یاماها بیشتر به خاطر موتورسیکلتهای جذابش شناخته میشود اما قایق های تندرو این برند ژاپنی نیز طرفداران زیادی دارند. این محصولات با چهار سرنشین به نهایت سرعت ۵۰ کیلومتر برساعت میرسند که برای قایقهای کوچک با حدود قیمت ۳۰ تا ۸۰ هزار دلار، قابل توجه است.
شرکت یاماها محصولات متنوعی از جمله موتورسیکلت، آلات موسیقی، تجهیزات صدا و سیستمهای الکترونیکی را تولید میکند. این کمپانی توسط توراکوسو یاماها در سال ۱۸۸۷ تأسیس شده و در طول این چند دهه تغییرات فراوانی را تجربه کرده است. در حال حاضر چندین شرکت با نام یاماها مشغول فعالیت هستند و برای مثال موتورسیکلتهای یاماها توسط شرکتی که تجهیزات موسیقی را تولید میکند مونتاژ نمیشوند. البته همه این محصولات با یک نام و با میراثی عظیم و پرافتخار عرضه شدهاند.
یاماها همچنین قایق های تندرو نیز میسازد. ژاپنیها از سال ۱۹۹۵ وارد این بخش بازار شدهاند و با معرفی محصولی به نام اگزایتر خبرساز بودهاند. قایق های تندرو یاماها به خاطر پرفورمنس، قابلیت اطمینان، طراحی خلاقانه و ویژگیهای جذاب مشهور شدهاند. از نظر قیمتگذاری نیز محصولات دریایی یاماها جزو قایقهایی متوسط و سطح بالا به شمار میروند اما آیا واقعاً اینگونه است؟ قیمت قایق های تندرو یاماها چقدر است و در مقایسه با رقبای بازار چگونه عمل میکنند؟ در این مقاله به پاسخ تمامی این سؤالات میرسید.
یاماها محصولاتی متنوع با ابعاد گوناگون را عرضه میکند که از جمله آنها میتوان به قایق های ۵.۷ متری با ظرفیت ۸ نفر، قایق های ۶.۷ متری با ظرفیت ۱۰ نفر و محصولات ۷.۶ و ۸.۲ متری با ظرفیت به ترتیب ۱۲ و بیش از ۱۲ نفر اشاره کرد. همچنین قایق های سری Wake نیز برای طرفداران ورزشهای طراحی شدهاند.
قیمت این قایقها از حدود ۳۶ هزار دلار برای مدلهای ۸ نفره شروع شده و برای نسخههای ۶.۷ و ۷.۶ متری باید به ترتیب حدود ۵۳ و ۶۸ هزار دلار پرداخت کرد. قیمت قایق ۸.۲ متری نیز ۱۳۷ هزار دلار اعلام شده و مدلهای سری Wake هم حداقل قیمت ۸۳ هزار دلاری دارند. البته که قیمت تمامی قایق های تندرو یاماها با سفارش آپشن ها و وسایل جانبی افزایش مییابد. از جمله این آپشن ها میتوان به گرافیک روی بدنه و عرشه، دستگاههای شناور و جلیقههای نجات و… اشاره کرد. با اینکه در بازار جهانی میتوان قایق های دیگری با قیمت حدود ۲۰ هزار دلار نیز پیدا کرد اما احتمالاً کیفیت و ویژگیهای آنها با محصولات شرکتی مشهوری همچون یاماها قابلمقایسه نخواهد بود. افرادی که بودجه محدودتری دارند میتوانند جت اسکیهای کاوازاکی را سفارش دهند که بهترین گزینه برای لذت بردن از آب و دریا هستند.
HELLO.BROTHERS
۱۹ مرداد ۱۴۰۳با دوست دخترت بری روی آب دور دور.🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
ایران دوست
۱۹ مرداد ۱۴۰۳یاماها رئیسه. برای مثال با اینکه هوندا بهترین مهندسی جت اسکی رو داشته، از صنعت جت اسکی کناره گیری کرد. از روابط عمومی هوندا پرسیدند چرا اینکاری کردید؟ گفتند چون دیر وارد صنعت جت اسکی شدیم و خیلی باید هزینه میکردیم تا به بزرگانش (یعنی یاماها و سیدو) برسیم.
NAVID@@98
۱۹ مرداد ۱۴۰۳نه ربطی نداره !!!!!!
تو خود پیشرانه های قایق ها بخصوص تو ایران خیلیا فکر میکنن یاماها موتور قتیق سازه مطرحه، ولی تو ایران اینه چون فقط همینها رو دیدن ولی
درصورتی که 👑🥇بهترین موتور پیشرانه های قایق ها که هرچیز هم حرف اول رو می زنن که مثلا تو اون پیشرانه ها فقط خودشون رقیب خودشونن از چند شرکت آمریکایی یا اروپایی هستن برای جت هم اسکی مثل هر چیز همینطوره انواع فوق حرفه ای تخصصی رو مسیازن که فقط خودشون رقیب خودشونن و چند شرکت از اروپا و آمریکا دیدم که بهترین و هر چیز حرف اول ش را میزنند مثلا همون جت اسکی ها🥇👑 !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
حالا بعد ها اینا هم اومدن ساختن ولی وقتی رقابت تخصصی باشه این سازنده ها اگه بخوان بهترین باشند با اول ها نمی رقابت کنن و وقتی میبینند نمیتونن یا کنار میکشند یا محصولات عادی خودشون رو تولید میکنن !!!!!!
بحث این فراخوان های اخیر هم همینطوره حالا اسم نمیارم چون نمیخوام به چیزی هیت بدم یا هر چی چون خودم ازشون استفاده میکنم ولی اون موارد هم ظاهرش اون درصورتی که مشکلشون عمیق تر از اینه
و بحث مشکل عادی نیس و مشکلشون اساسیه ولی نمیخوان رسانه ایش کنن و میگن مثلا یه مسائلی بوده که به فلان مشکل منجر شده درصورتی که واقعیتش رو نمیگن چون برای خودشون گرون تموم میشه از هر جت مثل ارزش سهام و تاثیر در آمار خرید و فروش و … !!!!!!
datsun
۱۹ مرداد ۱۴۰۳داش آمریکا و اروپا خوبه ما رو ……
علی
۲۰ مرداد ۱۴۰۳جای تعجب هستش ژاپن با چنین شرمت های اقتصادش دائم در حال کوچک شدن هستش البته این شرکت ها اکثر سهامداران شون غیر ژاپنی هستن