در دوره کنونی، زمینههایی چون پیشرانههای سازگار با محیط زیست و تکنولوژی خودرانها موجب شده که سرعت نوآوری در حملونقل بسیار بالا باشد. امّا در عین حال، جادهها هنوز نتوانستهاند که خود را با این موضوع هماهنگ کنند. اکنون، یک شرکت تازهتأسیس در تلاش برای تغییر این وضعیت، در حال اضافه کردن «جادههای پایدار» به بخشهایی از بریتانیا است.
در حال حاضر، حدود ۴۰ میلیون کیلومتر راه در جهان وجود دارد که معمولاً از سنگآهک، شن و ماسه تشکیل شدهاند. این مصالح سنگی به وسیله قیر که از مشتقات نفت خام است و شرکتهایی مانند «شِل» و «توتال» آن را میفروشند، در کنار یکدیگر قرار میگیرند. امّا شرکت مکریبور (MacRebur)، دانههای پلاستیکیای را توسعه داده که میتوانند جایگزین قیر در بتن آسفالتی شوند. این مصالح که MR6 نامیده میشود، به صورت ۱۰۰ درصد از مواد بازیافتی تهیه میگردد و میتواند در نهایت، موجب کاهش زبالههای پلاستیکی شهری شود. به گفته کمپانی، MR6 مقاومت بیشتری در برابر تَرَکها و چالهها دارد و بسیار ارزانتر از مصالح معمولی است.
ساسان.م
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶خدا کنه این پروژه جواب بده به تبع اون تکنولوژی تایر ها هم باید تغییر کنه احتمالاً
پدال جان ما یه پیشنهاد دادیم مبنی بر منتشر کردن مطالبی در خصوص ماشین سنگین کم طرفدار نداره ها
Man MB Volvo Scania Renault Daf Iveko
ASTON MARTIN
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶چقدر عقبن انگلیسی ها
ما اینجا مثل اینکه مدت هاست داشتیم از زباله برق تولید میکردیم ولی خودمونم خبردار نشده بودیم =))))))) !!!!!
امیر.عارف
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶بنظر من این آسفالت به دلیل وجود دانه های لاستیکی هم ترک خوردگی کمتری پیدا میکنه و هم چسبندگی ماشین در ترمزهای ناگهانی بیشتر میشه البته مزیتهای دیگری دارد که در سطح سواد و حوصله من نیست