هفته پیش با اعلام این خبر که رئیس برند جیلی آقای لی شوفو سهام دایملر را خریده است به نوعی شوکه شد. شوفو با خرید ۹.۶۹ درصد از سهام این کمپانی به ارزش ۹ میلیارد دلار تبدیل به بزرگترین سهامدار دایملر شده است؛ اما پیش از آنکه درباره واژههایی همچون کنترل شرکت و خرید کمپانی آلمانی صحبت شود باید گفت بنا به گزارش اتوموتیونیوز اروپا، جیلی برنامه دیگری برای خرید سهام بیشتر دایملر ندارد.
همچنین به نظر میرسد شوفو نظرات مشخصی درباره دایملر دارد. در بیانیهای که چند روز پیش منتشر شده او گفته دایملر یک کمپانی برجسته مدیر کلاس جهانی بوده و حمایت از این تیم منحصربهفرد به رهبری دیتر زچه یک افتخار است. ظاهراً شوفو گفته که از چارت سازمانی دایملر و ساختار آن کاملاً آگاه بوده و به ارزشها و فرهنگ آن احترام میگذارد.
جیلی درباره تمایل به همکاری نزدیک با دایملر به منظور استفاده از تکنولوژیهای الکتریکی و خودران این کمپانی آلمانی پنهان کاری نکرده است. ظاهر سال گذشته گفتوگوهای زیادی درباره این همکاری و خرید سهام دایملر برگزار شده اما دایملر این پیشنهادها را رد کرده است.
یکی از منابع مطلع هفته پیش گفته بود که شوفو معتقد است تنها دو یا سه خودروساز در آینده خواهند توانست چالشهای صنعت خودرو را پشت سر بگذارد و ظاهراً یکی از آن چالشها خودروهای الکتریکی خودران خواهند بود. به نظر میرسد شوفو با این سرمایهگذاری در دایملر معتقد است دایملر یکی از این بازماندگان خواهد بود.
ظاهراً دایملر از شوفو استقبال کرده اما به نظر میرسد خرید سهام توسط چینیها راهی برای ایجاد یک همکاری نخواهد بود. سخنگوی دایملر گفته که این کمپانی به خوبی شوفو را شناخته و احترام زیادی برای او قائل است. البته سخنگوی دایملر همچنین گفته که این شرکت به خاطر همکاری قوی با بایک موتور قبلاً حضوری پررنگ در چین داشته است.
دایملر در بیانیهای که میتوان آن را جهتدار دانست اعلام کرده مرسدس بنز تولید خودرو در چین را به همراه بایک موتور گسترش خواهد داد. این دو خودروساز شراکت جوینت ونچری دارند و تولید خود را با سرمایهگذاری ۱.۵ میلیارد یورویی افزایش خواهند داد.
یکی از اعضای هیئتمدیره دایملر گفته است:
تولید محلی ستون اصلی توسعه پایدار ما در چین است. با عمیقتر کردن همکاری دایملر و بایک ما نقش کلیدی بنز در چین را تحکیم خواهیم کرد.
به نظر میرسد رابطه جیلی و دایملر در آینده بسیار جالبتوجه خواهد بود!
wolf man
۹ اسفند ۱۳۹۶مسخره کنید!
سلطان پیکان ***ویران خودرو سابق
۹ اسفند ۱۳۹۶البته همون طور که تو قضیه جنرال موتور و گروه psa دیدید خرید یک گروه بزرگ تو اروپا به این راحتی ها نیست و باید با اتحادیه اروپا و دولت المان به توافق برسن که کار فو ق العاده سختی هستش و فکر هم نکنم اونا قبول کنن
Saeed Boroomand
۱۰ اسفند ۱۳۹۶یه دلیل بیارید ما قبول میکنیم حرفتون رو… خرید ده درصد سهام یه کمپانی نه به رقابت پذیری و حقوق مصرف کننده آسیبی میزنه و نه به اقتصاد شرکت ضرری میزنه، اصولا برای هر دو طرف هم سودمنده، وگرنه خب انجام نمیشد…
Genius
۹ اسفند ۱۳۹۶ایکاش ایکاش ایکاش یکصدم مردمان چین همت و غیرت و توانایی داشتیم!مار و ملخ میخورند اما دنیا را تحت تاثیر نبوغ و بلوغ خود قرار داده اند و سایه به سایه ایالات متحده در حال پیشروی صنعتی و اقتصادی هستند و دنیا را نه صرفا با مونتاژ محصولات غربی بلکه با برندهای خانگی خود مثل هواوی و شائومی و زد.تی.ای و جیلی و چری و دانگ فنگ و برلیانس و… تحت تاثیر قرار میدهند و در نقطه مقابل ما چلوکباب سلطانی تناول میکنیم اما بجز تمسخر صغیر و کبیر در دنیا هیچ توانایی و قدرت بخصوص دیگری نداریم!
BMW
۹ اسفند ۱۳۹۶میشه لطف کنی این دست کامنتهای تکراریو تو همه خبر ها نظر نذاری ؟ یه بار گفتی فهمیدیم تو که نمیدونی تو منطقه چی میگذره نمیخواد تجزیه تحلیل کنی.
ADAK
۹ اسفند ۱۳۹۶شوما که میدونی تو منطقه چه خبره ، ما را روشن کن ؟!!
BMW
۹ اسفند ۱۳۹۶توو این دوران دیگه چیزی نیاز به توضیح نداره همه چی معلومه این گفته ها همش بخاطر دیدن مسئله های دنیا از یه بُعدِ آره اگه فقط یه بُعد داشت گفته دوستمون درست بود اما نیست و من هم حوصله توضیح ندارم چون میگم تو این دوران همه چی عیان است و توضیح دادن برای شما بیشتر تلف کردن وقته…..
Hamid.Hellcat
۹ اسفند ۱۳۹۶وقتی ماشین چینی میخری مجبوری برای توجیه این اشتباه و رفع عذاب وجدان هر روز بیای از این کامنتها بذاری!!
armin
۹ اسفند ۱۳۹۶هنوزم باورم نمیشه .. چرا آلمانیا این کارو کردن مگه لنگ پولن؟
Saeed Boroomand
۹ اسفند ۱۳۹۶نه به خاطر حس زیبایی شناختی ماشین طراحی میکنن… اصولا وقتی شرکتی سهام داره توی بورس یعنی لنگ پوله( همه) … حالا میخواد موهاش بلوند باشه یا وزوزی… ؛)
Ali
۹ اسفند ۱۳۹۶دوستان فقط یه سوال جیلی چطور به اینجا رسید?
اصن یکی به من بگه چین چطوری به اینجا رسید?
pool
۹ اسفند ۱۳۹۶اگر وزیر کشور خودکار برداره بزاره جیبش گردنش رو قطع می کنن شرق اسیا حتی از غرب هم اقتصادشون پاک تره به جز کره شمالی البته و خیلی پول ذخیره می کنن ملت سخت کوشی ان نه مثل امریکا ول خرج ولی استاندارد زندگی هنوز پایینه توی چین بدلیل کمونیستی بودن و خودشون هم میرن امریکا و غرب برای زندگی بهتر بازار امریکا توی چین خیلی تاثیر داره
علی
۹ اسفند ۱۳۹۶از وقتی که کاسه چینی تولید کرد هی ما خریدیم هی شیکوندیم دوباره هی خریدیم هی شیکوندیم .
امیدوارم لُپ مطلبو گرفته باشی
با تچکر
Genius
۹ اسفند ۱۳۹۶چین فهمید امریکا ببری است کاغذی با دندان های بران پس بجای درگیری با وی از در صلح و آشتی درآمد
بنزما
۹ اسفند ۱۳۹۶کامنت ساده لوحانه ا ی بود چین همیشه با امریکا درگیر بوده و هست همین الان تو دکترین نظامی جفتشون جز سه دشمن اول هم حساب میشن منتها امریکا با چین وارد درگیری نظامی نشد چون خودش هم اسیب جدی میدید و الان هم که دیگه چین اینقدر غول شده که کار از درگیری جفتشون گذشته درگیریشون =پایان جفتشون یا دنیا
یه جوری نظر دادید که انگار دو دولت دوست و هم کار صحبت میکنید و این دوستی هم به اصرار چین بوده نه برادر من کل داستان یه چیز دیگست
ADAK
۹ اسفند ۱۳۹۶درود برتو ، ای کسی که ساده لوح نیستی
و همه ی مسایل را برش اشراف داری و عمقی نگری و دارای دید فرامنطقه ای …
Hamid.Hellcat
۹ اسفند ۱۳۹۶چند سالی هست که رشد اقتصادی چین کاهش پیدا کرده که یکی از دلایلش افزایش قیمت انرژی توسط امریکا (از طریق راه اندازی جنگ در مناطق نفت خیز مثل عراق و لیبی) هست. علت اصلی رشد اقتصادی چین افزایش تولید و صادرات به دلیل استعمار کارگران و دستمزد پایین بود بطوری که در بعضی از کارخانه های چین کارگران فقط در ازای غذای روزانه کار میکنن.
Saeed Boroomand
۱۰ اسفند ۱۳۹۶اگه نفت شیل و افزایش تولیدش نبود ، که الان پیش بینی آن منجی، درست از آب در اومده بود و الان نفت ۲۰۰ دلار بود، اصولا یکی از دلایل بی اهمیتی خاورمیانه و چرخش توی سیاست هاش همینه… هر چند تا چند سال پیش حرفتون بعضا درست هم بود.
بقیه حرفاتون البته رست نیست.