مخالفان خودروهای الکتریکی مؤکدا میگویند که خودروهای الکتریکی بهطور قابلتوجهی گرانتر از مدلهای بنزینی و دیزلی هستند و تا این لحظه سخن آنها درست است. البته شاید در دههی میلادی آینده این موضوع کاملاً تغییر کند.
اوایل این هفته دایملر کلنگ احداث تأسیسات ۵۵۸ میلیون دلاری در اروپا را برای تأسیس باتریهای لیتیم-یونی به زمین زد. انتظار میرود تعداد دیگری از این به اصطلاح “گیگافاکتوری ها” در سالهای آینده در سراسر اروپا ساخته شوند و هماکنون نیز حداقل ۹ کارخانه در چین در دست احداث میباشند.
این توسعه جدید تأسیسات ساخت باتریها باعث شده تا تحلیل گران بلومبرگ بگویند تولید باتری جهانی بین زمان کنونی و سال ۲۰۲۱ بیش از دو برابر خواهد شد و تا سال ۲۰۳۰، شاید خودروهای الکتریکی ارزانتر از خودروهای احتراق داخلی شوند.
از هماکنون تا سال ۲۰۲۱، هزینه هر کیلووات ساعت باتریها از ۵۴۲ به ۱۳۹ دلار کاهش خواهد یافت و این کاهش سریع هزینهها به خاطر افزایش تولید باتری در طول ۱۰ تا ۱۵ سال آینده رخ خواهد داد.
تنها چند سال پیش بسیاری از افراد نمیتوانستند مسیر صنعت خودرو را پیشبینی کنند. این دسته افراد بین مسیر الکتریکی شدن یا تولید خودروهای هیدروژنی مردد بودند و تعدادی از کمپانیهای بزرگ هماکنون به تولید خودروهای هیدروژنی ادامه میدهند. هرچند، واضح است که در سالهای پیش رو خودروهای الکتریکی جایگاه بسیار بهتری را به خود اختصاص خواهند داد.
نظر شما چیست؟ آیا خودروهای الکتریکی سرانجام خواهند توانست بر صنعت خودرو حکم فرمایی کنند؟
احسان(احسان سابق)
۷ خرداد ۱۳۹۶اگر قیمت خودروهای الکتریکی پایین بیاد و برد حرکتی اونها بیشتر بشه دیگه دلیلی نداره کسی نخره.
جواد
۷ خرداد ۱۳۹۶مشکل اصلی الکتریکیها زما ن زیاد شارژ باتری هستش که با شارژ سریع هم حداقل 20 دقیقه طول میکشه
Toros
۷ خرداد ۱۳۹۶خودروهای الکتریکی با باتریهای لیتیوم یونی موفق نمیشوند باید محققان باتریهای جدیدی با کارایی بالا و عمر بالا اختراع بکنند.
باتری لیتیوم یونی جوابگوی یک موبایل ساده نیست چه برسه به ماشین!!!
به نظر من اگر خودروها با راندمان حرارتی بالا طراحی بشوند از هر لحاظ برای بشر بهتر خواهد بود!