یکی از اولین موضوعاتی که به ذهن یک علاقهمند خودرو در هنگام سفر به آلمان میرسد، اتوبانهای این کشور است؛ جادههایی که برای بسیاری از رانندگان این فرصت را فراهم خواهد کرد که برای اولین بار تابلوی «پایان تمام محدودیتها» را از نزدیک مشاهده کنند. منشأ کلمه اتوبان از واژه آلمانی Bundes autobahn به معنای «شاهراه فدرال» یا «مسیر اتومبیل فدرال» است. رانندگانی که در آلمان مسافرت میکنند، با حرف A و عدد متناظر با آن، برخوردهای زیادی خواهند داشت. جادههای بزرگتری که در سرتاسر این کشور کشیده شدهاند، تنها با یک رقم در کنار حرف A مشخص میشوند. این در حالی است که مسیرهای محلیتر با مشخصه دو رقمی همراه هستند و عنوان کوچکترین اتوبانها نیز با سه رقم بیان میشود.
در مقابل، در کشوری مانند امریکا، یک سیستم جادههای بین ایالتی آیزنهاور وجود دارد که با اعداد فرد در جهت شمال و جنوب مشخص میشود. اعداد زوج نیز برای جادههای شرقی و غربی مورد استفاده قرار گرفته است. هر جاده ایالتی که شماره آن بر ۵ بخشپذیر باشد، معمولاً نیمی از طول کل کشور امریکا را درمینوردد.
در هر صورت، رانندگی در هر کشوری، شرایط خاص خود را دارد و شما در قالب اینفوگرافی چگونگی رانندگی در «اتوبانهای» آلمان را مشاهده میکنید.
(*مهرداد*)
۲۷ فروردین ۱۳۹۵از این مطالب بیشتر بزارید ..ممنون
احسان
۲۷ فروردین ۱۳۹۵مطلب آموزنده ای بود متشکرم
Amir amini
۲۷ فروردین ۱۳۹۵سلام ببخشید برای آوردن ماشین گذر چند درصد باید به عنوان وثیقه قرار بگیره و اون وثیقه به قیمت نو ماشین حساب میشه یا قیمتی که کارکرده ماشین
مثلا یه ماشین 50 هزار دلار شما میخرید کارکردشو 35 هزارتا وثیقه از 35 هزارتا یه مقداریش یا از 50 هزارتا
ممنون
mohammad
۲۷ فروردین ۱۳۹۵خیلی هم خوبو عالی…..
همچنین دمه مرسدس گرم که تونست ماشینی بسازه که 432کیلومتر در ساعت بره!
احسنت بهش!!
pourya
۲۷ فروردین ۱۳۹۵اونم سال 1938!!!!
احسان(احسان سابق)
۲۷ فروردین ۱۳۹۵این سرعتا واسه ایرانیا تجربس و واسه المانیا قانونه(احتمالا قانون گذارای المان می دونستن عشق سرعت زیاد تو خون اریایی جریان داره.کلا تو ایران ملت مثل gta رانندگی می کنن.معمولا پاشون تا ته روگازه و تا مجبور نشن سرعت رو کم نمی کنن
حمیدرضا
۲۷ فروردین ۱۳۹۵بدون محدودیت سرعت و با اون خودروهایی که تو المان هست فقط دو کشته تو امریکا 4 اونم با خودروهایی که تو بازار امریکاست کاش میزان کشته های مارو هم حساب می کردیم
محمد زمانلو
۲۵ مرداد ۱۳۹۵خیلی آموزنده بود. با تشکر از آقای انیس حسینی!