آئودی سرانجام از گونه RS نسل جدید سری ۵ خود پرده برداشت.
در نمای بیرونی، ورودیهای بزرگتر هوا، جلوپنجره عریضتر، ورودی و خروجی هوای جانبی، لوله اگزوزهای تخممرغی RS، اسپویلر باریک لبه صندوق عقب، رینگهای ۱۹ اینچی استاندارد و ۲۰ اینچی سفارشی، دیفیوزر اختصاصی RS و برخی اختصاصات تریمهای مختلف نقاط تمایز این نسخه نسبت به مدلهای دیگر هستند.
زیر کاپوت قلب ۲.۹ لیتری TFSI شش سیلندر V شکل توربو دوقلو کاملاً جدید (اختصاصی این نسخه) جای گرفته است. این پیشرانه تازهنفس ۴۴۳.۸ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتونمتر گشتاور (۱۷۰ نیوتونمتر بیشتر از نسل قبلی) تولید میکند تا همهچیز برای ثبت شتاب صفر تا یکصد کیلومتر بر ساعت در ۳.۹ ثانیه و دستیابی به سقف سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت (در صورت انتخاب بسته سفارشی Dynamic) مهیا باشد.
طبق گفتههای آئودی، RS5 جدید با مصرف سوخت ۸.۷ لیتر در یکصد کیلومتر و آلایندگی ۱۹۷ گرم بر کیلومتر، در مقایسه با نسل پیشین ۱۷ درصد بازدهی بیشتری ارائه میکند. همچنین وزن خشک آن به میزان ۶۰ کیلوگرم (۱۳۲ پوند) کاهش یافته و به عدد ۱۶۵۵ کیلوگرم رسیده است.
از سایر تجهیزات فنی این نسخه میتوان به سامانه تعلیق اسپرت با ارتفاع کمتر و کنترل پویای سواری (DRC)، ترمزهای کربن سرامیکی، فرمان پذیری پویا، تجهیزات اختصاصی کد RS و سامانه انتخاب حالت رانندگی آئودی با سه گزینه (Individual)، پویا (Dynamic) و راحت (Comfortable) اشاره کرد.
داخل اتاق صندلیهای اسپرت RS با روکش ناپا و دوخت الماسیِ سفارشی میزبان سرنشینان هستند. غربیلک فرمان در قسمت پایین صاف شده و چندین عملکرد مختلف را در خود جای داده است. حروف RS هم همانطور که انتظار داشتیم روی صندلیها، فرمان، آستانه دربها، کنسول میانی و نمایشگرهای کابین مجازی آئودی به چشم میخورند.
نیما
۱۷ اسفند ۱۳۹۵برای من جای سواله که چرا از میتشوبیشی اوتلنتدر استقبال نمیشه در حالی که همه میدونیم نسبت به سانتافه هم بزرگتره هم زیباتر هم پردوام تره هم ارزونتره و هم ژاپنیه
kamran cooper
۱۷ اسفند ۱۳۹۵اولا که چه ربطی داشت برادر
ثانیا در ایران متاسفانه محصولات میتسوبیشی بازار دست دوم جالبی نداره و خریدشون(هر کدام از محصولات) ریسکه
ثالثا خدا گذر هیچ کسو به آرین موتور نندازه که به شدت خدمات ضعیفی دارن
در مجموع من تک تک محصولاتش رو از میراژ و لنسر بگیر تا اوتلندر به هم ردیفای کره ای ارجحیت میدم حیف که دردسر خریدشون بالاست
Delport
۱۸ اسفند ۱۳۹۵حالا که حرفش شد بزار یه چیزو بگم.نسل قبله اوتلندر 2015 از لحاظ کیفیت متریال داخل و عایق یه کم ضعیف بود و واسه فروش حدود 200 قیمت میخورد.تو سال بعد ینی2016 میتسو کیفیت متریالو بسیار بهتر کرد.عایق کاری عالی و گیربکسو بهبود داد و حدود 1000 دلارم قیمتو کاهش داد.در عوض عاملین محترم مجاز نمایندگی میتسو تو ایران چون این بهبودو دیدنو دیدن راحت میتونه با رقبا ش رقابت کنه نه تنها اون حدود 1000 دلار کاهش قیمتو اعمال نکردن بلکه حدود 10 تمنم گذاشتن روش
F40
۱۷ اسفند ۱۳۹۵کابینش حرف نداره.چرم مشکی با دوخت قرمز!
دوستان ببخشید سوالم بی ربطه
واسه آفرود چی خوبه که هم هزینش معقول باشه هم کم نیاره؟ جیپ نیسان لندروور تویوتا…
سینا
۱۷ اسفند ۱۳۹۵land rover
mohsen.b
۱۷ اسفند ۱۳۹۵یکی از زیباترین ماشنینایی که تو چند سال اخیر دیدم نمره ی من 10 از 10
Madjid
۱۷ اسفند ۱۳۹۵زیبائیش بی نظیره
80/000 یورو ارزش خرید خیلی بالایی داره. صفر تا 100 رو گفته 3.9 ، ولی من مطمئنم زیر 3.5 میزنه.
آئودی همیشه اعداد رو خیلی محافظه کارانه اعلام میکنه.
Aria
۱۸ اسفند ۱۳۹۵این ماشین چرا انقدر شیکه؟ فقط من از دیدنش سیر نمیشم یا شمام همینین؟
مرتضی مقدم
۱۸ اسفند ۱۳۹۵یک ماشین آلمانی اصیل.همه چی به قدر نیاز و سر جای خودش.یک سر سوزن خط اضافی و حجم پردازی بی جهت و اغراق شده توی نمای طراحیش نیست.شیک ساده اصیل با وقار زیبا
Hamed Ferrari
۱۹ اسفند ۱۳۹۵یه عیب هم تو طراحیش نیست