اشتوتگارت که یکی از مشهورترین شهرهای آلمان میباشد برنامههایی برای منع تردد خودروهای دیزلی با استاندارد آلایندگی یورو ۴ و کمتر با آغاز سال ۲۰۱۹ دارد. اگرچه این موضوع کمی متناقض به نظر میرسد اما یکی از اهداف این کار جلوگیری از گسترش منع تردد خودروهای دیزلی میباشد.
اوایل امسال هامبورگ که دومین شهر بزرگ آلمان به شمار میرود اعلام کرد برای اولین بار اقدام به منع تردد خودروهای دیزلی خواهد کرد و خودروهای دیزلی که حداقل استاندارد یورو ۶ را نداشته باشند امکان تردد در برخی مکانهای مشخص را نخواهند داشت. با این تفاسیر عموماً خودروهای ساخته شده پیش از سال ۲۰۱۴ امکان تردد در هامبورگ را نخواهند داشت.
لیدر گروه پارلمانی سبز میگوید:
ما میخواهیم از منع تردد خودروهای دیزلی یورو ۵ جلوگیری کنیم و پکیج وسیعی از مقیاسهای هوای پاک را در نظر گرفتهایم.
این مقام اضافه میکند دیگر فاکتورهای هوای پاک همچون گستردگی حملونقل عمومی و الکتریکی نیازمند تأثیر بزرگی روی سطح آلایندگی خواهند بود.
بنابراین اگر اشتوتگارت نتواند کیفیت هوا و میزان آلایندگی نیتروژن اکسید را افزایش دهد ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی شامل مدلهای یورو ۵ نیز میتواند از سال ۲۰۲۰ اجرایی شود.
برنامههایی برای منع تردد خودروهای دیزلی در شهرهای پاریس، مادرید، مکزیکوسیتی و آتن هم وجود دارد. همچنین از سال آینده شاهد منع تردد این خودروها در شهر کپنهاگ نیز خواهیم بود.
خودروهای دیزلی یورو ۵ از سال ۲۰۰۹ وارد بازار شدهاند و از سال ۲۰۱۴ نیز تولید خودروهای یورو ۶ کلید خورده است. با این وجود برخی افراد معتقدند ما به پایان عصر دیزلیها نزدیک نشدهایم؛ مثلاً مدیرعامل بوش گفته کمپانی مطبوعش میتواند خودروهای دیزلی را از انقراض نجات دهد.
من مقصرم
۲۴ تیر ۱۳۹۷الان یک عده میاد میگه عشق فقط هشت سیلندر تنفس طبیعی با صدای قار قار بلند
بعدم میناله از اینکه چرا هوا گرمه چرا هوا الودست چرا سرطان بالاست
بعدم میاد برا ممنوع شدن ماشینای قدیمی تو المان به به چه جه میکنه
مشخصه ی جهان سوم همینه اگه ما جهان سوم باشیم که نیستیم. چون جهان دهمم رد کردیم
کشورهایی مثل ونزوئلا زیمباوه و ایران طبق علوم دانشگاهی چند درجه پایینتر از کشورای جهان سوم دسته بندی میشن.
جهان سوم به کشورایی میگن که منبعی ندارن خرج توسعه کنن. اما جهان منفی سوم و پایینتر کشورایی هستن که منابع زیادی دارن ولی رشد نمیکنن و دوست دارن جهان پایینی باشن
کی فکرشو میکرد برا کارگری برن افغانستان؟ امروز افغانها رفتن فردا خودمون میریم بهتون قول میدم. یه زمانی فله فله کارگر و تکنسین و مهندس ایرانی بود میرفتن کردستان عراق برا کارگری. برادر منم چند سال رفت و برق کش بود. ما که کردستان عراقو ادم حساب نمیکردیم. ما که افغانستانو ادم حساب نمیکردیم ما که کلا هیج جا رو ادم حساب نمیکردیم. یه عمر این و اونو مسخره میکردیم .
فکر میکنیم با چندتا نذر و دعا و بزن و ببند همه چی درست میشه. اگه به این چیزا بود ژاپن و المان اولین کشورا بودن و این همه الکی تلاش نمیکردن
خلایق هرچه لایق
لایق این زندگی هستیم که دچارش شدیم
وقتی تو دنیای مجازی این شر و ورای ما مسلمونیم ما فلانیم ما لایق دنیاییم رو میبینم بهشون میگم مرتیکه اگه لایق بودی الان مثل داشتی دیگه. وقتی لایقش نیستی حرفشو نزن.
منم لایق زندگی بیل گیتسم ولی چرا بیل گیتس نیستم؟ چون زحمت نمیکشم چون لایقش نیستم. هر وقت تلاش کردم زحمت کشیدم رسیدم اونوقت میگم بله من لیاقتشو دارم
خدا خدا میکنم هرچه سریعتر نفت و گاز تموم بشه و یا قیمتشون سقوط کنه تا فهمیم زندگی یعنی چی
تنبلی و مفت خوری ما رو به اینجا رسونده. مقصرشم تک تک مونیم. هممون به یه اندازه مقصریم چه توی ادمین پدال چه توی صاحب نمایشگاه ماشین چه تویی که پراید نمیتونی بخری چه منی که ۲۰۶ زیر پامه و از بالا رفتن قیمتش خوشحالم. هممون مقصریم
Archi KHAN
۲۴ تیر ۱۳۹۷داد از اشتوتگارت …