم 3
    مخالفم 4
  2. ممد ژانگولر

    ۱۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (4045 ديدگاه)

    داداشا یادتون گفته بودم فقط برقی .یارو مگه مشنگ باشه بیخودی پول هیبرد بده وقتی برقی هست . یضرب میره مرحله بعدی باسه چی پولشو زحمت کشیدشو دور بریزه ‌.
    اونم تو آمریکا که همه چی بروزه و قسطی و رقابتی

    موافقم 4
    مخالفم 5
    1. Sina_carshow

      ۱۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (176 ديدگاه)

      مشکل ماشینای آمریکایی قیمت گذاری مسخرشون هست وگرنه پلاگین هیبرید های چینی از بی وای دی سیل بگیر تا پرچمدار ها قیمتشون خیلی معقول تر و قابل دسترس تر هستش
      شما میتونی با ۴۸ هزار دلار شاسی بلند کامپکت یه شاسی بلند میدسایز شاسی نردبونی با ۶۸۰ اسب بخار بخرید که همه جوره سرتره هر باک هم ۱۲۰۰ کیلومتر رنج داره
      پلاگین هیبرید برای کسایی خوبه به برقی ها اعتماد ندارن از طرفی دنبال مصرف سوخت کمتر و پرفورمنس قوی هستن در حال داشتن قیمت مناسب
      باتریاشون حتی با شارژ معمولی هم ۲ ساعته شارژ میشه با شارژ سریع ۲۰ تا ۳۰ دقیقه از ۰ درصد
      البته که در مواقع اضطراری خود موتور شروع به شارژ کردن باتری میکنه که مصرف سوخت رو میبره بالا ولی قطعا از خودرو برقی که باتریش ته کشیده بهتره چون حداقل موتور اینجا نقش ژنراتور رو تا حدودی بازی میکنه

    2. گاس فرینگ

      ۱۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (305 ديدگاه)

      این برای پلاگین هاست وگرنه هیبرید های معمولی درصد سهم بازار بیشتری از برقی ها داشتن

  3. KAIZEN

    ۱۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (168 ديدگاه)

    برعکس من شخصا اگه در ایران با قیمت معقول به این ماشینا دسترسی داشتم پلاگین هیبرید میگرفتم. چون با یه بار شارژ بین ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر پیمایش داره که برای شهر کافیه و تا ۱۳۰ کیلومتر هم سرعت میگیره. برای سفر هز از سیستم هیبریدی استفاده میشه. گزینه خیی خوبیه که مزیت هر دو را داره ولی فقط قیمتش پایین‌تر بود عالی میشد

    موافقم 2
    مخالفم 7
    1. Ahmad

      ۱۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (188 ديدگاه)

      اینایی که گفتی درسته ولی پلاگین هیبرید به خاطر باطری وزن زیادی دارن که استهلاک رو میبره بالا الان
      بی ام و که ماشیناش رو پلاگین هیبرید کرده همه ناراضی هستن به خاطر وزن زیادشون که تو پرفورمنس عقب گرد داشتن

      موافقم 1
      مخالفم 3
  4. ali_x76

    ۱۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (379 ديدگاه)

    به نظر من مدل های هیبرید ملایم که از سیستم ۴۸ ولتی و باطری و موتور استارت خود ماشین استفاده میکنه، بهترین گزینه‌ست.
    در وهله بعدی مدل های هیبرید موازی هستن که یه باطری و موتور کوچیک در حد ۲-۳ کیلووات ساعت و ۲۰-۳۰ اسب دارن و باعث حذف دنده عقب از گیربکس میشن و پیچیدگی زیادی به خودرو اضافه نمیکنن.
    با این دو گزینه میشه توی ترافیک و سرعت‌های خیلی پایین از برق استفاده کرد، کاربری‌های متوسط از بنزین استفاده میکنن و برای شتاب گیری و کاربری‌های سنگین، از مجموع دو نیروی برق و بنزین.

  5. Galant.VR4(JDM)

    ۱۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (936 ديدگاه)

    سلیقه آمریکایی جماعت قدرت زیاد با سایز های بزرگه مثل ماسل‌کار و پیکاپ ها برعکس اروپایی ها که بیشتر اقتصادی بودن براشون مهمه
    به‌قول یکی از هموطنان ساکن آمریکا که خودشم سوپرا داره میگه ماشین پهن باشه استایلش و اسب بخار زیاد داشته باشه دیگه حله

    موافقم 2
    مخالفم 1
  6. شهروند ایرانی

    ۱۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (55 ديدگاه)

    دلیلیش،این تو آمریکا قانونی به سفت سختی اروپا واس آلایندگی نیس اونجا صدی ۲۰ هم بسوزونی چون پول سوخت دادی مشکل نداره آمریکا و چین از بزرگترین آلوده کننده های جهان هستن

  7. حمید

    ۱۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    سخته، هم باید بنزین بزنی هم باید شارژش کنی، هیبریدی ساده یا تمام برقی بهتره

  8. Sepehr 911

    ۱۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    با این وضعیت خیابون های ایران ، هیبریدی بهترین گزینه است!

  9. Mr wrong

    ۱۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (291 ديدگاه)

    انتظار داشتم مکلارن جدید یه طراحی جاده ایی داشته باشه مث اف ۱ و پی ۱، ولی تا نگاش میکنی پیست رو تداعی میکنه و این از نظر من جالب نبود
    طراحیش باید مینیمال تر و رترو می‌بود و اف ۱ رو از زوایایی تداعی می‌کرد ولی شبیه هایپر کار های نوظهوره بی نام و نشونه بیشتر (نظر شخصی)
    با فنیش کاری ندارم چون شاهکاره
    به صورت کلی سنا هم از از نظر طراحی ازش بالاتر قرار میگیره چ برسه به پی ۱
    میخوام نظرتونو لایک و یس لایک کنید بی زحمت

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. مازیار

      ۱۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (3205 ديدگاه)

      یکی از فاکتورهای مهم و حساس در جذابیت خودرو بخصوص خودروی اسپرت ورودی های هوای جلو هست و به نظرم W1 در این مورد خیلی خوبه
      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/McLaren-W1-1.jpg
      از خطوط روان و متناسبی تشکیل شده
      به اندازه کافی حالت تهاجمی داره و افراطی هم نیست
      نه خیلی شلوغ شده نه خیلی ساده
      کاپوت جلو هم همین رویه رو داره
      نمای پشتی هم به نظرم حتی بهتر از جلو از آب دراومده

      موافقم 1
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا