در دنیای بیرحم سدانهای متوسط دیفرانسیل جلو، حفظ تازگی در بین محصولات عنصری کلیدی به شمار میرود. سرآمدهای کلاس سدانهای متوسط خانوادگی از محصولات تویوتا و هوندا هستند که تا یک دهه پیش چرخه ۴ سالهای را برای محصولات خود درنظر میگرفتند، ولی در حال حاضر این چرخه تولید و بازنگری دوباره را به ۵ سال افزایش دادهاند. این در حالی است که برندهای کرهای هیوندای و کیا برخلاف تویوتا و هوندا با شتاب بیشتر هر ۴ سال یکبار به طراحی دوباره بسیاری از محصولات خود میپردازند.
هرکدام از برندها را که درنظر بگیرید، هر چرخه تولید به معنای طراحی دوباره پنلهای بدنه و عناصر داخلی است که اغلب با ارتقای موتور نیز همراه است. در مورد موتور معمولاً کارهای مانند اضافهکردن انژکتور مستقیم یا دیگر تکنولوژیها انجام میگیرد. جایگزینی و تغییرات کلی پلتفرمها و موتور معمولاً در فاصله دو چرخه تولید صورت میگیرد.همچنین برخی ارتقاهای جزئی و تا حدّی جدی، شامل طراحی دوباره جلوبندی وعقب، تریمهای جدید، ارتقای طراحی کابین و سیستمهای اطلاعات و سرگرمی همراه با آخرین تکنولوژیهای ارتباطی در بین چرخههای تولید، در فواصل ۲ تا ۳ سال انجام میشود.
درنظر داشتن تمامی این مسائل میتواند برای خرید یک سدان خانوادگی دیفرانسیل جلو از یک برند معتبر بسیار مفید باشد؛ جایی که باید بدانید به دنبال آخرین و بهترین مدل هستید، یا میخواهید یک مدل پا به سن گذاشته را که قرار است بهزودی جایگزین شود، با قیمت مناسبتر تهیه کنید. در ادامه راهنمایی برای شرایط مورد انتظار در خودروهای این کلاس برای ۵ سال آینده آماده شده است.سال ۲۰۱۶
مزدا ۶ – تغییرات جزئی
شورولت مالیبو – نسخه جدید کیا اپتیما – نسخه جدید فورد فیوژن – تغییرات جزئی نیسان آلتیما – تغییرات جزئی فولکسواگن پاسات – تغییرات جزئی هوندا آکورد – تغییرات جزئیمزدا ۶- بالاخره مدل با موتور دیزل وارد بازار امریکا میشود.
سال ۲۰۱۸
نسل جدید هوندا آکورد
نسل جدید تویوتا کمری
کرایسلر ۲۰۰ – تغییرات جزئی
هیوندای سوناتا – تغییرات متعادل
سال ۲۰۱۹
نسل جدید مزدا ۶
نسل جدید فورد فیوژننسل جدید نیسان آلتیما
نسل جدید فولکسواگن پاسات
مدل سال ۲۰۲۰
نسل جدید هیوندای سوناتا
نسل جدید سوبارو لگاسی
نسل جدید کرایسلر ۲۰۰
Yasin
۳۰ خرداد ۱۳۹۴اپتیما قبلی قشنگ تر بود
huayra
۳۰ خرداد ۱۳۹۴الان احتمالن سایپا ب فکر ی فیس لیفت دیگه برا پراید افتاده تا جیک کسی درنیاد…
نوید جهرمی
۳۱ خرداد ۱۳۹۴منم با نظرت موافقم . ب نظرم برد طراحی کیا این بود که اغراق کم ب کار میبرد و طرح با صلابتی میزد. حالا هیوندای از اغراق فاصله داره میگیره و طرح هاش رو به سمت لوکس بودن سوق میده .اگه کیا بخواد برعکس رویش عمل کنه ک عقبگرد کرده.
سامان از تبریز
۳۱ خرداد ۱۳۹۴فقط مزدا6 و هوندا اکورد
AlirezaF12
۳۱ خرداد ۱۳۹۴اینایی که نام بردی پیشه مالیبو هیچن
Archi KHAN
۳۰ خرداد ۱۳۹۴آکورد واقعا بی نظیره ، از بین ماشین های فوق
فیوژن و پاسات هم قابل تامل هستن !
محمد
۳۰ خرداد ۱۳۹۴این شرکت های خودرو های خودشونو هر چهار پنج سال بروز میکن اون وقت خودرو ساز های ما یه ماشینو بیست سال بدون تغییر تولید میکنن حالا هم که میخوان به اصطلاح خودشون بروزش کنن نه تنها تکنولوژِی جدیدی توش به کار نمی برند بلکه همون امکانات تکنولوژوی قدیمی را با نمونه قدیمی تر و بی کیفیت تر عوض میکنند این بخاطر اینه که در کشور ما انحصار وجود داره و خودرو ساز ها هم خوب میدونن که مردم مجبورن این ماشین ها رو بخرن پس نیازی به اپدیت اون نیست.
نخود آش
۳۰ خرداد ۱۳۹۴محمد جان با همه نظر موافقم. الا آخرش. کی گفته مردم مجبورن. چه تفاوتی داره وقتی میری پراید 94 صفر رو بیست و اند میلیون پول بدی. یه کم کمتر یه پراید کارکرده 93 بگیری. وقتی لگنهای صفر فروش نره. دیگه تولید نمیشه. تولید که نشه سایپا به حول وقوه الهی ورشکست میشه.
البته همه این اینایی که عرض کردم اما و اگره. هر پیش فروشی که میکنن توکمتر از نیم ساعت تموم میشه. از ماست که بر ماست. درود بر سایپا و ایران خودرو که اگه حروم خوری و دزدی میکنن تقصیر مردمه که بد عادتشون کردن.
پناه بر خدا
TerraByte
۳۰ خرداد ۱۳۹۴بالاخره یه عده پیدا میشن که صفر بخرن. بعدش کارکرده بشه و بقیه بخرن دیگه!! ;)
نخود آش
۱ تیر ۱۳۹۴خوب منم عرض کردم که همش اما و اگره. افکار همه مردم ما متاسفانه مثل شماست. (من صفر نخرم یکی دیگه میخره) البته این هم یه توجیهه. چون شمای نوعی ماشین صفر خریدی اینو میگی.
پناه بر خدا
Frankenstein
۳۱ خرداد ۱۳۹۴وااااااااای…کانسپت مزدا عجب چیزیه………..خیلی خفنه
John Snow
۳۰ خرداد ۱۳۹۴اپتیما
هوندا آکورد
مزدا 6
اینا رو بیشتر دوست میدارم ♥ بقیه هم عالی هستند ♥
آندرا آنیلی
۳۰ خرداد ۱۳۹۴آلتیما نسخه ی جدیدش 2019 میاد.زمان زیادی نیست؟؟؟ به نظر من نیسان باید هر چه زود تر نسخه ی جدید آلتیما رو با زبان طراحی جدید تولید کنه
رضا
۳۰ خرداد ۱۳۹۴موافقم باهات اصلا از آلتیما خوشم نمیاد
ali
۳۰ خرداد ۱۳۹۴من التیما 2015 دارم واقعا عالیه هر چی از راحتی و قدرت موتور و جاداری بگم کم گفتم.
shahryar
۳۰ خرداد ۱۳۹۴شما تو منطقه ازاد میشین؟؟!
شتاب صفر تا صدو چند میزنه؟
ali
۳۰ خرداد ۱۳۹۴بله اهواز میشینم
واقعیتش امتحان نکردم . ولی sporty mode رو اگه فعال کنی خیلی شتابش میره بالا و ماشین خیلی گاز میخوره
shahryar
۳۰ خرداد ۱۳۹۴اگ امتحان کردین بگین.
من واقعا عاشق نیسانم.
amir
۳۰ خرداد ۱۳۹۴شورولت مالیبو فوق العاده شده
زیگما
۳۰ خرداد ۱۳۹۴قطعا سوبارو در کوتاه مدت رشد فروش بالایی خواهد داشت
نه تنها در این کلاس، بلکه در کلاس های دیگه ای مثل شاسی بلند های شهری
هیوندای سوناتا در ابتدا زیاد با استقبال مواجه نشد ولی به مرور داره به فروشش افزوده میشه
مالیبو نسل جدید هم که غوغا کرد
در کل فکر میکنم هیچ زمانی مثل سال های اخیر برای آکورد و کمری سخت نبوده
تقریبا همه رقبا در این کلاس عالی هستند.
بهزاد
۳۰ خرداد ۱۳۹۴درود دوستان.
فردا ساعت 16:30 مسابقه فرمول 1 اتریش فراموش نشه و شبکه ورزش هم پخش میکنه.
فروش این کلاس خودرو به صورت کلی از ابتدای سال 2015 در آمریکا با کاهش همراه بوده به خصوص برای لیدر های فروش مثل کمری و آکورد و فیوژن و آلتیما و همینطور مالیبو و سایرین هم مثل مزدا 6 و سوبارو هرچند رشد داشته اند اما به اندازه ای نیست که آمار کلی را جابه جا کنه و فعلا فروش خودروهای کراس اوور در حال صعود هست و هر فصل سهم سدان های ارزان را میبلعه.
mds
۳۰ خرداد ۱۳۹۴اپتیما و مالیبو خیلى خوسکلن، سوناتا هم تیپه بالاش خیلى قشنگه ماشینو باید اول از نزدیک ببینى بعد درمورد طراحیش نظر بدى
کره واقا تو این 9 سال قوقا کرده من بهشون تبریک میگم اونا هر روز بهتر دیروز، برعکس اینجا هر روز بدتر از دیروز
تحریم خودروسازی داخلی جهاد در خداست
۳۰ خرداد ۱۳۹۴http://s6.uplod.ir/i/00624/dd86ezf0gz5d.jpg
رضا
۳۰ خرداد ۱۳۹۴انتخاب های من به ترتیب
مزدا6
مالیبو
پاسات
محمد
۳۰ خرداد ۱۳۹۴وای اون مزدا 2019 خیلی محشره….
نوید جهرمی
۳۱ خرداد ۱۳۹۴این کلاس مخصوصاً تو امریکا خیلی پرطرقداره و خودروهای خوبی هم تو این کلاس حضور دارن و رقابتشون تنگاتنگه و گاهی انتخاب رو هم سخت میکنه.
من ک همه شون میگم جالب و جذابن واما انتخابم فیوژن و مالیبو و کرایسلر 200 هستش.
دلم میخواد ی بار هم سوار مزدا 6 بشم .آکورد هم ب کمری و بقیه شرقیا ترجیح میدم.
کسی نمیدونه تو این مدلا کدومش سواری نرم تر و لوکس تری داره؟
AHMADREZA
۳۱ خرداد ۱۳۹۴کلا کلاس خوبیه
امین
۳۱ خرداد ۱۳۹۴به خدا از نظر من همشون خوبن تنها چیزی که بده اینه که گیرم نمیاد هیچ کدومشو سوار بشم.