نیسان با احیای داتسون به بازارهای کشورهای در حال توسعه نظیر هندوستان چشم دوخته است. اما ایمنی خودروهای جدید داتسون از همین ابتدا زیر سؤال رفته است. خودروی هاچ بک GO حتی در تست تصادف NCAP هندوستان هم هیچ ستاره ای دریافت نکرد.
در ماه ژانویه خودروهای سوزوکی ماروتی آلتو ۸۰۰، هیوندای i10، تاتا نانو، فورد فیگو و فولکسواگن پولو نیز در این آزمونها ارزیابی شدند. جالب اینکه در این ارزیابی تمام این خودروها در ایمنی بزرگسالان، در حالت بدون استفاده از ایربگ، صفر ستاره دریافت کردند. این آزمونها تنها برای خودروهای وارداتی به هند بوده و پس از انتشار نتایج، فولکسواگن تصمیم گرفته تا مدل پولو را در این کشور با دو ایربگ به صورت استاندارد و بدون هزینه اضافی به فروش برساند. ارزیابی مجدد این خودرو با دو کیسه هوا با ۴ ستاره ایمنی همراه بود. در مورد داتسون بدون کیسه هوا هم تصادف با سرعت ۶۴ کیلومتر بر ساعت از روبرو با یک دیوار، به مفهوم تماس و برخورد سر راننده با فرمان و داشبورد و آسیبهای جدی است. پوسته بدنه نیز بدون مقاومت، پاره شده و تغییر شکل جدی و خطرناک ستونها باعث میشود که حتی استفاده از ایربگ نیز تأثیری در نتایج نداشته باشد. در این آزمون سوزوکی سوئیفت نیز شرکت کرد و در حالت بدون ایربگ با برخورد شدید سر به فرمان و داشبورد و آسیبهای جدید همراه بود اما برخلاف داتسون GO در حالت استفاده از کیسه هوا، حفاظت از سرنشینان بهبود قابلملاحظه ای یافت. [jwplayer mediaid=”۹۲۹۹۵″] این نتایج میتواند آبروی نیسان و داتسون را در عرضه جهانی مدل GO به خطر اندازد. بعید است مصرفکنندگان در صورت داشتن حق انتخاب، خودرویی ناامن را انتخاب نمایند. [دانلود ویدئو]۳۲ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
زیگما
۱۵ آبان ۱۳۹۳اینجور مسایل رابطه مستقیمی با توانایی مشتری در خرید خودرو داره
مشتری هندی با اون مقدار کم دستمزدش تا همین چند سال پیش فقط میتونست موتور بخره ولی امروز لااقل میتونه ماشین نا ایمن بخره
همین ماشین ناایمن از موتور ها خیلی خیلی ایمن تره
در واقع کمپانی های خودوسازی با این فکر که یه هاچ بک بی ستاره از یه موتورسیکلت خیلی خیلی ایمن تره، اومدن و این ماشینارو ساختن
پوری پوریا!
۱۵ آبان ۱۳۹۳اره!. با نظرت موافقم ولی در بعضی موقع هاممکنه تصادف با یه ماشین خیلی خیلی خطر ناک تر باشه. خوب هندی ها هم آدمن. چون هندی هستن دلیل نمیشه که باید ماشین بی کیفیت سوار بشن. به نظر من ماشین حداقل باید 1 ستاره رو داشته باشه!
RH - MB - DE - RM
۱۵ آبان ۱۳۹۳دولت هند خودش به فکر امنیت و رفاه شهروندانش نیست…داتسون که دیگه سرتر نیست!!!
یه پسر
۱۵ آبان ۱۳۹۳فعلا که از بعضی از جا ها بیشتر به فکر ایمنی و جان مردم بوده
اگه دقت گرده باشین تست تصادف تو هندوستان انجام شده
حالا شایدم من اشتباه کنم اما با این حال مطمئنا بین همین خودرو ها هم حق انتخاب تو بازار هند هست
نه اینجا که حق انتخاب قشر عظیمی از مردم فقط بین اعداد مث 132 و 111 و 151
حالا می دونین سایپا برای پلت فرم ایمن سازی شده پراید 90 میلیارد تومن هزینه کرده؟
:)
ASTON MARTin
۱۵ آبان ۱۳۹۳عجله نکنید هند هم چندی دیگه از ایران جلو میزنه
همین الانش هم خیلی عقب نیست
مک میسل
۱۵ آبان ۱۳۹۳نکه پراید داره!!!!!
رضا.2272
۱۶ آبان ۱۳۹۳یه دونه سوزوکی سوییفت سبز پسته ای دیدم توی اهواز
اندازه 111 بود اما محو تماشاش شدم
احسان
۹ آذر ۱۳۹۳درسته.
این خودروها جایگزین ریکشا هستند.
مهدی 911
۱۵ آبان ۱۳۹۳نظرسنجی همین خودروی بی ستاره داتسون=لایک پراید=دیسلایک
"Amir"
۱۵ آبان ۱۳۹۳ی نکته مثبت پراید اینه ک بعداز تصادف دیگه دنبال جنازه نمیگردن چون میدونن یارو مث ماشین پودر شده!
حسین
۱۵ آبان ۱۳۹۳به نظرم پراید 2 ستاره داره
بعد تصادف مغز شاگردو باید از تو داشبود درارن
مک میسل
۱۵ آبان ۱۳۹۳2ستاره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اگر 2ستاره داشت،پراید محبوب ترین ماشینی که من دوست دارم بود!!
لاکی استریک
۱۵ آبان ۱۳۹۳بچه های سایپا رفتن تو تیم داتسون احتمالا
RH - MB - DE - RM
۱۵ آبان ۱۳۹۳کمپانی های خودرو باید از ویران خودرو و سایبان درس اقتصاد بگیرن
والا این دوتا شایسته دریافت نوبل اقتصادن!!!
بی کیفیت ترین ماشین
در طولانی ترین زمان ممکن
با کمترین تغییرات
و بالاترین سود ممکن
.اقتصاد مملکت از همینجا زنده ست!!!
والا آمریکای جهانخوار،ویتنام و گواتمالا و کنگو و آنگولا رو اینطوری آباد نکرد که این دوتا دارن ما رو آباد میکنن…
amir hosein
۱۵ آبان ۱۳۹۳دمت گرم داداشی حرف دل ما رو زدی.کارت درسته
مک میسل
۱۵ آبان ۱۳۹۳فکر کنم بچه های سایپا خداروشکر تونستن تو تیم داتسون و سوزوکی نفوذ کنن!
نزدیک بود فولکس هم به فنا بره من جلوشونو گرفتم!!!
parseh net30
۱۵ آبان ۱۳۹۳وای وای وای . پرایــــــــــــــــــــــــد
پوری پوریا!
۱۵ آبان ۱۳۹۳پراید را قدر بدانیم :D
datsun
۱۵ آبان ۱۳۹۳ماشین بدون کیسه هوا که ستاره نمیگیره یه دونه ایربگ دارش رو تست میکردن.
نیسان باید به فکر ایمنش باشه.
قیمت go زیر هفت هزار دلاره
حسام
۱۵ آبان ۱۳۹۳اگه هند اینو پسند نکرد، داتسون حتما با سایپا و ایرانخودرو مذاکره کنه،قطعا با دو برابر قبمت اینجا میتونه بفروشه
امیر
۱۹ آبان ۱۳۹۳صحبتتون رو باید طلا گرفت آقا حسام…
REZA . JUST TOYOTA
۱۵ آبان ۱۳۹۳کاش پراید کیسه هوا نداشت ولی محکم بود
فکر کنم کیسه هوای پراید اصلا کار نمی کنه
ali
۱۵ آبان ۱۳۹۳یکی نیست بگه آخه مثلا خود ماشین های هندی خیلی امنیت دارن؟ پیش تاتا نانو خیلی هم ایمنه
یاسین
۱۵ آبان ۱۳۹۳این چه حرفیه می زنید پراید جدیدا دو ایربگ شده !و می دونستید
پراید اولین ماشین با ایمان دنیاست ؟ چون بعد از تصادف شمارو مستقیما
به سوی اصبروالصابرین می بره !
مک میسل
۱۵ آبان ۱۳۹۳خدا خیرت بده یاسین
کلی خندیدیم!!!!
محمدMOHAMMAD
۱۵ آبان ۱۳۹۳مقامات کشور هندوستان بدلیل رشد بی رویه جمعیت و رسیدن آن به مرز یک و نیم میلیارد بدنبال راهکارهایی برای کنترل و در مرحله دوم کاهش جمعیت را از طریق سیاست های غیر مستقیم پیگیری می کنند هند از نظر منابع و تکنولوژی کشور ثروتمندی است ولی مردم روی سقف قطارها و اتوبوس ها سوار میشوند یا اینکه هرساله تعداد زیادی از آنها در حوادث جاده ای و ریلی جان خود را از دست می دهند ولی برای من جای سوال است چرا در کشور ما که جمعیت نسبت به مساحت متعادل است و مسولان دم از افزایش جمعیت می زنند ولی در عمل باز به دنبال کاهش جمعیت هستند مثل تولید 20 ساله پراید و دیگر خودروهای بی کیفیت و نا ایمن و استفاده از هواپیماهای از رده خارج و…………. مگر درست کردن یک خودرو ایمن و با کیفیت در این کشور با این عظمت برای این مردم کم توقع و زحمت کش و فهیم اینقدر سخت و غیر ممکن است؟؟؟؟؟؟
محمدMOHAMMAD
۱۵ آبان ۱۳۹۳هند که خودش دارای صنعت خودروسازی است و شرکت ماهیندرا خودروهای خوبی تولید می کند مثل اینکه مدتی قبل امتیاز پلتفرم لوگان 2005 را از رنو داچیا خریداری کرد و با قیمت بسیار مناسب تولید و به فروش می رساند به نظر من بازار غیر انحصاری هند اصلا نیاز به تولید این خودروی نا ایمن ندارد
omid
۱۵ آبان ۱۳۹۳با ارائه این خودروها ممکنه اعتبار نیسان به خطر بیفته. هرچند که به نظرم این تست هم صدردصد درست نیست و خیلی بعیده که یه ماشین(مثلا سوزوکی سوییفت اشاره شده) بدون داشتن اربگ بی ستاره باشه و فقط با داشتن دو اربگ چهار ستاره بگیره ! چون اون شکست افتضاح و وحشتناکی که ستون A ماشین در نیسان و سوزوکی خورده به هیچ وجه با اربگ و … جبران نمیشه، چه برسه اینکه چندتا ستاره بگیره. در بحث امنیت روز دنیا فاکتورهای بسیار مهمتری وجود دارن که اربگ یکی از ابتدایی ترین هاش محسوب بشه.
omid
۱۵ آبان ۱۳۹۳معذرت میخوام منظورم فولکس پولو بود که با دو اربگ چهار ستاره گرفت.
مرتضی
۱۶ آبان ۱۳۹۳به نظر فولکس با دو کیسه هوا نمره قبولی گرفت ولی بقیشون عاجزند از این کار دم فولکس گرم که سریع به فکر نصب کیسه هوا افتاد اونم بدون هزینه اضافی!!!! بقیه یاد بگیرن! که الان طرفداراشون ساکتند!
من
۱۶ آبان ۱۳۹۳خب اینم راهکار پرایدو به هند که بزرگترین بازار خودروهای ارزان هست بفرستین اونوقت همونجا با ایربگ و بی ایربگ تستش میکنن مشکل تست ماهم در ایران حل میشه لا اقل میفهمیم چی سوار میشیم
لوگان
۱۷ آبان ۱۳۹۳این تستا رو که دیدم یهو به فکر داچیا لوگان افتادم خودوریی که ابتدا با قیمت 5 هزار دلار شروع شده که خیلی ارزون بوده اما همون ماشین ارزون تونست 3 ستاره اونم از موسسه یوروانکپ بگیره که بنظرم نسبت به قیمتش ایمنی قابل قبولی داشته قرار نیست ماشینی که ارزن باشه ایمنیش پایین باشه ایمنی باید برای همه باشه