کلاس وسایل نقلیه موسوم به «ساید-بای-ساید» که بین شاسیبلندهای مینی و ATVها قرار میگیرند، تحولات زیادی را پشتسر گذاشته است. روزهایی که مالکان «یاماها رینو»، هر کاری انجام میدادند تا آنها را اسپورتیتر، سریعتر، پایدارتر و با شرایطی مناسبتر برای اعضای خانواده آماده کنند، گذشته است و اینک بازار «ساید-بای-ساید» به یک بازار متنوع با حضور انواع گوناگون مدلها، از نمونههای ۴ نفره به بزرگی یک خودروی معمولی گرفته تا نسخههای ویژه پرفورمنس و صرفاُ برای لذت از رانندگی گسترش یافته است؛ تا جایی که در برخی مدلها، تنها بقایای جزئی از ریشههای کاربردی این نوع وسیله باقی مانده است. در همین حال، «کن-اَم» برجستهترین نمونه ساید-بای-ساید پرفورمنس را با عنوان ماوریک X3 مدل ۲۰۱۷ تولید کرده است.
تقریباً بدیهی است که کن-اَم، مدل پولاریس RZR را به عنوان یک رقیب، هدف قرار داده است. پولاریس برای مدل ۲۰۱۶ از RZR، یک نسخه توربوشارژر ارائه کرده و این در حالی است که خبری از این نسخه در مدل ۲۰۱۷، حداقل تا این لحظه نیست. در مقایسه با مدل سال قبل RZR توربو، ماوریک X3 به لطف استفاده از یک موتور روتاکس ۳ سیلندر ۹۰۰ سیسی، به اندازه ۱۰ اسببخار بیشتر قدرت دارد و خروجی پیشرانه آن به ۱۵۴ اسببخار میرسد. گشتاور حداکثر مِوریک نیز حدود ۱۱ نیوتنمتر بیشتر است و به ۱۵۳ نیوتنمتر میرسد. قدرت ماوریک X3 از طریق یک گیربکس با سطح عملکرد بالای QRS-X CVT منتقل میشود.
هر سه تریم ماوریک X3 شامل X3، X3 X ds و X3 X rs از شوکهای سری فورد پودیوم با فاصله آزادی ۲۲ اینچ در سیستم تعلیق بهره میبرند. مدل سطح بالای X rs دارای شوکهای فوکس ۳.۰ پودیوم RC2، با فواصل آزادی ۲۲ و ۲۴ اینچ، به ترتیب در سیستمهای تعلیق جلو و عقب است. ضمن اینکه این مدل به اندازه ۱۵ اینچ از سطح زمین فاصله دارد و از چرخهای آلومینومی ۱۴ اینچی بِدلاک استفاده میکند.
قیمتگذاری از ۲۲ هزار و ۹۹۹ دلار یا همان ۲۳ هزار دلار برای مدل X3 شروع میشود و سپس به ۲۵ و ۲۷ هزار دلار، به ترتیب برای مدلهای X3 X ds و X3 X rs میرسد. ضمن اینکه هزینه تحویل در مقصد به این قیمتها اضافه نشده است. ماوریک X3 مدل ۲۰۱۷ از ماه سپتامبر در نمایندگیهای «کن-اَم» در دسترس قرار میگیرد و از هماکنون میتوان آن را سفارش داد.
عام پوری
۱ شهریور ۱۳۹۵ماشین کنترلیه؟
حميد
۱ شهریور ۱۳۹۵سفاری با این چه حالی داره
مجید
۱ شهریور ۱۳۹۵این ماشینا عالین برا آفرود شاید تو نگاه اول گرون به نظر بیاد ولی سبکی و شاسی عالی و پرفورمنس حرفه ای اختصاصی ازش یه گزینه شکست ناپذیر تو آفرود میسازه ضمنا چون مخصوص این کار ساخته شده استهلاک و هزینه نگهداریش از یه جیپ هم کمتره و هیجانش هم بیشتر من که عاشقشم
Elon Musk
۱ شهریور ۱۳۹۵آره خیلی خوبه.
حمیدرضا
۱ شهریور ۱۳۹۵اینا تو ایران پلاک نمیشن درست میگم چون ممکنه برای اهداف نادرست ازشون استفاده کرد
uss zumwalt DDG-1000
۱ شهریور ۱۳۹۵باحال
آرش
۲ شهریور ۱۳۹۵اه اه اه با این بری نوشهر اول تو ساحل با مخاطب خاصت بچرخی بعد بزنی به جنگل!!! برادران … هم که عمرا بهت برسن!
مسعود
۲ شهریور ۱۳۹۵کلا باهاش موافقم.
عجب چیزیه لاکردار .
احمد باقری
۲ شهریور ۱۳۹۵راندن با این ماشینا خیلی حال میده.
Hassan
۲۶ تیر ۱۳۹۸یدونه مدل چهار نفرش تو تهران هست با قیمت 1 میلیارد به بالا
Mostafa Panahi
۱۳ دی ۱۴۰۰انقد خوشم ازش اومده که بخاطر بی پولی میخوام خودم بسازمش شاید فقط موتورشو بخرم