ماری بارا مدیرعامل جنرال موتورز با درآمد ۲۳.۷ میلیون دلاری در سال ۲۰۲۰ بالاترین دستمزد را بین مدیران سه خودروساز بزرگ آمریکا داشته است. او دستمزد پایه ۲ میلیون دلاری داشته اما ۳.۸ میلیون دلار تشویقی کوتاهمدت و ۱۳.۱ میلیون دلار از سهام را به دست آورده است.
مایک مانلی مدیرعامل فیات-کرایسلر تا پیش از ادغام با پژو-سیتروئن و تشکیل استلانتیس نیز دریافتی ۱۴.۲ میلیون دلاری در سال پیش داشته است.
مدیرعامل فورد در اکتبر ۲۰۲۰ تغییر کرد. جیم هکت مدیرعامل قبلی ۱۶.۷ میلیون دلار به دست آورده و جیم فارلی سکاندار جدید فورد سال پیش درآمد ۱۱.۸ میلیون دلاری داشته است.
تسلا نیز درآمد مدیران خود را اعلام کرده است. ایلان ماسک در سال ۲۰۲۰ دستمزدی دریافت نکرده اما خب به ۶ دستاورد پیش بینی شده در قرارداد خود رسیده است. همین امر باعث شده او ۵۰.۶ میلیون از سهام تسلا با ارزش هر سهم ۷۰.۰۱ دلار را به دست آورد. تا زمان نگارش این خبر ارزش سهام تسلا کمی زیر ۷۰۰ دلار بوده و بنابراین ماسک میتواند با فروش سهامش حدود ۳۲ میلیارد دلار را به دست آورد. البته در قرارداد تسلا آمده که ماسک باید ۵ سال سهام خود را نگه دارد و پس از آن میتواند اقدام به فروشش نماید.
لوئیس کامیلری رئیس فراری در مقایسه با مدیران عامل دیگر خودروسازان درآمد کمتری داشته است. کامیلری که در دسامبر ۲۰۲۰ خداحافظی شوکه کنندهای با این برند ایتالیایی داشت درآمد ۳۷۵۸۴۶ یورویی داشته است. ۳۶۳۹۶۰ یورو از این میزان دستمزد کامیلری و ۱۱۸۸۶ یورو نیز تشویقیهای او بوده است.
اولا کالنیوس مدیرعامل دایملر که در سال ۲۰۱۹ دستمزدی ۱.۳۵ میلیون یورویی و ۳.۵ میلیون یورو تشویقی گرفته بود در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۰ درصد از دستمزد خود را به خاطر مقابله با همهگیری کرونا از دست داد.
اما اطلاعات زیادی از دستمزد مدیران خودروسازی ژاپن در دست نیست. البته گفته شده آکیو تویودا رئیس تویوتا در سال ۲۰۱۸ دستمزد حدود ۳.۵ میلیون دلاری داشته است.
مهدی موتور
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ببخشید من یه سوالی ذهنم و مشغول کرده
در امد طراح خودرو ها چقدره؟
سهند
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰من یک سوال دارم اینجا مینویسم تا کامنتم بالا باشه:
سوالم اینه که مقام مدیر عامل یک شرکت بیشتر است و یا کسی که بیشترین سهام شرکت را دارد؟
RezaRs
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰مدیر عامل در راس کارای احراییه در حالی که بزرگترین سهام دار میتونه کلا بزنه بخابه اما قدرت تصمیم عزل و نصب مدیر عاملم که با هئیت مدیرست و معمولا تو چنین شرکتای بزرگی ریسس هئیت مدیره مدیر عامل نیست مقام رو منظورتونو نمی دونم اما قطعا یه سهام دار که فقط عضو هیئت مدیرست در مدریت دخالت بی جا نمی کنه نمیگه فلانی رو بیار وگرنه اخراجت میکنم فقط تو جلسه های هیئت مدیره برسی میکنند عملکردو یعنی مثل ایران نباید در نظر بگیرید نماینده مجلس که کارش قانون گذاریه به مدیر کشت صنعت بگه مسئول حراستتون باید یا پسر خالم باشه یا باید برید در حالی که بهش ربطی نداره
ارش
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰درآمد طراحهای خودروسازی بستگی به موقعیت و جایگاهشون در اون شرکت داره معمولا سرپرست و رئیس تیم طراحی مانند پیتر شریر ، گوردون واگنر ، فلاویو مانزونی و ….. همچین افرادی ممکن است درآمد هفت رقمی داشته باشند ولی بقیه طراحان رده پایین تر درآمد سالانه ۷۰ هزار تا ۱۰۰۰۰۰ هزار دلار دارن که درآمد خوبی حساب میشه .
شاهرخ
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰آمریکایی ها خوب پول میدن
2646
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰محمد جان
مرسی که به یاد من بودی.
حقیقتا فصل امتحانات است و درگیر برگزاری امتحانات از بچه ها هستم که باعث شده فرصتی برای تبادل اطلاعات با عزیزان نداشته باشم. البته از شما چه پنهون، گاهی کامنت هایی می بینم که وسوسه میشم جوابی در تایید یا ارائه نظرات شخصی ام در مخالفت با آن بنویسم اما وقتی کلیت بحث رو توی ذهنم مرور می کنم، به کمتر از 2000 کلمه راضی نمیشم!
خلاصه پیری است و هزار درد و بلا … انگشت هام که هیچ، خدا این سوی چشمانم رو نگه داره که همچنین بتونم با خوندن کامنت دوستان لذت ببرم.
R@m!n
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰شما ماهی یه کامنت بزار اصن اندازه 50k کامنت می ارزه
2646
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰عزیزمی رامین جان
اتفاقا کامنت شما رو در مورد سیستم تعلیق نسل های مختلف Ford Mustang در جواب محمد دیدم و خیلی لذت بردم.
با خودم گفتم، دمش گرم، این خودِ خودِ رامین هست. یه فن آمریکایی با اطلاعات که هر کسی از بحث باهاش لذت می بره.
خلاصه اش کنم، عالی بود. از جانب خودم ازت بابت اون کامنت عالی تشکر می کنم.
R@m!n
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰درس پس می دیم پیش شما.
راستی من باید سر اون بحث روغن گیربکسا ازت تشکر کنم خیلی کمک حال بود. پیشنهاد می کنم بچه های دیگه که ماشین خارجی دارن حتما کامنتای ایشونو دنبال کنن.
mahan
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰آن که مست آمد و دستی به دل ما زد و رفت—————————درِ این خانه ندانم به چه سودا زد و رفت
خواست تنهایی ما را به رخ ما بکشد————————————تنه ای بر در این خانه ی تنها زد و رفت
تقدیم به مهندس عزیزم
2646
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰رامین جان
لطف داری به من عزیزم.
خوشحالم که اون کامنت مثمرثمر واقع شده. خیلی دوست دارم از طریق نوشتن پست های جامع در مورد نگهداری خودروهای وارداتی، به دوستان در این زمینه کمکی کرده باشم. به نظر من خیلی از ماشین های مدل های 2004 تا 2010 با هزینه معقول توانایی اورهال شدن اساسی رو دارن و می تونن کیلومترها با اطمینان استفاده شوند. قطعا سواری و حسی که اون ماشین ها به راننده منتقل می کنند، دنیا دنیا متفاوت از محصولاتی مثل تارا و تیبا و … است.
ماهان جان
عزیز دلمی، قطعا کم سعادتی از من است.
البته تا وقتی دوستانی مثل شما با کامنت های عالی (مثل ریویو دراز مدت از BMW 730LI) هستند، بودن یا نبودن من خیلی به چشم نمیاد. ولی با این حال چشم، اطاعت اوامر می کنم و سعی می کنم بیشتر خدمت عزیزان باشم.
عدنان جان
لطف داری به من بسیار. تشکر می کنم و خوشحالم که کامنت های من براتون جذاب بوده.
Adnan(عدنان)
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰من خیلی از خوندن کامنت های شما لذت میبرم
واقعا ممنونم???
mahan
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰اقا ارادت مهندس جان کم پیدایی.دوست داریم بیشتر زیارتت کنیم.
R@m!n
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰جالبه مدیرای برندای آمریکایی دستمزدشون بیشترم شده تشویقی هم گرفتن از اون ور اروپاییا به خاطر کرونا کاهش دستمزد داشتن.
با اینکه از ماری بارا خوشم نمیاد اما کادیلاک احیا شد تو زمان ایشون.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰رامین جان همین زمانی که کامارو تبدیل به یه فاجعه شده هم در زمان همین زنیکه بود…
من یکی اصلا ازش خوشم نمیاد…
R@m!n
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰کارای مثبتش از منفیش بیشتر بوده ولی از اینش بدم میاد که کاملا پول پرسته و واسه اینکار هر چیزیو فدا می کنه. البته جنرال موتورز تو طول تاریخ همیشه اینطوری بوده حالا با شدت بیشتر یا کمتر اما زمان ایشون به اوج رسیده.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ای کاش همین پول پرست بود رامین جان…
الان همه شرکتا برای پول فقط کار میکنن،حاضرن همه چیز رو زیر پا بزارن اما فقط پول داشته باشن…
نمونه شو میشه توی تمام شرکتا دید،مثل فورد و جنرالموتورز که سدان ها رو نابود کردن…
porsche
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰پورشه چی؟
Amirreza
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰پورشه ای وجود نداره اون فولکسه
(JONATHAN (TESLA
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰دوس دارن قسمتی از موفقیت و اهمیت ایلان ماسک
و تاثیرش در روند رشد کمپانی تسلا و رسیدن به اهدافش براتون بنویسم
سال 2018 هیئت مدیره تسلا با شخص ایلان ماسک به یه توافق نامه ای رسیدن که اسم این نوع توافق نامه رو میگن
compensation plan
اینجوری هستش که اهدافی مشخص میشه و اگه به اون اهداف کمپانی برسه جایزه ای برای رهبر اون کمپانی
پرداخت میشه هیئت مدیره تسلا 12 هدف مشخص کردن برای 10 سال که واقعا دور از انتظار بود حتی روزنامه ها گفتن ماسک قراره حکم تیلور بارنوم بازرگان شومن معروف رو فقط برای تسلا بازی بکنه
ماسک هم گفت در 10 سال اینده تسلا رو به کمپانی تریلیون دلاری تبدیل میکنه
بعد ها همه میدونن تسلا به اهدافش نرسید یه مدت بعد شروع کردن روزی حتی نیم میلون ضرر کردن
اون زمان ارزش سهام تسلا فقط59 میلیارد بود
اما الان بعد از 3 سال خورده ای تسلا به شش هدف خودش رسیده به دو تای دیگه هم خیلی نزدیکه
حتی وال استریت ژورنال گفت ماسک و تسلا به 11 هدف خودشون از 12 تا تقریبا رسیدن
اهداف ۱۰ ساله ای که توی 3 سال بهشون رسیدن
و ماسک از یه تاجر شومن تبدیل شد
به یکی از بزرگ ترین اقتصاد دان ها و یکی از ثروتمند ترین افراد دنیا
و تا تسلای تریلون دلاری 7 سال زمان باقی هستش و اهدافی که یکی پشت سر هم پاس میشن
RezaRs
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰این نوع قرار داد ها باعث میشه مدیر خودش مجبور باشه خوب و خوبتر کار کنه تا خودش سود ببینه و اگر نکنه بای بای و بستن این قرار داد قماره باس خیلی به خودت و کارت مطمئن باشی فک کنم واس همین گل زد بره قرار دادو بدون ترس ببنده?
مهدی
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰دقیقا الان خیلی از مدیران تکنولوژی درآمد یک دلاری دارن اما بجاش سود خودشون رو از سهام (عملکرد خودشون) میگیرن
مسعود
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰دستمزد مدیرعاملان گاری سازی سایپا یا ایرانخودرو چندین برابر ایناس
RezaRs
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰جالبه مدیرای این دو …سازی فامیلا ریس جمهوران یعنی با تعویض ریس جمهور عوض میشند معلومه تو چنین سیستمی پیشرفت خودروسازی غیر ممکنه
BenzSLR
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰پیشرفت؟!!!!!!!هر سال پسرفت میکنن تا پیشرفت
Amirreza
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰خب الان چه کنم؟ نه واقعا غیر از اینه که کاری نمیتونم بکنم؟
Irani
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰الان یه کارگر ساده تو آمریکا سالی 25 هزار دلار درآمد داره. اما تو ایران مهندسان حقوق بگیر درآمد سالانه کمتر از 4 هزار دلار دارند!