اگرچه ماشین بازها علاقه خاصی به گیربکسهای دستی دارند اما ظاهراً کادیلاک احساس کرده درباره تصمیم نهایی برای عرضه CT4-V و CT5-V بلک وینگ با گیربکس دستی باید یک نظرسنجی انجام دهد.
به این منظور آنها در ماه اکتبر تحقیق انجام دادهاند تا بدانند چه تعداد از آمریکاییها درباره گیربکس دستی اطلاعات دارند.
نتیجه این نظرسنجی نشان میدهد بخش اعظم افراد حاضر در این تحقیق مدعی شدهاند طرز کار گیربکس دستی را بلد هستند. گفته شده ۵۵ درصد آمریکاییها اظهار داشتهاند در زندگی خود مالک خودرویی با گیربکس دستی بودهاند. همچنین ۶۶ درصد افراد گفتهاند چگونگی بهکارگیری گیربکس دستی را میدانند.
از میان افرادی که مالک خودرویی با گیربکس دستی بودهاند حدود ۳۰ درصد به راندن خودروی گیربکس دستی بسیار علاقهمند هستند هرچند این آمار برای افرادی که طرز راندن خودروی دستی را بلدند ۲۷ درصد بوده است. در هر دو گروه ۱۴ درصد اصلاً علاقهای به راندن خودرویی با گیربکس دستی نداشتهاند. همچنین ۱۶ درصد افرادی که مالک خودروی گیربکس دستی بوده و ۱۸ درصد افرادی که طرز کار گیربکس دستی را بلدند خیلی به راندن خودرویی با این نوع گیربکس علاقه ندارند.
از میان افرادی که چگونگی راندن خودرویی گیربکس دستی را بلند نیستند یا هرگز مالک خودرویی با این نوع گیربکس نبودهاند، آمار افت قابلتوجهی داشته چراکه ۵۷ تا ۶۱ درصد افراد علاقهای به راندن خودرویی با گیربکس دستی ندارند.
البته بین تمامی رانندگان حدود ۶۰ درصد افراد حاضر در نظرسنجی گفتهاند به راندن خودرویی با گیربکس دستی علاقه دارند؛ اما آنچه که میتواند برای کادیلاک مهم باشد این است که افرادی با درآمد بیش از ۱۰۰ هزار دلار به احتمال زیاد مالک خودرویی با گیربکس دستی در گذشته بودهاند.
افرادی که گفتهاند قبلاً مالک خودرویی با گیربکس دستی بودهاند سن بالاتری دارند و ۸۰ درصد مردان با سن بالاتر از ۵۵ گفتهاند قبلاً مالک چنین خودروهایی بودهاند. این آمار برای مردانی با سن بین ۱۸ تا ۳۴ درصد ۵۱ درصد بوده درحالیکه همین آمار برای مردان و زنان با همین بازه سنی فقط ۴۳ درصد اعلام شده است.
اگرچه ۶۴ درصد افراد با سن بالای ۵۵ سال قبلاً مالک خودرویی با گیربکس دستی بودهاند اما تنها ۱۶ درصد آنها علاقه زیاد یا نسبتاً بالایی برای راندن خودرویی با گیربکس اتوماتیک دارند. این آمار برای افرادی با بازه سنی ۱۸ تا ۳۴ درصد به ۶۲ درصد افزایش پیدا میکند.
این دسته از افراد همچنین احتمال بیشتری برای خرید یا اجاره خودروی جدید در ۶ ماه آینده دارند. بر پایه این نظرسنجی حدود ۶۰ درصد افراد با سن بین ۱۸ تا ۳۴ سال گفتهاند شاید یک خودروی جدید بخرند درحالیکه ۲۲ درصد افراد ۶۵ ساله و مسنتر به دنبال خودرویی جدید هستند.
البته علیرغم این آمار و ارقام، استقبال از گیربکسهای دستی در واقعیت کم میباشد. در سال ۲۰۱۷ فقط ۷ درصد خودروهای فروخته شده در آمریکا دارای گیربکس دستی بودهاند درحالیکه این آمار در سال ۲۰۱۹ به ۲ درصد رسیده است.
البته بخشی از این عدم استقبال به عدم وجود آپشن گیربکس دستی مربوط میشود. تنها ۴۱ مدل از ۳۲۷ مدل جدید فروخته شده در سال ۲۰۲۰ با گیربکس دستی هم عرضه شدهاند.
با وجود تمامی شک و تردیدها و آمار فروش پایین خودروهایی با گیربکس دستی، کادیلاک به عرضه CT4-V و CT5-V بلک وینگ با گیربکس دستی متعهد است.
Regra loaded
۷ بهمن ۱۳۹۹ایرانی ها:از جاش در نیاد
challenger
۷ بهمن ۱۳۹۹برای تو شهر گیربکس دستی خیلی سخته مخصوصا شهر های شلوغ
بیشتر به درد مسابقه، افرود،ویه شتاب گیری هیجان انگیز میخوره
ولی کلا متناسب با نیاز باید باشه دیگه یکی دستی براش جواب میده و یکی هم اتومات
Hadi
۷ بهمن ۱۳۹۹ایولا درستش همینه ?
اصلا ماشین اسپرت بدون گیربکس دستی و دبل کلاچ معنایی نداره…
من عاشق گیربکس دستی هستم مخصوصاً 7 دنده دستی پورشه روی 911
فرض کنید 911 دستی چه شود ??
امیرحسین
۷ بهمن ۱۳۹۹سلام.
پدال جان میشه یه مقاله از کلاس خودروهای تجاری بزاری(یه مقاله از کامیون ها ویک مقاله هم از پیکاپ ها(در واقع پیکاپ تراک ها)) ویک مقاله هم از تفاوت خودروهای آمریکایی با بقیه خودروسازها بزارید،مثلاً پیکاپ هاشون،ماسل کارها یا پونی هاشون و در آخر کامیون هاشون و بخصوص موتورهاشون منظورم حجمشونه که خیلی زیاده
خواهشاً پدال جان بزار
آرین
۷ بهمن ۱۳۹۹گیربکس دستی خط قرمز ماست :)
RezaRs
۷ بهمن ۱۳۹۹فعلا خط قرمز به انجن v12 و v10 و v8 رسیده ماشین بازا قافیه رو از سیاست کثیف جهانی باختند
sinac63
۷ بهمن ۱۳۹۹اون خط قرمز پاک شده رد شدن الان کم کم دیگه برقیو هایبرید نهایت ۴ سیلندره دیگه چیزی از اون خط نمونده
ツSAMURAIツ
۷ بهمن ۱۳۹۹لذت رانندگی ماشین دستی بیشتره اما اتوماتیک خیلی راحت تره
من خودم اتوماتیک رو ترجیح میدم (به جز CVT)
امیرحسین
۷ بهمن ۱۳۹۹دقیقاً
منم همینطور
اتومات خیلی راحت تره
ولی حال میده با ماشین دنده عوض کنی،فرمون بدی،گازبدی،چیه این خودران،اتومات،کروزکنترل،ولی آسایشش بیشتره بخصوص وقتی خسته ای
Mahdi
۷ بهمن ۱۳۹۹هیچ چیز دستی نمیشه اتومات شتاب ماشین رو خیلی پایین میاره
MAHDI
۷ بهمن ۱۳۹۹بستگی داره گیربگس و مهندسی هماهنگی گیربگس و موتور مال چه شرکتی باشه.
من اطلاعی در مورد شرکت های دیگه ندارم، اما خودروهای BMW رو که میشناسم نسخه اتومات خیلی سریع تر هستن و نسخه های گیربگس دستی اونها چند دهم ثانیه کندتر هستن
Mahdi
۸ بهمن ۱۳۹۹منظورم ماشین های ایرانی بود که ما سوار میشیم تو خارجی که خیلی فرق داره
$ÃЪŦÏЛ$
۷ بهمن ۱۳۹۹فقط و فقط دستی،لذت رانندگی توی اون کلاچ گرفتن و دنده عوض کردنه،تو که چشم نداری برن اوت لاستیکا تو بیرون رو ببینی پس لذت توی ماشین توی همین دنده عوض کردن و چرخوندن فرمونه،دم کادیلاک گرم….
زیزیگولو
۷ بهمن ۱۳۹۹ماشین بازا معمولاً گیربکس دستی رو ترجیح میدن
NAVID۰۰۹۸
۷ بهمن ۱۳۹۹مشکل اینجاست که ما ایرانیها گیربکس دستی خوبی نداشتیم که حالا بخواهیم نظر بدیم و مطمئناً اکثریت میگن گیربکس دستی چیه و خوب نیست سفته سخته و… در صورتی که اگر پشت یه گیربکس دستی از خودروهای وارداتی چه قدیم چه جدیدش نشسته باشید میتوانید درک کنید که گیربکس دستی چقدر نرم و راحت هست و از همه مهمتر لذتبخش که میشه اوج رانندگی را باهاش درک کرد !!!
Ali
۷ بهمن ۱۳۹۹واسه شهر خوب نیست
Sajjad
۷ بهمن ۱۳۹۹گیربکس دستی روی یه ماشین دیفرانسیل عقب با قدرت مناسب لذت داره نه برای یه سری ماشین خانوادگی و خسته کننده که دستی بودن گیربکسشون فقط آزاره