از بین یازده خودروی کامپکت کوچکی که اخیراً موسسه” بیمه برای ایمنی بزرگراه” (IIHS) مورد آزمایش قرار داده است، فقط یک خودرو توانست امتیاز قابل قبول را در تست دشوار تصادف overlap بهدست بیاورد. این موضوع IIHS را وادار کرد تا این گروه از خودروهای کوچک را دارای بدترین عملکرد در بین تمامی خودروهای تست شده در این بخش معرفی نماید.
IIHS این مدلها را آزمایش کرده: شورولت اِسپارک، مزدا ۲، کیا ریو، تویوتا یاریس، فورد فیِستا (تولید بعد از آگوست ۲۰۱۳)، میتسوبیشی میراژ جدید، نیسان وِرسا سدان، تویوتا پریوس سی، هیوندای اکسنت، فیات ۵۰۰ و هوندا فیت (مدل قدیمی). در بین تمامی آنها، خودروی اسپارک ساخت کره (معرفی شده در سال ۲۰۱۲ و جانشین دوو ماتیز) بود که موفق شد امتیاز قابل قبول این بخش را در کنار امتیازهای خوب چهار بخش دیگر این موسسه بهدست آورده، و جایزهی 2014 TOP SAFETY PICK را دریافت نماید.دلیل این که چرا این خودروها در این بخش این چنین ضعیف عمل کردند البته طبیعت سبک وزن آنها میباشد، در این رابطه معاون رئیس IIHS، جو نولان توضیح میدهد: “خودروهای کوچک و سبک وزن دارای یک ایراد ذاتی امنیتی میباشند. به همین دلیل میباشد که باید هنگام خرید این خودروها بهترین نوع آنها را از نظر حفاظت از سرنشینان انتخاب کرد. متأسفانه، به صورت گروهی، خودروهای مینی در بخش تصادف overlap عملکرد خوبی از خود نشان نمیدهند.” در بین این خودروها، بدترین عملکرد در این بخش متعلق به خودروهای فیات ۵۰۰ و هوندا فیت بود، که در کنار هیوندای اکسنت، دارای ضعیفترین ساختار بودند و ریسک آسیبهای لگن در این خودروها بسیار بیشتر میشد. در واقع، این نبود استحکام سازهای بود که باعث به وجود آمدن چنین نتایج بدی شد. [jwplayer mediaid=”۶۰۰۹۴″] [jwplayer mediaid=”۶۰۰۹۵″] [jwplayer mediaid=”۶۰۰۹۶″] [jwplayer mediaid=”۶۰۰۹۷″] هر چند، این موضوع چنان دور از ذهن نبود، زیرا هیچ کدام از این مدلها طوری طراحی نشدهاند که بتوانند در برابر آزمون سخت overlap مقاومت نمایند. این آزمون مشهور است که میتواند حتی خودروهای بسیار بزرگتر را نیز به سرعت به انتهای جدولهای ایمنی بفرستد.
SAEED
۶ بهمن ۱۳۹۲سلام.
انتظارم از تویوتا و هوندا بیشتر از چیزی هست ک تو این 4تا کلیپ دیدم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ولی خدایی جای ماشینای شرکتای خودروسازی خودمون خالی بوده هاااااا
فرامرز
۶ بهمن ۱۳۹۲امیدوارم روزی تمام خودروهای ساخت فرغون سازی ها رو هم اینجا مچاله ببخشید تست ایمنی کنن!!!
SALAR
۶ بهمن ۱۳۹۲دوستان عزیز پدال تو جشنواره وب ایران یاری کنید
………………..زنده باد پدال………….
حسین
۶ بهمن ۱۳۹۲دیدی سرشون کجا میخورد!!خخخخخ!!
SALAR
۶ بهمن ۱۳۹۲دوستان عزیز پدال تو جشنواره وب ایران یاری کنید
………………..زنده باد پدال………….
امین
۶ بهمن ۱۳۹۲از یه ماشین جمع و جور شهری چه انتظاری دارن؟
اگه بخوان محکم بسازنشون که سنگین میشه و در نتیجه به یه موتور قوی احتیاج داره و موتور قوی هم مصرف بالایی داره و این از خصوصیت یه ماشین شهری نیست.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ بهمن ۱۳۹۲درود.
امین اگر حرف شما درست باشه پس چجوری شورولت تونسته مقام اول رو کسب
کنه؟؟ نمیشه که.
این موسسه ی IIHS جدیده؟؟؟
این ازمایش ها و تست ها جدیده؟؟؟
((( ایران و المان )))
زیگما
۶ بهمن ۱۳۹۲نه جدید نیست.ولی تستاش خیلی سخته.خیلی کم میشه یک خودرویی تمام امتیازات رو در IIHS و NHTSA بیاره.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ بهمن ۱۳۹۲خب مگه نسل قبلیه اینها تست نشده بودن!!!!!
اگر شدن پس چرا الان نا ایمن شدن؟؟؟
نکنه از امسال برای همه ی خودروها اجباری شده؟؟؟
ایران و المان
زیگما
۶ بهمن ۱۳۹۲نه تست ها روز به روز عوض میشه و سخت تر میشه.مثلا overlap جدیدا اضافه شده و همه خودروساز ها رو به چالش کشیده
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ بهمن ۱۳۹۲درود.
از هوندا خیلی تعجب کردم.
عجب امتحان و تست سختیه.
((( ایران و المان )))
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۶ بهمن ۱۳۹۲دقیقا! منم از هوندا انتظار بیشتری داشتم.
البته خب اینها فقط یکی از محصولاتشون بود و با این نتایج نمیشه به راحتی درمورد ایمنی کلی محصولات هرشرکت قضاوت کرد.
Kurosh
۶ بهمن ۱۳۹۲یعنی یکی از باحال ترین بخش های شناخت خودرو همین تست تصادفه…
پدالم هر مدلی از هر برند که می ذاری، تست تصادفشم لطف کن وقرار بده…
sorena330تحریم خودروسازان داخلی
۶ بهمن ۱۳۹۲اگه تیبا2 هم تو این کلاس بود رکورد دار میشد،حیف…
arash1354
۶ بهمن ۱۳۹۲پس پراید قهرمان کجاست ؟!
SALAR
۶ بهمن ۱۳۹۲واقعا دمشون گرم که انقدر برای انسانها ارزش قائلن .
PEUGEOT
۶ بهمن ۱۳۹۲آفرین به شورولت . یعنی انتظار دیگه ای هم ازش نمی رفت.
من از تویوتا انتظار نداشتم اینقدر ضعیف عمل کنه.
ولی نمی دونم چرا شورولت رو ساخت کره نوشته بود!!!!
P E U G E O T
زیگما
۶ بهمن ۱۳۹۲چون دوو موتورز ،زیر مجموعه جی ام این خودرو رو میزنه.
PEUGEOT
۶ بهمن ۱۳۹۲آفرین زیگما . به این نکته ظریف توجه نکرده بودم.
شروین
۶ بهمن ۱۳۹۲بله. شورولت…
زیگما
۷ بهمن ۱۳۹۲پژو همچین ظریفم نبود
PEUGEOT
۷ بهمن ۱۳۹۲چرا بود
من
۶ بهمن ۱۳۹۲دقت کردین بزرگترین مشکل کیسه هوا هاشون جاخالی دادن ادمکه! تو همشون ادمک سرش به فرمون میخوره
Hamid
۶ بهمن ۱۳۹۲واقعاااااااااااااا حیف.جای MVM 110 , زانتیا و پراید خیلی خالیه.راحت میتونستن افتخاراتی کسب کنن.خخخخخخخخخخخخخ
رهگذر
۸ بهمن ۱۳۹۲تویوتا فاجعست خدای من کسی که تویوتا میخره برای چی پول کیسه هوا میپردازه؟ نشستن تو این ماشین ها جرات میخواد
ASTON MARTin
۷ مرداد ۱۳۹۳واقعا هربار که پشت فرمون ماشین قرار میگیرم بیشترین ترسم از همون بخش اور لپه :|
هموطن
۲۳ شهریور ۱۳۹۳با سلام اگر شرکتهای خارجی بلد نیستند خودروی ایمن تولید کنند چه اشکالی داره میتونند از تجربیات ارزشمند شرکتهای ایرانی در این زمینه استفاده کنند البته شرکتهای داخلی هم باید همکاری کنند
دانی
۲۶ شهریور ۱۳۹۳سلام بنده از همین تریبون اعلام میکنم پراید یک قوطی رانی متحرکه و ارزش سوار شدن و پول دادن رو نداره. خداوکیلی کدوم آدم عاقلی سوار خودرو های ایرانی میشه؟
اااا
۸ خرداد ۱۳۹۴چطور این فیلم هارو باز کنم .لطفا” جواب دهید
سردبیر
۹ خرداد ۱۳۹۴سلام.
با عرض پوزش، از آنجا که سرور آپارات میزبان ویدئوهای ماست و هر از چندگاهی، آدرس لینک ویدئوها را تغییر می دهد، ممکن است ویدئوها از دسترس خارج شوند. با این وجود در خود کانال پدال در سایت آپارات می توانید این ویدئوها را مشاهده فرمایید.
ارادتمند