میشلین به دنبال بررسی این موضوع است که پس از پایان همهگیری کرونا چگونه احیا شود و به همین خاطر روی تجارتی ورای لاستیکسازی تمرکز خواهد کرد تا آینده خود را تضمین کند.
همانند اکثر کسبوکارهای موجود در صنعت خودرو، این کمپانی فرانسوی نیز در سال ۲۰۲۰ تحت تأثیر همهگیری کرونا قرار گرفت و اگرچه انتظار میرود تا سال ۲۰۲۲ کاملاً وضعیت خود را بازیابد اما به دنبال پیدا کردن راههای درآمدی جدید است.
مدیرعامل میشلین با انتشار بیانیهای گفته است:
اگرچه ما به اصول خود وفادار هستیم اما تا سال ۲۰۳۰ شاهد تکامل قابلتوجه ساختار کمپانی خواهیم بود و تجارت ما فقط منحصر به تولید لاستیک نخواهد بود.
طبق گفته رویترز درآمد میشلین در سال ۲۰۲۰ برابر با ۲۰.۵ میلیارد یورو بوده و این شرکت میخواهد درآمد خود را تا سال ۲۰۳۰ به ۳۴ میلیارد یورو برساند.
میشلین انتظار دارد سریعترین رشد را از طریق سیمبیو به دست آورد، شراکتی که با شرکت سازنده قطعات Faurecia شکل گرفته و به دنبال تولید سیستمهای سلول سوختی هیدروژنی برای خودروهای سواری، شاسی بلندها و کامیونها میباشد. اگرچه تویوتا، هوندا و هیوندای در حال حاضر جزو معدود شرکتهای سازنده خودروهای هیدروژنی هستند و فعلاً هم به موفقیت چشمگیری در زمینه فروش دست نیافتهاند اما اتحادیه اروپا، ژاپن، کره جنوبی و کمپانیهای بزرگ نفی در حال سرمایهگذاری سنگین روی این تکنولوژی هستند. میشلین همچنین میخواهد با پرینت سهبعدی وارد بازار دستگاههای پزشکی شود.
البته این کسبوکارهای جدید به معنی پایان تولید لاستیک نیست هرچند ایدههای بیشتری برای سوددهی بالاتر وجود دارد. بهطور دقیقتر این برنامهها شامل تمرکز روی تولید لاستیکهایی با حاشیه سود بهتر و برونسپاری تولید در برخی بخشها میباشد.
محمد مختاری آذر
۲۳ فروردین ۱۴۰۰کار بسیار خوبی هستش کاش موفق بشه
ولی فکر کنم تایر پیرلی بهتر از میشلن هستش
mahan
۲۳ فروردین ۱۴۰۰نه محمد جان میشلن بهتره.تجربه شخصیم بود.بعدش پیرلی و بعدش کانتیننتال رو قبول دارم و درنهایت بریجستون (البته بیشتر برای سدانها)
البته برای اس یو وی من پیشنهاد می کنم دانلوپ برای استفاده شهری و برای افرود که بازم کویری هست و جنگلی هست برای کویری لاستیک نکسن واقعا خوبه و برای افرود جنگلی میکی تامپسون و بی اف گودریچ و کوپر(مخصوصا کوپر اگه پیدا کردید که خیلی بهتر از همهست)
میثم
۲۳ فروردین ۱۴۰۰هیدروژن نظر خیلی از بزرگان صنعت رو جلب کرده
من پیگیر اخبار انرژیهای تجدیدپذیر هستم (علاقه شخصی) و اخبار زیادی از هیدروژن می خونم ولی عمدات خیلی چراغ خاموش دارن روی اون کار میکنن.
مثلا یک نمونش همکاری جالب تویوتا و هوندا بود که تویوتا اتوبوس هیدروژنی sora رو به کمک یه دستگاهی که ساخت هوندا بود را در محل توقف تو چند دقیقه شارژ میکنه . دستگاهی که هوندا ساخته اندازه یه موتور برقه که چرخ داره و قابل حمله
یه نمونه دیگه اینکه عربستان از همین الان داره سرمایه گذاری کلانی روی سوخت هیدروژن میکنه و رسما اعلام کرده می خواد به بزرگترین صادر کننده هیدروژن دنیا تبدیل بشه
اینا خبرهاییه که برای عموم مردم خیلی ممکنه جالب نباشه بخاطر همین زیاد مانور رسانه روشون انجام نمیدن اما پیامهای خیلی مهمی دارن
تو کشور ما هم با وجود دسترسی به آبهای آزاد از جنوب و میانگین 300 روز سال هوای آفتابی و کلی زمین بایر، میتونه بهترین گزینه برای تولید هیدروژن سبز باشه
RezaRs
۲۳ فروردین ۱۴۰۰استغفرالله زمبن بایر چیه پس سهم اقا زاده xy ک xz و vd vg gh mkh و… چی
سگ سرابی
۲۳ فروردین ۱۴۰۰تشکر از آقای احمدزاده
با چاپگر سه بعدی طلا هم چاپ شده آیا میشه فیبرکربن هم چاپ کرد؟