متفرقه

بهترین خودرویی که جرمی کلارکسون رانده چیست؟!

جرمی کلارکسون را تقریباً تمامی ماشین بازها می‌شناسند. با اخلاق خاص و سلیقه‌ی خاص‌تر، کلارکسون یکی از جنجال‌برانگیزترین و درعین‌حال دوست‌داشتنی‌ترین مجری‌های خودرویی دنیا می‌باشد. این بار او توضیح خواهد داد که چرا لکسس LFA را بهترین خودرویی که رانده می‌داند. البته او از مقایسه‌ای عجیب برای توضیح دلایل خود استفاده کرده است.


کلارکسون می‌گوید جذابیت LFA به خاطر صدایی است که این خودرو تولید می‌کند. او خاطرنشان می‌سازد که صدای این پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر ستون فقرات را به لرزه درآورده و شما این موضوع را اصلاً در خودروهای الکتریکی نمی‌بینید. کلارکسون معتقد است این لکسس پرچم‌دار باک سوخت خیلی کوچک و کمربندهای ایمنی سفت استفاده می‌کند اما این نقاط ضعف اصلاً تأثیری روی پیشرانه‌ی شگفت‌انگیز ندارند.

Lexus LF A engine
لکسس LFA از پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر ۴.۸ لیتری با قدرت ۵۵۳ اسب بخار و گشتاور ۴۸۰ نیوتون متری استفاده می‌کند. علیرغم حجم نسبتاً بالا، این پیشرانه دور قابل‌توجه ۹ هزار را نشان می‌دهد. تویوتا و یاماها به‌منظور تولید این پیشرانه باهم همکاری کرده‌اند.

Lexus LF A 2012
لکسس تولید این سوپرکار را در سال ۲۰۱۲ به پایان رساند اما برای فروش ۵۰۰ دستگاه تولیدی به مشکل برخورد به گونه‌ای که در سال جاری سه دستگاه LFA صفرکیلومتر در آمریکا به فروش رسیده‌اند.

Lexus LFA nordschleife
کلارکسون همچنین به برخی جزئیات درباره‌ی یکی از قسمت‌های آتی گرندتور اشاره کرده و گفته که شرایط بسیاری بدی را تجربه کرده‌اند. او بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفته که نتیجه‌ی این موقعیت خطرناک تصادف و تغییر برنامه بوده است.


ظاهراً منظور کلارکسون از این تغییر برنامه فیلم‌برداری از عربستان سعودی تا مصر بوده اما این برنامه به خاطر حملات تروریستی لغو شده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. Mohamad

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (812 ديدگاه)

    جدی چی بود این ماشین
    لکسس 10 سال زمان صرف توسعه اش کرده و همین موجب شد که سالها از زمان خودش جلوتر باشه، حتی ظاهر و طراحی خودرو هنوزم مدرن و امروزیه .
    ضمنا یاماها صرفا صدای موتور رو طراحی کرد، بعید میدونم دخالت دیگه ای در توسعه پیشرانه داشته باشه.

    1. Hami

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (179 ديدگاه)

      موتور V10 1LR-GUE ساخت یاماهاست، سیستم اگزوز LFA با همکاری بخش موسیقی یاماها ساخته شده.
      نه تنها موتور LFA بلکه تقریباً اکثر موتورهای اسپرت تویوتا یا توسط Yamaha ساخته شدن یا سرسیلندرش توسط Yamaha طراحی شده یا بروزرسانی و تیونینگش کار Yamaha بوده. یاماها یه سری از بهترین موتورها رو برای خودروسازها مثل تویوتا، فورد و غیره… ساخته.

      1. Mohamad

        ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (812 ديدگاه)

        اطلاعات خوبی بود ممنونم
        فکر نمیکردم یاماها در تولید پیشرانه انقدر غول باشه
        عجیبه که در توسعه سوپرا با یاماها همکاری نکردن البته بحث هزینه ها احتمالا مانع این همکاری شده چون قیمت تموم شده محصول باید در رنج 50-60 هزار دلار حفظ میشده.

        1. محمد

          ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (2 ديدگاه)

          یاماها در موتورسازی بقدری قوله که تو کلاس moto gp آقایی میکنه

      2. Luis

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (612 ديدگاه)

        موتور ال آر ساخت تویوتاست به صراحت هم در سایت لکسس هم ویکیپدیا اشاره شده . یاماها همکاری داشته در توسعه . بخصوص بخش آگوستیک و تولید صدا . اصل موتور که شامل سیلندر و پیستون میللنگو و شاتون و…. میشه موتور ال آر تویوتاست همه اطلاعاتشم هست .

    2. MOHAMAD.n.r

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      جرمی در یکی از برنامه ها بعد از تست rcf, همین lfa رو تست کرد و می گفت لکسس چیزی رو ساخت که دیگه حتی خودشم نمیتونه مثلشو بسازه.
      فیلمش توی اپارات هست

  2. Ehsan

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (192 ديدگاه)

    اشتباه میکنه پورشه کاررا جی تی فقط

    1. کیان

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      شما هم اندازه ایشون ماشین روندین ؟؟ یا جایی لز صحبتاش گفته پورشه ک فقط شما میدونی ؟؟؟

    2. مزدا

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2097 ديدگاه)

      جرمی کلارسون دگ از صبح تا شب ماشین های کمپانی مختلف رو میرونه دگ اونقد تجربه داره تا سوار ماشین بشه میفهمه و به نظرم با این همه تنوع برند که سوار شده خیلی سخته انتخاب یک ماشین ایده ال

    3. Saeed

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (757 ديدگاه)

      کاررا gt فقط جیغ میکشه جوری که گوش هات سوت میکشه
      سمفونی خوب ماشین یعنی اینکه ازش لذت ببری نه اینکه پرده گوشت پاره بشه!(مبالغه کردما جدی نگیرید?)

  3. net

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3399 ديدگاه)

    خیلی دوست دارم کلارسون از نزدیک ایودیa8 مدل ۲۰۱۹ و هیوندای سانتافه اسپرت نسل سوم فیس لیفت مدل ۲۰۱۸ و هیوندای ازرا گرنجور نسل پنجم فیس لیفت مدل ۲۰۱۷ و بی ام و سری ۸ کابریولت روباز و فورد رنجر و f150 مدل لیمیتد ۲۰۱۹ ببینه

  4. رامتین

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3258 ديدگاه)

    خیلی دوس دارم نظر افرادی مثل شوماخر یا فتل را در مورد سوپراسپورتها بدونم. بیشک نظراتشون کاملا قابل اعتماده.

  5. sina

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2663 ديدگاه)

    الان یسری میان میگن جرمی بیخورد کرد، باس فلان ماشین رو انتخاب می کرد :)

    1. (BayerischeMotorenWerke(Daniel

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (955 ديدگاه)

      جرمی بیخورد کرد، باس فلان ماشین رو انتخاب می کرد ?
      آقا سینا فقط ی شوخی بود ناراحت نشیا؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!!!!!!!!!!!
      ولی F12 berlinetta رو رقیب لایق و قدرتمندی براش میدونم.

      1. Saeed

        ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (757 ديدگاه)

        هیچ ماشینی رقیب این LFA نمیشه…اینقدر که زحمت واسه ساختن یک سمفونی تکرار نشدنی واسش زحمت کشیدن فراری واسه F12 زحمت نکشید
        چندین مهندس فقط واسه سمفونی این ماشین کار کردند…
        اینو هم اضاف کنم که اتفاقا جرمی F12 رو رونده داخل (Top gear) حالا هم که میگه بهترین ماشینی که رونده LFA پس یعنی F12 رقیب این ماشین نیست

        1. Saeed

          ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (757 ديدگاه)

          در ضمن اینو هم بگم که جرمی قبلا F12 رو رونده و حالا هم LFA انتخابشه پس یعنی این ماشین حریفش نیست…
          سمفونی لامبورگینی اونتادور هم شانس کمی مقابل این داره به نظر من

        2. (BayerischeMotorenWerke(Daniel

          ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (955 ديدگاه)

          (هیچ ماشینی رقیب این LFA نمیشه).
          این سمفونی که میگی همونیه که جرمی کلارکسون میگفت صدای ی سگ تنها رو میده؟!؟!؟!؟!؟!؟ نظر شخصیتون رو به بقیه تعمیم ندید!!!!
          من خودم تمام قسمت های Top Gear رو دارم. خود جرمی میگه طبق گفته رانندشون(استیگ) که یک راننده حرفه ای هست، F12 تنها ماشینیه که حریف LFA میشه به صورت مستقیم و اگه پول داشته F12 رو میخریده.
          بعدشم این نظر یک شخصیه جرمی کلارکسون هست. منتقد خودروسازی دیگه ای ممکنه نظرش فرق کنه. هیچ چیز مطلق نیست.
          بهت قول میدم اگه راجب هوراکان پرفورمانته میپرسید بازم همین حرفو میزد که الان راجب LFA زد.

        3. (BayerischeMotorenWerke(Daniel

          ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (955 ديدگاه)

          حاج سعید نکنه فک کردی واقعا استیگ ی شخصیت لال و گنگه؟؟!؟!؟؟
          ارجاعت میدم به قسمت تست فراری F12 که میتونی دوبلش رو هم از سایت آپارات بگیری. اونجا کلارکسون توضیحاتش رو میگه.
          فک نکنم کسی باشه که کلارکسون رو قبول نداشته باشه حتی زمانی که بیخودی از جگوار و آستون مارتین تعریف میکنه.

      2. sina

        ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (2663 ديدگاه)

        ارادت رفیق جان :)

        1. Saeed

          ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (757 ديدگاه)

          جناب اگه شما تموم قسمت هاشو دیدی بگو مگه استیگ حرف هم میزنه؟ استیگی که سوار هر ماشینی میشه تا تایم لپ واسش بزاره همش صدای رادیو است
          فقط اونجا که گفتی نظر شخصیشه باهات موافقم چون هر کسی میتونه بگه اون بهتره ولی خود جرمی یکی از معروف ترین منتقد هاس….و من عاشق این مرد هستم ..مخصوصا شوخی هاش…

  6. ali a

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (776 ديدگاه)

    صدای موتورش انگار ماشین های فرمول 1 هست. جیگرت حال میاد…طراحی عقب و اگزوز ها هم عالیه…هندلینگ و خوش دستیش هم معروفه..

  7. بهنام

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (492 ديدگاه)

    فکر میکنم یه جایی خوندم که یه LFA آبی کاربنی خریده. یادم میاد تو یه قسمت تاپ گیر آمریکا وقتی مجریان برنامه آزاد بودن که هر ماشینی دوست دارن انتخاب کنن، تنر فاوست که بین سه نفر از همه حرفه ای تر و در واقع راننده ی مسابقه بوده، LFA رو انتخاب کرد و میگفت که این بهترین سوپر اسپرت حال حاضره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا