واضح است که سرعت بالا به معنی جریمه خواهد بود اما در برخی موارد هزینههای این کار سر به فلک میکشد. جدای از جریمهی ابتدایی، این عمل در سوابق راننده ثبت شده و در برخی کشورها این موضوع به معنی هزینهی بیمهی بالاتر خواهد بود.
به تازگی مطالعهای توسط سایت thedetroitbureau انجام شده و در آن می بینیم جریمهی سرعت بالا میتواند باعث افزایش ۲۲ تا ۳۰ درصدی حق بیمه شود. البته مکانی که راننده زندگی میکند و نوع جریمهی انجام شده نیز تأثیر زیادی روی میزان افزایش حق بیمه خواهد داشت.
موضوع جالب اینکه در مطالعهی یاد شده یک روش نسبتاً ساده برای پیشگیری از تمامی این موارد یافته شده و آنهم خواهش از افسر پلیس است. اگرچه این درخواست و خواهش همیشه جواب نمیدهد اما گفته شده در ۴۱ درصد مواردی که رانندگان با نرمی از پلیس درخواست عدم جریمه شدن داشتهاند، افسران پلیس نیز رانندگان خاطی را جریمه نکرده اند. بدون هرگونه تعجبی باید گفت افسران پلیس در برابر رانندگان خانم نرمش بیشتری داشته است. ۲۵ درصد رانندگان مرد حتی پس از خواهش برای جریمه نشدن هم جریمه شدهاند درحالیکه این آمار برای خانمها تنها ۷ درصد بوده است.
حتی اگر افسران پلیس اقدام به جریمه هم بکنند احتمال ثبت سرعت کمتر برای پرداخت هزینهی کمتر وجود دارد. این موضوع همچنان روی حساب بانکی شما تأثیر خواهد داشت اما خب میتواند میزان جریمهی پرداختی را کاملاً کمتر کند.
در این مطالعه گفته میشود رانندگان کالیفرنیایی که ۱۸ تا ۲۶ کیلومتر در ساعت بیشتر از حد مجاز سرعت داشتهاند احتمالاً شاهد افزایش ۳۴ درصدی حقبیمهی خود خواهند بود. این میزان افزایش حق بیمه در میشیگان ۲۹ درصد گزارش شده است. اگر سرعت شما ۴۸ کیلومتر در ساعت بیش از حد مجاز باشد حق بیمه تا ۷۰ درصد بالا خواهد رفت.
اگرچه همهی ما دربارهی هزینههای بالای سرعت غیرمجاز آگاه هستیم اما رانندگانی هستند که همچنان به این کار پافشاری میکنند. گفته شده ۸۲ درصد رانندگان اذعان کردهاند تا ۲۴ کیلومتر در ساعت بیشتر از سرعت مجاز حرکت کردهاند درحالیکه ۱۵ درصد رانندگان نیز اعلام کردهاند سرعت آنها ۲۶ تا ۴۷ کیلومتر در ساعت بیش از حد مجاز بوده است.
محمد
۴ مرداد ۱۳۹۸“82 درصد رانندگان اذعان کردهاند تا 24 کیلومتر در ساعت بیشتر از سرعت مجاز حرکت کردهاند ”
.
خب وقتی حتی تو کشورهای خارجی این درصد بالا از رانندگان سرعت بیشتر رفته اند،
وقتی که اونها زیرساختش رو هم دارن، چرا سرعت مجاز رو ۲۰ کیلومتر بیشتر نمیکنن؟؟؟
.
یه کاری مثل سرعت مجاز در جاده های آلمان
هم راننده راضی
هم پلیس راضی
هم بیمه راضی
هم قانون راضی
…
NAVID۰۰۹۸
۴ مرداد ۱۳۹۸محمد عزیز
گفتی آلمان
آلمان را با هیچ کشوری مقایسه نکنید دوست عزیز ، چرا که از نزدیک تجربه کوتاهی داشتم و جداً که از تمام اروپائیان مجزا هستند ، بسیار مردم منظبت و قانونمداری داره ، چیزی که شما اگر در فرانسه یا هلند دیده باشید ، ضرب در سه بُکُنیدش .
همین ۲۰ کیلومتر کم یا زیاد کردن سرعت که در بخش تصادفات و چه در بخش اقتصادی ، جای کارشناسی داره و اینکه به نظر من باید اتوبانهایی ساخت با سقف سرعت بالاتر به همراه مردم با فرهنگتر و گزینش خودروهای ورودی به بزرگراه ها که مثلاً خودرویی مثل بنز E مدل ۲۰۱۹ ، در لاین سبقت ، پشت بنز E ۱۹۹۰ گیر نکنه (( به طور مثال گفتم )) .
ADAK
۶ مرداد ۱۳۹۸یعنی شما اونقدر متاثر اون نظم و انضباط شدید !!!
مثلا چشم شما را بببندن ببرندت تو مونیخ باز کنن ، میگی اینجا آلمانه
بعد چشمات را ببندن و ببرنت مثلا توی وین باز کنن ، میگی نه ! اینجا آلمان نیس !!!
اینا بی نظمن :-) :-) :-)
خود اونا از دسته بندی و مرز بندی دست برداشتن ، شما هنوز کوتاه نمیای !!!!
Mad.z.Max
۹ مرداد ۱۳۹۸کامنتای نوید رو اگه یه مدت طولانی دیده باشین، انگار که سه چاهارتا شخصیت متفاوت دارن حرف میزنن.
چند ماه پیشا خیلی ساده و روون مینوشت، بعد یهو سطح لغات رفت بالا، بعد یهو گاهی اعراب ( ُُ
ٍ ٔ) گذاری روی نصف کلمات، گاهی تبدیل به متون فلسفی شدن کامنتا از نظر نوشتاری، گاهی انگار سعدی داره حکایت مینویسه! از تمام دنیا هم که بازدید کردن و تک تک تولیدات خودرویی قدیم و جدید دنیا رو هم روندن…
چند شخصیتی منم الان : ))
مهدی
۴ مرداد ۱۳۹۸اقا یک سوال چرا انقد ملت همیشه در صحنه علاقه به سبقت غیر مجاز حتی در خیابان چهار بانده دارن
Alireza
۴ مرداد ۱۳۹۸خودنمایی
مانی
۵ مرداد ۱۳۹۸هی میگن حقوق بانوان حقوق بانوان در صورتی که خیلی جاها مردها مظلوم واقع میشن
یادمه زمان دانشجویی میخواستیم از استاد نیم نمره بگیریم یه ساعت کلنجار میرفیم
با هزار ترفند و کلک آخرش هم موفق نمیشدیم(ما پسر ها)که تو دانشگاه دولتی عادیه
اما،اما یه دختر ریز میزه سبزه و خیلی خوشگلی بود که میرفت تو اتاق استاد بعد
۵ دقیقه میومد بیرون میخندید میگفت ۲ نمره گرفتم،ما خیره به افق