ژاپن اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی، اوج ثروت و خوشبینیهای کلی در عرصه اقتصاد بود. در نتیجه، خودروسازان، آن برای آپشنهای گرانقیمت و ولخرجی در تجهیزات، تلاش نمیکردند. و در سال ۱۹۸۸، تویوتا یک برگ برنده از خط تولیدش بیرون آورد؛ برفپاککنهای کناری. این آپشن در تویوتا مارک II مدل ۱۹۸۸ و سدانهای کرستا و چیسر وجود داشته است.
وبسایت تخصصی آلمانی خودروهای JDM یا مخصوص بازار داخلی ژاپن، Banpei در این زمینه مینویسد:
با توجه به این موضوع که بسیاری از سدانهای ژاپنی دارای برفپاککن در عقب نیز بودهاند، تعداد این وایپرها از لحاظ تئوری میتوانست به راحتی، به عدد ۹ یا ۱۰ برسد:
- برفپاککنهای چراغهای جلو
- برفپاککنهای شیشه جلو
- برفپاککنهای آینهها (نیسان کیما Y31 / لئوپارد F30)
- برفپاککنهای کناری (تویوتا مارک II X80)
- برفپاککنهای عقب (به صورت دوتایی در ون مارک II X70 یا ون کمری V30)
واقعیت دارد؛ تا ۱۰ برفپاککن بر روی یک اتومبیل!
علاوه بر این، شاید نگاهی به وایپرهای آینههای بغل در نیسان کیما، خالی از لطف نباشد؛ چرا که این یکی از آخرین آپشنهایی است که از دوره افراطی اتومبیل ژاپن در اواخر دهه ۱۹۸۰ به جای مانده است.
خوشبختانه Banpei، یک ویدیوی کامل در این زمینه منتشر کرده است.
سپس نوبت به سالهای اولیه دهه ۱۹۹۰ میلادی رسید و ناگهان، جادوی اقتصادی ژاپنیها از نظرها محو شد. این برفپاککنها نیز سرنوشتی مشابه پیدا کردند.
Behnam
۸ بهمن ۱۳۹۶مرسدس حتی واس چراغ جلوهاشم برف پاک کن میذاشت
Raha
۸ بهمن ۱۳۹۶کاربردی بوده
Khosrow
۸ بهمن ۱۳۹۶برف پاک کن چراغ جلو فقط به ( SL (R129 میومد / چقدر زیبا بود ..
ستار
۸ بهمن ۱۳۹۶پاراگراف اول مشکل ترجمه نداره؟
مفهوم میرسونه ولی انگار کلمه به کلمه ترجمه شد فقط
eros
۵ خرداد ۱۳۹۷سلام کسی برف پاکن چراغ نداره برا فروش کامل میخوام 09160402140 شماره تماس