کلاس خودروهای تفریحی، کمپر و خانهبهدوش تقریباً با استقبال فوقالعادهای در اکثر بازارهای مهم جهان روبرو شده است و حتی در آمریکا بازار رونق بیشتری هم دارد. با نگاهی به میزان محصولات جدید معرفی شده در این کلاس میتوان به استقبال زیاد از چنین خودروهایی پی برد. در واقع از مدلهای ارزانقیمت و دونفره گرفته تا نمونههای فوق لوکس و بسیار گرانقیمت، هر نوع خودرویی برای طرفداران وجود دارد. یکی از بزرگترین کمپانیهای فعال در این زمینه Winnebago نام دارد که اخیراً تولید پانصد هزارمین خودروی تفریحی خودش را جشن گرفته است و به نظر میرسد زودتر از انتظار به رقم تولید ششصد هزار دستگاه خواهد رسید.
این کمپانی در مینه سوتای آمریکا مستقر است و گزارش مالی سهماهه دوم ۲۰۲۲ خودش را منتشر کرده است. در این گزارش میبینیم درآمد شرکت موردبحث با رشد ۲۹ درصدی یا ۱.۲ میلیارد دلاری مواجه شده است. اگر این رقم خیلی احساسبرانگیز به نظر نمیرسد پس باید بدانید Winnebago اظهار داشته است پروژههای در دست اقدام به ارزش ۴.۳۷ میلیارد دلار دارد. این پروژهها شامل تمامی سفارشهای دریافتی از نمایندگیهاست که معمولاً در عرض ۶ ماه به دست مشتریان میرسند. البته سفارشهای موردبحث میتوانند لغو شوند یا به تعویق بیفتند.
خانواده خودروهای خانهبهدوش بزرگترین علت چنین گردش مالی هستند و ارزش خانهبهدوشهایی که در دست ساخت هستند تا به مشتریان تحویل شوند به ۲.۲۱ میلیون دلار میرسد. محصولات قابل یدک کشی این شرکت نیز ۱.۸۷ میلیارد دلار ارزش دارند درحالیکه محصولات دریایی هم به ارزش ۲۷۸ هزار دلار در دست ساخت هستند. Winnebago انتظار دارد پروژه محصولات قابل یدک کشی نسبتاً سریع به دست مشتریان برسند اما همین موضوع را نمیتوان درباره محصولات خانهبهدوش و قایقها گفت چراکه هنوز هم مشکلاتی در زنجیره تأمین وجود دارد.
خبر خوب برای این شرکت افزایش درآمدها طی ماههای آتی است چراکه تقاضا همچنان رو به افزایش است. این شرکت ۱۷۸۶ دستگاه خودروی تفریحی قابل یدک کشی را به مشتریان تحویل داده است و ۵۴ خانهبهدوش در تمامی کلاسها را نیز فروخته است که حاکی از رشد ۱۵.۶ درصدی است.
NAVID۰۰۹۸
۱۷ فروردین ۱۴۰۱در ایران هم داره باب میشه تجهیزات کامل کمپری !
خیلی هم خوبه با ایم وضع گرانی هتلها و خانهها ، بهترین گزینه داشتن خودرویی هست که بشه داخلش خوابید و حتی دوش گرفت و چی بهتر از این که هرجا هم اراده کردی بایستی و لذت ببری !
ehsan.fa
۱۷ فروردین ۱۴۰۱نوید کامنت هات همیشه حاشیه دارند ، آخه برادر من ارزونترین مدل این کلاس اونقدری گرون هست که خریدارش به فکر پول هتل و متل نیست یعنی پول هتل رو داره اون طرف ، خریدار این ماشین دو دسته اند در کل دسته اول میرند جاهایی که اصلا بشریت وجود نداره چه برسه به هتل دسته دوم این خودرو براشون سبک زندگی هست با استایلش حال میکنند وگرنه من تو تموم سفرهای خارجیم دیدم که صاحابای این ماشین هرجا هتل باشه اکثرا (نه همشون)ترجیحشون هتل هست.
NAVID۰۰۹۸
۱۷ فروردین ۱۴۰۱آقا احسان
من از ایران گفتم که شرکتهای ساخت کمپر داره جا میوفته در کشورمان و البته کسانی هم هزینه میکنند که هدف بلندمدت دارند و اگر نه که کمپر به درد کسایی که سالی یک یا دوبار مسافرت میروند نمیخوره !
شخصی را معرفی میکنم به نام آرش آوروین که اگر مشورت خواستید بهترین گزینه هست و ایشان الان در عمان تشریف دارند با یواز پاتریوت مضخرف روسی که گرفته برای تبلیغات سروش دیزل و هدفش اینه که بتونه با این خودرو یک میلیون کیلومتر سفر کنه بدون مشکل و البته حدود ۳۰۰ میلیون تجهیزش کرده !
کافر مقدس
۱۷ فروردین ۱۴۰۱والا ما که ندیدیم تو ایران اصلا توجیه اقتصادی هم نداره و ون های داخل هم 20سال سن دارن
توریست دوچرخه سوار رو غارت کردن اینجا بعد با این بری جاهای دور قشنگ خفت بشی احسنت
ممد ژانگولر
۱۷ فروردین ۱۴۰۱خداوکیلی مکان گرون شده
Jdm باز
۱۷ فروردین ۱۴۰۱من خیلی دوس دارم این جور ون هارو
یه خونه قابل حمل و ارزون( البته در خارج، تو ایران یه ون درست حسابی گرون در میاد)