پس از حدود یک دهه لابی سنگین گروههای ایمنی مصرفکننده، سرانجام دوربین دندهعقب از اول می ۲۰۱۸ باید روی تمامی خودروهای جدید بازار آمریکا نصب شوند. بدین ترتیب خودروسازان باید دوربین دندهعقب را به عنوان یک ویژگی استاندارد روی محصولات جدید خود نصب کنند.
با اینکه دوربین دندهعقب چندین سال است در بازار موجود بوده و اکثر خودروها از آن استفاده میکنند، قانون جدید برخی خودروسازان همچون پورشه و BMW را تحت تأثیر قرار خواهد داد. این کمپانیها معمولاً دوربین دندهعقب را داخل پکیجهای سفارشی یا به عنوان یک آپشن جداگانه عرضه میکنند.
البته سابقه این قانون به سال ۲۰۱۴ بازمیگردد، زمانی که دپارتمان حملونقل آمریکا و سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی نصب دوربین دندهعقب روی تمامی محصولات جدید این بازار را از اول می ۲۰۱۸ الزامی کرده بودند. البته تطبیق خودروسازان با این قانون جدید ۴ سال طول کشیده است.
موضوع سورپرایز کننده اینکه طرفداران الزامی شدن نصب این سیستم روی خودروها از زمان ریاست جمهوری جورج بوش روی این مسئله کار کردهاند! یکی از فعالان در این زمینه گفته که اجباری شدن نصب این سیستم روی خودروها حدود ۱۰ سال زمان برده است.
گروهی از طرفداران نصب این سیستم در خودروها در سال ۲۰۱۳ از NHTSA شکایت کرد تا بدین ترتیب آنها را زیر فشار گذاشته و قانون مربوطه را زودتر تصویب کنند. کمتر از یک سال بعد این قانون تصویب شد.
البته برنده شدن در این مناقشه هدف نهایی طرفداران نصب سیستم مذکور در خودروها نبوده است. این گروه به همراه دیگر در حال وارد کردن فشار بیشتر به منظور الزامی شدن استفاده از تجهیزات ایمنی بیشتری هستند. این سیستمها شامل مواردی همچون ترمز اضطراری خودکار با هشدار برخورد از جلو، هشدار نقاط کور و هشدار خروج خودرو از خط میباشند.
خوشبختانه بسیاری از خودروسازان منتظر قانونگذاری در این زمینه نیستند. برای مثال ولوو هدف بسیار خوب رسیدن به صفر کشته در محصولات خود تا سال ۲۰۲۰ را اعلام کرده است. تویوتا نیز بسته ایمنی فعال خود را در تمامی محصولات بهصورت استاندارد ارائه میکند و همه خودروسازان طراز اول جهانی نیز در حال کار روی تکنولوژی رانندگی خودکار هستند که در صورت عملیاتی شدن میتواند میزان تصادفات را به خاطر حذف فاکتور انسانی کاهش دهد.
خب از این ماه دیگر هیچ خودروی جدیدی در آمریکا بدون دوربین دندهعقب عرضه نخواهد شد هرچند مشخص نیست آیا خودروسازان قیمت محصولات خود را به این خاطر افزایش خواهند داد یا خیر.
متأسفانه با شنیدن اینگونه اخبار بیش از پیش به حال صنعت خودروی کشور تأسف میخوریم. صنعتی که چندین دهه است اقدام به مونتاژ خودروهای از رده خارج و فرسوده با نازلترین کیفیت و ایمنی کرده و روزانه چند ده نفر در جادههای کشور به خاطر عوامل گوناگون از جمله انسانی، جادهای و خودرویی جان عزیز خود را از دست داده و چند صد نفر نیز از این حوادث زیان میبینند. آیا وقت آن فرا نرسیده که اقدامی عاجل در رابطه با توقف تولید این خودروهای ناایمن صورت بگیرد؟ قضاوت با شما…
A.B
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷توقف تولید!!!!!!!!!!
تازه برجام داره به باد میره دلار گرون تر میشه وقتشه که پراید بشه 35 میلیون 405 بدن 50تومن پژو پارس بشه لوکس دنا که نگو فوق لوکس میشه تازه دوربین دنده عقبم داره میتونه صادر بشه آمریکا بریم تا گرون نشده یکی ده تا ماشین ثبت نام کنیم کلی سود کنیم .
بهراد
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷مشکل فقط از کارخونه ها نیست.از مردمم هست که برای پراید هاچبک و 207 و ساندرو سر و دست میشکونن.
بعضی وقتا به سرم میزنه برم چند سال خارج کار کنم یه بنز سدان بخرم سرمایمو بیارم ایران تا آخر عمر اینجا زندگی کنم اما دیشب که داشتم رانندگی می کردم کم مونده بود 3 بار تصادف کنم اونم شدییید .با این وضع رانندگی و فرهنگ متاسفانه مجبورم بگم همینم از سرمون زیاده.
هر چقدرم بیمارستان بسازن دکتر تربیت کنن آمبولانس بخرن تا مشکل اصلی رو حل نکنن همه ی هزینه ها هدر میره
امیر
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷از بی ام دبلیو وپورش توقع نداشتم یه دوربینو استاندارد نذارن
net
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷متاصفانه دوربین خودروها و ال سی دی داشبورد کیفیت نداره،اگر ماشین هم دوربین داشته باشه کیفیت دوربین و کیفیت ال سی دی پایینه و هیچ چیزی معلوم نیست
رامین
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷عاشق این لابی گریشونم
::::پس از حدود یک دهه لابی سنگین گروههای ایمنی مصرفکننده، سرانجام دوربین دندهعقب از اول می 2018 باید روی تمامی خودروهای جدید بازار آمریکا نصب شوند:::::
یعنی لابی میکنند به خاطر جان مردم این جا هم مونتاژ کار ها لابی میکنند برای جان مردم ولی کدوم ارزش میزاره برای جان انسان ها دیگه با خودتون قضاوت