مقامات کالیفرنیا در نظر دارند فروش خودروهای احتراق داخلی را ممنوع کنند. این حرکت یادآور عملکرد برخی کشورهای جهان است که قبلاً اعلام کردهاند.
در خلال مصاحبهای که یکی از مقامات کالیفرنیا در هفته پیش داشته، گفته شده که فرماندار کالیفرنیا اخیراً علاقه خود به منع فروش خودروهای دیزلی و بنزینی در آینده را ابزار داشته است.
او گفت:
من پیامهایی از فرماندار دریافت کردهام که در آن پرسیده چرا چنین چیزی (منع فروش خودروهای احتراق داخلی) را قبلاً انجام ندادهایم؟ فرماندار قطعاً به کاری که چین انجام میدهد علاقه نشان داده است.
کالیفرنیا مدتهای مدیدی است که به عنوان یکی از آگاهترین ایالتها در رابطه با محیطزیست مطرح بوده و هرساله بیش از ۲ میلیون دستگاه خودرو در این ایالت فروخته میشوند.
اگر کالیفرنیا فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را ممنوع کند، که ظاهراً اجازه چنین کاری را دارد، گفته شده که این کار را از طریق لغو EPA که شاید توسط ترامپ تایید نشود انجام نخواهد داد. بجای آن کالیفرنیا میتواند از طریق قوانین جدید برای خرید خودروهای صفرکیلومتر به هدف خود دست یابد.
آرین
۷ مهر ۱۳۹۶اینکه بخوان یه دفعه کلا ممنوع کنن اشتباهه
بهتره مثل دوبی با دادن مشوق برای ماشینای برقی اون هم از همین حالا شروع کنن
در ضمن اینو هم بگم ماشین برقی اگر مثل تسلا خوشگل و پرشتاب باشه خوبه وگرنه بقیه ش بچه بازیه. اگر قیمت و هزینه تعمیرات بالای ماشینای برقی رو فاکتور بگیریم خیلی از ماشینای سوختی بهترن ولی باز هم ماشین بنزینی یه لذت دیگه ست …
فرامرز
۷ مهر ۱۳۹۶کالیفرنیا چند ساله که مشوق های خوبی برای خودروهای الکتریکی و همچنین پنل های خورشیدی در نظر گرفته و مطمئناْ این مشوق ها بیشتر میشن تا همه بتونن خودروهای الکتریکی (حداقل از طریق لیزینگ) بخرند.
حمیدرضا
۷ مهر ۱۳۹۶چه فایده همش چنتا کشور و کالیفرنیا دارن میرن سمت استفاده از انرژی های نو نصف بیشتر دنیا هنوز تو تولید بنزین با کیفیت موندن اونا بیشتر محیط زیستو الوده می کنن تا کشورهای صنعتی
Mercede kaviani
۷ مهر ۱۳۹۶سلام
خوب سوخت موتور هیدوزن بشه الودگی صفر است موتورهای احتراقی هرگز نمیرد
مرسده کاویانی
Combustion engines never dies
محمد زمانلو
۷ مهر ۱۳۹۶شما فرض کنین ایالتی که تا حالا یکی از بهترین مکان های دنیا برای ماشین بازها بود و هست، یک دفعه ای بیان و فروش خودروهای بنزینی رو متوقف کنن! چه فاجعه ای بشه! فکرش هم آدمو دیونه می کنه!
SERIAL WINNER
۷ مهر ۱۳۹۶.
اگه این #جوگیری نیست ، پس چیه ؟
خیلی ها ماشین الکتریکی دوست ندارن ، به ویژه اینکه هنوز بخش مهمی از انرژی در امریکا از سوخت فسیلی تامین میشه
اگر هیبریدی ها رو هم مجاز میکردن باز عاقلانه تر بود.
Hemichan
۷ مهر ۱۳۹۶این فرماندار گرامی خبر دارن که ساخت باتری و ایستگاه شارژ به مراتب بیشتر از سوزاندن بنزین هوا رو آلوده میکنه ؟
احسان
۷ مهر ۱۳۹۶ساخت ایستگاه شارژ چجوری هوا روآلوده میکنه دقیقا؟ وقتی انرژی از منابع تجدید پذیر بدست بیاد آلودگی ایجاد نمیشه
Achtung
۷ مهر ۱۳۹۶انرژی تجدید پذیر کجا بود؟ حداکثر ۱۰ درصده . نیروگاههای اتمی هم که دارن کم کم جمع میشن الان اکثر کشورها دنبال گازسوز کردن نیروگاههان .
همونطور که دوستمون گفت تولید باتری برای خودروها معادل چند سال حرکت خودرو دی اکسید کربن تولید میکنه . در ضمن بعد از هدر رفت انرژی در نیروگاه مقدار زیادی انرژی الکتریکی در شبکه های انتقال و در موتور الکتریکی از بین میره که باعث میشه در کل خودروهای الکتریکی آلوده کننده تَر باشن تنها خوبیشون اینه که آلودگی هوای شهر ها کمتر میشه
aston martin
۹ مهر ۱۳۹۶بنظرم این حرفها درست نیست اصلا
اگر چنین چیزی بود کشورهای جهان دومی سعی نمیکردن برن سمت الکتریکی کردن حمل نقل!
خودروی برقی بسیار کمتر از خودروی احتراق داخلی باعث آلودگی هوا میشه حتی با احتساب برقش
غیر این بود چنین حرکاتی نمیزدن اونجاایران نیست که همه چیز ظاهری باشه و از روی شارلاتانی
هادی 8 سیلندر
۷ مهر ۱۳۹۶از پدال میخام یه مصاحبه با مهندس آریا داشته باشه همه چی که مربوط به روحانی نمیشه که یه حرکت شما بزن
Behrouz anzali
۱۵ مهر ۱۳۹۶زنده باد سوپر اسپرت و زنده باد موتورهای v6،v8,v12,v16 هرگز از بین نرن . ماشین برقی بعد از مدتی کلا از بین میره. لامبورگینی رو با صدای موتورش دوست دارن.!!