متفرقه

موبیوس II، شاسی‌بلندی ارزان و خشن برای آفریقا

کمپانی موبیوس موتورز کنیا در حال عرضه دومین شاسی‌بلند خود است که به‌طور ویژه برای عبور از بدترین مناطق آفریقا و البته بدون صرف هزینه‌ای گزاف ساخته شده است.

موبیوس
نسل جدید موبیوس II خشن بر پایه شاسی توانا که دارای فریم فضایی فولادی است تولید شده و باعث می‌شود انتخابی خوب برای حمل‌ونقل افراد و البته طی فواصل طولانی در جاده‌های ناهموار باشد.


در بخش جلوی این خودرو از سیستم تعلیق دوبل جناغی استفاده شده درحالی‌که در عقب شاهد اکسل زنده با فنرهای تخت هستیم که مجموع این تنظیمات باعث می‌شوند موبیوس II بارهای سنگین‌تر را حمل نموده و در عین حال پرفورمنس خوبی را در جاده ارائه کند.

موبیوس
نیروبخش شاسی‌بلند مورد بحث پیشرانه ۱.۸ لیتری بنزینی با قدرت ۱۳۱ اسب بخار است که به یک گیربکس ۵ سرعته دستی متصل گردیده و بنا به گفته کمپانی تمامی مدل‌ها دیفرانسیل عقب هستند.

موبیاس
کاراکتر خاص موبیوس II در کابین نیز پیاده شده و که در آن شاهد خطوط ساده و تجهیزات پایه هستیم. البته موبیوس موتورز سیستم اطلاعات سرگرمی ۸ اینچی و سیستم تهویه و میرور لینک را به‌صورت آپشن عرضه می‌کند. مدل‌های پایه‌ی این خودرو تنها دو صندلی دارند.


البته که نقطه جذابیت موبیوس II بهای آن است که از ۱.۳ میلیون شیلینگ کنیا آغاز شده که تقریباً برابر با ۱۲۶۱۰ دلار است. بدین ترتیب بهای این شاسی‌بلند آفریقایی تقریباً با بهای یک سدان ۵ یا ۶ ساله در این کشور برابری می‌کند.

موبیاس
موبیوس موتورز معتقد است محصول جدیدش خودروی مناسبی برای قاره آفریقا بوده و ارزش فوق‌العاده‌ای در برابر مبلغ پرداختی ارائه می‌کند. این کمپانی قبلاً پیش‌فروش موبیوس II را شروع کرده و اولین نمونه‌های آن مطابق انتظارات اوایل سال آینده وارد بازار خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. شاهین

    ۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (4696 ديدگاه)

    افرین به کنیا!
    دیگه چیزی نمیگم :)

    1. محمد

      ۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (126 ديدگاه)

      سلام می خواستم یه سوالی کنم. آیا برای سایت پدال امکانش نیست که مثل خیلی از سایتای حوزه خودرو یه سری مستند راجع تست و برسی انواع خودرو بسازه؟ جدیداً حتی سایت دیجی کالا هم میخواد برای تست و برسی خودرو مستند بسازه.

    2. امیر.عارف

      ۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (876 ديدگاه)

      سلام.شاهین جان شما که دسترسی بهتر به مدیران سایت دارید لطفا متذکر شوید که تستهایی که فیلمش در سایت گذاشته میشود ترجمه شده باشه منظورم زیر نویس نیست چون همه دوستان که من هم جزو آنها هستم تسلط به زبان نداریم ممنون میشویم اگر پیگیری نمایید

  2. Genius

    ۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    12600 دلار یعنی ته تهش تو ایران با این ارزش پایین ریال باید دربیاد 50 میلیون تومان یعنی یه چیزی درحدود دنای مدل 94!
    وای برما که بعد از 50 سال ادعای خودروساز شدن اینجائیم و کنیا ظرف چهار پنج سال شاسی بلند دیف عقب ساز شده…

  3. ستار

    ۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (145 ديدگاه)

    بیان تو ایران هم تولید کنن ،حداقل دوبرابر ساندرو می ارزه نسبت به پولی که میدی

  4. مهدی

    ۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    خب کم کم باید بارمونو جمع کنیم بریم آفریقا

  5. Mercede kaviani

    ۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (551 ديدگاه)

    مرسی صنعت انحصاری همه جلو افتادن از ما همین روزها افغنستان هم از ما جلو می افتد دل خوش باشیم صفر تا صد لذت راتتدگی داریم به قول سایپا خاک بر سر خودرو ملی افتخار ملی هم داریم

  6. amin

    ۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    باورم نمیشه که کنیا هم از ما جلو زده باشه!!!آخه کنیا مگه چیه؟؟؟
    واقعا ما کجای دنیا زندگی میکنیم؟؟؟؟!!!!

  7. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

    ۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    متاسفانه مشکل ما خیلی جدی هس،افرادی ک در راس صنعت خودروهستن فقط ب فکر سود بیشترن و ب ایمنی و کیفیت و قیمت توجه نمیکنن، از طرفی نمیذارن سلطنتشون توسط خارجی ها تهدید بشه!
    اگه یه انگلیسی همچین شرکتی تو ایران بسازه نمیذارن هرطور خواست قیمت گذاری کنه و بازار خودروهای داخلیو تهدید کنه.
    احتمالا بعد چن سال هم یه بهونه پیدا میکنن تا شرکتشو مصادره کنن .

  8. ابولفضل نصیری

    ۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (161 ديدگاه)

    درود بر کنیا…
    و خاک تو سر…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا