بر اساس مطالعاتی که بر اساس دادههای سازمان ملی حفاظت ترافیک بزرگراههای امریکا انجام شده، مرسدسبنز کمترین میزان فراخوانی را داشته و ب ام و نیز در زمینه شناسایی مشکلات خودروهایش با سرعت بیشتری عمل کرده است.
در این تحقیق که توسط وبسایت iSeeCars انجام شده، ۱۶ خودروساز معتبر در امریکا و زیرشاخههایشان بین سالهای ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۳ بررسی شدهاند. برای آنکه خودروهای فروخته شده به صورت بهینه بررسی شوند، تعداد فراخوانهای خودروسازها از ۱۰ مارس ۱۹۸۵ در نظر گرفته شدهاند. این فراخوانها، آنهایی هستند که در NHTSA ثبت شدهاند. سپس درصد فراخوانها نسبت به فروش کلی هر خودروساز محاسبه شده است. در این میان، تنها خودروسازهایی که در طول ۳۳ سال حداقل یک میلیون دستگاه فروختهاند، به آمار نهایی راه یافتهاند و برندهای کمحجمی مانند جگوار و لندروور از لیست حذف شدهاند.
جنرالموتورز، برخلاف اتهاماتی که به آن وارد شد، سومین کمپانی برتر از این لحاظ است و ۶۵ درصد فروشش را فراخوانی داده است؛ یعنی از هر ۳ خودروی جنرالموتور، ۲ مورد آن دوباره توسط شرکت مورد بررسی قرار گرفتهاند. البته این مطالعه، آمار ۲/۲ میلیونی فراخوان اخیر جنرالموتورز را درنظر نگرفته است. در همین حال، وقتی خودروسازهایی را مانند کرایسلر، ولوو و فولکسواگن را بررسی کنید، میبینید که نسبت فراخوانی خودروهای فروخته شده آنها، یک به یک است. هیوندای نیز از این لحاظ در پایینترین رتبه قرار دارد.
در مورد زمان تشخیص مشکل و فراخوان خودروسازها بعد از ارائه مدلهایشان، ب ام و بهترین عملکرد را داشته است و ۸۷ درصد از فراخوانهایش در سه سال اول معرفی خودرو در بازار بودهاند. بعد از آن، کمپانی نیسان و سپس جنرال موتور با میزان ۸۵ درصد قرار میگیرند که جنرال موتورز باز هم رده سوم را به خود اختصاص داده است. این میزان برای مرسدسبنز ۸۱ درصد است و تویوتا نیز که در این زمینه پایینترین رده را دارد، ۶۸ درصد فراخوانهایش را برای مدلهای جدید در ۳ سال اول انجام داده است.
با این حال، نرخ فراخوانی کمتر برای یک خودروساز، لزوماً به معنای کیفیت بهتر خودروهای ساخت آن نیست. تقریباً تمام خودروسازها در ارائه اولیه مدلهای جدید خود به بازار دچار اشتباهاتی میشوند. هیچکس نمیتواند بگوید که یک ب ام و با قدمت مدل ۱۰ ساله با یک مدل کمری جدید از این لحاظ قابلمقایسه است. خودروسازها، خودشان تا جایی که امکان دارد از ارائه فراخوانها اجتناب میکنند. قوانین NHTSA نیز در این زمینه، محدودههایی را برای خودروسازها مشخص کرده است.
parham
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ووووووووووووای خدا!!!کاش تو ایرانم از این خبرا بود!!!
HADi KHAN
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳نمیدونم فراخوانی تو ایرانو دقیقا از کجا باید شروع کرد ولی تو عید یه مشکل شایع و تابلو تو سمند دیدم چون مشکل خودمون و فامیلمون هم بود
چراغ ترمز خیلیاشون بطور یه طرفه سوخته و پلیس هم چون اتفاقی میبینه و جریمه میکنه متوجه نمیشه که مشکل از کارخونست نه ملت!!!
فامیل خودمون لامپشو تو نمایندگی عوض کرد ولی بلا فاصله سوخت و پلیس هم اتفاقا همونموقع دید و جریمه کرد!!!
نظر خودم اینه که با یه دوربین کوچیک تو شهر هروقت دیدم عکس بگیرم واسه گزارش ولی بعدش چی؟!
امید
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳اینجا تو رویاتم از این خبرا نمیشه خیالت راحت پرهام جان اینجا با همه جا فرق داره اخه
sadegh
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳پرهام جان دیگه هیچی!! شما دیگه تو خیابونا اصن ماشین نمیدیدی!! همه پیاده بودن، چون تمام ماشین رو میزدن دم نمایندگیا!!
بعدم که ماشینا برا فراخوان تحویل میدادی باید میرفتی یه 5-6 سال بعد میومدی ماشینتا میگرفتی!!
شلبى
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳المانیها که مثل همیشه کارشون عالیه، ولى جیزى که جاى توجه داره خودروسازى کره اى هاست که جى بود و جى شده، به نظرم هر جى یه خودروساز کم تر فراخوان بده بهتره ولى مهم تر از اون خطا بذیرى و احترام به مشتریه ، کاش یه کم این فرغون سازاى داخى یاد میکرفتن
mory
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳اینا حیوونن
دیگه مقایسه نکنید
mahdi
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳دوستانی که میگید این خودرو سازا یاد بگیرنداینو بدونیدکه این مثلا خودرو سازا هیچ اختیاری ازخودشون ندارن وسیاستهای کلی شون رو دولت ومجلس تعیین میکنندوگرنه اگر بازار ایران رقابتی بود که اون هم دولت ومجلس مانع شدند ناخودآگاه مجبور میشدند کیفیت رو بالا ببرند
sadegh
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳چرا دیس زدید؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خو مهدی جان راست میگه.
پس فک کردید دلیلش چیه که تا ایرانخودرو و سایپا میگن باید گرون کنیم سریع ماشینا گرون میشن ؟؟!!
خاوری
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳برای تایید این حرف کاملا درست میتونید به مرکز پژوهشهای مجلس یا مصوبات چندساله گذشته مجلس یا دولت مراجعه کنید
اینا اینقد زبونن ک حتی مدت گارانتیشون رو هم بصورت دستوری و از طریق مصوبه دولتی و قانونی اجرا میکنن
رضا
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ایول مزدا
زیگما
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳فراخوان زیاد
فراخوان کم
هیچ کدام نه برتری خاصی به خودروساز میدهد نه سود خاصی برای خودروسازان دارد(در کوتاه مدت)
این همه هم به جی ام بیچاره گیر دادن ، در صورتی که کارنامه این خودرو ساز در دراز مدت بد نیست.
ب ام و و بنز هم دلیل فراخوان های کمشون، نوع خودرو هایی هست که میسازن.
یعنی خودرو هایی لوکس، با تکنولوژی بالا و در تیراژ کمتر نسبت به بقیه خودروها. هم چنین وقت و پولی که برای خودرو هاشون میذارن، بسیار بالاست(چون لوکس ساز هستند)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
کاشکی مینوشتید که لکسس هم در کدام رتبه قرار داره . البته برند لوکس با
برند لوکس باید مقایسه بشه . نه با برند معمولی . مثلا مقایسه ی برند بنز
با تویوتا از نظر میزان فراخوان کار اشتباهی است ولی مقایسه با فولکس کار
درستیه . من که ازین مطلب چیزی متوجه نشدم . کسی هست بیشتر توضیح بده .
زیگما
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳یه ذره روش فکر کن متوجه میشی
آقا میلاد یادته تو اون مطلب فراخوان های اخیر چقدر به من بی احترامی کردی و منو نادان صدا زدی؟ یادته قبول نمیکردی حرفای منو درباره فراخوان های فولکس؟
میلاد میگفت کم بودن فراخوان های جهانی فولکس به خاطر مهندسی دقیق تر این کمپانی هست.
من میگفتم نه اینطور نیست و علت کم بودن فراخوان های فولکس در جهان، بازار فروش فولکس هست. که در کشور های جهان سومه هست بیشترش. در اون بازار ها نهاد بازرسی در مورد فراخوان وجود نداره و اگه خودرویی مشکل داشته هیچ نهاد یا سازمانی پیگیرش نیست! ولی در بازاری مثل امریکا موضوع فرق میکنه و خودرو ساز مجبوره فراخوان بده وگرنه نهاد های امنیت جاده دهنشو صاف میکنن.این موضوع الان ثابت شد. می بینید که فراخوان فولکس چقدر زیاده و حتی از کل خودرو های ساخته شده در طی اون سال ها، بیشتر فراخوان داده!
در عکس اول موجوده.
من این موضوع رو گفتم در همون مطلب ولی میلاد اینا رو قبول نکرد و صحبت های منو بی پایه و بدون سند دانست.
حالا که این موضوع را ثابت کردم، جا داره به خاطر اون همه بی احترامی و بی ادبی و اذیت کردن من در اون مطلب، الان از من عذر خواهی کنه.
…..
خاوری
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳میلاد این لینکو برو
http://motoburg.com/21089-mercedes-benz-300-td.html
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳درود . زیگما الکی طرفداری نکن و به جنرال موتورز نناز .
به این جمله توجه نکردی :
( البته این مطالعه، آمار ۲/۲ میلیونی فراخوان اخیر جنرالموتورز را درنظر نگرفته است )
بعد از محاسبه ی 2.2 میلیونی باید قطر دایره را حساب میکرد ، ببینیم چه
چقدره . تازه همین مخفی کاری 10 ساله خودش خیلی چیز هارو روشن کرد .
کار به جایی رسید که به دادگاه رفت .
زیگما
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳شما اگه اون دو میلیون هم به 99 میلیون اضافه کنی، تغییری در کل ماجرا به وجود نمیاد عزیز.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳الان هرچی دایره ها بزرگتر باشه بهتره یا کوچکتر ؟؟؟
یکی جواب بده میخوام بحث کنم .
زیگما
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳خیلی زیبا در کنار هر عکس نوشته شده که چگونه باید از آمار ها استفاده کرد و هر چیزی نشون دهنده چی هست. اونارو بخونی ، متوجه میشی.
زیگما
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳در عکس اولی میزان کل خودرو های فروخته شده از ۱۰ مارس ۱۹۸۵ تا سال 2013 با رنگ قرمز نمایش داده شده.
و فراخوان ها از ۱۰ مارس ۱۹۸۵ تا سال 2013 با رنگ آبی
در عکس دوم میزان فراخوان هایی که در طی سه سال اولِ پس از فروش خودرو داده شده، نمایش داده شده. که نشون دهنده سرعت خودروساز در پیدا کردن عیب خودرو هست.
Metalhead
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳زیگما جون حرفات کاملا درسته
به دیس ها توجه نکن
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
محمد شما هرطرف باد بیاد ، بادش میدی .
همین زیگما با لینک معتبر بهت گفت که بعضی تویوتا ها
در یکسری کشور ها بدون ایربگ و ترمز abs هستند ولی
قبول نکردی و جبهه گرفتی . پس میتوان نتیجه گرفت که
هرچیزی که موافقت باشه تصدیق میکنی و هرچیزی که
مخالفت باشه تکذیب میکنی .
دقیقا مثل اون پستی که مربوط به فراخوانهای تویوتا
بود و خیلی دیر اومدی فقط 1 دیدگاه گذاشتی و رفتی .
یا همین مطلب دوروز پیش که مقایسه ی بنز و لکسس و
برندهای دیگر بود ، یدونه دیدگاه گذاشتی . ولی اگر
برای بنز و معایب و یا ضعفش بود 24 ساعت بیدار
میموندی .
در پاسخ به اون دیدگاهی که در مقایسه ی عملکرد بنز و
لکسس گذاشتی باید بگم که لکسس 11 سال در امریکا
پرفروش بوده و لی ب ام و در کل دنیا پرفروش بوده .
در ضمن امار جی دی پاور هیچگونه تاثیری روی فروش
برندهای بنز و ب ام و نگذاشت . ماشین بیشتر سران
کشورهای دنیا از بنز و ب ام و ائودی است نه لکسس .
در ضمن پرفروش ترین برند دنیا و امریکا چه ربطی داره
به لکسس ؟؟؟؟
به سبز ترین برند دنیا چه ربطی داشت ؟؟؟
پس ما طرفداران المان هم هروقت بر خلاف برندهای
المانی گفته شد ، بگیم ما اولین خودروساز دنیا بودیم
و ….
هر برندی باید ضعف خودشو بپذیره . هیچ برندی تمام و
کمال نیست .
اگرم بنا به سبزترین برند دنیا باشه ، بهتره تحقیق
کنی تا ببینی که پورشه اولین خودروی برقی یا هیبریدی
را در چه بازه ی زمانی ساخته .
لکسس هم که روی مدل LFA ضرر میده ، از روی مدیریت
نادرستشه . هیچ وقت نمیتونی لکسس LFA رو با بوگاتی
مقایسه کنی . لکسس LFA در رده ی بنز SLS است .
پس به نظرت چرا بنز روی SLS ضرر نداد ؟؟؟
همه ی اینهارم که بهت گفتم و باز هم بهش اضافه کنم ،
چیزی از ارزش برندهای ژاپنی کم نمیکنه . ولی
تفاوتشون مشخص میشه . پس الکی همه چیز رو با هم
مخلوط نکن . سبک کار کردن و فروش تویوتا هیچ ربطی به
بنز نداره . باید با فولکس و جنرال موتورز مقایسه
بشه .
موفق باشی .
Zonda R
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳@.F
نمودار جالبی بود
میلاد
هدف خودرو سازی ژاپن بخصوص در شاخه لوکس رسیدن به المان هاست
و تو این حرفی نیست
فراخوان هم چیزی از ارزش یه خودروساز کم نمیکنه
به هر حال اشتباه اتفاق میوفته
و میزان فروش تویوتا بعد از فراخوان نشون دهنده حرف من هستش
کسی که اشتباه خودش رو قبول کنه و تصحیحش کنه برندس
Metalhead
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳تو لینکی که ایشون داد ، فقط تویوتا هایلوکس ، اونم فقط تو عربستان ، نه بقیه کشور ها ، تک ایربگ بود و ABS داشت و ایربگ سرنشینش سفارشی بود ، الکی از خودت آمار نده… در مورد اینکه هم چرا دیدگاه هام کم شده باید بهت بگم پدال دیدگاه هامو خیلی دیر تایید میکنه ، 2 تا 3 روز طول میده
PEUGEOT
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳به نظر من مهم نیست که چه کمپانی فراخوان بیشتری داده
مهم اینه که برای مشتری هاشون ارزش قائل هستن با اینکه میدونن با فراخوان دادن ممکنه اعتبارشون بره زیر سوال
به نظر من کاری که برای مردمشون می کنن ارزش داره اینقدر به آمار و ارقام نگاه نکنید دوستان
امید
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳اره پژو جان فرا خوان دلیل بد بودن نیست اگه اینجور باشه پس الان یایپا ایران خودرو خیلی خوبن چون من به یاد ندارم فراخوانی چیزی داده باشن حتی اون موقع که پژوهاش اتیش میگرفت باز زیر بار نرفت که مشکل از این گاریهای مونتاژیشه البته هنوزم خبرای اتیش پژو میرسه من خودم 1 سال پیش دو سه روز قبل عید دیدم یه 405 نقره ای کنار جاده بدون تصادف و سالم داره تو اتیش میسوزه
PEUGEOT
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳الان بیچاره صاحب 405 کجا می می تونه بره شکایت کنه اصلا کی بهش گوش میده اگه هم زیاد پافشاری کنه یه ایراد میزارن که خودت باعث شدی ماشینت آتیش بگیره
مصطفی فقط MP4-12C
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳آخ آخ آخ آخ!آیا مقایسه کردن تویوتا و بی ام و از نظر فراخون کار درستیست؟
خاوری
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳کسی فکر نکنه اونجا در کشورهای توسعه یافته تریپ loveو عشق و دوستی و این حرفاس که اینقد خدمات دهی میکنن و کیفیت ها بالاس… بازار چون هوشمنده موجب میشه دو طرف یعنی خریدار و فروشنده قواعد رو رعایت کنن ..اگه این قواعد از جانب هرشرکتی رعایت نشه به صورت هوشمند از بازار حذف میشه و این خوبی بازار آزاده که بجای کنترل دولتی که به هیچ دردی نمیخوره و بارها اثبات شده درمدل بازار رقابت آزاد همه چیز به طور هوشمند و خود به خود کنترل میشه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
خاوری جان من اون دایره هارو متوجه نشدم . میشه به طور مفصل برای من
توضیح بدی ؟؟؟ببخشیدا !!!!!!!
خاوری
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳میلاد جان اینا انواع جدیدی از نمودارهای اکسل هستن ک ب صورت اینفوگرافی خلاصه ای از یک تحقیق بیست و چندساله رو نشون میدن
درتصویر اول همونطور ک میبینی رنگ قرمز مقدار وسایل نقلیه فروخته شده توسط هرشرکت رو نشون میده و قسمت آبی روشن تعداد خودروهای فراخوان شده رو. مثلا کمپانی نیسان در بازه زمانی 1984 تا 201426میلیون خودرو در ایالات متحده فروخته و 19میلیون دستگاه ازاین خودروهارو فراخوان کرده.
در قسمت بعدی هم مر دایره 3 نوع اطلاعات یا داده به ما میده نخست دفعات فراخوان خودروها…دوم درصد موفق عیب یابی خودرو ها توسط کمپانی در سه سال اول..از رابطه این دو داده عکس دوم میشه فهمید هرخودروساز چه اندازه به شتریانش درعیب یابی ها تعهد داشته و قبل از سه سال خودروهای معیوب رو فراخوان کرده
مثلا جنرال موتور در 84 درصد موارد تونسته تا قبل از سه سال عیب خودرو رو پیداکنه و به مشتری گزارش بده و خودروهارو برای رفع نقص فراخوان کنه که این عملکرد بالا و درعین حال هزینه بالایی رو به این خودروساز تحمیل میکنه..برای GMدفعات این فراخوان ها936 بار بوده…
این داده ها در این اینفوگرافی دوچیز رو میگن نخست کیفیت مونتاژ خودروها و دوم تعهد و اخلاق مداری کمپانی ها
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
دست گلت درد نکنه . خیلی خیلی ممنون . متوجه شدم .
مهدی ف
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ای ول خارجی ها
ROLSE ROISE
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳سمند رو از قلم انداختن چطور؟؟؟؟؟!!!!!!
اواااااااا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
100درصد!!!!!!!!!!!
باشیب ملایم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
امید
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳رولز رویس جان سمند رو باید بری تو امار گاری اینا دنبالش نه خودرو
Metalhead
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳با این حال، نرخ فراخوانی کمتر برای یک خودروساز، لزوماً به معنای کیفیت بهتر خودروهای ساخت آن نیست
پس شرکتی که فراخوان بده هم بی کیفیت نیست
پس بخاطر فراخوان کیفیت خودروهای تویوتا نرفت زیر رادیکال
خاوری
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ولی نشان دهنده مشکلات کنترل کیفیت و مونتاژه…بدون شک کمپانیی ک فراخوان بیشتری داشته مشکلات مونتاژ بیشتری داشته اما نرخ فراخوان قبل از سه سالش نشان دهنده اخلاق مداری و تعهدش به مشتریان بوده
رضا
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳هم احترام به مشتریه هم تلاش برای حفظ وجهه شرکت در بازار و کسب اعتبار
امید
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳به این میگن امار به این میگن حمایت از مصرف کننده
خاوری
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳امید اونجا سازمان حمایت از مصرف کننده یه نهاد خصوصی هست که فقط درحوزه اطلاعات کار میکنه و شفافیت این صنعت رو بالا میبره
مصرف کننده خودش باید از خودش حمایت کننده
میدونی اقتصاددان بزرگ مکتب شیکاگو ومبدع نظریه پول گرایی و برنده جایزه نوبل”میلتون فریدمن” درباره ژست دولتها درباره حمایت از مصرف کننده چی میگه
“بسیاری می خواهند که دولت از مصرف کننده حمایت کند. مساله مهمتر این است که چگونه از مصرف کننده در برابر دولت حمایت کنیم”
میتونی برای مطالعه بیشتر کتاب آزادی انتخاب آقای فریدمن رو بخونی…کتابخانه های عمومی دارنش..لحنش سریع و ادبیاتش ساده س
زیگما
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳خاوری نیومدی منتظرت بودم. اگه تونستی لااقل فردا پیام بده استاد.
در مورد این مطلب، حق با خاوری هست
وقتی رقابت باشه، شرکت ها برای بقا محبور هستند که برای شکست رقیبان و گریز از نابودی، بازار بیشتری رو در دست بگیرن. و این بدون حمایت از مشتری امکان پذیر نیست. پسشرکت ها در رقابت با هم مشتری مدار تر میشن تا بتونن موفق تر بشن.
حالا سوال این هست که این مشتری مداری تا کی و تا چه اندازه میتونه ادامه پیدا کنه؟ حد و اندازش چقدره؟ انتهاش کجاست؟
خاوری
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳شرمنده تو این وبلاگ دکتر صالحی اصفهانی گیر افتادم نگا کن چی نوشته این استاد گرانقدر و دلسوز
http://djavadsalehi.com/2014/01/29/is-irans-rate-of-unemployment-really-falling/#more-2315
ایشون پروفسور اقتصاد در دانشگاه معتبر ویرجینیا تک هستندشرمنده زیگماجان ..فرداشب منتظرتم
امید
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ممنون از اطلاعاتت خاوری جان
توفیقی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳به به هیچ کی به پای تویوتا نمیرسه
محسن
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳سالها گذشت و ما همچنان در حسرت اندکی احترام به حقوق مشتری از سوی خودروسازان وطنی… لعنت به این بیوجدانها
قاقالی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳به نظر من خودروسازهای داخلی حق دارن فراخوان ندن چون اگه بخوان اینکارروبکنن کلا باید جمع کنن برن آخه مگه آشغال هم فراخوانی داره
شلبى
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳دم GM و فورد کرم
saied
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳اگه ایران اینجوری بود علان از هر ۳ تا ماشین باید ۵ تاش فراخوان بشه :)