متفرقه

سریعترین خودروهای دهه 70 میلادی

مجله Car and Driver، از دیرباز تاکنون، مدل‌‌های خودروی زیادی را بررسی کرده و شتاب و سرعت آنها را اندازه گیری نموده است. در ادامه، سریعترین خودروها بر اساس زمان رسیدن به سرعت ۶۰ مایل (۹۶/۶ کیلومتر) بر ساعت در دهه ۷۰ گردآوری شده‌اند.

۱۰) شورولت کوروت LS5 مدل ۱۹۷۱ – زمان ۵/۷ ثانیه (جایگاه مشترک)
LS5 با اینکه از شتاب مناسبی برخوردار بود، ولی یک مشکل عمده در خنک‌کردن موتور داشت و آن به خاطر پوشش رادیاتورش بود که باعث می‌شد که فن در سرعت‌های بالا، کارآیی‌اش را از دست بدهد.

1971 chevrolet corvette LS5
۱۹۷۱ chevrolet corvette LS5
۹) پونتیاک ترنس ام مدل ۱۹۷۰ – زمان ۵/۷ ثانیه (جایگاه مشترک)
1970 Pontiac Firebird Trans-Am
۱۹۷۰ Pontiac Firebird Trans-Am
۸) پورشه ۹۱۱ SC مدل ۱۹۷۸ – زمان ۵/۵ ثانیه (جایگاه مشترک)
1978 porsche 911 sc
۱۹۷۸ porsche 911 sc
۷) جگوار ای-تایپ V-12 مدل ۱۹۷۲ – زمان ۵/۵ ثانیه (جایگاه مشترک)
1972 Jaguar E-type V-12
۱۹۷۲ Jaguar E-type V-12
۶) دی توماسو پانترا مدل ۱۹۷۱ – زمان ۵/۵ ثانیه (جایگاه مشترک)
دی ماتسو پانترا یکی از زیباترین مدل‌هایی بود که در نمایشگاه تورین حضور داشت و نگاه بسیاری را به طرف خود جلب می‌کرد. این خودرو از لحاظ ظاهری، بسیار جلوتر از زمانه خود بود.
1971 De Tomaso Pantera
۱۹۷۱ De Tomaso Pantera
۵) پورشه ۹۱۱ توربو مدل ۱۹۷۹ – زمان ۵/۴ ثانیه (جایگاه مشترک)
1979 Porsche 911 Turbo
۱۹۷۹ Porsche 911 Turbo
۴) شورولت شِوِله SS454 مدل ۱۹۷۰ – زمان ۵/۴ ثانیه (جایگاه مشترک)
شِوِله یک مبارز به تمام معنا در پیست بود و برای حفظ جایگاه خود در مسابقه تلاش می‌کرد. در همین حال، در هماهنگی با قوانین نویز کالیفرنیا، سیستم اگزوز آن در یک حالت کنترل‌شده، محدود شده بود. ولی هجوم جریان هوا به داخل کاربوراتور برای تغذیه موتور ۷/۴۴ لیتری، چنان صدای ایجاد می‌کرد که انگار می‌خواست که نیمی از محیط اطرافش را با خود ببرد.
1970 Chevrolet Chevelle SS454
۱۹۷۰ Chevrolet Chevelle SS454
۳) شورولت کوروت LS6 مدل ۱۹۷۱ – زمان ۵/۳ ثانیه
فرمان این خودرو در سرعت بالای ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت، سرعت بسیار زیادی پیدا می‌کند و سیستم تعلیق نیز تقریباً وضعیت شل و رها شده داشت. در این وضعیت عجیب و غریب در سرعت بالا، تمام احساسات شما بایستی دوباره تعریف می‌شدند. جاده در آینه‌های بغل، مدام بالا و پایین می‌پرید و صدای زوزه هوا، شیشه پنجره جلو را خراش می‌داد.
1971 Chevrolet Corvette LS6
۱۹۷۱ Chevrolet Corvette LS6
۱) جایگاه مشترک – پورشه ۹۱۱ توربو مدل ۱۹۷۸- زمان ۴/۹ ثانیه
1978 Porsche 911 Turbo
۱۹۷۸ Porsche 911 Turbo
۱) جایگاه مشترک- پورشه ۹۱۱ توربو مدل ۱۹۷۵ – زمان ۴/۹ ثانیه
1975 Porsche 911 Turbo
۱۹۷۵ Porsche 911 Turbo

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. بهنام طیبی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    امریکا در قدیم چه شاخی بوده برای خودش.الان لیست سه دهه منتشر شده بیشتر امریکایی بودن بعدش ایتالیایی.پورشه چرا از همه کمتر؟؟؟؟؟؟؟

    1. نوید جهرمی

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      به نظر میاد امریکا بعد از جنگ جهانی و اوایل جنگ سرد واقعاً دست نیافتنی بوده و خیلی از دنیا جلوتر. به اواخر جنگ سرد که میرسن اروپا فاصلشون با امریکا کم کردن. ژاپن تبدیل به اقتصاد دوم دنیا شد و امریکا بت قدیم نبود.
      خودروهاشون هم تا دهه 70 واقعا عالی . این دیدگاهی که ما درباره ی ماشین های امریکایی داریم میشه گفت برای دهه 50 تا 70 ه. بعد از انقلاب اگر ماشین های امریکایی تا به امروز وارد کشور شده بود نظرمون عوض شده بود. البته بعد از 2009 دارن تلاش میکنن به عظمت قبل برگردن.
      پورشه هم یادمون باشه تا قبل از اصلاحات عظیمش رو به انحطاط رفت و در مرز ورشکستگی بود.با اصلاحات و اقدامات صحیح امروز سودده ترین شرکت خودروسازیه.

      1. بهنام طیبی

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        درود یر نوید عزیز

  2. بهنام طیبی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    ایول به پورشه اول شده.خودروسازی المان چندین سال بهترین هاست

    1. king 918

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      بعله دیگه پورشه همیشه اول همه جا حاضر امکان نداره در یک رده بندی بهترین خودرو پورشه حضور نداشته باشه اون دوستمون پاگانی کجاست که از پورشه بد میگفت ؟؟؟؟؟؟

  3. f.a

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (38 ديدگاه)

    هیوندا وکیا اون موقع کجا بودن…حالا دارن شاخ بازی در میارن…سابقه درخشان پورشه و شوی و فورد رو نباید با هیوندا وکیا مقایسه کرد…هیوندای و کیا اصلا خودروسازای بدی نیستن اما در مقابل عظمت و سابقه خودروسازای المانی و امریکایی وژاپن هیچن…پنجاه سال دیگه شاید هیوندا و کیا یه خط و مشی رو یاد بگیرن و بهش برسن…نه این که هروز یه طراحی و یه سبک خاص.

  4. f.a

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (38 ديدگاه)

    اقای (اقتصادی) میدونم که دو تا مقاله خوندی سوادت خیلی زیاد شده و خیلی دوست داری به ما هم یاد بدی اما دقت کن من از نظر سابقه گفتم نه از نظر سبک و کلاس خودرویی.در ضمن من تو همین پدال دیدم طرف جنسیس رو با پورش 911 مقایسه می کنه. اقای ( اقتصادی) بد جوری علمت فوران کرده یه خورده جنبه هم داشته باشی بد نیست.اول دقت کن…(سابقه درخشان پورشه و شوی و فورد رو نباید با هیوندا وکیا مقایسه کرد)

    1. بهنام طیبی

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      چی شده؟؟؟؟؟؟؟منظورت کدوم یکی از دوستان؟؟؟؟

  5. f.a

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (38 ديدگاه)

    هیچی داداش…یه دوستی بود نظرش پاک شد مثل این که.

    1. بهنام طیبی

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      اره منم دیدم ولی پاک شد
      ایشون با لحن تند با شما بود؟؟؟؟؟؟

      1. علیرضا سی بی

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (90 ديدگاه)

        خیر بهنام جان بنده خودم تو ویرایش پاک کردم(نمیدونم چرا چند دقیقه کوتاه نمایش داده شد) احساس کردم ارزش حرف زدن نداره
        (ولی پدال این قسمت کامت ها رو تو رو خدا درست کن،یه بار چاپ نمیکنه هرکار میکنی…یه بار لغو میکنی چاپ میکنه!!!)

        1. بهنام طیبی

          ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          علیرضا عزیز شما خوبی؟؟؟

    1. Pagani

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (479 ديدگاه)

      لامبورگینی میورا برای کدوم دهه ست
      و اون مزراتی اسم سخته
      من منتظر بودم تو دهه60 ببینمشون
      بعد فکر کردم شاید اشتباه کردم…..
      میورا توی هیچ دهه ای سریعترین نیست؟؟؟؟؟؟؟؟
      کاملا به صحت این مقاله ها ایمان راستین آوردم???×_1

    2. viper

      ۱۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      دقیقا کاملا صحیح این لیست معنی نداره
      چارجر دایتونا با موتور همی ۴۲۶ (نه ۴۴۰ مگنوم) سریع ترین و پر شتاب ترین بود

  6. فقط انگلستان

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    تو این لیست از بسیاری از خودروهای انگلیسی که اون زمان رقیب اینا بودن اسمی برده نشده بگذریم ژاپن و آلمان و آمریکا خیلی به دنبال برتری جویی هستن و نمی دونن همین قضیه به ضررشون تموم می شه آلمان میاد مدل های زیاد رو روانه بازار می کنه و آمریکا و ژاپن هم همین طور ودر تعداد بسیار بالا منتشر می کنن و همین باعث شده خودروهاشون این قدر زیاد شن که مثل پراید خودمون بشن و هیچ کس دیگه بهشون محل نذاره دیگه کلا از خاص بودن افتادن من خودم فقط چند تا از خودروهای المان نباشه دیگه هیچکدومشون برام هیچ جذابیتی ندارن بازم برتری انگلیس خودشو نشون داد اینقدر بدم میاد از خودروهای خز

    1. GT

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (544 ديدگاه)

      عزیز دلم اگه قرار بود همه ی ماشینا خاص و گرون قیمت باشن الان باید 90 درصد مردم دنیا گاری سوار میشدن

  7. احمد باقری

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    همین الان منصفانه قضاوت کنید، بین این ماشینهایی که معرفی شد، طراحی پورشه، واقعا افتضاح بود، آخه چقدر قورباغه ای، واقعا چه فکری با خودشون کرده بودن که این طرح رو دادن بیرون، البته خوب فکری کرده بودن، چون می دونستن هر چی هم بدن بیرون، طرفداران متعصب، به خاطر نام پورشه می خرن.

    1. نوید جهرمی

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      من ی طرفدار متعصب پورشه ام و افتخار میکنم به این اشتوتکارتی دوست داشتنی.

    2. بهنام طیبی

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      اقای باقری شما خودت طراحی بلدی که از پورشه ایراد میگیری؟؟؟؟؟؟؟؟

    3. Hamid

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      پس شما هم که بلد نیستی ماشین بسازی حق نداری از پراید ایراد بگیری. آخه برادر من این چه حرفیه. تا حالا دیدی کسی از طراحی آونتادور ایراد بگیره؟ اما یه عده از ظاهر ساده ی پورشه خوششون نمیاد. خیلیا هم عاشق پورشه هستند. مشکلی نیست که. حتی دیده شده یه عده چون هیوندا یا کیا سوار میشن به خودشون جرات میدن کره ای ها رو با تویوتا و نیسان و در مواردی حتی با پورشه و بنز و بی ام و مقایسه میکنن. نظره دیگه.

      1. شایان

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (73 ديدگاه)

        من از طراحی آونتادور خوشم نمیاد کلا از طراحی های لامبو خوشم نمیاد ولی تویه هر پست نمیان نمیگم که لامبو فلینه فلانه کلا اصلا یک بارم نشده چون شاید کسه دیگه ای خوشش بیاد و ناراحت بشه احترام به بقیه و احتمال زیاد اکثریت اصله وقتی اکثریت اون پست عصبانی میشن از یه نفر که همیشه در مورد پورشه نظر خوبی نداره و کاملا میدونن نظرشونو فکر نکنم لازم باشه هربار دوستان عصبانی بشن

        1. viper

          ۱۸ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻دقیقا

      2. viper

        ۱۸ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        من از طراحی لامبورگینی خوشم نمیاد از بوگاتی هم همینجور ولی شاید یکی دیگه خوشش بیاد کلا طراحی سلیقه ای هست

  8. parham

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    دهه 70 شتاب زیر 5 ثانیه پورشه…….
    این یعنی پیشینه….

  9. یاس ی ( احمد علی)

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    عذر میخوام جناب باقری ولی زمانی که پورشه این طرح را داد بیرون چیزی به نام طرفدار متعصب پورشه وجود نداشت چون اولین طرح با این سبک بود، منتهی با توجه استایل و اینکه ماشینی با پسوند اسپورت این توانایی داشته باشه که با هوا خنک بشه و رکوردهای خوبی بجا بزاره باعث شد طرفدارای متعصبی پیدا کنه، البته من تعصبی به پورشه یا هیچ برند دیگه ای ندارم و همچنین از هیچ برندی بدم نمیاد که هربار اسمش میاد راجبش بد بگم . تنها بعضی از ماشینهای چینی که امروزه توی کشور زیاد شدن زیاد به مزاقم خوش نمیاد.
    چرا دوست دارین راجب پورشه بد بگین که بقیه ناراحت بشن و بحثهای بی فایده به وجود بیاد !!!!!!!

  10. یاس ی ( احمد علی)

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    الان توی همین مطلب چندتا از خودروها پورشه هستن ؟ آیا اینارو متعصبها انتخاب کردن یا تواناییهای خود پورشه بوده، قبول طرحهای پورشه شبیه به هم هستش، مردم دنیا مثل ما محدود نیستن که مجبور باشن پورشه بخرن اونم با این قیمتهای سنگینش، پس حتما این طرح انقدر طرفدار داره و پورشه انقدر محاسن داره که فروشش بالاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا