مسابقاتی با نام Extreme E برگزار خواهد شد که معادل مسابقات قهرمانی فرمول E در خارج از جاده است. خودروی مسابقهای اودیسه ۲۱ نیز به دنبال شرکت در این مسابقات است.
اولین کسی که به فکر راهاندازی این مسابقات بوده مدیر فرمول E آقای الخاندرو آگاگ میباشد. تولیدکنندهی این خودرو در فستیوال سرعت گوودوود خودروی خود را به نمایش گذاشته و برخی جزئیات آن را نیز در اختیار رسانهها گذاشته است.
شاید اولین چیزی که با دیدن اودیسه ۲۱ متوجه شوید ابعاد آن است. این خودرو طول ۴.۳۸ متری، عرض۲.۲ متری و ارتفاع ۱.۸۸ متری داشته و وزن آن نیز ۱۶۳۲ کیلوگرم است که به این ترتیب سنگینی آن دو برابر یک خودروی فرمول E است.
هنوز جزئیات برگزاری این مسابقات و همچنین مشخصات خودروها نهایی نشده است. اودیسه ۱ تنها یک خودروی نمایشی در گوودوود بوده که توسط شرکت تکنولوژیهای مسابقهای اسپارک ساخته شده است. تمامی شرکتهای حاضر در این مسابقات از شاسی و مجموعه باتری مشترک که توسط شرکت مهندسی پیشرفته ویلیامز تولید میشوند استفاده خواهند کرد. تیمها پیشرانهی الکتریکی خود را تولید خواهند کرد. برخی آزادی عملها در بخش بدنه خواهند داشت.
چالش ما ساخت خودرویی بوده که میتواند از تمامی مسیرها عبور کند. اودیسه ۲۱ و عملکرد آن بسیار احساسبرانگیز خواهد بود و قدرت و گشتاور آن از خودروهای قهرمانی رالی فراتر خواهد رفت. در واقع باید گفت پرفورمنس این خودرو فوقالعاده چشمگیر خواهد بود.
Khosrow
۱۸ تیر ۱۳۹۸افرودر الکتریکی / خوب است / تو کوه و کمر نیاز به الکتریس پیدا کنه نه برق تا اونجا میاد نه این تا اونجا میره / میمونه برا خودش اونجا و روزگار میگذرونه / همه چی عالی داره پیش میره ..
فرامرز
۱۸ تیر ۱۳۹۸نهایت اگه بخاطر سهل انگاری راننده شارژش تموم بشه هم یه ژنراتور کوچیک بنزینی از شهر میارن شارژش میکنن!!!
رضا
۱۹ تیر ۱۳۹۸آخه دوست عزیز اگه بنزین تموم کرد اونوقت بنزین تا اونجا میاد یا اونجا تا بنزین میره ؟ یعنی باطری زاپاس نمیتونه داشته باشه ؟ این میتونه یه صفحه ی خورشیدی با خودش ببره تو کوه و کمر 2 ساعت استراحت کنه دوباره ماشین راه بیوفته. اتفاقا ماشینای الکتریکی صحرا نوردی رو خیلی راحتتر کردن. تا ابد میتونی تو صحراها و دشت ها بچرخی واسه خودت. هی شارژش کنی هی بچرخی. بنزینو باید اونجا زمینو بکنی نفت استخراج کنی به کمک بچه ها یه پالایشگاه دم دستی بنا کنی و بلاخره بنزین.