در کنار برخی عادات و سلایق عجیب آمریکاییها، خودروهای پلاگین هیبرید در این کشور خریدار زیادی ندارند اما علت عدم استقبال مشتریان آمریکایی از این خودروها چیست؟
گفته میشود بسیاری از خریداران خودروهای صفرکیلومتر هنوز آماده انتخاب خودروهای تمام برقی نیستند اما دوست دارند با بررسی خودروهای پلاگین هیبرید برای خرید مدلهای برقی در آینده آماده شوند؛ اما دادهها چیز دیگری را نشان میدهند. گزارش جدید جی دی پاور میگوید علیرغم اینکه بسیاری از خودروسازان با تغییر استراتژی خود دست از توسعه همهجانبه خودروهای برقی شسته و به تمرکز بیشتر روی خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی روی آوردهاند اما مشتریان علاقه چندانی به خودروهای پلاگین هیبرید ندارند.
گزارش جی دی پاور میگوید سهم خودروهای پلاگین هیبرید از بازار آمریکا پایین است و این اتفاق در حالی رخ میدهد که تعداد خودروهای تولیدی با این نوع قوای محرکه بیشتر از هر زمان دیگری به نظر میرسد. همچنین جی دی پاور فهمیده که خودروهای موردبحث گرانتر از مدلهای هیبریدی و برقی هستند اما مشتریان از آنها راضی نیستند. شاید خودروهای پلاگین هیبریدی نمیتوانند به عنوان پلی بین مدلهای درونسوز و برقی عمل کنند. در آگوست ۲۰۲۴، خودروهای پلاگین هیبرید تنها ۱.۹ درصد از کل فروش خودروها در بازار آمریکا را تشکیل دادهاند. برای مقایسه باید گفت سهم خودروهای برقی و هیبریدی از بازار در این بازه زمانی به ترتیب ۹.۴ و ۱۰.۷ درصد بوده است. باید گفت علت عدم استقبال از خودروهای پلاگین هیبرید کمبود مدلهای جدید در بازار نیست چراکه هماکنون ۴۱ خودروی پلاگین هیبریدی، ۳۹ مدل هیبریدی و ۶۰ خودروی برقی در بازار آمریکا عرضه میشوند.
قیمت نهایی یکی از فاکتورهای مهمی است که باعث دوری مردم از این خودروها میشود. بهطور متوسط، قیمت یک شاسیبلند کامپکت پلاگین هیبریدی ۴۸۷۰۰ دلار است درحالیکه بهای مدلهای هیبریدی به ۳۷۷۰۰ دلار میرسد و به لطف مشوقهای گوناگون، بهای خودروهای برقی نیز ۳۶۹۰۰ دلار است. کارشناسان یکی از دلایل قیمت بالاتر خودروهای پلاگین هیبریدی را قانون کاهش تورم دولت بایدن میدانند زیرا خودروهای پلاگین هیبریدی را مشمول مشوقهای مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری ندانسته است. در حقیقت کرایسلر پاسیفیکا هیبرید تنها خودروی پلاگین هیبریدی بازار است که بهطور کامل از این مشوق بهره میبرد.
جی دی پاور همچنین نتیجه میگیرد مشتریان رضایت کمتری از خودروهای پلاگین هیبریدی دارند. این خودروها از ۱۰۰۰ امتیاز ممکن ۶۶۹ امتیاز را به دست آوردهاند درحالیکه امتیاز خودروهای رده میانی و لوکس برقی به ترتیب ۷۱۶ و ۷۳۸ بوده است. این فاصله به خاطر برخی عوامل ایجاد شده است. اول اینکه مالکان فهمیدهاند علیرغم وجود تصویری مشهور از خودروهای پلاگین هیبریدی که بهترینهای مدلهای بنزینی و برقی را ارائه میکنند، پلاگین هیبریدیها در واقع بدترین جنبههای هر دو دسته از خودروها را نشان میدهند. هزینههای مالکیت این خودروها به دلیل وجود قطعات پیشرانه درونسوز همچنان بالاتر است و از طرفی تجربه مالکیت بهتری نسبت به مدلهای بنزینی و هیبریدی ندارند. خودروهای پلاگین هیبریدی روی کاغذ گزینهای ایده آل به نظر میرسند اما در واقعیت چیز دیگری را میبینیم.
datsun
۱۶ مهر ۱۴۰۳پلاگین یعنی کلاه گشاد تو سر مشتری و فرار کمپانی از قوانین آلایندگی، هیبرید معقول تره
ممد ژانگولر
۱۶ مهر ۱۴۰۳داداشا یادتون گفته بودم فقط برقی .یارو مگه مشنگ باشه بیخودی پول هیبرد بده وقتی برقی هست . یضرب میره مرحله بعدی باسه چی پولشو زحمت کشیدشو دور بریزه .
اونم تو آمریکا که همه چی بروزه و قسطی و رقابتی
Sina_carshow
۱۶ مهر ۱۴۰۳مشکل ماشینای آمریکایی قیمت گذاری مسخرشون هست وگرنه پلاگین هیبرید های چینی از بی وای دی سیل بگیر تا پرچمدار ها قیمتشون خیلی معقول تر و قابل دسترس تر هستش
شما میتونی با ۴۸ هزار دلار شاسی بلند کامپکت یه شاسی بلند میدسایز شاسی نردبونی با ۶۸۰ اسب بخار بخرید که همه جوره سرتره هر باک هم ۱۲۰۰ کیلومتر رنج داره
پلاگین هیبرید برای کسایی خوبه به برقی ها اعتماد ندارن از طرفی دنبال مصرف سوخت کمتر و پرفورمنس قوی هستن در حال داشتن قیمت مناسب
باتریاشون حتی با شارژ معمولی هم ۲ ساعته شارژ میشه با شارژ سریع ۲۰ تا ۳۰ دقیقه از ۰ درصد
البته که در مواقع اضطراری خود موتور شروع به شارژ کردن باتری میکنه که مصرف سوخت رو میبره بالا ولی قطعا از خودرو برقی که باتریش ته کشیده بهتره چون حداقل موتور اینجا نقش ژنراتور رو تا حدودی بازی میکنه
گاس فرینگ
۱۶ مهر ۱۴۰۳این برای پلاگین هاست وگرنه هیبرید های معمولی درصد سهم بازار بیشتری از برقی ها داشتن
amirkhanzadeh
۱۶ مهر ۱۴۰۳دقیقا
KAIZEN
۱۶ مهر ۱۴۰۳برعکس من شخصا اگه در ایران با قیمت معقول به این ماشینا دسترسی داشتم پلاگین هیبرید میگرفتم. چون با یه بار شارژ بین ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر پیمایش داره که برای شهر کافیه و تا ۱۳۰ کیلومتر هم سرعت میگیره. برای سفر هز از سیستم هیبریدی استفاده میشه. گزینه خیی خوبیه که مزیت هر دو را داره ولی فقط قیمتش پایینتر بود عالی میشد
Ahmad
۱۶ مهر ۱۴۰۳اینایی که گفتی درسته ولی پلاگین هیبرید به خاطر باطری وزن زیادی دارن که استهلاک رو میبره بالا الان
بی ام و که ماشیناش رو پلاگین هیبرید کرده همه ناراضی هستن به خاطر وزن زیادشون که تو پرفورمنس عقب گرد داشتن
ali_x76
۱۶ مهر ۱۴۰۳به نظر من مدل های هیبرید ملایم که از سیستم ۴۸ ولتی و باطری و موتور استارت خود ماشین استفاده میکنه، بهترین گزینهست.
در وهله بعدی مدل های هیبرید موازی هستن که یه باطری و موتور کوچیک در حد ۲-۳ کیلووات ساعت و ۲۰-۳۰ اسب دارن و باعث حذف دنده عقب از گیربکس میشن و پیچیدگی زیادی به خودرو اضافه نمیکنن.
با این دو گزینه میشه توی ترافیک و سرعتهای خیلی پایین از برق استفاده کرد، کاربریهای متوسط از بنزین استفاده میکنن و برای شتاب گیری و کاربریهای سنگین، از مجموع دو نیروی برق و بنزین.
Galant.VR4(JDM)
۱۶ مهر ۱۴۰۳سلیقه آمریکایی جماعت قدرت زیاد با سایز های بزرگه مثل ماسلکار و پیکاپ ها برعکس اروپایی ها که بیشتر اقتصادی بودن براشون مهمه
بهقول یکی از هموطنان ساکن آمریکا که خودشم سوپرا داره میگه ماشین پهن باشه استایلش و اسب بخار زیاد داشته باشه دیگه حله
شهروند ایرانی
۱۶ مهر ۱۴۰۳دلیلیش،این تو آمریکا قانونی به سفت سختی اروپا واس آلایندگی نیس اونجا صدی ۲۰ هم بسوزونی چون پول سوخت دادی مشکل نداره آمریکا و چین از بزرگترین آلوده کننده های جهان هستن
حمید
۱۶ مهر ۱۴۰۳سخته، هم باید بنزین بزنی هم باید شارژش کنی، هیبریدی ساده یا تمام برقی بهتره
Sepehr 911
۱۶ مهر ۱۴۰۳با این وضعیت خیابون های ایران ، هیبریدی بهترین گزینه است!
Mr wrong
۱۶ مهر ۱۴۰۳انتظار داشتم مکلارن جدید یه طراحی جاده ایی داشته باشه مث اف ۱ و پی ۱، ولی تا نگاش میکنی پیست رو تداعی میکنه و این از نظر من جالب نبود
طراحیش باید مینیمال تر و رترو میبود و اف ۱ رو از زوایایی تداعی میکرد ولی شبیه هایپر کار های نوظهوره بی نام و نشونه بیشتر (نظر شخصی)
با فنیش کاری ندارم چون شاهکاره
به صورت کلی سنا هم از از نظر طراحی ازش بالاتر قرار میگیره چ برسه به پی ۱
میخوام نظرتونو لایک و یس لایک کنید بی زحمت
مازیار
۱۶ مهر ۱۴۰۳یکی از فاکتورهای مهم و حساس در جذابیت خودرو بخصوص خودروی اسپرت ورودی های هوای جلو هست و به نظرم W1 در این مورد خیلی خوبه
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/McLaren-W1-1.jpg
از خطوط روان و متناسبی تشکیل شده
به اندازه کافی حالت تهاجمی داره و افراطی هم نیست
نه خیلی شلوغ شده نه خیلی ساده
کاپوت جلو هم همین رویه رو داره
نمای پشتی هم به نظرم حتی بهتر از جلو از آب دراومده
پرهام
۱۶ مهر ۱۴۰۳فکر میکنم هنوز راه برای ماشین های تمام برقی طولانیه
آماری رو در امریکا خوندم که 49 درصد دارندگان ماشین برقی انتخاب بعدی شون ماشین بنزینیه
همینطور ولوو هم که قرار بود تا سال 2030 همه تولیداتش برقی باشن از این تصمیم غقب نشینی کرده
ضمن اینکه غولهای نفتی هم بعیده که بذارن مصرف بنزین یهو کم بشه
Saeed Boroomand
۱۷ مهر ۱۴۰۳یکی از مشکلات بازار امریکا در حال حاضر این هست که اگه اگه دولت مشوق ها رو فردا افزایش بده شرکت های خودروسازی به همون نسبت قیمت رو میبرن بالا. این همون ماجراییه که توی خودروهای پلاگین هایبرید اتفاق افتاده. در واقع وجود یه کارتل نانوشته. راه حل مثل همیشه باز کردن بازار هست برای رقابت و مجبور کردن خودروسازان به افزایش درصد فروش الکتریکی یا پلاگینشون.