نتایج بررسی ایمنی شش خودرو در موسسه یورو NCAP منتشر شد. این خودروها شامل تسلا مدل اس، بامو سری ۲ اکتیو تورر، نیسان پولسار، سوزوکی سلریو، اشکودا فابیا و همچنین رنو مگان میباشند.
در میان این خودروها، تسلا، بامو سری ۲، نیسان پولسار و اشکودا فابیا، توانستند ۵ ستاره ایمنی را به دست آورند. رنو مگان در ارزیابی مجدد، ۴ ستاره دریافت کرد. سوزوکی هم تنها به سه ستاره بسنده نمود.
تسلا مدل اس
سدان لوکس تمام الکتریکی تسلا، که نمادی از خودروی مدرن آمریکایی محسوب میشود، در بازار اروپا محبوبیت زیادی دارد. این خودرو نیز برای دومین بار مورد آزمون قرار گرفت و باز هم هر پنج ستاره ایمنی را کسب کرد. در بخش ایمنی بزرگسالان، امتیاز تسلا اس، ۸۲ درصد، در بخش ایمنی کودکان، ۷۷ درصد و در بخش ایمنی عابر پیاده ۶۶ درصد میباشد. امتیاز مربوط به تجهیزات ایمنی کمکی هم ۷۱ درصد اختصاص داده شده است. تنها نکته منفی، لبههای بیرونی درب موتور است که برای عابرین در هنگام تصادف خطرناک میباشد. با استحکام ساختاری خوب، تنها قسمت قفسه سینه در برخورد از بغل امتیاز عالی را دریافت نکرد.
بامو سری ۲ اکتیو تورر
اولین خودروی دیفرانسیل جلوی بامو توانست بهخوبی محافظت از سرنشینان را در هنگام تصادف به اثبات برساند. میزان محافظت از سرنشینان بزرگسال ۸۴ و کودکان ۸۴ و امتیاز ۶۰ برای عابرین پیاده و ۷۰ برای سیستمهای ایمنی کمکی برای این خودرو ثبت گردیده است. محافظت از پاها زانوها برای سرنشینان جلو مطلوب اما برای پایین پای راننده ضعیف ارزیابی شده است.
نیسان پولسار
هاچ بک جمعوجور ژاپنی هم توانست ایمنی بالای خود را با دریافت ۵ ستاره نشان دهد. امتیاز حفاظت از سرنشینان ۸۴ درصد، کودکان ۸۵ درصد و حفاظت از عابران پیاده ۶۰ درصد و سایر سیستمهای ایمنی کمکی ۷۰ درصد ثبت گردیده است. محافظت از پاها و رانهای سرنشینان جلو و بهطورکلی به غیر از قفسه سینه برای سایر قسمتهای بدن، حفاظت کافی صورت میگیرد. صندلیها نیز در برابر تصادف از عقب و حرکت شلاقی از مقاومت مناسبی برخوردارند.
اشکودا فابیا
این ستاره سوپرمینی ساخت چک تحت نظر فولکسواگن توانسته ۵ ستاره ایمنی دشت کند که برای آن قابل انتظار نبود. امتیاز محافظت از سرنشینان بزرگسال و بالغ ۸۱ درصد و برای کودکان نیز ۸۱ درصد میباشد. حفاظت از عابرین پیاده نیز ۶۹ درصد امتیاز دریافت کرده و سیستمهای اضافی کمکی ایمنی نیز همین میزان یعنی ۶۹ درصد را به دست آوردهاند. در آزمون برخورد از پهلو، با تأثیر شدید در سمت مخالف اما با حفاظت مناسب سینه و شکم و حفاظت خوب سر و لگن همراه بود.
سوزوکی سلریو
این خودرو که در هندوستان ساخته میشود، دارای فقیرترین عملکرد در این آزمون بود. امتیاز کلی سه ستاره برای این خودرو گواه عملکرد متوسط آن در بخش ایمنی است. امتیازات حفاظت برای بزرگسالان، ۶۱، برای کودکان ۷۴، برای عابرین پیاده ۶۸ و برای سیستمهای ایمنی کمکی ۳۸ درصد اعلام شده است. سطح حفاظت از پاها تا سینه راننده در لب مرز قبولی قرار دارد. در برخورد جانبی به علت عدم وجود کیسه هوای پردهای بهصورت استاندارد (بهصورت آپشن در دسترس است) نمیتوان ارزیابی دقیقی از میزان آسیب در سمت مقابل انجام داد.
رنو مگان هاچبک
رنو مگان که در ارزیابی ماه ژوئیه ۲۰۱۴ تنها سه ستاره دریافت کرده بود، با یک ستاره فوقالعاده برگشته و اینک ایمنی بیشتری را به نمایش میگذارد. دلیل بازگشت این ستاره به این خودرو، استفاده از سیستم یادآوری بستن کمربند ایمنی است که جزو ملزومات یورو NCAP میباشد. این هاچ بک جمعوجور برای بزرگسالان ۸۳ درصد و برای سرنشینان خردسال ۷۸ درصد و برای عابران پیاده ۶۰ درصد و بابت سیستمهای ایمنی کمکی ۵۶ درصد از امتیازات را به دست آورده است.
حسین
۲۳ آبان ۱۳۹۳ما خواستار دیدن تست خودرو های داخلی هستیم!
NASSY
۲۳ آبان ۱۳۹۳تست نکنن سنگین تر هستن :D
CizDe - German
۲۳ آبان ۱۳۹۳اگه سایپا بود بعد از تست ماشینارو صاف کاری می کردن بعد میفروختن باز ! واسه همینه تویه ایران تست تصادف نیست !
هادی
۲۳ آبان ۱۳۹۳راس میگه باید انجام بشه اگه مردم برا دولت مهمه باید تست بشه
MAFIA
۲۳ آبان ۱۳۹۳ممنون پدال بابت به روز بودنت
علیرضا
۲۳ آبان ۱۳۹۳من تست کردم ، الان هشت ماهه بعد از تصادف هنوز خونه نشینم …!!!
مجتبی(ساروی)
۲۳ آبان ۱۳۹۳در ادامه ی حسین
ما خواستار تست خودروهای داخلی هستیم
هیچ جا نمیریم همین جا هستیم
محمد
۲۴ آبان ۱۳۹۳تو اینترنت سرچ کن تست پراید و تیبا.من دیدم. آخر خندست :)
نوید
۲۳ آبان ۱۳۹۳پس پراید کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسین
۲۳ آبان ۱۳۹۳فقط کامنت گذاشتی؟
نوشته تو اروپا!!
زشته!!
"Amir"
۲۳ آبان ۱۳۹۳حیف ماشینا،میدادن ب ما خودمون تستش میکردیم دیگه خب
NASSY
۲۳ آبان ۱۳۹۳با اینکار شون جون میلیون ها انسان نجات میدن , دمشون گرم
مک میسل
۲۳ آبان ۱۳۹۳اه اه اه اینقدر از تسلا بدم میاد.
ماشین سوختش بنزینه نه برق و الکترینیک و…
ASADI
۲۳ آبان ۱۳۹۳داداش یه فکری بکن ببین پراید کجاییه!!!
"Amir"
۲۳ آبان ۱۳۹۳پراید چند رگست،ی رگش میره آمریکا اون یکی میره کره و آخریش هم میخوره ب ایران،جالبه ک هیچ کدوم از این رگا ی اروپا نمیخوره
مک میسل
۲۳ آبان ۱۳۹۳پس دنا کوووووووووووووووووووووووووو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
اون ککه مطابق با استاندارد های اروپا بود؟؟
حسین
۲۳ آبان ۱۳۹۳اون وقت تو تین نیوز نوشته در بخش نظرات بهترین ماشین ارزون همین داخلی ها هستن!
ASADI
۲۳ آبان ۱۳۹۳کاش یه تست تصادف بین ماشین های ایرانی یا کره ای مذاشتید.
ماشین های معروف کره ای مثل سوناتا، آزرا ، توسان و سانتافه و…
NASSY
۲۳ آبان ۱۳۹۳تست تصادف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟! اونم ماشین های ایرانی ؟؟؟!
تست نکرده, یه ستاره هم نمیگیرن !!!! :D
ASADI
۲۳ آبان ۱۳۹۳آخه چرا زدن پچشون کردن خوب میدادن ما سوارشیم
NASSY
۲۳ آبان ۱۳۹۳دم اروپایی ها گـــــــرم با تست های سختی که انجام میدن, جون میلیون ها انسان نجات میدن , دروووووووووود به شرف شون.
NASSY
۲۳ آبان ۱۳۹۳تســـــــــــــــــــــــــلا یه دونه باشه :P :P :P
WE LOVE YOU USA :P
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۳ آبان ۱۳۹۳تو این جمع فقط تسلا.هرچند این اشکودا فابیا هم خیلی طراحی زیبایی داره.
تسلا بدون شک یکی از بهترین و شاید بهترین خودروی الکتریکی باشه البته فعلاً جای کار داره.
NASSY
۲۳ آبان ۱۳۹۳باربد خان , دیر ب دیر سر میزنی ;)
افتخار نمیدی به کاربرها!!!!!
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۳ آبان ۱۳۹۳شرمنده منم مثل شاهین و باقی دوستان گران قدر بدجوری مشغول درس شدم. :D
نوید
۲۳ آبان ۱۳۹۳دوست عزیز چقد فکر کردی به این نتیجه رسیدی که گفته اروپا
و اینکه پراید اروپایی نیست؟؟؟
ASADI
۲۴ آبان ۱۳۹۳2 ثانیه هم نشد با این سوتی که تو دادی سایت رفت رو هوا
Ilyar
۲۳ آبان ۱۳۹۳این تست ها همش چرندیات و سوسول بازیه. ..تنها کافیه یه کوچولو با یه وانت نیسان تصادف کنن تا هیچ اثری جز سفره آهنی از این ماشینا نمونه…در ضمن هیچ ماشینی تو دنیا ایمنی وانت نیسان رو نداره. دیدن میگما. …:-)
آریو
۲۴ آبان ۱۳۹۳این تستها خیلی خوبن ولی اینجوری نیست که تمام ایمنی ماشین همین تست تصادف باشه و یا یه ستاره بالا و پائین خیلی تعیین کننده باشه.اگر رعایت فاصله مطمئنه از ماشین جلوئی را همیشه به ذهنمون بسپاریم و رعایت کنیم مطمئن باشید ماشین 1ستاره خیلی بیشتر از ماشین 5ستاره که راننده به هوای همین سناره ها بی مهابا رانندگی میکنه امنیت خواهد داشت.و مورد بعدی در پشت چراغ قرمز حداقل با ماشین جلوئی 2متر فاصله داشته باشید و ترمز دستی را هم نکشید که اگر از عقب خدائی نکرده ماشین بهتون زد شما هم با همون ضرب به ماشین جلوئی نزنید و نیروی ضربه هم بجای آسیب رساندن بیش از حد صرف به حرکت در آوردن ماشین کنه.این 2مورد حاصل تجربه 500هزار کیلومتر رانندگی و 3بار تصادف سنگین هست.آرزو میکنم هیچگاه تصادف نکنید و از نظر روحی به گونه ای با خودتون تمرین کنید که تصادف نمیکنید و هیچگاه به واسطه داشتن ماشین 5ستاره تصادف کردن و سپس زیاد آسیب ندیدن رو در گوشه ذهنتون نگه ندارید که اگر این کارو بکنید متاسفانه تصادف خواهید کرد.
ضربالمثلی میگه کسی که برای خواند دعای باران بره ولی با خودش چتر نبره هیچگاه دعاش اجابت نمیشه چون خودش هم به این دعا ایمان نداره.و این یک موضوع عمیق روانشناسی با خودش داره که بیشتر از این در حوصله این گفتار نمیگنجه.همیشه تندرست و شاد باشید حتی با پراید.
mustang
۲۴ آبان ۱۳۹۳شما بیشتر تجربیاتتو گفتی. مثل اینه که یه خانم از تجربیات تصادفاتش بگه و همه رعایت کنن.90 درصد تصادف به راننده بستگی داره.حتی بعضی مواقع بعضی ها باعث تصادف دیگران مشن.درمورد تست ماشین های داخلی هم تست میشه ولی با ابر و ضربات کشکی واسه همینه که وزیر صنعت ومعدن وتجارت میگه اونایی که میگن خودروهای ایرانی استاندارد نیستن فنی نیستن.الان حسن بقالم میدونه خودروهای ایرانی چیه اونقدیم نیاز به فن زیادی نداره!!!!!!!
محمدMOHAMMAD
۲۴ آبان ۱۳۹۳چرا هیچ کدام از این موسسات سنجش ایمنی تست واژگونی از خودروها بعمل نمی آورند و یا اینکه با یک مانع خارجی ضریب ایمنی سقف خودروها را بسنجن در صورتی که بیشتر تلفات جاده ای مربوط به واژگونی است اگر این تست را انجام بدهند ستاره های خیلی از این خودروها بالا و پایین میشود و در ضمن کارخانه های خودروسازی هم به فکر تقویت سقف و ستون های نگهدارنده خودروهای خود می افتند
من
۲۴ آبان ۱۳۹۳من جایی خوندم که تست سقف هم میگیرن به این صورت که چند برابر وزن خودرو رو به سقف اعمال میکنن و سقف نباید از 5 سانت پایین تر بیاد ولی خودم تاحالا ندیدم کسی دیده بگه ماهم ببینیم
عادل
۲۴ آبان ۱۳۹۳ماشین آلمانی نیاز به تقویت سقف وستون نداره چون اگر تونستی چپش کنی جایزه داری البته بعضیش بی سقف danke
محمدMOHAMMAD
۲۴ آبان ۱۳۹۳شما به جای اینکه به کسی جایزه بدی یک سری به پارکینگهای ادارات بیمه بزن تا ببینی که انواع ماشینهای آلمانی طوری تصادف کردند که دیگه اصلا قابل شناسایی نیستندمثل انواع BMW X3 X5 X6 Z4 750I 530 328 یا انواع Mersedes Benz E350 E 550 S500 C200 SLK CLS در ضمن حسابی با خودت جایزه ببر چون اونجا آدمهای زیادی هست که بهشون جایزه بدی
parseh net30
۲۴ آبان ۱۳۹۳میگم ماشینای داخلی نرسیده به مواع خودشون منفجر میشن.خ خ خ خ خ خ
kiarash
۲۴ آبان ۱۳۹۳میشه تست ماشین های چینی رو بذارید
ahmad
۲۴ آبان ۱۳۹۳شرط میبندم اگه این تست روی ماشینای ایرانی انجام بشه تا سپر عقب جمع میشن. یعنی مسقیما آهن آلات پرس شده بهت تحویل میدن!
Ahmad..F12
۲۸ آبان ۱۳۹۳تسلا واقعاً آفرین داره کارش