در مقایسه با ۶ ماههی ابتدایی سال ۲۰۱۵، میزان فروش خودروهای ساب کامپکت در بازار ایالاتمتحده کاهش ۶ درصدی را نشان میدهد که عملکردی معقول برای این کلاس عمومی است. این میزان فروش علیرغم حضور طولانیمدت خودروهای مهم این کلاس اعم از هیوندای اکسنت، شورلت سونیک، فورد فیستا و تویوتا یاریس به دست آمده است.
هرچند، تا زمانی که این مدلها در اواخر امسال یا اوایل سال بعد جایگزین شوند، تصور عملکرد بهتر این سگمنت مخصوصاً با قیمتهای پایین سوخت سخت خواهد بود.
- نکات برجستهی نیمهی اول سال ۲۰۱۶
۱ – اگرچه که کیا سول در سه ماههی دوم امسال در امر فروش از نیسان ورسا سبقت گرفته اما این کار برای به دست آوردن رتبهی اول کافی نبوده است. در حقیقت نیسان ورسا وضعیت خیلی خوبی داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد فروش ۲۰ درصدی مواجه بوده است.
5 – مدلهایی که کمتر از ۱۰ دستگاه فروش داشتهاند عبارتاند از: نیسان کیوب، سایون xD و مزدا ۲.
منبع: left-lane
فرامرز
۲۸ تیر ۱۳۹۵دلیل فروش کم مزدا ۲ اینه که سایون آی ای که از همون پلتفرم استفاده میکنه و ظاهری خیلی مشابه داره با قیمت کمتر و پشتوانه قویتر ظاهر شده و این لزوماْ بیانگر شکست مزدا نیست
مجید.بهترین یا هیچ...
۲۸ تیر ۱۳۹۵شکست چیه؟ خواهشا این قدر ساده و بچگانه فکر نکنید. حتی در گل کوچیک هم کسی که یک گل میخوره نمیگن شکست خورده. حالا مثلا شیش ماه مزدا 2 مدل کمتر فروخته. شما دیگه میگی مزدا شکست خورده یا نابود شده؟؟ اصلا باید دید مزدا هدفی برای افزایش فروش داره؟ آیا بازار اصلی مزدا آمریکاست؟ اونم در حوره ی ساب کامپکت؟ اصلا فروش بالا ملاک برتریه؟ فروش بنز و بی ام و یک دهم مزدا هم نیست آیا بنز از مزدا شکست خورده؟ یا مزدا از بنز بهتره؟
چیزی که مسلمه اینه که خودروهای کره ی جنوبی باقیمت واقعا مناسب و گارانتی طولانی و کیفیت عالی انتخاب بسیار خوبی برای قشر متوسط هستن…. دقیقا مثل پراید برای ما!!!!
بهزاد
۲۸ تیر ۱۳۹۵با عرض پوزش، مزدا 2 و سایون در آمریکا تولید یا عرضه نمیشوند و این تعدادی هم که فروخته شده به احتمال زیاد آخرین موجودی نمایندگی بوده.
رضا پ
۲۸ تیر ۱۳۹۵درسته تو وب سایت مزدا ی آمریکا مزدا 2 تو لیست محصولاتش نیست هیچ وب سایته دیگه ای تو آمریکا هم من ندیدم برای فروش باشه و یا کمتر دیدم در موردش مقاله بنویسن
یو اس اس اینترپرایز
۲۸ تیر ۱۳۹۵خودروهای کره ای تونوبه و رده خودشون خوب رفتن جلو
احمد باقری
۲۸ تیر ۱۳۹۵به طور کلی، فروش همیشه فراز و نشیب های زیادی رو تجربه می کنه و پارامترهای زیادی درش دخیل هستند.
احسان(احسان سابق)
۲۸ تیر ۱۳۹۵بنزین ارزون.وام های کم بهره و ساده. شاسی بلندها و کراس اوور های جدید و جذاب و کم مصرف.واقعا دلیلی نداره کسی تو امریکا زندگی کنه و ماشین کوچولو سوار شه(حتی اگر تو شهری مثل نیویورک زندگی کنی)
Genius
۲۸ تیر ۱۳۹۵منتقدین خودروهای کره ای که چشمشون رو بر حقایق بستند و فکر میکنند صنعت خودروسازی کره عددی به حساب نمیاد به جایگاه والای محصولات کیا-هیوندای در این رنکینگ که از رقابتی ترین بازار خودروی دنیا استحصال شده خوب نگاه کنند تا به اشتباه استراتژیک خودشون پی ببرند.
بنده عمیقا و شدیدا معتقدم خودروسازان با سابقه اروپایی و امریکایی یک سر و گردن از لحاظ تجربه و علم در صنعت خودروسازی از باقی تولید کنندگان بالاترند اما اولا می بایست دید آیا آنها توان رقابت با کره ایها را در حوزه قیمت تمام شده و ارزش در مقابل مبلغ پرداختی دارند یا خیر که جواب کاملا منفی است (بازار ایران که در آن یک الانترا یا اکسنت هم قیمت یک ب ام و سری 3 در اروپا تمام میشود را نبینید من از لحاظ مارکتینگ جهانی عرض میکنم) در ثانی کره ایها همانطور که تا بدینجا توانسته اند توسط برقراری شراکت استراتژیک با غولهای صنعت خودروسازی پله های ترقی را دو تا یکی طی کنند مسلما در آینده این فاصله را کمتر و کمتر خواهند کرد و این داستان ادامه خواهد داشت…!
زنده باد ملتی که بجای سر دادن شعارهای پوچ و واهی با سختکوشی و درایت امروز اینچنین نام خود را در سراسر گیتی پر آوازه ساخته است.
بهزاد
۲۸ تیر ۱۳۹۵GENIUS جان در حال حاضر مثلا هیوندای با کدام غول خودروسازی در حال مشارکت هست؟
الان نیسان ورسا با قیمت 12 هزار دلار و هیوندای اکسنت با 14 هزار دلار چطور میفرمایید هزینه تمام شده کره ای ها پایینتره.
دوست گرامی وقتی یک کشور در شروع فعالیتش به خاطر نیروی کار ارزان و بهره وری بالا و ارزش پول پایین تر و… شروع به فعالیت میکنه در ابتدا هزینه تمام شده محصولاتش پایین هست اما با پیشرفت اقتصاد هزینه نیروی انسانی و سایر خدمات بالا میره و همینطور قویتر شدن پول ملی و در نهایت قیمت محصولاتش افزایش پیدا میکنه و این مورد چندین سال هست برای کره ای ها اتفاق افتاده و در آینده همانطور که محصولات کره ای مثل خودرو و لوازم الکتریکی و… تونستند به خاطر قیمت پایین برخی برندهارو پایین بکشند همین اتفاق با ورود چینی ها و احتمالا هندی ها با همان سبک بر کره ای ها تاثیر خواهند گذاشت و محصولات شرکت هایی چون هواوی و آپو و هایسنس و هایر و TCL و… بر بازار چیره خواهند شد.
حمیدرضا
۲۸ تیر ۱۳۹۵جالبه کیا سول جزو ماشینای کوچیکه به نظرم یکم بزرگتر از اینه که جزو ماشینای کوچیک قرار بگیره