متفرقه

ایمنی در نقطه صفر؛ نتایج تست تصادف خودروها در هند

اخیراً نتایج تست تصادف برخی از خودروهای تولیدشده در هند توسط NCAP در دهلی‌نو منتشرشده است و پرده از وضعیت فاجعه‌بار ایمنی خودروهای تولیدشده در این کشور برداشته است. پنج خودرویی که در این تست‌ها حضور داشتند، عبارتند از رنو کوئید، سوزوکی ماروتی سلریو، سوزوکی ماروتی اکو، ماهیندرا اسکورپیو و هیوندای ایون. تمامی این خودروها در تست تصادف از جلو با سرعت ۶۴ کیلومتر بر ساعت آزمایش شدند که نتیجه همگی عملکرد بسیار ضعیفی از خود نشان دادند.

26462844493_9ea8794277_c
سه نسخه متفاوت از رنو کوئید، خودرویی که کاندیدای جانشینی پراید در ایران است، ازجمله نسخه دارای کیسه هوا و نسخه‌های بدون کیسه هوا؛ اما حتی کوئید با کیسه هوا هم نتوانست هیچ ستاره‌ای در حفظ امنیت سرنشینان بزرگ‌سال دریافت کند. البته خبری که احتمالاً کمی امیدبخش باشد، این است که کوئید توانست در حفظ امنیت سرنشینان کودک دو ستاره به دست آورد.

table
سازمان جهانی NCAP (سازمان بررسی عملکرد ایمنی خودروها) در رابطه با کوئید به این موضوع اشاره کرد که احتمالاً خرد شدن و از هم پاشیدن فضای داخلی آن نیز وجود دارد. اگرچه در این تست چنین چیزی مشاهده نشد؛ اما نشانه‌هایی از ناپایداری در خودرو باعث می‌شود تا احتمالاً از بین رفتن اتاق داخلی خودرو در تصادف با سرعت‌های بالا وجود داشته باشد.

26440665975_212a18503f_c
خبر خوب دیگر این است که رنوی هند قبلاً اعلام کرده بود که با ارائه آپگریدهایی برای خودرو، کوئید را ایمن‌تر از گذشته خواهند کرد تا برای بار دوم توسط NCAP در معرض آزمایش قرار گیرد.


همچنین آقای کارلوس گوسن، مدیرعامل رنو-نیسان، قبلاً به‌وضوح اعلام کرده بود که رنو کوئید در دسته خودروهای اروپایی قرار نخواهد گرفت؛ اما اخیراً شایعاتی مبنی بر تست یک نمونه آزمایشی از این خودرو در اوایل سال جاری در آلمان به گوش می‌رسد. با توجه به افتضاحی که کوئید در تست تصادف NCAP به بار آورد به نظر می‌رسد حتی اگر رنو خواستار فروش این خودرو در اروپا هم باشد، آن را با نشان داچیا به فروش برساند. البته این خودرو برای ورود به بازار اروپا باید دوباره طراحی شود و ازنظر ایمنی بتواند چراغ سبز سازمان بررسی خودروهای جدید اروپایی را دریافت کند.

26462842733_90771bde62_c

26462842033_9f99bfc89b_c

26998405571_ab0c831b6c_c

26462840923_102c45c2b7_c
همانند کوئید، چهار خودرو دیگر نیز در حفاظت از سرنشین بزرگ‌سال هیچ ستاره‌ای کسب نکردند. ماهیندرا اسکورپیو و هیوندای ایون توانستند همانند کوئید در بخش ایمنی سرنشین کودک، دو ستاره کسب کنند و این در حالی بود که سوزوکی ماروتی اکو و سوزوکی ماروتی سلریو در این بخش تنها یک ستاره دریافت کرد.

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهرداد خیاط محمدی

دانشجوی مکانیک و نویسنده و مترجم سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. Aliran khodro

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    متاسفانه و بدبختانه و شوربختانه همون دوستاره ایمنی در بخش کودکان هم در خودروهای وطنی ازش محروم هستیم. کلاً انسان های محرومی هستیم ما

    1. "Amir"

      ۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (724 ديدگاه)

      حالا خداییش اگه با انصاف باشیم خودروهای ایرانخودرو دیگه در این حد نیستن ، اگه دقت کنی تو عکس عقب همشون رو هواست !!! خودرو های ایرانخودرو هم عقبشون بلند میشه ولی نه انقدر دیگه ، البته این دلیل بر این نیست که سایپا مث ایرانخودرو باشه ، سایپا وضعش از همه بدتره

      1. فرامرز

        ۲ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1590 ديدگاه)

        خیالت راحت خودروهای ایران خودرو هم بدون ایربگ هیچ ستاره ای نمیگیرن و ۴۰۵ و پارس و روا و … با ایربگ هم ستاره نمیگیرن.

      2. علیرضا

        ۳ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (753 ديدگاه)

        آخه چرا الکی حرف میزنید کدوم یکی از خودرو های ایران خودرو تو این شرایط تست شده دوما چه ربطی داره چون عقب این رو هواست غیر ایمنه اگه عقبش رو زمین بود ایمن بود ؟!!!!ایمنی به متلاشی نشدن کیج خودرو و جذب ضربه ربط داره نه….

        1. "Amir"

          ۳ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (724 ديدگاه)

          والا بر طبق اون چیزی که من میدونم ثابت بودن عقب خودرو روی زمین جزمعیارا بوده ! درضمن ماشینایی مث 206 ، سمند ، لوگان و… توسط موسسه های دیگه تست شده (منبع هم مجله کالایاب خودرو هست)

      3. ASTON MARTIN

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1331 ديدگاه)

        سایپا با ایران خودرو قابل قیاس نیس کلا چون خط مشئ هاشون اصا متفاوته
        سایپا برا غشر متوسط رو به پایین وضعیفه
        البته برا هند قول میدم تا کمتر از پنج سال اینده درست میشه مشکل امنیت خودروهاشون
        مث مال ما نمک به حروم نیستن

    2. سعید

      ۳ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (221 ديدگاه)

      بچه ها طبق تجربه شخصی خودم خیلی از خودرو ها هستند که فیلم تست تصلدفشون مثل کوئید هست اما سه ستاره رو هم گرفتن مثل همین ال نود، چون رکاب سالمه و سقف و ستون هم شکسته نمیشه پس چه چیزی باعث شده صفر ستاره بگیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      1. نوید جهرمی

        ۳ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (3761 ديدگاه)

        آزمون هایی که میگیرن هر سال سخت تر میشه. همین کوئید اگر سه سال پیش آزمایش میشد با همین وضع دو ستاره رو حداقل میتونست بگیره.
        داچیا لوگان قبلی هم اگر الان آزمون بده یک ستاره ب زور میگیره. اما نسل جدیدش باز بهسازی شده.
        ————–
        باید ب مراجع نظارتی و استاندارداشون آفرین گفت.هیچ چیز از جون انسان ها براشون مهم تر نیست.
        اگر اینجا بودن با رشوه و زد و بند و مسائل سیاسی نتایجشون تغییر میکرد.

  2. منصور

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (89 ديدگاه)

    این مطالبو نذارین چشم و گوش لگن سازامون باز میشه، فردا میرن اینارو مفت میارن خدا تومن تو پاچمون میکنن

    1. حمید

      ۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (80 ديدگاه)

      خیلی خوب گفتی

    2. بهنام طیبی

      ۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4421 ديدگاه)

      منصور عزیز فرمایشات شما متین ولی ملت ما هرچی گرون تر بشه میرن بیشتر میخرند
      متاسفانه برعکس همه جای دنیا هستیم
      بجای اینکه کسی خودرو خریداری نکنه تا ارزان بشه برعکس میریم میگیریم که گرون تر نشه و جالب اینجاست گرون تر هم میشه.

  3. amirhosein

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (92 ديدگاه)

    دوستان به نظرم کوءید بهتر از بقیه عمل کرده توی بدنه نیگا کنین نه رکاب تاب برداشته نه ستون A تاب بداشته و نه شاسی ضربه ای دیده
    http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/05/26462842033_9f99bfc89b_c.jpg
    بقیه خودرو ها هم شاسی هم ستون A و هم رکاب اسیب شدیدی دیدن …….

    1. فرامرز

      ۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1590 ديدگاه)

      این عکس واسه کوئید نیست و عکس اول واسه رنو کوئید هست که ستون آ تاب برداشته

  4. دانیال

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (92 ديدگاه)

    چون کویید ایمن نیست مطمین باشد 100 % تو ایران جای پراید میگیره و مردم ناچار استقبال میکنن این نامردا هم که عاشق ماشین های کشتار جمعین واسه همین 100 درصد تولید میکنن ولی باز یه پیچ کویید به 3 تا پراید می ارزه

  5. Joker

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (88 ديدگاه)

    کاش تیبا رو هم بدن تست کنن ببینیم در چه حده.
    پراید که ول معطله!

    1. tv

      ۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (224 ديدگاه)

      چه فرقی بین تیبا و پراید وجود داره؟!شاسی که یکیه … اتاقم ( منظورم پالونی ها و ستون هاست)که یه سری تغییرات جزئی نسبت به پراید داره ، حتی الیاژ و قطر فلز بدنه اشونم یکیه …

  6. بنتلی

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    الان چرا ی پیچ کویید ب سه تا پراید می ارزه؟!پراید چن دهه پیش طراحی شده،ولی کویید ی خودروی تازه طراحی شدس!این ایمنی برا خودرویی ک جدید طراحی شده و احتمالا چن دهه مهمون ما هس افتضاحه!بهتر بود عکس بعد تستو میزاشتین !این عکس لحظه اول برخورده،آخرش کاملا مچاله شده،واقعا رنو خجالت نمیکشه؟!احتمالا بعضیا میگن با قیمت پایین نباید انتظار ایمنی مناسب داشت ولی فیات پاندا ک فقط یکم ازین گرونتره ایمنی خوبی داره،خودرهای دایهاتسو هم قیمت و ایمنی خوبی دارن.

  7. پارسا فرهيخته

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (52 ديدگاه)

    فردا یکه زارع و نعمت زاده و میرخانی رشتی میان تو گفت و گوی ویژه خبری اینا رو به مردم نشون می دن بعد میگن ببینین پراید و پژو و ۰۰۰ چه قدر امن و خوبن؟پس قدر ما رو بدونین و البته ماشینا رو چند صد هزار گرون می کنن

  8. بهنام طیبی

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4421 ديدگاه)

    من تعجب کردم برای اولین بار شنیدم و دیدم هند با این وضعیتی که داره چهارمین قدرت نظامی جهان داراست
    امریکا-روسیه-چین-هند-فرانسه-انگلیس

    1. علی

      ۳ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (205 ديدگاه)

      قدرت نظامی چ ربطی به رفاه عمومی مردم داره؟؟؟؟؟
      عجبا!!!

    2. SINA-GERMANY-PORSCHE

      ۳ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (13 ديدگاه)

      به ماشینهاشون ربطی نداره…از فیلماشون موندم چطوری اول نیستن؟؟!!!!!!!

  9. بنتلی

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    امیرحسین جان این عکس همون لحظه اول برخورده!بعدش تا صندلی عقب مچاله شده!تو عکسای تست تصادف وقتی دیدی چرخای عقب بالا هستن ینی تست تموم نشده،من نمیدونم چرا پدال عکس آخرتستو نذاشته!!!!حداقل ویدئوشو میذاشت!

  10. بنتلی

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    عذر میخوام،حواسم نبوود ک ویدئوشو گذاشته!

  11. فرامرز

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    البته تولید و مونتاژ خودرو تو هند از ایران هم بدتره. فولکس پولو که ۵ ستاره گرفته رو میسازن و ایربگ هاش رو حذف کردن و کلی تلاش کردن تا اون هم هیچ ستاره ای نگیره
    http://www.globalncap.org/volkswagen-withdraws-zero-star-without-airbags-dual-airbag-version-earns-four-star-rating/
    البته با اضافه کردن دو ایربگ برای راننده و شاگرد تونست ۴ ستاره بگیره

    1. بهنام طیبی

      ۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4421 ديدگاه)

      هند فازش چیه؟؟؟؟؟

      1. Arash-zr

        ۲ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (24 ديدگاه)

        دوست عزیز هند هر چی هست خیلی فازش از ما بهتره
        حداقل”فاز” داره ما اینجا چیزی به اسم فاز نداریم

        جدا از این بحث من بعید میدونم پراید بعد از برخورد به مانع با سرعت 64 تا چیزی ازش باقی بمونه! اگه پراید رو صفر در نظر بگیریم این ها دو یا سه ستاره رو حداقل میگیره

        1. بهنام طیبی

          ۳ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (4421 ديدگاه)

          ارش جان مردم نرن بخرن.

        2. Arash-zr

          ۳ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (24 ديدگاه)

          بهنام خدا دو شکر مردم کم کم دارن هوشمندانه تر عمل میکنن و همینجوری پول به هر چیزی نمیدن
          بعید میدونم با این نتایج فاجعه بار ایمنی مردم برای خریدش صف بکشن.
          و البته من منظورم از حرف بالا تایید کیفیت این خودرو نیست ،با توجه به فرهنگ رانندگی و وضعیت جاده ها در ایران اساسا اجازه تولید چنین خودرو هایی با صفر ستاره ایمنی اون هم برای وسیع ترین قشر بازار یعنی خودرو های زیر ۳۰ میلیون در کشور اشتباه بسیار فاجعه باری خواهد بود، خصوصا زمانی که در این رنج قیمت انتخاب دیگه ای برای خریدار وجود نداشته باشه.
          به هر حال عمیقا برای وضعیت فعلی خودرو در ایران متاسفم.
          امیدوارم روزی برسه که خودرو با بهای واقعی اون در ایران ارزه بشه.

  12. شروین

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    همین هند 5 سال دیگه از بدون ستاره میرسه به 2 یا ستاره
    همون طور که 5 سال پیش تولید ماشین آنچنانی نداشت
    من حدود 10 سال پیش هند بودم، تاکسی های اونجا یه نوع سه چرخ هست،
    که اسمشون “توک توک” بود،
    باورم نمیشه کشوری که توک توک تولید میکرد الان رسیده به اینجا
    ما 5 سال دیگه همچنان پراید میزنیم با نامی متفاوت و 405 میزنیم با پسوندی متفاوت

  13. احمد باقری

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4711 ديدگاه)

    تا بود، همین بود. چه میشه کرد.

  14. omid

    ۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    حالا خوبه هند یه مرکز تست تصادف داره. ایران همونشم نداره
    وای به حال اونروز که مرکز NCAP بخواد رو خودروهای ایرانی تست انجام بده به احتمال زیاد منفی 5 ستاره میگیرن ….

  15. Evo

    ۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    صد در صد مطمئن باشین این ماشینا فردا تهرانن تو همایش ها شرکت میکنن ب عنوان خودروی ب روز دنیا

  16. مرد

    ۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خودرو ایران

  17. مرد

    ۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خودرو ایرانئ از همه أینا بهتره مخصوصا سمند کافئه درست رانندگئ کنید

  18. حمیدرضا

    ۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2405 ديدگاه)

    تو عکسا بدنه سلریو از باقی کمتر اسیب دیده برام جالبه که اگر تست سلریو صفر بوده چطوری تو انگلستان اجازه فروش گرفته

  19. mohammad fm 480

    ۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    همشون از دم مضخرفن .405 هیچی نباشه حداقل قیافه داره از اینا که بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا