متفرقههفته نامه

مطالعه جی دی پاور درباره عملکرد جایگاه‌های شارژ عمومی

جی دی پاور نتایج مطالعه عملکرد جایگاه‌های شارژ عمومی EVX خود را منتشر کرد. در این مطالعه میزان رضایت مالکان خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی از زیرساخت‌های شارژ عمومی سنجیده می‌شود.

در کل ۶۶۴۷ نفر از مالکان خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی در بازه زمان ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۱ در این مطالعه شرکت داشته و به سؤالاتی درباره تجربه شارژ خودروهای خود با دو نوع درگاه شارژ عمومی یعنی AC سطح ۲ (با حداکثر توان ۱۹.۲ کیلووات) و شارژ سریع DC (با توان ۴۰ تا ۳۵۰ کیلووات) پاسخ داده‌اند.

نتایج به دست آمده کاملاً جالب‌توجه بوده‌اند چراکه جی دی پاور رتبه‌بندی منظمی از اپراتورها و بازخوردی شامل حدود ۱۰ فاکتور را با امتیاز کلی ۰ تا ۱۰۰۰ در نظر گرفته است.

این فاکتورها شامل راحتی شارژ، سرعت شارژ، هزینه شارژ، راحتی پرداخت، راحتی پیدا کردن نقطه شارژ، امکانات رفاهی محل شارژ، کارهای لازم انجام شده در زمان شارژ، احساس ایمنی در محل شارژ، در دسترس بودن شارژرها و تمیزی محل شارژ بوده‌اند.

خب بیایید نگاهی به رتبه‌بندی اپراتورها داشته باشیم:

نتایج این مطالعه نشان می‌دهند شبکه مقصد تسلا بالاترین امتیاز رضایت مصرف‌کننده (امتیاز ۶۸۹) را کسب کرده و پس از آن ولتا با امتیاز ۶۷۴ و شارژ پوینت با امتیاز ۶۶۰ قرار گرفته است. امتیاز متوسط کل اپراتورها نیز برابر با ۶۵۱ بوده است.

از نظر شارژرهای سریع این سوپرشارژرهای تسلا بوده که با امتیاز ۷۳۳ در رتبه اول قرار گرفته است. این امتیاز به حدی بالاست که امتیاز متوسط ۶۸۰ کل رقبا در برابر آن بسیار کم به نظر می‌رسد. در رتبه‌های بعدی شارژ پوینت با امتیاز ۶۵۹، الکتریفای آمریکا با امتیاز ۶۴۴ و ای وی گو با امتیاز ۵۹۲ قرار گرفته‌اند.

جی دی پاور می‌گوید اکثر مالکان خودروهای الکتریکی اولویت اول شارژ خودروی خود را خانه می‌دانند هرچند شارژ در مکان‌های عمومی هم بخش مهمی از تجربه مالکیت چنین خودروهایی است.

این موسسه به چهار یافته کلیدی خود در مطالعه موردبحث اشاره داشته است:

  1. اکثر مالکان از راحتی شارژ عمومی رضایت دارند.
  2. هزینه‌های شارژ یک مشکل بزرگ برای بسیاری از مالکان خودروهای الکتریکی هستند.
  3. رضایت مالکان از نظر دسترس‌پذیری جایگاه‌های شارژ عمومی یکسان نیست.
  4. مشکل خارج از سرویس بودن شبکه‌های شارژ یک معضل پررنگ است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Elmiraj

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3191 ديدگاه)

    در حالی که تعداد سوپرشارژر های تسلا به بیش از ۲۵ هزار دستگاه رسیده و این شرکت با اختلاف فاحش صاحب سریعترین و گسترده ترین شبکه شارژ خودرو در دنیاست ، دو کارخانه بوفالو و شانگهای همزمان با میلیونی شدن فروش خودرو های تسلا ، سالانه این توان را دارند که هر کدام ۱۰ هزار دستگاه سوپرشارژر فوق سریع نسل ۳ و ۴ را برای این ناوگان عظیم خودرو های الکتریکی تسلا را فراهم کنند .
    .
    بزودی شاهد ظهور Mega charger های مخصوص کامیون Semi هم خواهیم بود که با تکنولوژی خنک کنندگی مایع جریان ، قادر به انتقال بیش از ۱.۵ مگاوات الکتریسیته خواهند بود .

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. (JONATHAN (TESLA

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (302 ديدگاه)

      همچنین به احتمال زیاد شاهد حضور اولین سیستم شارژ بیسیم خواهیم بود

    2. 🇩🇪👑SL300👑🇩🇪

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1958 ديدگاه)

      واقعا کامیون تسلا صفر تا صدش ۵ ثانیس ؟
      باطری های کامیون های برقی در طول مرور زمان و در مدتی کوتاه ضعیف نمیشن چون کارکرد این خودروها چند برابر خودروها شخصیه و یا نمایندگی باطری ها رو تعویض نمیکنه ؟

  2. محمدرضا

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1075 ديدگاه)

    در زمان نزدیک سرعت سارژ باسرعت بنزین زدن برابر میشه فعلا nio چین گفته خودرو جدیدش این قابلیت رو داره. هرچی جلوتر میریم بیشتر متوجه میشیم که مرگ درون سوز ها زود تر از انتظار هست.

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Mad.z.Max

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1863 ديدگاه)

      من اگه روزی برسه که سرعت شارژ برقی ها با سرعت سوختگیری برابری کنه، هیچ مشکلی با روندن یه خودروی برقی داخل شهر و حومه ندارم!
      ولی برای سفر نمیتونم به برقی اعتماد کنم…حتی اگه بین جاده های شهری هم زیاد بشن جایگاهای شارژ، بازم به عنوان کسی که عادت داره زیاد با ماشین سفر بره و به هر ده کوره و راه خارج از جاده ای سرک بکشه، نمیتونم به یه ماشین برقی اعتماد کنم! بنزینی وقتی باکش خالی شه، یه چارلیتری میاری میریزی تو باکش بنزینو، ولی برقی رو آدم چه خاکی سرش کنه! الان باز یه نابغه ای میاد میگه با ژنراتور و اینا…
      وسط بیابون یا یه روستای دور افتاده بنظرت بنزین راحت تر پیدا میشه یا یه ژنراتور؟ حمل کدومشون آسونتره؟

      برقی واسه سفر و خارج از شهر خیلی مشکل داره، خیلی

      1. Silent

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (631 ديدگاه)

        اتفاقا یکی از چالش های اینجا بحث زمان “شارژ هست vs برد مسافتی”! که اولویت اولیه کدوم هست؟… چون تعداد ایستگاه های شارژ مث امریکا زیاد نیست از نو سوپرشارژش البته.
        خیلی ها نظرشون روی بردبلند هست تا زمان یک دهه اتی برا تعداد بیشتر ایستگاه جایی نظیر کانادا استرالیا
        ولی اروپا مساحت کوچک و تراکم سکونتی این موضوع حل شده هست.

  3. حشمت ۰۲۱

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (415 ديدگاه)

    چرا خودرو ساز ها هم عین شرکت های موبایل و کامپیوتر استاندارد های شارژ و انتقال داده تعریف نمیکنن

    ایستگاه های شارژ یکسان بشه همه راحت بشن و توسعه سریع تر

    1. Mad.z.Max

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1863 ديدگاه)

      مطمئن باش این قضیه انحصاری بودنه یه سودی واسشون داره

  4. مانی

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    هزینه‌های شارژ یک مشکل بزرگ برای بسیاری از مالکان خودروهای الکتریکی هستند.
    یعنی‌ چی‌ مگه ارزونتر از بنزین در نمیاد؟دیگه چه مرگشونه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا