به نظر میرسد نفس پیشرانههای درونسوز به شماره افتاده چراکه صنعت خودرو به آهستگی ولی با پیوستگی در حال حرکت بهسوی قوای محرکهی الکتریکی است. این فرایند زمان میبرد و از نظر برخی افراد غیرقابلاجتناب است اما برخی شرکتها هنوز در حال جستوجو برای راهی هستند که بتواند پیشرانههای درونسوز را از نظر راندمان بهبود دهد. یکی از این راهحلها میتواند ماحصل تفکرات شرکت بریتانیایی کمکان اتوموتیو باشد.
پیشرانهی پیشتولیدی این شرکت از سوپاپهای با کنترل کاملاً دیجیتالی استفاده میکند که میتواند بهصورت انفرادی مورداستفاده قرار گیرد. این سوپاپها بهصورت مکانیکی به میللنگ متصل نیستند بلکه هر سوپاپ دارای میللنگ کوچک خودش است که توسط یک پیشرانه الکتریکی کنترل میشود. این کمپانی سیستم خود را تکنولوژی سوپاپ هوشمند نامیده و باور دارد این تکنولوژی باعث افزایش قابلتوجه دقت کنترل حرکت و زمان سوپاپها میشود.
از نظر تئوری، تکنولوژی یاد شده میتواند ترکیب عالی سوخت و هوا را بسته به شرایط خودرو تضمین کند. برای مثال، در زمان فشار حداکثری به پیشرانه، تکنولوژی سوپاپ هوشمند ترکیب بیشتری را تنظیم کرده ولی در زمان حرکت در بزرگراه زمانبندی سوپاپها باعث ایجاد بهترین مصرف سوخت خواهند شد.
این سیستم موقعیت دقیق میللنگ در تمامی زمانها را میداند و حسگر موقعیت چرخش نیز باعث میشود سوپاپ در بهترین زمان ممکن و بسته به عملکرد پیشرانه باز و بسته شود.
معنی نوآوری ما این است که ما میتوانیم آنچه را پیشرانه در دورهای پایین و بالا میخواهد انجام دهیم. شما میتوانید زمانبندی، مدتزمان، بازه حرکتی و حتی شکل سوپاپها را تغییر دهید. شما میتوانید این کار را دو برابر انجام دهید. میتوان پروفایل میللنگ را بین فاز اول و بعدی تغییر داد. تقریباً میتوان هر کاری را انجام داد.
M
۲ دی ۱۳۹۷دوستان یه سوال :یه انجین میتونه همزمان هم از این و هم از VC توربو استفاده کنه ؟
رو بحث میل لنگ اختلاف و تناقضی ندارن ؟ آقای احمد زاده اگه خودتون بتونین توضیح بدین ممنون میشم یا هرکدوم از دوستان
شاهین
۲ دی ۱۳۹۷سلام وقت بخیر
متاسفانه بنده در این باره اطلاع چندانی ندارم. اگه دوستان مطلع توضیحی ارائه کنن ممنون میشیم.
احمد
۲ دی ۱۳۹۷سلام
پایان نامه من راجع به این موتور ها بود و اطلاعات کاملی دارم ازشون.
اگه امکانش هست یک راه ارتباط به من بدید تا در قالب یک فیلم و متن، به صورت خلاصه اطلاعات جامعی در اختیار شما و بقیه دوستان قرار بدم.
شاهین
۲ دی ۱۳۹۷سلام
ممنون از شما
من توی تلگرام با آی دی shahin_M5_2 در خدمت شما هستم.
ضمن اینکه می تونین مطلبتون رو به شخص سردبیر گرامی به نشانی pedal.ir@gmail.com ارسال کنین تا همگی از دانسته های شما به نحو احسن استفاده کنیم.
ارادتمند شما، احمدزاده
s.h
۲ دی ۱۳۹۷اینو که کونیک زگ رو یه موتور 4 سیلند یک وخرده ای لیتری گذاشته بود و 400 اسب قدرت هم میداد ولی نرمالش 230 تا بود و همین پدالم پارسال گذاشته بود
و دوست عزیز بعید میدونم مشکلی پیش بیاد چون این سر سیلندر و سنسور نوری میل لنگ هر دو با ecu ماشین که تو نسل های جدید همون cpu کامپیوتره مچ میشند و نرم افزار کار هماهنگی رو انجام میده
چه توربو الکتریکی چه توربو معمولی و هر دوره اشکالاتش برطرف میشه
دنیا داره به سمتی میره که 100٪ با کد نویسی کامپیوتری بچرخه
M
۲ دی ۱۳۹۷ههه نه ببخشید سیستم VC توربو اصلا ربطی به توربو شارژ نداره
و مخفف کلمه vary compress هست که به معنای کمپرس یا همون ایجاد فشار متغیر هست که اشتراکاتی بین این سیستم و همین سوپاپ های الکتریکی هست و یه تفاوت اصلی سر میل لنگ دارن
سوالم راجع به اون بود
datsun
۲ دی ۱۳۹۷کوئنیگزگ هم یه موتور بدون میل بادمک تولید کرد که باز و بسته شدن سوپاپ ها پنوماتیکی و الکترونیکی بود نمیدونم تولید انبوه شد یا نه ؟
s.h
۲ دی ۱۳۹۷اگر اشتباه نکنم امتیاز اون موتور رو میخواد واگذار کنه به یه شرکت فکر کنم چینی
که اون موقع نشد این کارو کنه و گفته بود تو اینده نزدیک اتفاقاتی می افته