اخیراً نتایج تست تصادف برخی از خودروهای تولیدشده در هند توسط NCAP در دهلینو منتشرشده است و پرده از وضعیت فاجعهبار ایمنی خودروهای تولیدشده در این کشور برداشته است. پنج خودرویی که در این تستها حضور داشتند، عبارتند از رنو کوئید، سوزوکی ماروتی سلریو، سوزوکی ماروتی اکو، ماهیندرا اسکورپیو و هیوندای ایون. تمامی این خودروها در تست تصادف از جلو با سرعت ۶۴ کیلومتر بر ساعت آزمایش شدند که نتیجه همگی عملکرد بسیار ضعیفی از خود نشان دادند.
سه نسخه متفاوت از رنو کوئید، خودرویی که کاندیدای جانشینی پراید در ایران است، ازجمله نسخه دارای کیسه هوا و نسخههای بدون کیسه هوا؛ اما حتی کوئید با کیسه هوا هم نتوانست هیچ ستارهای در حفظ امنیت سرنشینان بزرگسال دریافت کند. البته خبری که احتمالاً کمی امیدبخش باشد، این است که کوئید توانست در حفظ امنیت سرنشینان کودک دو ستاره به دست آورد.
سازمان جهانی NCAP (سازمان بررسی عملکرد ایمنی خودروها) در رابطه با کوئید به این موضوع اشاره کرد که احتمالاً خرد شدن و از هم پاشیدن فضای داخلی آن نیز وجود دارد. اگرچه در این تست چنین چیزی مشاهده نشد؛ اما نشانههایی از ناپایداری در خودرو باعث میشود تا احتمالاً از بین رفتن اتاق داخلی خودرو در تصادف با سرعتهای بالا وجود داشته باشد.
خبر خوب دیگر این است که رنوی هند قبلاً اعلام کرده بود که با ارائه آپگریدهایی برای خودرو، کوئید را ایمنتر از گذشته خواهند کرد تا برای بار دوم توسط NCAP در معرض آزمایش قرار گیرد.
همچنین آقای کارلوس گوسن، مدیرعامل رنو-نیسان، قبلاً بهوضوح اعلام کرده بود که رنو کوئید در دسته خودروهای اروپایی قرار نخواهد گرفت؛ اما اخیراً شایعاتی مبنی بر تست یک نمونه آزمایشی از این خودرو در اوایل سال جاری در آلمان به گوش میرسد. با توجه به افتضاحی که کوئید در تست تصادف NCAP به بار آورد به نظر میرسد حتی اگر رنو خواستار فروش این خودرو در اروپا هم باشد، آن را با نشان داچیا به فروش برساند. البته این خودرو برای ورود به بازار اروپا باید دوباره طراحی شود و ازنظر ایمنی بتواند چراغ سبز سازمان بررسی خودروهای جدید اروپایی را دریافت کند.
همانند کوئید، چهار خودرو دیگر نیز در حفاظت از سرنشین بزرگسال هیچ ستارهای کسب نکردند. ماهیندرا اسکورپیو و هیوندای ایون توانستند همانند کوئید در بخش ایمنی سرنشین کودک، دو ستاره کسب کنند و این در حالی بود که سوزوکی ماروتی اکو و سوزوکی ماروتی سلریو در این بخش تنها یک ستاره دریافت کرد.
منبع: motor1
Aliran khodro
۲ خرداد ۱۳۹۵متاسفانه و بدبختانه و شوربختانه همون دوستاره ایمنی در بخش کودکان هم در خودروهای وطنی ازش محروم هستیم. کلاً انسان های محرومی هستیم ما
"Amir"
۲ خرداد ۱۳۹۵حالا خداییش اگه با انصاف باشیم خودروهای ایرانخودرو دیگه در این حد نیستن ، اگه دقت کنی تو عکس عقب همشون رو هواست !!! خودرو های ایرانخودرو هم عقبشون بلند میشه ولی نه انقدر دیگه ، البته این دلیل بر این نیست که سایپا مث ایرانخودرو باشه ، سایپا وضعش از همه بدتره
فرامرز
۲ خرداد ۱۳۹۵خیالت راحت خودروهای ایران خودرو هم بدون ایربگ هیچ ستاره ای نمیگیرن و ۴۰۵ و پارس و روا و … با ایربگ هم ستاره نمیگیرن.
علیرضا
۳ خرداد ۱۳۹۵آخه چرا الکی حرف میزنید کدوم یکی از خودرو های ایران خودرو تو این شرایط تست شده دوما چه ربطی داره چون عقب این رو هواست غیر ایمنه اگه عقبش رو زمین بود ایمن بود ؟!!!!ایمنی به متلاشی نشدن کیج خودرو و جذب ضربه ربط داره نه….
"Amir"
۳ خرداد ۱۳۹۵والا بر طبق اون چیزی که من میدونم ثابت بودن عقب خودرو روی زمین جزمعیارا بوده ! درضمن ماشینایی مث 206 ، سمند ، لوگان و… توسط موسسه های دیگه تست شده (منبع هم مجله کالایاب خودرو هست)
ASTON MARTIN
۱۶ خرداد ۱۳۹۵سایپا با ایران خودرو قابل قیاس نیس کلا چون خط مشئ هاشون اصا متفاوته
سایپا برا غشر متوسط رو به پایین وضعیفه
البته برا هند قول میدم تا کمتر از پنج سال اینده درست میشه مشکل امنیت خودروهاشون
مث مال ما نمک به حروم نیستن
سعید
۳ خرداد ۱۳۹۵بچه ها طبق تجربه شخصی خودم خیلی از خودرو ها هستند که فیلم تست تصلدفشون مثل کوئید هست اما سه ستاره رو هم گرفتن مثل همین ال نود، چون رکاب سالمه و سقف و ستون هم شکسته نمیشه پس چه چیزی باعث شده صفر ستاره بگیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نوید جهرمی
۳ خرداد ۱۳۹۵آزمون هایی که میگیرن هر سال سخت تر میشه. همین کوئید اگر سه سال پیش آزمایش میشد با همین وضع دو ستاره رو حداقل میتونست بگیره.
داچیا لوگان قبلی هم اگر الان آزمون بده یک ستاره ب زور میگیره. اما نسل جدیدش باز بهسازی شده.
————–
باید ب مراجع نظارتی و استاندارداشون آفرین گفت.هیچ چیز از جون انسان ها براشون مهم تر نیست.
اگر اینجا بودن با رشوه و زد و بند و مسائل سیاسی نتایجشون تغییر میکرد.
منصور
۲ خرداد ۱۳۹۵این مطالبو نذارین چشم و گوش لگن سازامون باز میشه، فردا میرن اینارو مفت میارن خدا تومن تو پاچمون میکنن
حمید
۲ خرداد ۱۳۹۵خیلی خوب گفتی
بهنام طیبی
۲ خرداد ۱۳۹۵منصور عزیز فرمایشات شما متین ولی ملت ما هرچی گرون تر بشه میرن بیشتر میخرند
متاسفانه برعکس همه جای دنیا هستیم
بجای اینکه کسی خودرو خریداری نکنه تا ارزان بشه برعکس میریم میگیریم که گرون تر نشه و جالب اینجاست گرون تر هم میشه.
amirhosein
۲ خرداد ۱۳۹۵دوستان به نظرم کوءید بهتر از بقیه عمل کرده توی بدنه نیگا کنین نه رکاب تاب برداشته نه ستون A تاب بداشته و نه شاسی ضربه ای دیده
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/05/26462842033_9f99bfc89b_c.jpg
بقیه خودرو ها هم شاسی هم ستون A و هم رکاب اسیب شدیدی دیدن …….
فرامرز
۲ خرداد ۱۳۹۵این عکس واسه کوئید نیست و عکس اول واسه رنو کوئید هست که ستون آ تاب برداشته
دانیال
۲ خرداد ۱۳۹۵چون کویید ایمن نیست مطمین باشد 100 % تو ایران جای پراید میگیره و مردم ناچار استقبال میکنن این نامردا هم که عاشق ماشین های کشتار جمعین واسه همین 100 درصد تولید میکنن ولی باز یه پیچ کویید به 3 تا پراید می ارزه
Joker
۲ خرداد ۱۳۹۵کاش تیبا رو هم بدن تست کنن ببینیم در چه حده.
پراید که ول معطله!
tv
۲ خرداد ۱۳۹۵چه فرقی بین تیبا و پراید وجود داره؟!شاسی که یکیه … اتاقم ( منظورم پالونی ها و ستون هاست)که یه سری تغییرات جزئی نسبت به پراید داره ، حتی الیاژ و قطر فلز بدنه اشونم یکیه …
بنتلی
۲ خرداد ۱۳۹۵الان چرا ی پیچ کویید ب سه تا پراید می ارزه؟!پراید چن دهه پیش طراحی شده،ولی کویید ی خودروی تازه طراحی شدس!این ایمنی برا خودرویی ک جدید طراحی شده و احتمالا چن دهه مهمون ما هس افتضاحه!بهتر بود عکس بعد تستو میزاشتین !این عکس لحظه اول برخورده،آخرش کاملا مچاله شده،واقعا رنو خجالت نمیکشه؟!احتمالا بعضیا میگن با قیمت پایین نباید انتظار ایمنی مناسب داشت ولی فیات پاندا ک فقط یکم ازین گرونتره ایمنی خوبی داره،خودرهای دایهاتسو هم قیمت و ایمنی خوبی دارن.
پارسا فرهيخته
۲ خرداد ۱۳۹۵فردا یکه زارع و نعمت زاده و میرخانی رشتی میان تو گفت و گوی ویژه خبری اینا رو به مردم نشون می دن بعد میگن ببینین پراید و پژو و ۰۰۰ چه قدر امن و خوبن؟پس قدر ما رو بدونین و البته ماشینا رو چند صد هزار گرون می کنن
بهنام طیبی
۲ خرداد ۱۳۹۵من تعجب کردم برای اولین بار شنیدم و دیدم هند با این وضعیتی که داره چهارمین قدرت نظامی جهان داراست
امریکا-روسیه-چین-هند-فرانسه-انگلیس
علی
۳ خرداد ۱۳۹۵قدرت نظامی چ ربطی به رفاه عمومی مردم داره؟؟؟؟؟
عجبا!!!
SINA-GERMANY-PORSCHE
۳ خرداد ۱۳۹۵به ماشینهاشون ربطی نداره…از فیلماشون موندم چطوری اول نیستن؟؟!!!!!!!
بنتلی
۲ خرداد ۱۳۹۵امیرحسین جان این عکس همون لحظه اول برخورده!بعدش تا صندلی عقب مچاله شده!تو عکسای تست تصادف وقتی دیدی چرخای عقب بالا هستن ینی تست تموم نشده،من نمیدونم چرا پدال عکس آخرتستو نذاشته!!!!حداقل ویدئوشو میذاشت!
بنتلی
۲ خرداد ۱۳۹۵عذر میخوام،حواسم نبوود ک ویدئوشو گذاشته!
فرامرز
۲ خرداد ۱۳۹۵البته تولید و مونتاژ خودرو تو هند از ایران هم بدتره. فولکس پولو که ۵ ستاره گرفته رو میسازن و ایربگ هاش رو حذف کردن و کلی تلاش کردن تا اون هم هیچ ستاره ای نگیره
http://www.globalncap.org/volkswagen-withdraws-zero-star-without-airbags-dual-airbag-version-earns-four-star-rating/
البته با اضافه کردن دو ایربگ برای راننده و شاگرد تونست ۴ ستاره بگیره
بهنام طیبی
۲ خرداد ۱۳۹۵هند فازش چیه؟؟؟؟؟
Arash-zr
۲ خرداد ۱۳۹۵دوست عزیز هند هر چی هست خیلی فازش از ما بهتره
حداقل”فاز” داره ما اینجا چیزی به اسم فاز نداریم
جدا از این بحث من بعید میدونم پراید بعد از برخورد به مانع با سرعت 64 تا چیزی ازش باقی بمونه! اگه پراید رو صفر در نظر بگیریم این ها دو یا سه ستاره رو حداقل میگیره
بهنام طیبی
۳ خرداد ۱۳۹۵ارش جان مردم نرن بخرن.
Arash-zr
۳ خرداد ۱۳۹۵بهنام خدا دو شکر مردم کم کم دارن هوشمندانه تر عمل میکنن و همینجوری پول به هر چیزی نمیدن
بعید میدونم با این نتایج فاجعه بار ایمنی مردم برای خریدش صف بکشن.
و البته من منظورم از حرف بالا تایید کیفیت این خودرو نیست ،با توجه به فرهنگ رانندگی و وضعیت جاده ها در ایران اساسا اجازه تولید چنین خودرو هایی با صفر ستاره ایمنی اون هم برای وسیع ترین قشر بازار یعنی خودرو های زیر ۳۰ میلیون در کشور اشتباه بسیار فاجعه باری خواهد بود، خصوصا زمانی که در این رنج قیمت انتخاب دیگه ای برای خریدار وجود نداشته باشه.
به هر حال عمیقا برای وضعیت فعلی خودرو در ایران متاسفم.
امیدوارم روزی برسه که خودرو با بهای واقعی اون در ایران ارزه بشه.
شروین
۲ خرداد ۱۳۹۵همین هند 5 سال دیگه از بدون ستاره میرسه به 2 یا ستاره
همون طور که 5 سال پیش تولید ماشین آنچنانی نداشت
من حدود 10 سال پیش هند بودم، تاکسی های اونجا یه نوع سه چرخ هست،
که اسمشون “توک توک” بود،
باورم نمیشه کشوری که توک توک تولید میکرد الان رسیده به اینجا
ما 5 سال دیگه همچنان پراید میزنیم با نامی متفاوت و 405 میزنیم با پسوندی متفاوت
احمد باقری
۲ خرداد ۱۳۹۵تا بود، همین بود. چه میشه کرد.
omid
۳ خرداد ۱۳۹۵حالا خوبه هند یه مرکز تست تصادف داره. ایران همونشم نداره
وای به حال اونروز که مرکز NCAP بخواد رو خودروهای ایرانی تست انجام بده به احتمال زیاد منفی 5 ستاره میگیرن ….
Evo
۳ خرداد ۱۳۹۵صد در صد مطمئن باشین این ماشینا فردا تهرانن تو همایش ها شرکت میکنن ب عنوان خودروی ب روز دنیا
مرد
۳ خرداد ۱۳۹۵خودرو ایران
مرد
۳ خرداد ۱۳۹۵خودرو ایرانئ از همه أینا بهتره مخصوصا سمند کافئه درست رانندگئ کنید
حمیدرضا
۳ خرداد ۱۳۹۵تو عکسا بدنه سلریو از باقی کمتر اسیب دیده برام جالبه که اگر تست سلریو صفر بوده چطوری تو انگلستان اجازه فروش گرفته
mohammad fm 480
۴ خرداد ۱۳۹۵همشون از دم مضخرفن .405 هیچی نباشه حداقل قیافه داره از اینا که بهتره