اگرچه صنعت خودرو همچنان با مشکل کمبود نیمهرساناها دست به گریبان است اما فروش خودروهای صفرکیلومتر در آمریکا طی ماه می ۲۰۲۱ به رکورد جدیدی رسیده است.
برخی از خودروسازان نه تنها رشد فروش ماه می خود نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ بلکه نسبت به ماه می سال ۲۰۱۹ را نیز گزارش کردهاند. برای مثال فروش هیوندای در این ماه به ۹۰۰۱۷ دستگاه در آمریکا رسیده که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ به ترتیب ۵۶ و ۳۶ درصد افزایش را نشان میدهد. این در حالی است که موجودی انبار هیوندای به ۲۶ روز کاهش یافته است. رندی پارکر نایبرئیس ارشد بخش فروش هیوندای میگوید یکی از دلایل رکورد فروش این خودروساز میتواند به محصولات جدید از جمله پالیسید مربوط باشد.
او میگوید:
قطعاً ما از کمبود چیپ ها در امان نیستیم و تلاش داریم راه عبور از این بحران را پیدا کنیم. با اینکه در ماه می رشد فروش بسیار بالایی داشتهایم اما کار کنونی ما حفظ زنجیره تأمین و پر کردن موجودی انبار در سریعترین زمان ممکن است.
تویوتا هم رشد فروش ۴۶ درصدی را نسبت به ماه می ۲۰۲۰ گزارش کرده است. این در حالی است که موجودی انبار این برند ژاپنی تنها ۸ روز اعلام شده است. جنرال موتورز دیگر شرکتی است که اخیراً اعلام کرده انتظار آمار فروش بسیار بهتری را در سهماهه دوم سال جاری دارد که دلیل آن بهبود تأمین نیمهرساناها میباشد.
برند | فروش در ایالات متحده (ماه می) | درصد تغییر |
---|---|---|
تویوتا | ۲۱۲,۴۴۷ | ۴۶% |
هوندا | ۱۵۸,۶۶۲ | ۴۳% |
هیوندای | ۹۰,۰۱۷ | ۵۶% |
البته عملکرد همه خودروسازان به خوبی برندهای یاد شده نبوده است. برای مثال فروش فورد در این ماه فقط ۳.۷ درصد بیشتر شده و از میان شرکتهایی که آمار فروش خود در ماه می را اعلام کردهاند فقط فورد و سوبارو نتوانستهاند عملکرد بهتری نسبت به می ۲۰۱۹ ثبت کنند.
مدیر اجرایی نشریه ادموندز میگوید:
فروش ماه می قویتر به نظر میرسد اما احتمالاً بسیاری از خودروسازان در شگفت هستند که اگر موجودی انبارها مناسب نبود چه اتفاقی میافتاد. یکچیز که به سود خودروسازان و نمایندگیها بوده این است که آمریکاییها خواهان خرید خودرو هستند.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۰ خرداد ۱۴۰۰جالبه همه شرکتا تقریبا رشد فروش بالایی داشتن،فقط امیدوارم این مشکل تراشه ها حل بشه کامارو و کوروت از حالت تعلیق دربیان….
ناخدا
۲۰ خرداد ۱۴۰۰عِه آبتین همین یه هفته پیش تعداد کامنتات ۱۰۰۰ بو حالا شده ۱۸۰۰ !!!! خیلی پیش فعالی ای کل 👏👏👏👏
NAVID۰۰۹۸
۲۰ خرداد ۱۴۰۰اگر توجه کرده باشید ، از وقتی که وضعیت لایکها سازماندهی شده ، خیلی از کودکان رفتن سر درس و مَشقِشون !
ای کاش پدال یه زحمتی هم بکشه و یه فکری به حال تعداد کامنتها بکنند تا تعداد کودکان کمتر شود !
تا به امروز چند نفری چمشون تعداد کامنت من را گرفته و بارها به زبون آوردند که من هم تقدیمشون کردم اما پدال سند نمیزنه 😂 !
جدی ای کاش تعداد کامنتها برداشته میشدند و اصلاً وجود نداشتند ، بعد اونوقت به شما ثابت میکردم هر کسی نمیاد خودنمایی کنه و میرفتند پِی مهدکودکشون !!!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۰ خرداد ۱۴۰۰از شما پر سابقه تر هم داریم! مال شما با احترام عددی نیست!
من یکی خودم عین خیالم نیست سوابقم چقدر باشه اما این بقیه ان اینقدر براشون مهمه! ماشاالله فضولی حد نداره!😂
NAVID۰۰۹۸
۲۰ خرداد ۱۴۰۰چه عالی ، پرتقالی !
دقیقاً درست میگویند که حرف را بنداز ، صاحبش پیدایش میکنه !
آبتین جان ، شما و کاربری دیگر به نام محمد رستمینژاد بارها در کامنتهایتان به وضوح بیان کردید که چرا اینقدر تعداد کامنت دارم و من هم بارها بیادعا تکرار کردم همهاَش برای شما !
اما اینکه چرا خودت را میزنی به راه دیگر ، من نمیدانم !
اما از یک چیز کاملاً مطمئن هستم که خیلی علاقه داری به تعداد بالا رفتن عدد کامنتها و حتی لایکها و بارها خودت تاکید کردی !
در هر صورت ، برای چیزی ارزش قائل باشید که فایدهای داشته باشه و اگر نه تعداد کامنت یا لایک چی به من و بقیه اضافه میکنه جز سوابق که نشون بده چقدر فعالیت در پدال داریم !
من میدانم کاربرانی هم داریم بسیار متین که از ابتدای پدال بودن و هستند اما به ندرت شاید ماهیانه سالیانه کامنت بگذارند ، ما هم که میگذاریم به این سبب هست که یه جایی هست خارج از دنیای حقیقی خسته کننده و کلافه کننده که بیاییم و با بحث و دانستن خودرویی از آن محیط خارج و وارد محیطی دیگر شویم که جنبهی فان و یادگیری داره !
در هر صورت ، ممنون از پدال و زحماتی که میکشند و همینطور دوستانی که با مهر و محبت خودشان ، تحملمان میکنند ❤ .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۰ خرداد ۱۴۰۰والا بخدا من که نفهمیدم سن و سال چه ربطی به سوابق داره که حالا آقای x98 میگن! آقای ناخدا آخه یکی دوبار بعضیا بهم میگفتن دیگه اعصابم خورد میشه ببخشید اگه زود قضاوت کردم….
افشار
۲۱ خرداد ۱۴۰۰جناب نوید شک ندارم که اگر پدال سوابق کامنتها را برداره یکی از اولین کسانی که از پدال میره خودت هستی
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۰ خرداد ۱۴۰۰شما فقط سوابق منو دنبال میکنی که چی بشه؟ یه ذره از اون حوصله اضافی بدین ممنون میشم (!)…..
محمد امین
۲۰ خرداد ۱۴۰۰کلا این کمبود چیپست ها مشکل بزرگی شده در تمام صنایع
و گرونی را در را داشته و یکی از دلیلش دستگاهای ایسیک ماینر ها هستند که خط تولید رو مشغول میکنند، و البته دلایل دیگه ای هم داره ،که خارج از اطلاعات من هست
mahan
۲۰ خرداد ۱۴۰۰خیلیم عالی تبریک به طرفداری هر 3 برند و ارزوی موفقیت روزافزون برای همهشون.
ازحق نگذریم خودروهای ژاپنی تو امریکا حق اب و گل دارن😂😂
ایران
۲۰ خرداد ۱۴۰۰بله همیشه پرفروش هستن
Ninja
۲۰ خرداد ۱۴۰۰اب و گل 😐
mahan
۲۰ خرداد ۱۴۰۰یک اصطلاح هست معیار جان!به دلیل فروش بالا و تعدادشون تو امریکا گفتم
Ninja
۲۰ خرداد ۱۴۰۰بله میدونم
میثم
۲۰ خرداد ۱۴۰۰کره ایها بواسطه بروزرسانیهای نزدیک و کیفیت بالا و آپشنهای زیاد با قیمت کم و گارانتی بالا فروششون روز به روز بالاتر میره.
اما تویوتا که به اصطلاح برخی با اون پلتفرمهای فسیل شده رشد فروش 46% رو زد.
اون پلتفرمها شاید قدیمی باشن ولی در نوع خودشون خیلی کامل هستند. بازار اینو میگه.
ضمن اینکه محصولات جدیدتر روی پلتفرم TNGA فروشهای بالاتری ایجاد خواهند کرد.
الکتریکیهای تویوتا هم در راهند.
ضمنا من قبلا گفتم سیویک جدید نسبت به قبلی جالب نشده که حرفمو پس میگیرم چون چندتا ریویو ازش تو یوتوب دیدم خیلی جذبم کرد.
رقابت داره خیلی سنگین میشه
NAVID۰۰۹۸
۲۰ خرداد ۱۴۰۰فقط تفاوت فروش تویوتا را با بقیه به خصوص لَشسازها مقایسه کنید ، خودش میگه پادشاه بازار خودروسازی کیه !
موندم اونهایی که رگ گردن هم کلفت میکنند ، برای چی کلفت میکنند ، احتمالاً برای فیک و نمایشی بودنشان😂 !
تویوتایه به گفتهی شما متقلب و بدون آپشن چطور فروش کهکشانی میکنه ، به گفتهی شماها احتمالاً تمام این خریداران بیسواد هستند و من از شما خواهش میکنم به بزرگواری خودتان ببخشید و در لاک پوشالی خودتان فرو روید 😂 !!!
آخی
آخی
چه بد
چه غمنگیزه !
Reza
۲۰ خرداد ۱۴۰۰رسماً بازار آمریکا دست ببر های آسیاییه
ehsan fa
۲۰ خرداد ۱۴۰۰همشون اندازه فورد 150 فروش نداشتن
کیان
۲۱ خرداد ۱۴۰۰همین ک تو میگی درسته !!!
اگر کامنت گذاشتن مجانی نبود قطعا کیفیت و محتوای فضای وب در همه جا بیشتر میشد
Mohammadreza
۲۰ خرداد ۱۴۰۰مدیرعامل فولکس یچیزی میدونست که گفت ما دیگه بدنبال پس گرفتن جایگاه بزرگترین گروه خودروسازی از تویوتا نیستیم :)
Amirreza
۲۰ خرداد ۱۴۰۰مدیر عامل فولکس وقتی اینو اعلام کرد فکر کنم شرکتش از تویوتا پولدار تر بود
Mohammadreza
۲۰ خرداد ۱۴۰۰حقیقتا تاجایی که من میدونم شاخصی به اسم پولدار تر نداریم
ولی از لحاظ ارزش بازار، ارزش برند، مجموع دارایی، فروش سالانه، سود ناخالص و عملیاتی گروه تویوتا بالاتر از گروه فولکس قرار داره.
در بعضی شاخص ها مثل ارزش بازار و ارزش برند اعداد منتسب به تویوتا فک میکنم حدود دوبرابره فولکسه.
درکنار اینا این روهم در نظر داشته باش که بدهی های جهانی فولکس هم خیلی بیشتر از تویوتا ست (اینم فک میکنم تویوتا بدهیش حدود نصف فولکسه)
samurai
۲۰ خرداد ۱۴۰۰این امریکاییا پول ندارن شکمشون سیر کنن ولی فقط ماشین خرید و فروش میشه بازار رقابتی باعث شده ماشین بشه کالای مصرفی با کلی تشویق و تخفیف خرید ولی تا چند سال دیگه بیشتر دوام نداره این روش چون دلار کم کم ارزشش کم میشه