سفیر ژاپن در بریتانیا هشدار قابلتوجهی به نخستوزیر بریتانیا ترزا می داده و گفته که اگر تغییر و تحولات رخ داده پس از برگزیت باعث شود خودروسازان ژاپنی سوددهی خود را از دست بدهند بازار این کشور را ترک خواهند نمود.
رویترز از گفتههای سفیر ژاپن در بریتانیا به عنوان یک هشدار غیرعادی یاد کرده است. زمانی که از سفیر ژاپن درباره تهدید واقعی خودروسازان ژاپنی در صورت عدم ایجاد شرایطی امن پس از برگزیت پرسیده شده Koji Tsuruoka گفته است:
اگر هیچ سوددهیای برای ساخت خودرو در بریتانیا وجود نداشته باشد نه تنها ژاپنیها بلکه هیچ کمپانی دیگری نخواهد توانست به ساخت خودرو ادامه دهد.
او ادامه میدهد:
بنابراین موضوع به همین سادگی است. همه ما باید این موارد را به یاد داشته باشیم.
هر سه مدیر نیسان، هوندا و تویوتا در اروپا از جمله ۱۹ مدیر تجاری ژاپنی هستند که با ترزا می دیدار داشتهاند تا نگرانیهای کمپانیهای خود درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را به گوش این سیاستمدار برسانند.
ژاپن که دارای سومین اقتصاد بزرگ جهان محسوب میشود نگرانیهای عمیق خود درباره تأثیر برگزیت روی بریتانیا را ابراز کرده است. این کشور دومین مقصد مهم سرمایهگذاری ژاپنیها پس از ایالاتمتحده محسوب میشود.
F۲۲RAPTOR
۲۶ بهمن ۱۳۹۶اجب تهدید خفنی کردن
محمد حسین
۲۶ بهمن ۱۳۹۶عجب !
سعی کنیم درست بنویسیم
حتی اگر قرار هست از واژه هایی مثل خفن استفاده کنیم ، حداقل واژه های مرسوم رو درست بنویسیم
F۲۲RAPTOR
۲۶ بهمن ۱۳۹۶به اصل موضوع توجه کن
اگه مشکل داره بگو.
شاید من یه آدم بی سوادم باید بیای
اینجور حرکات رو بزنی؟
اینجا کلاس درس نیست شاید اشتباه اومدی
yashar
۲۶ بهمن ۱۳۹۶شما خسته نمیشی ؟
منکه خسته شدم از دست شما
میام اینجا نظرات علمی و دقیق بقیه دوستان استفاده کنم اما نظرات بی مورد شما همه جا هست
بس دیگه
F۲۲RAPTOR
۲۶ بهمن ۱۳۹۶???
NAVID۰۰۹۸
۲۶ بهمن ۱۳۹۶تو یکی از برنامه های Top gear یادتون میاد که تمام تولیدات ماشینی اَعَم از بزرک و کوچیک رو روبروی کاخ باکینگهام لندن جمع کردن که خودشونم از این همه تولید در انگلستان تعجب کرده بودن . تازه به غیر از قطعه سازان .
یعنی اگر اینطور بشه یه فاجعه کارگری راه میوفته.
ولی بریتانیا همیشه یه حیله ای تو آستین داره و خدا میدونه که چی تو سرش میگذره
این در حالیه که کانادا و استرالیا در اصل زیر نظر بریتانیا اداره میشن و شاید به این کشورها سپرده بشه و بزنه تو کار واردات به انگلیس
Mohsen
۲۶ بهمن ۱۳۹۶با اینکه برنامه top gear قدیمی و grand tour الان را با سه تا مجریش رو خیلی دوست دارم ولی برنامشون همیشه داشته تولیدات بریتانیا رو به شکل زیر پوستی ولی خیلی جدی دنبال می کرده به خصوص grand tour با اینکه خودرو های ساخت بریتانیا به نسبت المان و ژاپن و امریکا کمترن ولی اکثر برنامه رو با خودرو های بریتانیایی پر می کنن ( واقعا بیش از حد) اکثر قسمت ها یا در مورد جکوار و بنتلی و رولز رویس و لندروور و یا حتی واکسهاله و فقط فورد( که احتمال داره اسپانسرشون باشه ) و الفا رو معو( احتمالا به خاطر علاقه جرمی به الفا) از برند های غیر بریتانیایی که تو برنامه خیلی هستن واقعا بیش از حده این مقدار تبعیض
F۲۲RAPTOR
۲۶ بهمن ۱۳۹۶طبیعیه داداش،
ماها هم اگه میبودیم تبلیغ کالای وطنیمون رو میکردیم
Amir
۲۶ بهمن ۱۳۹۶مثلا ایرانخودرو و سایپا
Saeed Boroomand
۲۷ بهمن ۱۳۹۶همین طبیعی بودن باعث میشه کیفیت کار و آبجکتیو بودن برنامه زیر سوال بره…
الان مدیر ها به طور طبیعی سعی میکنن اول به آشنا هاشون کار بدن …
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۶ بهمن ۱۳۹۶بریتانیا حتما اونارو راضی میکنه چون بعد سی سال دوباره سند استراتژی صنعتی برای حمایت از صنعت و اقتصاد ارائه کرده و از جمله صنایع مورد توجه در این سند خودروسازی و ساختمان و هوش مصنوعی هس،مثلا گفته شده ازین ب بعد خودروهای تولیدی در بریتانیا حداقل 50درصد از قطعاتشونو باید از تولید کننده های داخلی تامین کنن.
این سند استراتژی خیلی حرکت خوب و مفیدی هس و ب صنعت بریتانیا کمک میکنه، ب نظرم ترزامی خیلی فرد توانایی هس، بخشی از این استراتژی افزایش بودجه تحقیق و توسعه از 1.7درصد تولید ناخالص فعلی ب بیش از 2.4 در چن سال آینده و رسوندنش ب 3 درصد تا 2030. جالبه بدونید برای آلمان الان 2.8درصد هس و برای کره جنوبی ک پیشرفت قابل توجهی داره نزدیک 5درصد هس!
(Ali (Chevy nova
۲۶ بهمن ۱۳۹۶خروج خودروسازان ژاپن مىتونه خىلى ضربه به اقتصاد انگلستان بزنه و خىلى ها رو بىکار کنه اما به ضرر خود ژاپن هم مىشه
فرامرز
۲۶ بهمن ۱۳۹۶کارخونه نیسان تو ساندرلند از بزرگترین تاسیسات بریتانیاست و تعطیلیش ضربه مهلکی به اقتصاد ساندرلند و حتی انگلستان میزنه. به نظرم این اتفاق برای شرکت هایی مثل پژو/سیتروئن که مالک یه برند انگلیسی (واکسهال) هستن یه فرصت عالی هست تا بازار رو دستشون بگیرن.
(Ali (Chevy nova
۲۶ بهمن ۱۳۹۶کاملا درسته جناب فرامرز
الان وقتشه پژو ىه حرکتى بزنه
شريعتي
۲۶ بهمن ۱۳۹۶به همون دلیل که برا ژاپنیها بدون سود میشده برا فرانسوی ها هم سودی نخواهد داشت
شاهين
۲۷ بهمن ۱۳۹۶به غیر از آلمان که همه مردمشون طبیعتا ماشین وطنی میخرن بقیه کشورهای اروپا از جمله فرانسه و انگلییس و ایتالیا و اسپانیا و کل بلوک شرق هم ماشین های مضخرفی سوار میشن. اکثرا به خاطر شرایط محلی و کوچه های تنگ و عدم جا پارک و مالیات سنگین از ماشین های هاچبک کامپکت استفاده میکنن و شما ماشینی در ابعاد اس۵۰۰ یا سری۷ رو فقط تو تشریفات میبینی! . استرالیا، امریکا و کانادا بنا به دلایلی که حسش نیست بگم ماشین های درست حسابی تری سوار میشن نسبت به اروپا
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ﭼﺸﻢ انداز ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋﯼ ﺻﻨﻌﺘﯽ ﺑﺮﯾﺘﺎﻧﯿﺎ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺷﺪﻥ ﺑﻪ ﻧﻮﺁﻭﺭﺗﺮﯾﻦ ﮐﺸﻮﺭ ﺩﻧﯿﺎ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۲۰۳۰ ﻣﯿﻼﺩﯼ هس.
بریتانیا تصمیم داره بعد برگزیت از گمرک اتحادیه خارج بشه و خودش یک توافق تجاری جدید با اتحادیه اروپا امضا کنه،خارج شدن از گمرک اتحادیه توانایی بریتانیا در ایجاد روابط تجاری جدید با کشورهای جهانو بیشتر میکنه،از طرفی منافع و قدرت اتحادیه اروپا بیشتر برای آلمان و فرانسه هس مخصوصا آلمان و برای همین بریتانیا تصمیم ب خروج از اتحادیه گرفت.
یک قسمت دیگه از استراتژی ک یادم رف بگم افزایش درصد تحقیق و توسعه از مالیات تا 12 درصد در چن سال آیندس،از طرفی با خروج از اتحادیه بریتانیا میتونه مالیات بیشتری بگیره.
بریتانیا الان بیشتر یک کشور مصرف کنندس تا تولید کننده برا همین توافق تجاری برا اتحادیه هم مهمه.
pool
۲۶ بهمن ۱۳۹۶از نظر مالی خیلی واسشون بد بود یه جورایی کانادا و استرالیا هم داشت ساز خودشون رو میزد دیگه توی همه چی دخالت میکردن المان و فرانسه اینا دوباره میزنن تو کار استعمار کلی جزیره دارن فقط بدترین حالت دخالت در بانکداری بود که فقط المان سود میبرد پس خوب کاری کردن ژاپنی ها استرالیا و کانادا هم از دست میدن
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ممنون بنتلی جان بابات هردو اطلاعات مفیدت.
ژاپنی ها هم بشینن سرجاشون بیخودی خودشونو لوس نکنن.?
Mohamad
۲۶ بهمن ۱۳۹۶لوس بازی؟! مگه تجارت و صنعت خودرو با اون همه سرمایهگذاری های سنگین و سر سام آور و نیروی کار پرشمار شوخی داره که خودشونو لوس کنن گل پسر
یه خودرو ساز از تامین قطعاتش گرفته تا تاسیس خط تولید، تجهیزات مونتاژ، حمل و نقل و انتقال به نمایندگی، پشتیبانی و خدمات پس از فروش، بازاریابی و تبلیغات و حقوق نیروی کار و…باید هزینه های سنگینی کنه.
اینطور نیست که ما اینجا میشینیم چارتا خبر میخونیم فکر میکنیم همه چیز به همین سادگیاست، گردش مالی میلیارد دلاری در ازای فعالیت های تجاری ریز و درشت این شرکت ها فراتر از میزان تولید ناخالص ممکلت ماست اونم خوروسازهای ژاپنی که واقعا هرکدوم غولن.
pool
۲۶ بهمن ۱۳۹۶هواسشون به کانادا و استرالیا هست اینا رسما زیر نظر بریتانیاست
بهزاد
۲۶ بهمن ۱۳۹۶چشم انداز رشد با افزایش تعرفه ، گمرک و مالیات در دنیای امروز نمیتونه محقق بشه!
الان در انگلیس نزدیک 1 میلیون و 700 هزار دستگاه خودرو تولید میشه که نزدیک 80 درصدش صادر میشه و اگر قوانین به سمتی بره که شرکت ها در آنجا سودآوری نداشته باشند عملا موجب خروج شرکت ها از این کشور میشه و شرکت های خودروساز و قطعه ساز ممکنه دفاتر توسعه و تحقیق را هم جمع کنند.
نگرانی شرکت ها بابت همین مالیات هاست که دوستان این عمل را به نفع اقتصاد انگلیس تفسیر میکنن.
مهدی
۲۶ بهمن ۱۳۹۶در صورت خروج ژاپنی ها در کوتاه مدت اندکی فشار به اقتصاد انگلیس میاد ولی به سرعت فرانسوی ها و المانی ها و کره ای های فرصت جارو اشغال میکنن در هر صورت ژاپنی ها در اروپا چندان موفق نبودن و سلیقه اروپایی ها بیشتر سمت محصولات مثل اشکودا داچیا رنو فولکس و کیاست
بهزاد
۲۶ بهمن ۱۳۹۶مهدی جان وقتی شرایط تولید خوب و سودآور نباشه فرقی نمیکنه کدام برند یا کشور بخواد جایگزین بشه چون دلیلی برای سرمایه گزاری وجود نداره ، دقیقا میشه شرایط استرالیا که عملا شرکت ها از تولید دست برداشتند.
ژاپنی ها در اروپا بیش از 1 میلیون و 700 هزار دستگاه فروش دارند و در صورت نیاز میتونند خطوط تولیدشون را به سایر کشورهای اروپایی منتقل کنند.
فکرشو کنید مثلا با ایجاد تعرفه بین دو طرف مثلا مدیران خودرو فرانسه بیان بگن ما میریم اونجا تولید میکنیم تا با تعرفه به منطقه یورو خودرو صادر کنیم و با این کار 10 درصد به قیمت محصولاتمون اضافه میکنیم که در این صورت احتمالا سهامداران با چوب دنبال مدیران میزارن!
در اروپا شرایط به قدری مشکل هست که اگر تنها چند درصد کوچک به قیمت محصول اضافه بشه محصول زیان ده خواهد شد و هیچ مدیر عاقلی این کار را نمیکنه.
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۶ بهمن ۱۳۹۶بهزاد جان همونطور ک گفتم الان گمرک اتحادیه تعرفه صفر داره و با ورود بریتانیا ب اقتصاد جهانی تعرفه دیگه صفر نخواهد بود ولی انقدر هم زیاد نمیشه ک صرفه اقتصادی نداشته باشه! این حرفی ک میگی اصلا درست نیس چون در اینصورت دیگه هیچ کالایی از خارج اتحادیه ب اتحادیه وارد نمیشد!!!
بریتانیا درحال انجام یه توافق تجاری کامل با اتحادیه هس ک هلند و اسپانیا هم حمایت میکنن و با خروج از اتحادیه بریتانیا میتونه روابط تجاری جدیدی با کشور های جهان مثه چین ،کانادا،استرالیا و کشورهای اسلامی داشته باشه.
بهزاد
۲۷ بهمن ۱۳۹۶دوست گرامی اتحادیه اروپا برای اکثر کالاهای خارج از این اتحادیه تعرفه گمرکی داره که بسته به نوع کالا از صفر تا مثلا محصولات لبنی 35 درصد پول دریافت میکنه.
شما حساب کنید یک محصول 100 دلاری 8 درصد گمرکی بهش بخوره و با توجه به مالیات 21 درصدی که شاملش میشه برای مصرف کننده 130.68 دلار در میاد و اگر گمرکی نبود اون محصول 121 دلار بود و با این وضعیت شرایط رقابت برای اون کالا سخت میشه و مصرف کننده هزینه های خرید کالاش بیشتر میشه.
اگر جور دیگری بنگریم شاید برخی محصولات که قبلا تعرفه بیشتری داشتن به خاطر کاهش گمرکی و مالیات برای مصرف کننده انگلیس ارزانتر هم بشه ولی کالاهای ساخت خاک انگلیس برای ورود به اتحادیه دچار افزایش قیمت بشه و از این منظر رقابت پذیری را از دست بده.
در واقع هدف از سرمایه گزاری و تولید در انگلیس به خاطر اتحادیه اروپا بود و با برگزیت این سرمایه ها ممکنه خارج شوند مگر اینکه در وضع گمرکی با اتحادیه اروپا شرایط را بحرانی نکنند.