حالا که صنعت خودروهای الکتریکی به نقطهای رسیده که تولید خودروهای اسپورت توجیه دارد، فرصتی اقتصادی برای لاستیک سازان نیز به وجود آمده تا لاستیکهایی را برای این خودروها طراحی کنند. خانواده لاستیکهای پایلوت اسپورت میشلین یکی از انتخابهای پیشفرض برای بسیاری از خودروسازان و ماشین بازها میباشد. این شرکت همچنین یکی از مؤسسان فرمول E بوده و حالا ششمین فصل است که لاستیکهای مسابقهای را برای این خودروها تولید میکند. هماکنون میشلین اقدام به تولید لاستیک پایلوت اسپورت الکتریکی کرده و اولین نمونهها نیز برای خودروهای الکتریکی و اسپورت جادهای تولید شده است. این لاستیکها در چین در دسترس هستند اما از سهماهه سوم امسال وارد بازار آمریکای شمالی نیز خواهند شد.
به خاطر اینکه خودروهای الکتریکی گشتاور زیادی را بهصورت آنی تولید میکنند بنابراین میشلین از ترکیبات الکتریک گریپ استفاده کرده است. در این فرمول از ترکیبات سختتر در مرکز لاستیک استفاده میشود تا چسبندگی موردنیاز بدون استهلاک بالا به دست آید. میشلین میگوید این لاستیکها با در نظر گرفتن وزن بالاتر خودروهای الکتریکی طراحی شدهاند و طراحی آج آنها نیز چسبندگی بهینه را در جادههای خشک و خیس به وجود میآورد.
این لاستیکها همچنین مشکل اصلی خودروهای الکتریکی یعنی شعاع حرکتی را تا حدودی حل کرده و خیلی روی آن تأثیر منفی نمیگذارند. بنا به گفته میشلین مقاومت چرخشی این لاستیکها پایین است.
از آنجایی که خودروهای الکتریکی قوای محرکه ساکتی دارند بنابراین رانندگان و سرنشینان صدای جاده را بیشتر میشوند. میشلین نهایتاً مدعی شده این لاستیکها ۲۰ درصد صدای کمتری را تولید میکنند که دلیل آن فوم پلی اورتانی است که میزان صدای جادهای وارده به کابین را کاهش میدهد.
لاستیک جدید برای خودروهای پرفورمنسی همچون پورشه تایکان اهمیت بالایی دارد و البته بهبودهایی را نیز در پرفورمنس خودروهایی همچون تسلا مدل S و فورد موستانگ مک ای GT ایجاد میکند. به همین خاطر میشلین در ابتدا لاستیکهای خود را برای رینگهایی با ابعاد ۱۶ تا ۲۲ اینچی تولید کرده است.
Hadi
۱۱ اسفند ۱۳۹۹خیلی خوب هوشمندانه هستش…
اگه مشکل برد و صدای جاده کاهش بده خیلی عالیه ?
Tiraxtur
۱۱ اسفند ۱۳۹۹میشلن جایگذین پیرلی برای تامین لاستیک های فرمول E هستش؟
Tiraxtur
۱۱ اسفند ۱۳۹۹جوابم رو پیدا کردم :
https://www.michelinmotorsport.com/News/Michelin-renews-partnership-with-Formula-E-as-official-tyre-supplier
2646
۱۱ اسفند ۱۳۹۹@mpower
شاهین عزیز
مرسی بابت این همه ترجمه مقالات روز دنیا. پدال واقعا از نظر کیفیت ترجمه و به روز بودن عالی داره عمل می کنه.
کامنت هایی در پست (استارت قدرتمند تویوتا در سال ۲۰۲۱) در جواب بهزاد زدم که به دلیل داشتن لینک، نیاز به تایید مدیریت داره. لطفا هر زمان فرصت داشتی، آنها را تایید کن.
مرسی دوست عزیزم
بهزاد
۱۱ اسفند ۱۳۹۹2646 جان اونجا عرض کردم موتورهای دیزل تویوتا در اروپا و حداقل دو نمونه اش توسط bmw تامین میشه و لینک شما هم در مورد همین موضوع بود اما بحث اصلی در طراحی موتورهای توربو بنزینی تویوتا ، لکسوس بود که بنده جایی ندیدم در این مورد همکاری یا مشارکت صحبتی شده باشه.
2646
۱۱ اسفند ۱۳۹۹بهزاد جان
گفتم کامنت هایی در جواب شما زدم، منتها نمی دونم چرا فقط آخری تایید شد. اگر می خواستم از جواب دادن طفره برم، این حجم از اصرار و پیگیری نداشتم. دو تا کامنت دیگر رو پیگیری می کنم، اگر مشکلی وجود داشت، همین جا دوباره براتون می فرستم.
Porsche
۱۱ اسفند ۱۳۹۹شاهین جان پی مطلبی که گفتم آماده کردم تا بهتون بدم چطور بهت برسونمش؟؟؟؟؟
شاهین
۱۱ اسفند ۱۳۹۹دوست عزیز میتونی توی پدال عضو بشی و بصورت خصوصی واسم بفرستی.
NAVID۰۰۹۸
۱۱ اسفند ۱۳۹۹میشلن یکی از بهترین لاستیکهای دنیاست !
اتفاقی که برای خودم افتاد و لاستیک نیکسن کرهای خود کارخانه را با همون فاق استاندارد کارخانه تعویض کردم ولی یک ماه نشده دیدم از بقل لاستیک مثل بادکنک زده بیرون !
حرف من اینه که حتی اگر از بهترینها هم استفاده کنید ، با این وضع جادههای ما و چالههای بدی که تهران داره به گند کشیده میشه ، اما الان چند ساله که از لاستیک فاق بلند هانکوک استفاده میکنم و بسیار راضی هستم چه در ترمزگیری و چه در نرمی سواری .
محمد
۱۱ اسفند ۱۳۹۹شد یه چیزی رو به کره ربط ندی؟
NAVID۰۰۹۸
۱۱ اسفند ۱۳۹۹محمد
وقتی میگم ترول هستید ، برای همینه دیگه که بحث راه میندازید !
اومدم از هانکوک کره تعریف کردم ، اما دنبال بحث مسخره هستید ?♂️ !
NAVID۰۰۹۸
۱۱ اسفند ۱۳۹۹محمد
اون زمان ، لاستیک نکسن را با میشلن تعویض کردم !
اما الان حدود ۵ سالی هست که از لاستیکهای سایز متفاوت هانکوک استفاده میکنم !
لاستیکای نکسن خشک هستند و میکوبونند !