بسیاری از خودروسازان تراز اول جهانی قبلاً از الکتریکی سازی محصولات خود به عنوان روش بهبود راندمان خودروهایشان استفاده کردهاند؛ اما هنوز هم پیشرانههای درونسوز نقش مهمی در صنعت خودرو و حداقل برای دو دههی آینده خواهند داشت اما کارشناسان دنیای خودرو میگویند حداکثر محبوبیت این پیشرانهها به گذشته تعلق دارد.
پس از گفتوگو با چندین متخصص صنعت خودرو، فاینشنال تایمز گزارشی جامع دربارهی پیشرانههای درونسوز منتشر کرده است. موضوع جالب اینکه چند کارشناس گفتهاند فروش خودروهای مجهز به پیشرانههای احتراق داخلی به بالاترین میزان در سال ۲۰۱۸ رسیده بنابراین احتمال اینکه خودروهای بیشتر مجهز به پیشرانههای درونسوز در آینده فروخته شوند کم است.
فلیپ مانوز یکی از تحلیل گران Jato Dynamics میگوید:
ما احتمالاً شاهد پیک فروش خودروهای درونسوز در سال قبل بودهایم.
کارشناسان در ژانویه سال ۲۰۱۸ پیشبینی کرده بودند تقاضا برای این دسته از خودروها رشد خواهد کرد و به پیک خود در سال ۲۰۲۲ خواهد رسید؛ اما افت فروش خودروهای جدید در سه بازار بزرگ یعنی اروپا، آمریکا و چین باعث تغییر قابلتوجه این پیشبینی شده است.
اکسل اشمیت یکی دیگر از تحلیل گران صنعت خودرو معتقد است:
زمانی که به سال ۲۰۱۸ نگاه کنید درخواهید یافت که فروش خودروهای جدید در تمامی بازارهای مهم با افت همراه بوده است. فروش خودروهای درونسوز در آینده رشد نخواهد کرد.
انتظار نمیرود فروش خودرو در سال ۲۰۱۹ کاهش یابد زیرا محصولات الکتریکی با افزایش تقاضا برخوردار خواهند شد. حتی اگر فروش کلی خودرو در سال جاری افزایش یابد، احتمالاً تقاضا برای خودروهای درونسوز با کاهش روبرو خواهد شد.
sina
۱۵ دی ۱۳۹۷بنظرم الان در دوره گذار هستیم و هیبریدها مهم ترین نقش رو بر عهده دارن.
شرکت هایی مث نیسان (ضریب متغیر) و مزدا (اسکای اکتیو) و هوندا (VTec) که دنبال بهبود درونسوز ها هستن هم بنظر من برنده خواهند بود لاقل تا 15 سال دیگه.
حسین
۱۵ دی ۱۳۹۷بنظر من خودرو های درون سوز ، چه خودرو هایی که فقط از موتور بنزینی استفاده میکنند مثل کرولا و کمری ( نسخه معمولی شون) و چه خودروهایی که قلب اصلی شون موتور بنزینی هست مثل پریوس هایی که در ایران هم هست ؛ همه و همه درون سوز هستند و تقاضا براشون بیشتر هم خواهد شد!
سام
۱۵ دی ۱۳۹۷گرچه فروش خودروهای برقی با سرعت زیادی در حال گسترش است اما پیشرانه های درون ساز هم در طی صد سال اخیر تکامل بسیاری نمودند و هنوز هم خیلی از خریداران خودرو در دنیا ترجیح می دهند که از خودرویی با پیشرانه درون سوز استفاده کنند.
Car Lover
۱۵ دی ۱۳۹۷در نظر بگیرین ماستنگ هایی که مال پنجاه سال پیش هستند هنوز هم متقاضی دارن
به نظرتون تا پنجاه سال آینده ماستنگ هایی که در امسال تولید میشوند(یا هر مدل قابل کلکسیون کردن) نیز در پنجاه سال آینده ارقام پنج رقمی به خود میبینند؟؟!
در صورت تاییدکلکسیونی بودن یک مدل ماشین ساخت 2018 :لایک(خودروی کلکسیونی مورد نظر را نام ببرید)
در غیر این صورت:دیس لایک
OMID
۱۵ دی ۱۳۹۷داج دیمن
لامبو استایرون
Car Lover
۱۵ دی ۱۳۹۷دیمنو واقعا هستم
همین الان 4-5 برابر شده
Behrouz anzali
۱۶ دی ۱۳۹۷الکتریک در کنار درونسوز خوبه . هیچ لذتی چیز صدای پیشرانه درون رو نداره. الکتریک حالا حالا ها راه داره تا جا بیوفته . توی ایران هم فقط بدرد هوای الوده تهران میخوره که براش یه الزام هست . اگه بزارن.