شرکت تایوانی زیروا تکنالوجیز از شارژر جدید و پرقدرت خود رونمایی کرد که قادر است خودروی الکتریکی با باتری ۷۵ کیلووات ساعتی را در زمانی کمتر از ۱۰ دقیقه به شارژ کامل برساند.
شرکت زیروا تکنالوجیز (Zerova Technologies)، یکی از شعبههای جدید فیهونگ که دفتر مرکزی آن در تایوان قرار دارد، در نمایشگاه اروپایی eMove360° در برلین اولین حضور پرانرژی خود را داشت. به گزارش نیواطلس، این شرکت نمونه اولیه شارژر ۴۸۰ کیلوواتی را پیشنمایش کرد که نوید میدهد با کاهش زمان شارژ به ۱۰ دقیقه، شارژ خودروی الکتریکی را راحتتر از همیشه کند.
کسانی که ۱۰ دقیقه کامل زمان برای ماندن در ایستگاه ندارند، میتوانند در کمتر از نیمی از این زمان، نزدیک به ۱۶۰ کیلومتر (۱۰۰ مایل) از انرژی باتری را در خودروهای برقی خود ذخیره کنند. شارژر چهار بازوی جدید همچنین میتواند چهار وسیله نقلیه را به طور همزمان از یک دستگاه شارژ کند.
شارژر چهار بازوی جدید زیروا که هم برای شارژ خودروهای سواری و هم برای شارژ ناوگان تجاری طراحی شده، قدرت شارژ فوقالعاده زیادی را در فضایی جمعوجور گنجانده و دارای شارژرهای چپ و راست مستقل در جلو و پشت یک بدنه است. هر شارژر کابلی به طول ۵ متر برای کمک به تدارکات پارکینگ و شارژ چهار خودروی برقی جداگانه دارد. این شارژر از استانداردهای شارژ CCS-1، CCS-2، CHAdeMO و GB پشتیبانی میکند و از یک صفحه نمایش دیجیتال بهره میبرد که برای اجرای تبلیغات طراحی شده است.
شارژ کامل ۱۰ دقیقهای بر اساس خودرویی با بسته باتری ۷۵ کیلووات ساعتی است، بنابراین وسایل نقلیه با بستههای باتری بزرگتر زمان بیشتری خواهند برد. زیروا همچنین تخمین میزند که شارژر در کمتر از پنج دقیقه ۱۵۰ کیلومتر (۹۳ مایل) را به شعاع حرکتی خودروی الکتریکی اضافه میکند و به برخی از رانندگان این امکان را میدهد تا قبل از وصل شدن برای شارژ کاملتر در مقصد، به سرعت خودرو را به شارژر وصل کرده و سفر خود را کامل کنند.
شرکت سوئیسی ABB، شارژر چهارگانه Terra 360 خود را سریعترین شارژر جهان نامید که یک سال پیش آن را معرفی کرده است. این شرکت در آن زمان ادعا کرد که ۱۵ دقیقه برای شارژ کامل و کمتر از سه دقیقه برای ظرفیت پیمایش ۱۰۰ کیلومتر کافی است. در ماه می، این شرکت همکاری خود را با شل برای ساخت شبکهای متشکل از ۲۰۰ شارژر ترا ۳۶۰ در سراسر آلمان اعلام کرد. طبق برنامهها، شبکه کامل تا سال ۲۰۲۳ نصب و راهاندازی میشود.
زیروا شارژر چهار بازوی ۴۸۰ کیلوواتی خود را استاندارد جدید برای شارژرهای خودروی برقی مینامد، اما رقبای بسیار قابل مقایسهای دارد. چند ماه قبل از اینکه ABB ترا ۳۶۰ را معرفی کند، GAC آیون چین یک شارژر ۴۸۰ کیلوواتی را نشان داد که برای کار با باتریهای گرافنی فوق سریع طراحی شده بود تا زمان شارژ را به ۵ دقیقه برای ۲۰۰ کیلومتر ظرفیت پیمایش و هشت دقیقه کاهش دهد. شرکت Xpeng نیز دارای طراحی شارژر ۴۸۰ کیلوواتی است که امکان شارژ ۸۰ درصدی را در زمانی کم فراهم میکند و نیو (NIO) در ماه جولای برای شارژر قدرتمندتر ۵۰۰ کیلوواتی خبرساز شد، اما جزئیات کمی دربارهی آن انتشار یافت.
البته، باتری و سختافزار شارژ داخل خودروی الکتریکی نیز باید به سرعت ارتقا یابند و این شارژرهای فوق سریع پرقدرت باید در تعداد زیادی نصب شوند تا زمانهای شارژ جذاب برای همه چیز در دنیای واقعی معنی داشته باشند. هماکنون این شرکتها تصویری زیبا از آیندهای را ترسیم میکنند که در آن توقفها برای شارژ خودروی برقی از نظر سرعت و راحتی به پر شدن باک از بنزین نزدیکتر خواهد شد.
زیروا نمونه اولیه شارژر ۴۸۰ کیلوواتی خود را به همراه نسخه ۳۶۰ کیلوواتی در نمایشگاه eMove360 به نمایش میگذارد. این شرکت قصد دارد شارژر جدید را در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ عرضه کند، اما مشخص نکرده است که هر دو نوع ۳۶۰ و ۴۸۰ کیلوواتی در زمان عرضه در دسترس خواهند بود یا خیر.
Reza.M
۱۸ مهر ۱۴۰۱در خودرو های بنزینی هر پیشرانه و هر قوای محرکه ای صدا و ویژگی ها و کاراکتره خاص خودش رو داشت…ولی در ماشین های برقی همه شتاب اولیه زیاد و بدون صدا بودنشون رو به صورت مشترک دارن و چیزی نیست که برای ما اون ها رو از هم متمایز کنه و بهشون شخصیت ببخشه…حتی اگر زمان شارژشون به زیر یک دقیقه برسه این ماشین ها صرفا یک وسیله نقلیه برای رسیدن از نقطه A به نقطه B هستند و نه بیشتر…امیدوارم هیچوقت تولید خودرو های بنزینی متوقف نشه…با تشکر از سایت پدال
Reza Waffen SS
۱۸ مهر ۱۴۰۱کار از کار گذشته دیگه
قاطر فروش
۱۸ مهر ۱۴۰۱ولی هیچی شیهه اسب نمیشد که خودرو های درون سوز جاشو گرفتند
مهدی
۱۸ مهر ۱۴۰۱احسنت آفرین
شارژ 10 دقیقه ایی با پیمایش 1000 کیلومتری ام آرزوست اگه چنین شاسی بلندی بنز و بی ام و لکسوس و فراری زدن اولین نفر خریدم