متفرقه

فروش خودروهای لوکس در ماه مارس

هیچ‌یک از ۳ برند مطرح بازار که در آمریکا برای کسب رتبه‌ی برتر خودروهای لوکس تلاش می‌کنند در ماه مارس افزایش فروشی را نداشته‌اند.

140417_EM_CarDealership
برای دومین ماه پی‌درپی لکسس در سگمنت شاسی‌بلندها و کراس‌اوورها فروش بیشتری داشته و فاصله‌ی کلی خود با بنز را کم کرده است، بنزی که در سه‌ماهه‌ی اول سال حاکم بازار بوده است.

Lexus NX200T F Sport
عمده‌ی فروش لکسس به افزایش تقاضای شاسی بلندهای این شرکت مربوط می‌شود، NX با ۲۴ درصد و LX با ۴۵ درصد رشد فروش توجهات بسیاری را به خود جلب نموده‌اند.

2016 Lexus LX570
کوین تاینن تحلیل‌گر ارشد بلومبرگ به اتونیوز می‌گوید:

تراک ها عملکرد بهتری داشته‌اند و من فکر می‌کنم که تغییری اساسی در ذائقه‌ی خریداران رخ‌داده است.

داده‌ها نظریه‌ی کوین را تائید می‌کنند: فروش لکسس ۲.۸ درصد کاهش یافته اما فروش کراس‌اوورهای این خودروساز ۹.۵ درصد افزایش‌یافته است. آمریکایی‌ها همیشه شاسی بلندهای این شرکت را دوست داشته‌اند و حالا که آن‌ها در اکثر مناطق فروخته می‌شوند، دلیل بیشتری برای خریدشان وجود دارد.

2017 Mercedes-Benz GLS
مرسدس حاکم بازار است اما لکسس به‌سرعت بالا می‌آید و برنده‌ی سال گذشته یعنی BMW در رتبه‌ی سوم دست‌وپا می‌زند. آیا BMW نقشه را گم کرده است؟ مدیرعامل BMW آمریکای شمالی آقای لودوینگ ویلیش می‌گوید:

برای تجارت در آمریکا آمار فروش سه‌ماهه‌ی اول با نوسانات زیاد حتی در سگمنت خودروهای لوکس است.

همانند لکسس، فروش شاسی بلندهای BMW هم ۷.۱ درصد افزایش‌یافته اما این مقدار برای جبران کاهش فروش ۱۲.۵ درصدی کافی نخواهد بود.

2015 BMW X6 M 04
درمجموع آمار فروش کلی کمتر از پیش‌بینی‌های تحلیلگران بوده است. به نظر می‌رسد که تغییری در فروش خودروها صورت نخواهد گرفت. اگر این‌گونه باشد، مسئله این خواهد بود که کدام سگمنت در بین خریداران از محبوبیت بیشتری برخوردار خواهد بود. تحلیلگران می‌گویند که این سگمنت، سدان‌ها و خودروهای اسپورت نخواهند بود.

2017 BMW X4 M40i
۲۰۱۷ BMW X4 M40i
خودروساز مارس ۲۰۱۶ مارس ۲۰۱۵ تغییر سه ماهه ۲۰۱۶ سه ماهه
2015
تغییر
BMW ۳۰,۰۳۳ ۳۴,۳۱۰ –۱۲.۵% ۷۰,۶۱۳ ۷۸,۴۹۲ –۱۰.۰%
Mini ۴,۷۶۲ ۵,۸۲۹ –۱۸.۳% ۱۰,۸۳۹ ۱۲,۷۷۷ –۱۵.۲%
Rolls-Royce ۹۷ ۹۸ –۱.۰% ۳۰۷ ۲۹۴ ۴.۴%
BMW Group ۳۴,۸۹۲ ۴۰,۲۳۷ –۱۳.۳% ۸۱,۷۵۹ ۹۱,۵۶۳ –۱۰.۷%
Mercedes-Benz ۳۱,۲۳۶ ۳۲,۳۰۰ –۳.۳% ۸۳,۰۰۹ ۸۳,۷۲۶ –۰.۹%
Smart USA ۴۷۹ ۵۸۳ –۱۷.۸% ۱,۳۰۰ ۱,۵۳۳ –۱۵.۲%
Daimler AG ۳۱,۷۱۵ ۳۲,۸۸۳ –۳.۶% ۸۴,۳۰۹ ۸۵,۲۵۹ –۱.۱%
Alfa Romeo ۵۳ ۷۳ –۲۷.۴% ۱۶۹ ۲۱۷ –۲۲.۱%
Chrysler ۲۶,۲۳۶ ۳۰,۰۳۸ –۱۲.۷% ۶۵,۵۰۶ ۸۱,۹۳۳ –۲۰.۰%
Dodge ۵۱,۱۴۹ ۴۶,۰۴۹ ۱۱.۱% ۱۴۰,۵۰۹ ۱۲۳,۵۱۱ ۱۳.۸%
Fiat ۳,۴۲۲ ۴,۴۹۴ –۲۳.۹% ۹,۰۰۹ ۱۱,۰۳۸ –۱۸.۴%
Jeep ۸۲,۳۳۷ ۷۱,۵۸۴ ۱۵.۰% ۲۰۹,۵۹۷ ۱۷۸,۷۴۹ ۱۷.۳%
Ram ۴۹,۹۹۰ ۴۵,۰۲۳ ۱۱.۰% ۱۲۶,۳۱۳ ۱۱۰,۴۰۶ ۱۴.۴%
FCA US ۲۱۳,۱۸۷ ۱۹۷,۲۶۱ ۸.۱% ۵۵۱,۱۰۳ ۵۰۵,۸۵۴ ۸.۹%
Maserati ۹۹۷ ۹۹۶ ۰.۱% ۲,۲۵۰ ۱,۹۲۹ ۱۶.۶%
Fiat Chrysler ۲۱۴,۱۸۴ ۱۹۸,۲۵۷ ۸.۰% ۵۵۳,۳۵۳ ۵۰۷,۷۸۳ ۹.۰%
Ford ۲۴۳,۳۷۵ ۲۲۶,۰۹۱ ۷.۶% ۶۱۶,۶۸۲ ۵۷۰,۴۲۲ ۸.۱%
Lincoln ۹,۶۸۹ ۸,۶۹۵ ۱۱.۴% ۲۴,۹۰۵ ۲۱,۴۷۸ ۱۶.۰%
Ford Motor Co. ۲۵۳,۰۶۴ ۲۳۴,۷۸۶ ۷.۸% ۶۴۱,۵۸۷ ۵۹۱,۹۰۰ ۸.۴%
Buick ۱۸,۲۰۷ ۲۰,۵۲۶ –۱۱.۳% ۵۴,۲۸۷ ۵۰,۴۹۷ ۷.۵%
Cadillac ۱۳,۰۵۳ ۱۳,۷۵۶ –۵.۱% ۳۵,۶۳۳ ۳۷,۱۷۵ –۴.۱%
Chevrolet ۱۷۶,۲۸۳ ۱۷۳,۸۸۶ ۱.۴% ۴۷۲,۷۳۰ ۴۷۶,۵۵۶ –۰.۸%
GMC ۴۴,۵۸۵ ۴۱,۷۰۷ ۶.۹% ۱۲۱,۰۴۸ ۱۱۹,۸۱۱ ۱.۰%
General Motors ۲۵۲,۱۲۸ ۲۴۹,۸۷۵ ۰.۹% ۶۸۳,۶۹۸ ۶۸۴,۰۳۹ –۰.۱%
Acura ۱۴,۸۵۲ ۱۴,۶۷۰ ۱.۲% ۳۷,۸۷۵ ۳۹,۶۴۴ –۴.۵%
Honda ۱۲۳,۳۶۹ ۱۱۱,۶۲۳ ۱۰.۵% ۳۱۹,۸۲۸ ۲۹۴,۲۹۹ ۸.۷%
Honda (American) ۱۳۸,۲۲۱ ۱۲۶,۲۹۳ ۹.۴% ۳۵۷,۷۰۳ ۳۳۳,۹۴۳ ۷.۱ %
Hyundai ۷۵,۳۱۰ ۷۵,۰۱۹ ۰.۴% ۱۷۳,۳۳۰ ۱۷۲,۰۲۹ ۰.۸%
Kia ۵۸,۲۷۹ ۵۸,۷۷۱ –۰.۸% ۱۴۶,۳۲۱ ۱۴۱,۱۰۰ ۳.۷%
Hyundai-Kia ۱۳۳,۵۸۹ ۱۳۳,۷۹۰ –۰.۲% ۳۱۹,۶۵۱ ۳۱۳,۱۲۹ ۲.۱%
Jaguar ۲,۱۳۳ ۱,۶۶۰ ۲۸.۵% ۴,۹۹۷ ۴,۳۳۶ ۱۵.۲%
Land Rover ۸,۷۳۳ ۶,۷۷۸ ۲۸.۸% ۲۰,۸۰۵ ۱۶,۹۷۶ ۲۲.۶%
Jaguar Land Rover ۱۰,۸۶۶ ۸,۴۳۸ ۲۸.۸% ۲۵,۸۰۲ ۲۱,۳۱۲ ۲۱.۱%
Mazda ۲۳,۳۹۶ ۳۲,۱۲۱ –۲۷.۲% ۶۴,۶۴۳ ۷۸,۰۴۲ –۱۷.۲%
Mitsubishi ۱۱,۰۷۸ ۹,۷۶۴ ۱۳.۵% ۲۵,۲۱۲ ۲۳,۷۹۰ ۶.۰%
Infiniti ۱۳,۷۷۵ ۱۲,۵۲۵ ۱۰.۰% ۳۲,۶۶۰ ۳۳,۸۴۲ –۳.۵%
Nissan ۱۴۹,۷۸۴ ۱۳۲,۵۶۰ ۱۳.۰% ۳۶۷,۵۴۴ ۳۳۳,۷۸۶ ۱۰.۱%
Nissan North America ۱۶۳,۵۵۹ ۱۴۵,۰۸۵ ۱۲.۷% ۴۰۰,۲۰۴ ۳۶۷,۶۲۸ ۸.۹%
Subaru ۴۹,۲۸۵ ۴۹,۱۱۱ ۰.۴% ۱۳۲,۳۹۷ ۱۳۱,۲۸۱ ۰.۹%
Tesla ۲,۲۵۰ ۱,۹۰۰ ۱۸.۴% ۶,۴۷۵ ۵,۷۰۰ ۱۳.۶%
Lexus ۳۰,۱۹۸ ۳۱,۰۵۴ –۲.۸% ۷۴,۲۲۱ ۷۷,۱۸۰ –۳.۸%
Scion ۷,۲۶۱ ۴,۴۲۴ ۶۴.۱% ۱۸,۲۴۲ ۱۱,۹۷۸ ۵۲.۳%
Toyota ۱۸۲,۳۸۳ ۱۹۰,۴۸۱ –۴.۳% ۴۷۶,۶۱۶ ۴۸۶,۴۶۲ –۲.۰%
Toyota / Scion ۱۸۹,۶۴۴ ۱۹۴,۹۰۵ –۲.۷% ۴۹۴,۸۵۸ ۴۹۸,۴۴۰ –۰.۷%
Toyota Motor Sales ۲۱۹,۸۴۲ ۲۲۵,۹۵۹ –۲.۷% ۵۶۹,۰۷۹ ۵۷۵,۶۲۰ –۱.۱%
Volvo Cars N.A. ۶,۸۵۷ ۵,۹۱۶ ۱۵.۹% ۱۶,۳۶۱ ۱۳,۷۲۲ ۱۹.۲%
Audi ۱۸,۳۹۲ ۱۷,۱۰۲ ۷.۵% ۴۱,۹۶۰ ۴۰,۰۹۸ ۴.۶%
Bentley ۱۱۹ ۲۴۸ –۵۲.۰% ۲۶۲ ۵۴۰ –۵۱.۵%
Lamborghini ۸۶ ۸۴ ۲.۴% ۲۵۸ ۲۵۲ ۲.۴%
Porsche ۴,۳۲۳ ۴,۲۹۱ ۰.۷% ۱۲,۲۳۸ ۱۱,۴۳۰ ۷.۱%
VW ۲۶,۹۱۴ ۳۰,۰۲۵ –۱۰.۴% ۶۹,۳۱۴ ۷۹,۲۳۹ –۱۲.۵%
VW Group of America ۴۹,۸۳۴ ۵۱,۷۵۰ –۳.۷% ۱۲۴,۰۳۲ ۱۳۱,۵۵۹ –۵.۷%
سایرین ۳۰۵ ۲۹۸ ۲.۳% ۹۱۵ ۸۹۴ ۲.۳%
مجموع ۱,۵۹۵,۰۶۵ ۱,۵۴۶,۴۶۳ ۳.۱% ۴,۰۸۷,۱۸۰ ۳,۹۵۷,۱۶۴ ۳.۳%

منبع: autonews

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. احسان آرسنالی

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1949 ديدگاه)

    یعنی بنز بلاخره میتونی بی ام و رو شکست بده(در آمار فروش) فکر کنم با اومدن مدل های جدید بی ام و وضع دوباره تغییر بکنه. آخه بنز اکثر مدل هاش رو نو نوار کرده ولی بی ام و هنوز به نصف هم نرسیده

  2. بنتلی

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    جگوار لندرور عجب رشدی داشته!دمش گرم!رشد تسلا هم با وجود تولید خودرو برقی واقعا فوق العادس و با مدل 3 درآینده بیشتر هم میشه!اگه ثبت سفارش مدل سه رو فروش توی این ماه حساب کنیم میشه 10000% !!!! من دیگه حرفی ندارم!

  3. احسان(احسان سابق)

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    جیپ 5 ساله که حتی یک ماه هم کاهش فروش نداشته.بنتلی هم بدجوری کاهش فروش داشته و تسلا و سوبارو هم مثل همیشه در حال تاخت و تازن
    تنها المانی که کاهش فروش نداشته پورشه بوده. در مجموع برندهای امریکایی بهتر از قبل عمل میکنن اما در بازار لوکس باید کار زیادی انجام بدن
    کلا بازار امریکا بازار جالبیه.هم برای فروشنده ها جذابه و هم برای عاشقان خودرویی مثل خودم.چه خوب کاری کردن کسایی که دوران مدرسه درس خوندن(در حالی که خیلیا مسخرشون می کردن)و در دانشگاههای خوب تحصیل کردن و راهشون رو با عزت و احترام به کشورهای پیشرفته بخصوص امریکا باز کردن

  4. احمد باقری

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    انصافا این حق لکسوس و بنز هست که به اینجا برسن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا