فورد، فیات-کرایسلر و جنرال موتورز از تولید سدان ها رویگردان شدهاند اما شاید تصمیم خود را تغییر دهند زیرا مطالعهی جدید انجام شده نشان میدهد ۷۸ درصد آمریکاییهایی که در حال حاضر مالک خودرویی سدان نیستند در آینده خرید آنها را مدنظر قرار خواهند داد.
این مطالعه که به سفارش نیسان انجام شده روی مصرفکنندگانی آمریکایی که سن بین ۱۸ تا ۶۵ سال داشتهاند صورت گرفته است. در این مطالعه گفته شده افراد جوانتر به ویژه ۸۶ درصد جوانان با سن بین ۱۸ تا ۳۴ سال که مالک خودرویی سدان نیستند علاقهی زیادی به آنها دارند. این علاقه در افرادی با سن بین ۳۵ تا ۵۰ سال هم بالا بوده به گونهای که ۸۱ درصد آنها اعلام کردهاند در آینده سدان خواهند خرید.
اما در بین مالکان کنونی سدان ها، ۸۹ درصد افراد پاسخ دادهاند از خودروی خود راضی هستند. این میزان رضایت بالاتر از میزان رضایت موجود بین افرادی است که مالک خودرویی به غیر از سدانها هستند.
اگرچه کراس اوورها و پیکاپ ها به خاطر کاربردی بودن و فضای کابین و بار بالا شناخته میشوند اما به نظر میرسد مالکان سدان ها نیز هنوز خوشحال هستند. با توجه به نتایج این مطالعه میتوان گفت ۹۵ درصد مالکان سدان ها اولین فاکتور دوستداشتنی خودروی خود را کاربردی بودن آنها میدانند درحالیکه این آمار برای مالکان خودروهای دیگر برابر با ۹۴ درصد است.
نیسان بیشک از نتایج این مطالعه راضی است زیرا این خودروساز در چند سال اخیر سدان های جدید و بازنگری شدهی زیادی را روانه بازار کرده است. از جملهی این خودروها میتوان به آلتیما، ورسا و ماکسیما اشاره کرد. این شرکت همچنین در حال پشت سر گذاشتن مراحل نهایی توسعهی سنترای جدید است.
راب وارن مدیر بازاریابی نیسان آمریکای شمالی اعلام داشته است:
ما فرصتهای فوقالعادهای را در کلاس سدان ها میبینیم و به همین خاطر همچنان محصولات جدید و بازنگری شدهای را عرضه میکنیم. سدان ها هنوز هم محبوبیت بسیار بالایی دارند.
وارن خاطرنشان میسازد عدم عرضهی سدان ها توسط فورد و جنرال موتورز حتی فرصتهای بیشتری را برای نیسان ایجاد کرده است.
وارن گفته مشتریان جوانتر به خاطر ترکیبی از انعطافپذیری، ارزش و مصرف سوخت پایین علاقهی بیشتری به سدان ها دارند. او همچنین خاطرنشان ساخته سدانها جذابتر میشوند و این امر به جلب نظر مشتریان جوانتر کمک خواهد کرد.
NAVID۰۰۹۸
۳ خرداد ۱۳۹۸مطمئناً فروش این چند ده ساله را ندارند دیگر ، ولی تولید خواهند شد و زیر سایه کراس اوورها .
مزدا
۳ خرداد ۱۳۹۸تو مملکت ما یه جوان ۳۰ ساله توانایی خرید پراید رو نداره بعد تو امریکا یه پسر ۱۸ ساله میگه قصد دارم بگیرم اونم نه سدان های مثل سدان های ما !!ماشین به روز و ایمن
Sajjad
۳ خرداد ۱۳۹۸ای کاش تو ایران فروش شاسی بلندهای واقعی بیشتر میشد نه هاچبک های مرتفع پلاستیکی با اسم شاسی بلند
مزدا
۳ خرداد ۱۳۹۸اون هاچ بکی که میگی تو ایران الان دارن با چراغ قوه دنبالش میگردن اونم با قیمت خدا تومن .حالا شاسی بلندها که رفته رو میلیارد که تحصص هرکسی نیست بخره!!فقط باید اقازاده اختلاس گر باشی تا بتونی بخری
Seyed.AMG
۳ خرداد ۱۳۹۸عکس اول انتخاب خیلی خوبی بود ، یه نماد کامل برای بخش سدان ها … بهترین های بنزینی و هیبریدی و الکتریکی در یک قاب …
net
۳ خرداد ۱۳۹۸زیباترین سدان نیمه لوکس جهان هیوندای ازرا گرنجور نسل پنجم مدل ۲۰۱۷ هست و زیباترین سدان تمام لوکس جهان ایودی a8 مدل ۲۰۱۹ هست
ADAK
۳ خرداد ۱۳۹۸سلطان به سانتافه اسپرت 2018 چه لقبی عنایت میکنی ؟!؟!
:-)
مهدی
۳ خرداد ۱۳۹۸تبریک به دوستاران فراری.
بخاطر انتخاب شدن بهترین پیشرانه سال
انگار فراری نیت کرده تمام جوایز بگیره.
فراری تنها شرکتی هستش که جوایزش در این زمینه داره به bmw نزدیک میشه.
پرافتخارترین پیشرانه ساز تاریخ=BMW
بهترین پیشرانه ساز تاریخ= فراری
shahrukh
۳ خرداد ۱۳۹۸چه قدر این ماکسیما با رنگ جیگریش،جیگره
لعنتی آخه چه قدر زیبایی و حس اسپرت،تو این ماشین جمع شده
چییییییی ساختی نیسان
ای کاش،عوضCVT; یک گیربکس۱۰سرعته اتومات هم میزدی،کنارش!دیگه میشد بهترین سدان دیفرانسیل جلو
sina
۳ خرداد ۱۳۹۸سدان ها برمیگردن چون اصالت هیچ وقت نمی میره
" Swedish Arrogant Tiger"
۳ خرداد ۱۳۹۸آینده ی روشنی دارند!
هیچ چیز نمیتونه جای یه سدان جذاب رو بگیره
الان همه به فکر کراس اوور های مسخره هستن ولی قطعا شرایط همینطوری باقی نمیمونه.
بختیاری
۳ خرداد ۱۳۹۸شما به هیچ عنوان با یه کراس اوور و شاسی بلند هندلینگ و لذت رانندگی سدان یا پلتفرم همون سدان رو دارید (کوپه، کروک و… این امر طبیعی هست که طب شاسی بلند سواری کم شه
حمیدرضا
۳ خرداد ۱۳۹۸کراس اورها با فضای بار بیشتر شناخته میشن ولی به نظر من این فضا یکم الکیه چون تمام فضای پشت صندلی به خاطر دید عقب قابل استفاده نیست پس اندازه صندوق همون سدان جا دارن و سواری سدان خیلی بهتره هندلینگ بهتره حس چپ کردن نداری ولی خوب این عشق مرتفع سواری یکم جویه و شاید بگذره
Elmiraj
۳ خرداد ۱۳۹۸برای فورد و جنرالموتورز واقعا زود بود که سدان های محبوب و پرفروشی مثل تاروس ، فیوژن ، شورولت کروز و مالبیو را توقف تولید کنند…..
محمد
۴ خرداد ۱۳۹۸چه بهتر بالاخره بازارباید به تعادل میرسید
اینجوری پیش میرفت شاسی بلندها همه غیر شاسی بلند ها رو قربانی میکردند
hossin
۴ خرداد ۱۳۹۸پیش بینی اینده سخته