متفرقه

همکاری شل و خودروسازان مطرح برای شبکه شارژ سریع

شل و تعدادی از خودروسازان مطرح جهانی برای ساخت جایگاه‌های شارژ بسیار سریع در بزرگراه‌های قاره اروپا توافق کردند.


این همکاری شامل شرکت جوینت ونچر Ionity است که اخیراً با توافق بین ب‌ام‌و، دایلمر، فورد و فولکس‌واگن تأسیس شده و منجر به ایجاد خروجی‌های شارژ پرسرعت در ۸۰ بزرگراه این قاره در سال ۲۰۱۹ خواهد شد. توافق موردبحث، شل را از رقبای زیادی جلو می‌اندازد.


شل در بیانیه‌ای مدعی شده که شارژرهای سریع ظرفیت ۳۵۰ کیلوواتی داشته و قادر خواهند بود تا خودروها را در ۵ تا ۸ دقیقه شارژ کنند.
یکی از مدیران ارشد شل در این باره می‌گوید:

مشتریان می‌خواهند با خودروهای الکتریکی خود به مسافرت‌های طولانی رفته و احساس اطمینان درباره قابلیت اطمینان، راحتی و وفور جایگاه‌های شارژ سریع داشته باشند.

افزایش جایگاههای شارژ خودروهای الکتریکی در اروپا از سال ۲۰۱۰ تاکنون
80 جایگاه ابتدایی شارژ در بلژیک، بریتانیا، فرانسه، هلند، مجارستان، اتریش، جمهوری چک، اسلواکی، لهستان و اسلوونی ساخته خواهد شد. زمانی که ساخت این جایگاه‌ها به پایان رسید، ۲۰ جایگاه دیگر نیز در آلمان افتتاح خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (70 ديدگاه)

    دوستان کسی میدونه هزینه شارژ برای خودروهای الکتریکی چقدره ؟ توی امریکا یا اروپا…
    طبیعتا شارژ خودروهای کوچیک مثل نیسان لیف با تسلا که باتریهای بزرگتری داره فرق میکنه، ولی میخام بدونم چقدر واسه مردم امریکا و اروپا هزینه داره

    1. فرامرز

      ۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      راستش تو شهرهای کوچیک آلمان فعلاْ فست شارژر خیلی باب نشده. تو شهر ما پارکینگ کنار خیابون یا تو محوطه ساعتی ۱-۲ یورو هزینه داره و پارکینگ مخصوص خودروهای برقی ساعتی ۲-۳ یورو (اگه یک ساعت شارژ بتونه شما رو حداقل ۵۰ کیلومتر پشتیبانی کنه ارزش داره). من هم تا الآن بجز ب ام و آی ۳ و رنو زوئی ماشین دیگه ای تو اون پارکینگ ها ندیدم و اغلب خالی هستن. کسایی که تسلا دارن هم اغلب تو شهرهای بزرگتر هستن.

    2. فرامرز

      ۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      البته یه جا خوندم که سوپرشارژرهای تسلا برای مدل های جدیدش که دسترسی رایگان نامحدود ندارن قیمت خیلی مناسبی ارائه میده که تو بعضی ایالات آمریکا حتی به ۸ سنت به ازای کیلووات ساعت میرسه. یعنی شارژ کامل قویترین مدل اس میشه ۸ دلار که پول ۳ گالن بنزین هست

  2. hussein

    ۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (74 ديدگاه)

    از سال 2016 کشورهای اتحادیه اقتصادی اروپا به صورت اجباری باید مقدار سرمایه گذاری و تعداد ایستگاه های شارژ ساخته شده رو به کمیسیون گزارش بدن. فکر کنم هر کشور به صورت اجباری باید روی تعداد مشخصی سرمایه گذاری کنه.
    در سوئد تعداد 1650 ایستگاه تا سال پیش ساخته شده. و تقریبا در هر نقطه ی سوئد شما قادر به شارژ اتومبیل الکتریکی خود در اماکن عمومی خواهید بود
    مقدار هزینه ی پرداختی در ایستگاه های شارژ تقریبا یک کرون به ازای هر کیلو وات الکتریسه هست. تقریبا میشه گفت قیمتی برابر با قیمت مقدار دیزل یا بنزین برای پیمودن مسیر برابر
    ولی در صورت شارژ در خونه قیمت الکتریسیه تقریبا به یک ششم کاهش پیدا میکنه.
    برای کشورهای ثروتمند اروپایی ایجاد و ساخت ایستگاه های شارژ اتومبیل الکتریکی به صورت سرمایه گذاری هست و اشخاص و یا شرکتها به صورت تجاری اقدام به ساخت این ایستگاه ها میکنن و سرمایه ی اولیه هم همیشه برمیگرده. در بقیه ی کشورهای اروپایی مثل کشورهای اروپای شرقی که هنوز در حال توسعه هستن هم عموم سرمایه گذاری های دولتی در بخش های مختلف مثل ساختن تعداد تعیین شده ی ایستگاه های شارژ از محل صندوق توسعه ی اتحادیه ی اروپا به صورت یارانه پرداخته میشه. یعنی ساخت این ایستگاه ها برای کشورهای در حال توسعه هیچ هزینه ایی نداره. یکی از دلایل رشد سریع کشورهای اروپای شرقی این هست کته اتحادیه ی اروپا برنامه ی دراز مدت توسعه ی پایدار برای اعضا داره. بودجه ی این توسعه هم از محل صندوق توسعه ی اتحادیه پرداخته میشه.

  3. محمد حسین

    ۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (489 ديدگاه)

    چجوریه که جوینت ونچر اعضای آلمانی داره + فورد + شل
    بعد 80 ایستگاه اول در خارج از آلمان ساخته میشه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا