تکنولوژی هیبریدی روند رو به رشدی را پشت سر میگذارد و خودروسازان روزبهروز خودروهایی را تولید میکنند که مصرف سوخت کمتری دارد. امّا شرایط ایدهآل آن است که از هیچ خودرویی استفاده نشود؛ ایدهای که به فکر مسئولین شهری در آلمان رسیده و میخواهند خودروها را کاملاً از خیابانها کنار بگذارند.
در هامبورگ برنامهای تدارک دیده شده تا خودروها از جادهها حذف شوند و این جادههای مخصوص اتومبیل تبدیل به مسیرهای سرسبزی شوند که با دوچرخه بتوان از آنها گذر کرد. این مسیرهای سبز با استفاده از پارکها و نواحی سبز موجود به هم متصل خواهند شد.
شورای شهر هامبورگ در ماه فوریه سال جاری از اجرای این برنامه در این شهر خبر داده است و مطابق آن تا ۲۰ سال آینده، خودروها از سراسر شهر جمعآوری خواهند شد. در پایان این طرح، حدود ۷۰ کیلومترمربع به فضای سبز هامبورگ اضافه میشود و ۴۰ درصد مساحت شهری آن، فضای سبز خواهد داشت.
شاهین
۳ خرداد ۱۳۹۳به عنوان کسی که خیلی به خودرو علاقه مندم این رو عرض میکنم که کاملا با ایده موافق هستم.درسته حتی تصور اینکه روزی خودرو نباشه رو نمیتونم داشته باشم ولی به نظر من بهترین راه اینکه کلا خودرو نداشته باشین.هزینه های جانبی خودرو واقعا زیاده.
چاپلو
۳ خرداد ۱۳۹۳با عرض پوزش کاملا مخالفم
شاهین
۳ خرداد ۱۳۹۳آرمین جان پوزش نداره داداشی.بالاخره همه که یه نظر رو ندارن.
نمیگم ماشین های مدل بالارو،ولی یه حساب سرانگشتی بکن ببین یه 206 تو سال چقدر خرج داره.
چاپلو
۳ خرداد ۱۳۹۳جدا همچین حرفی زدی؟!!!
“به نظر من بهترین راه اینکه کلا خودرو نداشته باشی”
باورم نمیشه شاهین.
این وحشتناکه وحشتناک !!!
شوخی کردم داش شاهین الان تو هلند م وضعیت تو همین مایه هاست ولی تصور چنین چیزی برای کشوری که مهد خودرو سازی بوده واقعا سخته(کارل بنز مخترع موتور بنزینی)
چاپلو
۳ خرداد ۱۳۹۳شاهین جان به نظر میاد حسابی سرت با مطالب شلوغه.
از اینکه مطلب میزاری جدا خوشحالم و ممنون. اما از اینکه شاهد کمتر شدن دیدگاهت هستم کمی ناراحتم که البته میدونم سرت حسابی شلوغه بازم خسته نباشید بهت میگم و ارزو موفقیت دارم برات داداش گلم.
شاهین
۳ خرداد ۱۳۹۳خداییش خودم میدونم چه غم بزرگیه ولی چاره ای نیست.
به قول شاعر هنوز دوتا بوگاتی تو کفشام هست! ;)
ارمین جان واقعیتش نه،سرم با ترجمه برای پدال هم گرم نیست متاسفانه.
کارهای پایان نامم داره شروع میشه،واسه همون کمتر سر میزنم.ان شالله جبران میکنم.این چند روزی که میام مثل اینکه روزهای آخره. :(
چاپلو
۳ خرداد ۱۳۹۳ای داد بی داد.
جون شاهین پدال بی تو صفا نداره :)
انشاا.. که پایان نامه رو می ترکونی.
من هم کم کم داره امتحانات ترمم شروع میشه البته این ترم 14 تا بیشتر ندارم :)
یه پسل باهوش
۴ خرداد ۱۳۹۳اقا نمی دونم ما چرا اینقدر خرج ماشین واسمون مهمه
طرف داره ماهی خدا تومن پول لوازم ارایشی چیزای دیگه می ده کاریشم نیس
ما یه بار ماشین در طول ماه می خوایم سرویس کنیم کمرمون می شکنه
نوش جونش
ماشین هر چقدر هم خرج بندازه حقشه بخدا حداقل بهت سرویس می ده
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ خرداد ۱۳۹۳درود .
شاهین جان بابت اون پیامکت ممنون .
ولی چه دنیای عجیبیه . یک روز انسان خودشو میکشه تا خودرو تولید کنه ،
حالا به همین راحتی میذارتش کنار .
کمتر اختراعاتی هستند که به وجود میان و در اینده از بین میرن .
یعنی کاربرد مفیدشون فقط برای یک بازه ی زمانی هست .
دنیا به کدام سمت داره میره ؟؟؟
اون اگر یذره دیگه ادامه بدن ، کل علم رو کشف میکنند ، اما ما اگر یذره
دیگه ادمه بدیم ، خیلی راحت میتونیم بگیم :
((( مرگ بر کره ی زمین )))
akbar
۳ خرداد ۱۳۹۳آینده نگری آلمانی یعنی همین. شورای شهر برنامه 20 ساله میده ببین دولت چه برنامه هایی داره. حالا جدا شورا تو ایران چیکار میکنه!!!!!!!!!؟؟؟
فرامرز
۴ خرداد ۱۳۹۳تو آلمان دوچرخه های برقی خیلی رایج شدن و پست چی ها و پیک ها اکثراْ با دوچرخه جا به جا میشن. من خودم تا مسافت های ۱۰ کیلومتر بیرون شهر رو با دوچرخه میرم چون ارزون تر، سریع تر و مفرح تر از اتوبوس هست. جون اینحا شهرها و روستاها خیلی به هم نزدیک هستن و تعداد ایستگاه ها بالاست اتوبوس معمولاْ کند هست. البته امروز لاستیکم پاره شد و تیوب هم پنچر شد که به علت کهولت هر دو رو تعویض کردم و ۳۳ یورو ناقابل (۱۵۰ هزار تومن) رو دستم گذاشت. اینجا من حتی دیدم طرف با کت و شلوار با دوچرخه میره سرکار!
رضا
۴ خرداد ۱۳۹۳یاد شورای شهرهای خودمون افتادم که چقد باسوادن و به فکر مردمن!!!!!!
البته اینجا هم به جای 20سال دیگه 2 ساله شروع کردن به پاکسازی شهرها از خودرو و مدت هاست ماشین صفرکیلومتر و جدید نمیبینیم… روش کارمون هم کمی متفاوته یعنی اینقدر ماشینا رو گرون کردن که عملا هیشکی نمیخره!! پس ما از آلمان 22سال جلوتریم!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ خرداد ۱۳۹۳درود .
آلمان دهنت سرویس . چیکار میکنی تو ؟؟؟
پس ماشینات کجا برن ؟؟؟
آلمان خودش اولین اتوبان جهان رو زد ، حالا خودش میخواد اولین نفری باشه
که اتوبان ها و خیابان هارو کنار میذاره .
فدایی داری .
چاپلو
۳ خرداد ۱۳۹۳درود.
میلاد گویا باید راجع به مقصد به جای دیگه ای فکر کنی
نظرت راجع به اسلوونیا و توشک چیه؟!!! :)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ خرداد ۱۳۹۳درود . باز هم اگر بتونم ، حتما میرم .
چاپلو
۳ خرداد ۱۳۹۳20 سال بعد سر در شهر هامبورگ
Willkommen bei Man City
Login für Autoverbot
به شهر پیرمرد ها خوش امدید ورود خودرو ممنوع.
چاپلو
۳ خرداد ۱۳۹۳this is Terrible.
خدا نیاره همچین روزی رو خیلی وحشتناکه تازه اونوقت صرفه جویی که ماشین ها تو زمان و انرژی انجام میدن چی میشه.
این خیانت به ماشین هاست خیانت !!!
Ehsan
۳ خرداد ۱۳۹۳یک نکته : مخارج یک خودرو در یک سال : بیمه : حداقل 600 هزار تومن
بنزین ماشین اگر هر ماه سهمیه 60 لیتری رو فقط استفاده کنیم و با حساب 700 تومن بنزین در سال میشه : 504 هزار تومن
هزینه روغن و … در یک سال : 150 هزار تومن
کل مخارج در سال حداقل 1250000 تومن میشه و اگر این رو بر 365 روز سال تقسیم کنیم میشه : 3400 تومن ، یعنی ما هر روز حداقل این مقدار پول مترو و کرایه تاکسی و اتوبوس به ماشینمون میدیم ، آیا ما هر روز از این وسایل نقلیه استفاده میکنیم اگر ماشین نداشتیم
البته این رو ننوشتم که خودرو شخصی رو خراب کنم چون همانطور که میدونیم یک وسیله راحتی و اسایشه و برای بعضی ها کلاس
شاهین
۳ خرداد ۱۳۹۳داداش احسان،هزینه ی روغن اینارو کم نوشتی! یه صفر بزار جلوش!
لاستیک و صدتا چیز دیگه رو هم اضافه بکن…
چاپلو
۳ خرداد ۱۳۹۳من بگم تعویض روغنی کار میکنما .
اب رادیات. شیشه شور. روغن موتور. روغن گیربکس. روغن دیف. روغن ترمز. فیلتر هوا. فیلتر روغن. فیلتر بنزین. فیلتر هوای اتاق. لنت. لاستیک. تسمه تایم. تسمه هیدرولیک. لامپ :)
روکش صندلی. کارواش. باطری. موتور شیشه بالابر سمت راننده. کلید لای درب.
اگه بخوام بگم تا صبح ادامه داره ها پس ماشین نخرید بدبخت میشید.
این تحقیقات توسط ارمین پاور ملخص به چاپلو انجام شده و از میزان اعتبار بالایی برخوردار است. :)
شاهین
۳ خرداد ۱۳۹۳جان کلام رو گفتی آرمین! دمت گرم!
Ehsan
۳ خرداد ۱۳۹۳شاهین جان با فرض نو بودن ماشین نوشتم که مثلا نباید خرابی داشته باشه ( چون ایرانه بعید به نظر میرسه )
محمد
۴ خرداد ۱۳۹۳من دست کم 7000یکبار 70تومن هزینه روغن میدم و اون 7000 کیلومتر رو شک نکن زیر دو ماه میرم…چطور حساب کردی
Ehsan
۴ خرداد ۱۳۹۳محمد جان ، مطمئنی کامیون سوار نمیشی ، ماشین شخصی نهایتا بیشتر از سالی بیست هزار نباید کار کنه ، اگر بیشتر شد ماشین شخصی نیست :-D
ولی جدا از شوخی من براساس کارکرد ماشین خودم حساب کردم ، از من سالی تقریبا 10000 کیلومتر میشه که تقریبا میشه دوبار تعویض روغن
mahan
۳ خرداد ۱۳۹۳آقا من شهرو دیدم دهنم آب افتاد
ولی اونطور نیست که ماشین ممنوع بشه چون ادم مسافرت میخواد بره یا زن و بچرو میخواد ببره مهمونی نمیشه همرو سوار دو چرخه کنه که
ولی انقد امتیازات به این نوع حمل و نقل می دن که همه گرایش پیدا کنن بهش
دولت ما هم می تونه بخدا کاری نداره به هرکی که دوچرخه سوار می شه یه ساندیس بدن دیگه اصلا کسی نمی ره سمت ماشین
چاپلو
۳ خرداد ۱۳۹۳ماهان جان دولت ما کلا سیاست تشویقی حالیش نیس.
از نظر دولت سیاست فقط سیاست تنبیهی
البته متاسفم که همچین حرفی میزنما ولی ایرانی جماعت تا زور بالا سرش نباشه حرف تو گوشش … بگید. چی؟؟؟ ن می ره
نمونش همین جریمه و مصادره ی موتور سوارای بدون کلاه تا زور نیارن روشون. کلاه سرشون نمیزارن
البته یه عده ادم بافرهنگ و با تمدن هم هستن که با اینجور ترفندا هم کلاه سرشون نمیره مس خودم. :))
Masoud AMG
۳ خرداد ۱۳۹۳سلام
ایده خیلی خوبیه ، اون وقت ماشین حکم یه وسیله تفریحی پیدا می کنه ، نمونه حال حاضر اون هم اسب واسب سواری در حال حاضرهستش ، که در گذشته اسب حکم ماشین رو داشته.
چاپلو
۳ خرداد ۱۳۹۳اینجوری که شما تحلیل کردید پس با این حرکت پسرفت میکنیم تا پیشرفت. اسب سوار میشدیم بعد ماشین جایگزین اسب شده حالا قراره چی جایگزین ماشین بشه؟؟؟ دوچرخه به به سیبیل باباش میچرخه !!!
Masoud AMG
۳ خرداد ۱۳۹۳سلام سخت در اشتباهی .این مسئولین آلمانی فکر همه جاشو کردن مثلا حمل ونقل عمومی و … در ضمن منظورم خودروهای با موتور احتراق داخلی هستن نه خودرو الکتریکی .
یه روز جمعه تو پیست با یه Chevrolet Corvette Z06وحشی به نظرت تفریح نیست .
شایان
۴ خرداد ۱۳۹۳شما نگران پسرفت آلمانی ها نباش اونا زاده پیشرفتن! در ضمن یخرده زیادی داری جواب میدی
Masoud AMG
۴ خرداد ۱۳۹۳قربومن آدم چیز فهم
بنده خدا
۳ خرداد ۱۳۹۳احسان پول ماشینم حساب کن که اگه تو حساب بزاری .مثلا 206 که میشه تقریبا روزی 24 تومان
Ehsan
۴ خرداد ۱۳۹۳کاملا درسته دوست عزیز
mahan
۳ خرداد ۱۳۹۳چاپلو جان اخه مکافات متناسب با جرم باید باشه
جریمه کلاه نذاشتن که سلب اون وسیله از صاحبش و آواره کردن خودش و زن و بچش نباید باشه
کجای این عدالته آخه
شما خودت پاکینگ رفتی دیدی مثل دریای خزر که تا چشم کار میکنه آبه اینجا تا جایی که چشم کار میکنه موتورو ماشینه که به خاطر اینکه پول جریمه و خلافی و پارکینگ از خود وسیله زده بالا تر کلا قیدشو زدن
چاپلو
۳ خرداد ۱۳۹۳بله کاملا حرفتون رو تائید میکنم.
البته بگما تو المان هم با اینکه بزرگراه فیری اسپید داره(هرچی بخوای میتونی بگازی البته نه هرچی ولی حدودا تا 250 تا مشکلی نداره)
کنترل نامحسوس داره در حد بندس لیگا ینی از ایران شدید تر
بنده خدا
۳ خرداد ۱۳۹۳راستی شاستی بلند جدید سایپا رو هم بزارید(با این که بی خوده ارزششو نداره)
امید
۳ خرداد ۱۳۹۳بنظرم ما مردم ایران هم باید این کارو کنیم و گاری ها رو از خیابانها جمع کنیم اونها با اون خودروهای باکیفیت و ایمن و زیبا اینقدر نمیان بیرون ولی اینجا کلا یه روز ماشینشو روشن نکنه نبره بیرون فکر میکنه مریض شده
امین
۴ خرداد ۱۳۹۳اخه امید جون به اینم فکر کن که اگه بخوای با تاکسی بری اینور اونور یه تاکسی میبره یه تاکسی میگه مسیرم نیست. یکی شخصیه یکی پیکانه از گرما میمیری یکی سمنده.
اگه بخوای با اتوبوس بری یا بعضیاشون اینقدر یواش میرن که مسافت یک کیلومتری رو نیم ساعت طول میکشه تا بره. یا باید ده دقیقه توی ایستگاه وایسی یا هرموقع سوار میشی اصلا جا نداره بشینی. مترو هم که خداروشکر ما تو شیراز نداریم. پس همون بهتر که مردم با ماشین برن اینور اونور.
امید
۴ خرداد ۱۳۹۳فدات امین منظورم اینه که برا دو قدم راه یا چیزای که لازم نیست ماشین ببرن تو خیابون میبرن همسایه ما روزی 6 یا 7 بار میره میاد واقعا لازمه البته نظر همه دوستان محترمه و عزیزه
من حرفتو کاملا قبول دارم سیستم حمل و نقل عمومی خیلی وضعش داغونه
PEUGEOT
۳ خرداد ۱۳۹۳چرا خیابونا رو حذف می کنید می تونید به جای خودروهای بنزینی و گازوئیلی از خودروهای برقی استفاده کنید
احسان(احسان سابق)
۳ خرداد ۱۳۹۳من عاشق بی چون و چرای ماشین هستم و اصلا دوست ندارم چیزی به اسم ماشین برداشته بشه جز یه جا:توی شهرها.
من دوچرخه سواری رو خیلی دوست دارم و چون جایی زندگی میکنم که 1 کیلومتر از شهر فاصله دارم میتونم با دوچرخه تا شهر پا بزنم و خیلی لذت بخشتر از ماشین سواری هست اما وقتی میرم توی شهر و ماشینا بوق رو پشت سرم میگیرن کاملا از کرده خودم پشیمون میشم و همش استرس اینو دارم که نکنه یکی بزنه پشتم نابودم کنه.این طرح المانیا توی شهر واقعا مفیده و ارزو دارم همچین اتفاقی توی ایران بیافته
چاپلو
۳ خرداد ۱۳۹۳کاملا صحیح میفرمایید.
شهر ما هم معروفه به شهر بادگیر و دوچرخه البته باید بگم بود.
الان دیگه خیلی کم دوچرخه سوار میشن. دنیای تکنوژیک ینی دنیای سرعت قبلا یه اسب سریع و زیبا هم زیباییش مهم بود و هم سرعتش اما حالا چیزی که بین ماشینا مهمه بیشتر سرعت و شتابه.
منم دوچرخه دوس دارم البته باید یه تغییراتی در طرح کلی دوچرخه به وجود بیاد تا کاربردی تر بشه
زیگما
۳ خرداد ۱۳۹۳طرح منطقه سبز شهر رُم قراره تا سال 2029 تموم بشه
طرح مشابه همینه
نمی دونم کدومشون زود تر طرح رو ارائه دادن
منطقه سبز رم در زمان دولت برلوسکونی مطرح شد
مرتضی
۴ خرداد ۱۳۹۳هامبورگ ثروتمند ترین شهر المان(اخرین اماری که داشتم درامد سرانه هامبورگ به تنهایی از تمام اروپا بالاتره!!!!!!) اگه اشتباه نکنم 163 هکتار دریاچه وسط شهر داره یعنی صفا!!! به این هم راضی نیستند!!
ارمان
۴ خرداد ۱۳۹۳به نظر من باید به سمتی حرکت کنیم که روزی ماشین فقط برای بیرون شهر استفاده بشه و توی شهر فقط از وسایلی مثل مترو ، دوچرخه ، اتوبوسهای برقی و مانند اینها استفاده بشه
من
۴ خرداد ۱۳۹۳خداییش اتوبان دو طبقه رو میشه با یک راه دوچرخه دو بانده مقایسه کرد؟! پس اون همه ادم چطوری جابه جا میشن!؟