تایرهای زمستانی واقعاً ابزارهای مفیدی هستند. وجود این کفشهای آجدار با ترکیبات مخصوص هوای سرد در هنگامی که سطح جاده یخ زده و یا برف آن را پوشانده، بسیار حیاتی است. در ادامه بهترین گزینهها را در میان تایرهای زمستانی از دید تی. جی. کمپل (TJ Campbell)، متخصص اطلاعات محصولات تایر در Tire Rack بررسی میکنیم.
۱) بریجستون بلیزاک WS80 | یک سری چهارتایی: ۳۳۲ تا ۸۱۶ دلار
اگرحداکثر چسبندگی تایرها، اولویت اول شما در زمستان باشد، تایرهای بلیزاک WS80 به شما پیشنهاد میشود. ترکیبات این تایر، آب را از روی سطح و بالای پوشش یخ و برف کنار میزند و پارتیکلهای گزشی تعبیه شده در لاستیکها، چسبندگی را بهبود میبخشند. این الگوی اصولی در تایرهای زمستانی میتواند هر کسی را در مناطق برفگیر تحتتأثیر قرار دهد.
اگر میخواهید بهترین کشش زمستانی ممکن را داشته باشید و در همین حال، اطمینان پیدا کنید که در این میان، فرمان و هندلینگ فدا نمیشوند، شاید باید به سراغ تایرهای ایکس-آیس Xi3 بروید. ترکیب بهکار رفته در آجهای تایر، در دماهای بالا، همچنان استحکام خود را حفظ میکند، ولی در دماهای انجماد انعطافپذیری دارد. در نتیجه میتوانید کنترل و پایداری لازم را در شرایط خشک داشته باشید و در عین حال، از چسبندگی مناسب در برف و گل و لای اطمینان حاصل کنید. ۳) جنرال آلتیمکس آرکتیک | یک سری چهارتایی: ۲۰۴ تا ۶۸۸ دلار
تراکم بالای شکاف روی آجها در این تایر باعث افزایش کشش بر روی برف میشود و همینطور، الگوی جهتی موجود در آجها همراه با یک شیار وسط باعث بهبود روند تخلیه آب و در عین حال، پایداری بهتر خودرو در خط مستقیم میشود. تایرهای آلتیمکس آرکتیک یکی از بهترین گزینهها در بین تایرهای تابستانی هستند که ارزش پولی را که برای آنها صرف میشود، دارند. البته این تایرها را میتوان با آپشن زائدههای فلزی نیز استفاده کرد، ولی قبل از این کار، باید قوانین مربوط به این زائدهها در محل زندگی خود را بررسی کنید. ۴) کانتیننتال وینتر-کانتکت SI | یک سری چهارتایی: ۳۳۶ تا ۱۰۰۰ دلار
تایرهای وینتر-کانتکت SI که در آن SI مخفف Snow & Ice به معنای «برف و یخ» است، دارای یک الگوی آج با مجموعهای از شکافهای ریز به صورت زیگزاگ هستند که بیشترین تعداد لبههای گزشی را در واحد سطح لاستیک ایجاد میکنند. همچنین تیغههای لبه فرورفتگیها، کشش ترمز بیشتری را بر روی یک لایه برفی ضخیم فراهم میکنند. در واقع، تایرهای جدید وینتر-کانتکت SI قطعاً در بین بهترین گزینهها برای بدترین شرایط آب و هوایی قرار میگیرند. ۵) پیرلی وینتر سوتوزیرو ۳ | یک سری چهارتایی: ۴۳۶ تا ۲۷۲۴ دلار
تایر وینتر سوتوزیرو ۳ به شما کمک میکنند تا لذت بیشتری از رانندگی در جادههای خشک و خلوت در زمستان داشته باشید و در همین حال، هنگامی که برفها مینشینند، میتوانید با خیال راحت به مسیر خود ادامه دهید. این گونه تایرهای زمستانی که بر روی عملکرد متمرکز هستند، هندلینگ و موقعیت سیستم فرمان را در جادههای خشک حفظ میکنند، ولی چسبندگی خوبی نیز بر روی برف و یخ دارند. ۶) بریجستون بلیزاک DM-V2 | یک سری چهارتایی: ۵۰۰ تا ۱۱۰۰ دلار
تایرهای قبلی DM-V1، سرآمد تایرهای زمستانی کراساور / شاسیبلند / تراکهای سبک بودند و این تایرهای جایگزین آنها نیز با طراحی بهینه آجها با لبههای گزشی بیشتر، کمک زیادی به پیشروی در میان برفهای عمیق میکنند. ترکیب به کار رفته در تایر، رطوبت را کنار میزند و چسبندگی فوقالعادهای را بر روی یخها ایجاد میکند. حتی اگر در پشتفرمان یک شاسیبلند با سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک نشسته باشید، از بهبود کلی موجود در توقف، پیچیدنها و شتابگیری لذت خواهید برد.
JUST iPhone
۲۴ آبان ۱۳۹۴اول اول
عمراً تو ایران کسی به اینا توجه کنه!!!!!
american and japan
۲۴ آبان ۱۳۹۴لاستیک فط بریجستون…البته برای اس یو وی و آفرود.واقعا لاستیک سخت جون و خوبی هست ولی خشکه و میکوبه.البته نه خیلی.زیر پاترول و جیپ و هایلوکس امتحان کردم ناجور جواب میده.حتی چاقو زده بودن تو لاستیک و توی 7 سالی که ماشین خوابیده بود زیر گرما و سرما تحت انواع عوامل طبیعی مونده بود زیر ماشین.رفتم دوختمش و الان هم دارم استفاده میکنم.تازه تیوپلس!!!!!
ali ayat
۲۴ آبان ۱۳۹۴دوستان عزیزی که رفتن ماشین صفر از ایران خودرو و سایپا خریدن باید بهشون بگم کلا فابریک ترمز های ماشیناشون خرابه یعنی علاوه بر این عیب که روی دست انداز خالی میکنه روی جاده صاف و خدانکرده با کمی چاله هم خالی میکنه و ترمز دستی ماشین هم بد ریگلاژ میشه بنابراین باعث مرگ میشه لطفا همیشه لاستیک زمستانه با عاج و زنجیر چرخ ببندید باد هم کم کنید تا وقتی ترمز خالی کرد دیگه فقط تصادف کنید و آسیبی بهتون نرسه فقط یکمی سوخت ماشینتون زیاد میشه مثلا ۴۰۵صدی بیست میسوزونده براتون میشه صدی سی تا که اونم شما که وضعتون خوبه هفت برابر قیمت واقعی ماشین خریدین صدی بیست ها هم بنزین میزنین زیاد این ده تا بیست تا بالاتر فرقی به حال شما افراد مفرح جامعه نمیکنه ارادتمند شما
matin
۲۴ آبان ۱۳۹۴اینجا تو فنلاند ماههای دسامبر ژانویه و فوربه همه موظفند تایر زمستانی استفاده کنند ، خلاصه ما هر سال دو بار تایر عوض میکنیم زمستانی و تابستانی
روشن کردن چراغ جلو هم تو همه سال الزامی هست .تایر زمستانی هم دو نوع میخ دار و بدون میخ ولی اکثرا میخ دار استفاده میکنند .
احمد باقری
۲۴ آبان ۱۳۹۴در خیلی از کشورهای دیگه، بر خلاف ایران، به تایرهای زمستانی اهمیت زیادی میدن.
Archi KHAN
۲۵ آبان ۱۳۹۴حالا ایشالله امسال ایران برف و بارون و یخ و یخ بندون بشه ،
ما یه گلی به سرمون میگیریم …
رافال M
۲۵ آبان ۱۳۹۴چرا توی این سایت پستای غیرمرتبط حذف نمی شن؟؟؟
چون جاهای دیگه پستای بی ارتباط با عنوان بحث همه حذف می شن و کاربر اخطار می گیره
اما اینجا صحبت از تایر و روغن می شه می رسه به سیاست های خودروسازی ایران و فساد و آرزوهای کاربران!
من که خدا رو شکر خواهم کرد اگه زنجیر چرخ کلن از چرخه جاده ایران به عنوان ابزار ضروری برداشته بشه و با کمال میل لاستیک زمستونی می خرم هر چند هزینه هم کم نداره
shahab
۲۷ آبان ۱۳۹۴برای اس یو وی فقط بریجستون